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市場調査レポート
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モノレールシステムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Global Monorail System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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モノレールシステムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モノレールシステムの世界市場は、2021年に55億8,000万米ドル、2027年には68億6,000万米ドルに達すると推定され、予測期間2022-2027年のCAGRは3.5%強となる見通しです。

COVID-19の期間中、モノレールの生産は、世界中でCOVID-19の症例が急増していることに起因して、控えめなままでした。このモノレールは、都市間や州間を移動する消費者に最も好まれています。世界的に厳しい封鎖が行われたため、操業と製造が完全に停止し、2020年中の市場評価は粉々になりました。

しかし、政府の政策が緩和されたことを受けて、市場は2021年第2四半期以降、すぐに成長局面を取り戻しました。都市鉄道輸送システムのうち、モノレール輸送システムは、日本、東南アジア諸国、欧州、米国、カナダなどで50年近く安全に運用されている代表的で人気のあるシステムです。モノレールは、車両と軌道梁の位置関係により、跨座式モノレールと懸垂式モノレールの2種類に分類されます。また、推進方式は電気式と磁気式に分類されます。

信頼性の高い輸送手段へのニーズの高まり、交通渋滞の増加、環境の持続可能性により、大量かつクリーンな輸送システムの需要が高まっています。このため、モノレールシステムの需要が高まると予想されます。新興諸国では、増え続ける都市化によって、公共交通システムの需要が高まっています。このため、これらの地域の政府は、モノレール、ライトレール、地下鉄などの鉄道網のインフラを整備するようになりました。

メトロや重レールは一般的に長距離移動に適しており、モノレールは短距離の通勤に使用されます。設置費用が安く(磁気浮上式に比べ電気式)、効率的な運行が可能なことから、エジプト、インド、ブラジルなどほとんどの新興国が代替交通手段として採用しています。

また、GCC諸国が石油依存国から都市部へと移行していることも、中東の市場を牽引すると予想されます。欧州、中東は、パイプラインの整備が進んでおり、モノレール市場の成長率が高い地域です。

モノレールシステム市場動向

モノレールは、吊り下げ式に比べ、跨座式が大きなシェアを占める見通し

モノレールは、軌道や梁の上に車輪を載せて走行するシステムです。この歩行車輪とは別に、台車の両側には安定車輪と案内車輪があり、軌道/梁の側面を挟み込んで安全性とスムーズな走行を確保しています。

このため、跨座式モノレールは、建物が密集した都市部や複雑な地形、山間部の景観、景観都市、郊外に適しています。また、経済成長や財政収入の少ない国が都市部の鉄道輸送を整備する場合にも適しています。

モノレールの軌道・梁システムは、プレキャスト鉄筋コンクリート構造物に一部の構造部品、電源、信号設備などを統合して構成されています。そのため、体積が小さく、コンパクトに設計され、乗客の景観が良いなどの特徴があります。また、このレールにはパンタグラフや架線電源がないため、システム全体の有効高さを大幅に減らすことができます。また、フェンスはわずかな曲率で走行でき、軌道は主に道路より高い位置にあるため、従来の鉄道システムより少ない土地利用で済みます。その結果、都市部の限られたスペースを有効に活用でき、不要な都市部の取り壊しを減らすことができるのです。そのため、このシステムは懸垂式よりも好まれています。

アジア太平洋地域がモノレール市場を独占

欧州は、インフラ整備や都市化プロジェクトが進行中であることから、最も大きな成長を遂げている市場です。さらに、この地域は巨大な成長の可能性を示しており、予測期間中にも同じことが起こると予想されています。

ドイツは、世界で最も重要な鉄道網の1つです。列車は速く、頻繁に運行され、時間通りに運行されます。ドイツでは鉄道の旅が盛んで、多くの都市や主要都市に複数の鉄道駅があります。ドイツでは、長距離の移動には、バスよりも電車を利用するのが一般的ですが、それには次のような理由があります。

  • ドイツ連邦法により、バスの最高速度はせいぜい時速100kmです。一方、「低速」列車は時速160kmまで出すことができ、傾斜技術や近代化された線路に支えられています。高速列車(ドイツのほぼすべての長距離列車)の最高速度は250km/hから300km/h程度で、長距離で200km/hより遅くなることはほとんどないです。

いくつかのプロジェクトにモノレールを供給しているいくつかのキープレイヤーが、この地域の高成長の主因となっています。例えば、次のようなものです。

  • 2021年9月、アルストムは、英国のダービーにある施設にモノレールを納入しました。また、カイロ・モノレール・プロジェクト向けの最初の2つのInnovia 300モノレール列車がカイロに到着し、推進システムのアプリケーションはAlstomのスペインのTrapagaの拠点が主導しています。

モノレールシステム市場の競合他社分析

ボンバルディア、シーメンス、CRRC、日立、インタミン・トランスポーテーション、BYDなどが、モノレールシステム市場で事業を展開している主要メーカーです。買収と合併は、市場で関連性を維持し、より多くの市場シェアを獲得するためにプレーヤーによって採用されている戦略の一部です。新製品の発売、買収、合併、継続的な技術革新は、調査対象市場のほとんどの企業の特徴でもあります。例えば、以下のようなものです。

  • 2021年12月、日立はアルストムの超高速列車V300 ZEFIROに格別の貢献をするボンバルディアトランスポーテーションに関連する事業活動を買収すると発表しました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • モノレールタイプ
    • ストラドル・モノレール
    • 懸垂型モノレール
  • 推進方式
    • 電気式
    • 磁気浮上式
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • エジプト
      • トルコ
      • 北アフリカ
      • 南アフリカ
      • UAE
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bombardier Inc.
    • Siemens AG
    • CRRC Corporation Limited
    • Hitachi, Ltd.
    • Intamin Transportation
    • BYD Co Ltd
    • Aerobus International Inc.
    • Metrail
    • Urbanaut Monorail Technology
    • Scomi Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67297

The global monorail system market was valued at USD 5.58 billion in 2021 and is estimated to reach USD 6.86 billion by 2027, registering a CAGR of over 3.5% during the forecast period 2022-2027.

During COVID-19, monorail production remained muted, attributed to surging COVID-19 cases across the globe. These monorails are most preferred by consumers traveling inter cities and states for daily chores. With strict lockdown imposed globally, operation and manufacturing were halted entirely, which shattered the market valuation during 2020.

Although, the market regained its growth phase soon after Q2 2021, after seeing government policies relaxed. Among the urban rail transit systems, the monorail transit system is a typical and popular system with nearly 50 years of safe operation in places like Japan, Southeast Asian countries, Europe, the United States, Canada, and others. According to the positional relationship between the vehicle and the track beam, it can be divided into two types of the monorail such as straddle monorail and suspend type monorail. The propulsion system used in these rails is again classified as electric or magnetic (maglev).

The growing need for reliable transportation, increasing traffic congestion, and environmental sustainability have increased the demand for voluminous and clean transport systems. This is expected to drive the demand for monorail systems. In developing countries, the ever-increasing urbanization has increased the demand for public transportation systems. This has led governments in these regions to build infrastructure for rail networks such as monorails, light rails, and metros.

Metros and heavy rails are generally suited for traveling longer distances, whereas monorails are used to commute over shorter distances. The low cost of installation (electric systems compared to maglev) and efficient operation have meant that most developing countries like Egypt, India, Brazil, etc., have opted for these systems as an alternative mode of transportation.

The transition of GCC countries from oil-dependent nations to urban centers is also expected to drive the market in the Middle East. Thu Europe, the Middle East, hold the flag for fastest growing monorail market based on several pipeline rail projects.

Monorail System Market Trends

Straddle type monorail expected to hold a larger share compared to suspended type

Straddle monorail is a system in which the passenger cars can use wheels traveling on the track/beam. Apart from these walking wheels, there are stabilizing wheels and guiding wheels on both sides of the bogie, which clamp on the sides of the track/beam to ensure safety and smooth running.

This makes the straddle monorail system suitable for urban and complex terrains surrounded by a high concentration of buildings, mountainous landscapes, landscapes cities, and suburban areas. It is also a good choice for countries with low economic growth and fiscal revenue to develop urban rail transit in their cities.

The monorail track/beam system comprises a precast reinforced concrete structure integrated with some structural parts, power supply, and signal facilities. As a result, it has characteristics such as small volume, compact design, and a good landscape for passengers. The rail also does not have a pantograph and overhead power supply, thus decreasing the effective height of the whole system considerably. And because the fence can travel in a slight curvature, and the track is mainly elevated above the road, it requires less land use than the traditional rail system. This subsequently makes better use of limited space available in cities and reduces the need for unwanted urban demolition. Hence this system is preferred over the suspension type.

Asia-Pacific Dominates Monorail System Market

Europe has been the most significant growth market attributed to several infrastructure and urbanization projects in the pipeline. Moreover, the region has witnessed immense growth potential and is expected to see the same in the forecast period.

Germany has one of the most significant rail networks worldwide. The trains are fast, frequent, and on time. Train travel is popular in the country, with many cities and essential towns having multiple train stations. In Germany, for long-distance travel, commuters generally prefer trains compared to buses because of the following reasons:

  • By German federal law, the top speed of buses is at most 100 km/h (62 mph), whereas the 'low-speed' trains can go up to 160 km/h (99 mph) and are supported by the tilting technology and modernized tracks. High-speed trains (nearly all long-distance trains in Germany) have top speeds of around 250km/h to 300 km/h and are rarely slower than 200km/h for long stretches.

Several key players supplying monorails to several projects have been the primary cause for high growth in the region. For instance:

  • In September 2021, Alstom delivered a monorail to its facility located in Derby, UK. In addition, the first two Innovia 300 monorail trains for the Cairo Monorail project have arrived in Cairo, with propulsion systems application led by Alstom's Trapaga, Spain site.

Monorail System Market Competitor Analysis

Bombardier, Siemens, CRRC, Hitachi, Intamin Transportation, BYD Co Ltd, and others are major manufacturers operating in the monorail system market. Acquisitions and mergers are some of the strategies being adopted by the players to stay relevant in the market and garner more market share. New product launches, acquisitions, mergers, and continuous technological innovations are also the characteristics of most companies in the market studied. For instance:

  • In December 2021, Hitachi announced that it would acquire business activities related to Bombardier Transportation which makes an exceptional contribution to the V300 ZEFIRO very high-speed train from Alstom.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 Monorail Type
    • 5.1.1 Straddle Monorail
    • 5.1.2 Suspended Monorail
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 Electric
    • 5.2.2 Maglev
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 US
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 UK
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East
      • 5.3.4.1 Egypt
      • 5.3.4.2 Turkey
      • 5.3.4.3 Northern Africa
      • 5.3.4.4 South Africa
      • 5.3.4.5 UAE
      • 5.3.4.6 Rest of Middle-East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bombardier Inc.
    • 6.2.2 Siemens AG
    • 6.2.3 CRRC Corporation Limited
    • 6.2.4 Hitachi, Ltd.
    • 6.2.5 Intamin Transportation
    • 6.2.6 BYD Co Ltd
    • 6.2.7 Aerobus International Inc.
    • 6.2.8 Metrail
    • 6.2.9 Urbanaut Monorail Technology
    • 6.2.10 Scomi Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS