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市場調査レポート
商品コード
1189974
車載用スマートアンテナの世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Automotive Smart Antenna Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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車載用スマートアンテナの世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の車載用スマートアンテナ市場は、CAGR5.3%を記録する見込みです。
スマートアンテナは、自動車内の信号の到来方向(DOA)などの空間的な信号シグネチャを識別し、より良い通信を実現するために使用されます。乗用車や商用車への安全・利便性システムの搭載が進み、カーエレクトロニクスの通信分野での進歩が拡大していることが、市場の成長を促進すると予想されます。
また、自動車の販売台数の増加に伴い、スマートアンテナの採用も増加しています。北米が市場リーダーであるのに対し、アジア太平洋地域は急成長すると予想されます。
アジア太平洋地域では、乗用車の新車販売台数が若干減少していますが、インドや中国などでは高級車の需要が増加しています。このことが、同地域の車載用スマートアンテナ市場の牽引役となっています。
ハイエンド通信技術の統合は、世界の自動車産業において重要な機能となっています。車載アンテナは、衛星ナビゲーション受信から通話まで、幅広い用途に使用されています。シャークフィンアンテナは、乗用車の最も一般的な要素となっています。以前は、高級セダンやスポーツ・ユーティリティ・ビークルに搭載されていました。現在、インドのような新興国市場では、エントリーレベルの車にもシャークフィンアンテナが搭載されています。今後、シャークフィンアンテナの普及と技術の進歩により、従来のアンテナに比べてさらに小型化され、幅広い用途で使用されるようになるかもしれません。
しかし、将来の技術では、より良い通信信号を確立するために複数のアンテナが必要になります。複数のアンテナを設置するという選択肢もありますが、その場合、近接する他のアンテナに干渉してしまいます。そこで、ウィーン工科大学(TU Wien)は、車のルーフのフロント部分に組み込むことができる特殊なアンテナボックスを開発しました。この技術をテストした結果、自動車周辺では無線信号の指向性が良くなり、新しいアンテナのバリエーションによって、自動車は無線の要求に対して極めて優れた性能を発揮することが明らかになりました。
メーカーは現在、従来のアンテナに代わる新しいタイプのスマートアンテナの開発に取り組んでいます。将来的には、データ交換は道路交通において重要な役割を果たすことになるでしょう。
スマートアンテナは、もはや高級車だけのものではなくなりつつあります。
大手高級車メーカーは、忠実な消費者層を維持するために、既存のアンテナに改良を加えたり、より優れたハードウェアを製造したりして、他社に差をつけようとしています。
自動車部門では、スポーツ・ユーティリティ・ビークルが大きな飛躍を遂げました。悪路での市街地走行に優れ、スポーティなオフロード走行を楽しめる車を所有したいという消費者の嗜好が高まり、SUVの販売は大きな牽引力を持つようになりました。
アジア太平洋諸国では、過去3~4年の間に、SUVやクロスオーバー車の需要が大幅に増加しています。また、SUVは週末のオフロード走行に使用されるため、利便性の向上や通信システムに対する顧客からの要望が大きく、それがスマートアンテナの需要に繋がっています。
Robert Bosch GmbH、Continental AG、TE Connectivity、Hella GmbH &Co.KGaAが調査対象市場の支配的なプレーヤーです。
The Automotive Smart Antenna Market is expected to register a CAGR of 5.3%.
Smart antennas are used to identify spatial signal signatures such as the direction of arrival (DOA) of the signal in vehicles for better communication. Increasing the installation of safety and convenience systems in passenger cars and commercial vehicles and growing advancements in the communications field of vehicle electronics is expected to promote the growth of the market.
With increasing vehicle sales, the adoption of smart antennas has also increased. Asia Pacific is expected to be the fastest-growing region while North America is the market leader.
Although there has been a slight decrease in the new passenger car sales in the Asia Pacific, in countries like India and China, the demand for luxury cars has increased. This in turn is driving the market for automotive smart antennas in the region.
The integration of high-end communication technologies has become an important feature in the global automotive industry. Antennas in vehicles serve a wide range of applications starting from receiving satellite-based navigation to making a call. Shark-fin antennas have become the most common element for passenger cars. Earlier this type of antennas was offered in luxury sedans and sports utility vehicles. Currently, in developing automobile markets such as India, even the entry-level cars are offered with shark-fin antennas. Driven by the increased adoption and technological advancements, the shark-fin antennas in the future may be even smaller and serve a wide range of purposes as compared to a conventional antenna.
However, future technologies require multiple antennas to establish better communication signals. Although there is an option of installing multiple antennas, this will interfere with other antennas in the proximity. To eliminate this, TU Wien, Vienna University of Technology has developed a special antenna box that can be integrated into the front area of the car roof. This technology has been tested and results showed that the directionality of wireless signals is better around cars, and with the new antenna variants cars are extremely well equipped for the wireless requirements.
Manufacturers are currently working on a newer type of smart antenna that can replace the conventional antenna. In the future, data exchange will play a significant role in road transportation.
Smart antennas are no longer reserved for luxury cars, as these systems are making inroads irrespective of vehicle segment; even in the C and B-segment vehicles.
In order to retain their loyal consumer base, major premium car manufacturers are trying to improvise on the existing antennas or producing better hardware to stand out.
Sports Utility Vehicles have taken a giant leap in the automotive sector. The sales of SUVs have gained significant traction with growing consumer preference towards owning a vehicle with better city driving in bad roads and for the sporty off-road experience.
Asia-Pacific countries are now witnessing a considerable spike in the demand for SUV and crossover vehicles over the past 3-4 years. With the SUVs finding their use in weekend off-road applications, the demand from the customer for better convenience and communication systems in this segment grew substantially which in-turn is driving the demand for smart antennas.
Robert Bosch GmbH, Continental AG, TE Connectivity, and Hella GmbH & Co. KGaA are dominant players in the market studied.