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市場調査レポート
商品コード
1198091

妊婦用サプリメント市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Prenatal Supplements Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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妊婦用サプリメント市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

妊婦用サプリメント市場は、予測期間中(2023年~2028年)にCAGR6.9%を記録すると予測されています。

COVID-19の状況は、世界に影響を与えました。また、ロックダウンの間、サプライチェーンの混乱により、世界中で食品価格が上昇しました。妊婦用サプリメントは、免疫、子供の成長などの様々な理由のために責任がある、妊娠中の女性の健康のために不可欠です。これは、需要の増加、主要な市場プレーヤーの収益の増加をもたらし、したがって、肯定的な市場の影響をもたらしました。国連の世論調査によると、ロックダウンの間、インド(最大700万)、中国(1350万)、ナイジェリア(640万)、パキスタン(500万)、インドネシア(400万)など多くの国で妊娠の数が急増しました。このような状況下で、女性たちは妊婦用サプリメントなどの安全策をとるようアドバイスされました。その結果、妊婦用サプリメントの市場が拡大したのです。

妊婦の健康意識が高まり、必要な栄養素が不足するリスクを軽減するために、妊婦用サプリメント市場は拡大しています。また、場合によっては低開発国の女性の間で出生前サプリメントの重要性に関する意識を醸成するための政府の取り組み。

例えば、UC Davis MIND Instituteの研究では、妊娠直前と妊娠1カ月に毎日出生前サプリメントを摂取しないことが観察された女性は、自閉症スペクトラム障害の子供を産む可能性が高く、その割合は摂取した女性の2倍になると主張していました。また、ビタミンやミネラルの不十分な食事摂取による微量栄養素欠乏症の影響を受けている人々の健康と生活を改善することを使命とし、妊婦用サプリメントを無償で提供しているダイレクトリリーフなどのNGOが、市場の成長をさらに後押ししています。

妊産婦向けサプリメントの市場動向

妊婦の健康意識の高まり

妊婦用ビタミンサプリメント市場の主要な促進要因は、妊婦のサプリメントに対する健康意識の高まりです。妊娠の瞬間から栄養価の高い食事が必要であり、健康な赤ちゃんの誕生には適切な数の栄養成分が不可欠です。妊婦の健康な発育を促し、出生時の異常を減らすために、現在、米国では実質的にすべての産科医が妊婦用サプリメントを推奨しています。UC Davis MIND Instituteが行った調査によると、妊娠直前から妊娠1ヶ月の間、毎日の妊婦用サプリメントを摂取しなかったと答えた女性は、摂取した女性に比べて自閉症スペクトラム障害の子供を持つ確率が2倍になったという結果が出ています。また、高リスクの遺伝的体質と組み合わせると、関連するリスクは7倍に増加しました。出生前ビタミン剤の販売は、所得水準の向上と市場販売者のプロモーション戦術により、大きく拡大しました。

北米が妊産婦向けサプリメント市場を牽引

北米は妊婦用ビタミンサプリメント市場で最も高いシェアを占めています。この地域では、親の人口動態が変化しており、今後も成長を支えていくと予想されます。10代の妊娠率の低下と、より裕福で教育を受けた女性による出産の割合の増加が、北米の市場をさらに牽引すると予想されます。同地域の市場の成長は、主に最新のヘルスケア技術の導入と同様に、早期利用が可能であることに起因しています。インターネットの普及に伴い、妊婦用サプリメントを購入するためのオンライン市場は、過去3~4年の間に世界的に急成長を遂げました。このカテゴリーは、Amazon、Delhaize、Walmart、Carrefourなどの少数の垂直的な専門家を魅了しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ビタミン類
    • ミネラル(カルシウム、鉄、その他のミネラル)
    • 必須脂肪酸
    • その他のタイプ
  • 形態別
    • カプセル
    • 粉末
    • グミ
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • 直販
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Country Life LLC
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Direct Relief
    • Garden of Life
    • Procter & Gamble Company(New Chapter)
    • Rainbow Light
    • Vitamin Angels Inc.
    • Bayer U.S. LLC
    • Abbott Nutrition
    • New Chapter Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 55136

The prenatal supplements market is projected to register a CAGR of 6.9% during the forecast period (2023 - 2028).

The COVID-19 situation affected globally. In addition, food prices crept up across the world during lockdown due to disrupted supply chains. Prenatal supplements are essential for the health of pregnant women, responsible for various reasons like immunity, child's growth, etc. This resulted in the increased demand, resulted in the increased revenue of leading market players, and hence, a positive market impact. According to a United Nations poll, during lockdowns, the number of pregnancies surged in numerous countries, including India (up to 7 million), China (13.5 million), Nigeria (6.4 million), Pakistan (5 million), and Indonesia (4 million). Women were advised to take safeguards such as prenatal supplements in such a vital scenario. As a result, the market for prenatal supplements has grown in popularity.

The prenatal supplements market has been growing owing to the rising health awareness among pregnant women to reduce the risk of necessary nutrient deficiency. Also, in some cases. Government initiatives to create awareness regarding the importance of prenatal supplements among women from underdeveloped countries.

For instance, a study by the UC Davis MIND Institute had claimed that the women who were observed not taking daily prenatal immediately before and during the first month of pregnancy were likely to have a child with an autism spectrum disorder, which is twice the rate as that of women who consumed the supplements. Also, NGOs, such as Direct Relief, which provide prenatal supplements free of charge with a mission to improve the health and lives of people affected by micronutrient deficiencies due to inadequate dietary intake of vitamins and minerals, have further boosted the market growth.

Prenatal Supplements Market Trends

Rise in Health Awareness Among Pregnant Women

The key driver of the prenatal vitamin supplements market is increased health awareness about prenatal supplements among pregnant women. A nutritious diet is necessary from the moment of conception; the proper number of nutritional components is essential for a healthy baby's birth. Prenatal supplements are currently recommended by practically all obstetricians in the United States to encourage healthy development and reduce birth abnormalities in pregnant women. According to research conducted by the UC Davis MIND Institute, women who reported not taking daily prenatal supplements just before and throughout the first month of pregnancy were twice as likely to have a child with autism spectrum disorder than women who took the supplements. When paired with a high-risk genetic make-up, the related risks increased by seven times. The sale of prenatal vitamin supplements has expanded significantly as a result of rising income levels and market sellers' promotional tactics.

North America to Drive the Prenatal Supplements Market

North America holds the highest share in the prenatal vitamin supplements market. The shifting parental demographic in this region is expected to continue to support growth. The decrease in the rate of teen pregnancy and the rise in the share of births by more affluent and educated women are expected to further drive the market in North America. The growth of the regional market is primarily attributed to the early availability as well as the adoption of the latest healthcare technologies. With the increasing internet penetration, the online market for the purchase of prenatal supplements has seen rapid growth globally in the last 3-4 years. This category has attracted a few vertical specialists like Amazon, Delhaize, Walmart, Carrefour, etc. who are riding on increasing e-retailing growth and vying for a significant pie in the online prenatal supplements space.

Prenatal Supplements Market Competitor Analysis

The prenatal vitamin ingredients market share is moderately fragmented with the presence of several key market participants, which include Country Life LLC, Direct Relief, Garden of Life, Procter & Gamble Company (New Chapter), Deva Nutrition, Garden of Life, Rainbow Light, and Church & Dwight. Various manufacturers are focusing on enhancing their product portfolio to enhance their product launches, strategic mergers & partnerships to attract new customers.

Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Vitamins
    • 5.1.2 Minerals (Calcium, Iron, and Other Minerals)
    • 5.1.3 Essential Fatty Acids
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Capsules
    • 5.2.2 Powder
    • 5.2.3 Gummy
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.3.3 Direct Selling
    • 5.3.4 Online Channels
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Country Life LLC
    • 6.4.2 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.4.3 Direct Relief
    • 6.4.4 Garden of Life
    • 6.4.5 Procter & Gamble Company (New Chapter)
    • 6.4.6 Rainbow Light
    • 6.4.7 Vitamin Angels Inc.
    • 6.4.8 Bayer U.S. LLC
    • 6.4.9 Abbott Nutrition
    • 6.4.10 New Chapter Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET