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市場調査レポート
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1138443

ロボタクシー市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Robo-Taxi Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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ロボタクシー市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ロボタクシー市場は、2021年に12億米ドルと評価され、2027年には281億1,000万米ドルに成長し、予測期間中に70%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、ロックダウンと貿易制限により、世界中でサプライチェーンの混乱と車両生産の停止を引き起こしたため、調査された市場に大きな影響を与えました。厳しいロックダウンのために、いくつかの企業は、ロボタクシーのライドヘイリングサービスを開始するために拡張しました。例えば、2020年、Waymoは、ロックダウンのためライドヘイリングサービスを延期しました。しかし、規制が緩和されるにつれて、企業はそのようなリスクと開発の緩和に焦点を当て始め、予測期間中に市場に勢いを作り出しました。

中期的には、自律走行車への高度運転支援機能の搭載が進み、予測期間中に大きな成長を遂げる可能性があります。また、ADAS(先進運転支援システム)の技術的な進歩や多機能システムの重視の高まりは、企業にとって自律走行車の開発に有利な機会を生み出します。

世界中の主要都市で交通渋滞の問題が深刻化し、公害が増加し、健康や生活の質全体に悪影響を及ぼしています。ゼロ・エミッション車やグリーン・ビークルの需要が高まり、自律走行車の需要も急増しています。現在、自動車業界では、ゼロ・エミッション車、自律走行、新しいモビリティモデルの3つの動向が、変革の動きを加速させています。自律走行型ゼロエミッション車であるロボタクシーは、これら3つの動向のすべてを体現しており、自動車を所有したり公共交通機関を利用したりする代わりに、便利でパーソナライズされた交通手段を提供する魅力的な選択肢となる可能性を持っています。

ロボタクシーはまだ試験段階にあり、高い製造コスト、運転手や歩行者が怪我をするリスク、政府の適切な規制の欠如、ロボタクシーを運用するための不十分なインフラなどの課題を抱えています。これらの要因は、ロボットタクシー市場の成長を阻害する可能性があります。

しかし、ロボタクシーは、車間の安全停止距離を短縮することで、交通容量を大幅に増加させる機会も提供します。ロボットはほぼ瞬時に反応することができるため、より高い安全レベルを期待しながらも、強制的な安全距離を短縮することは合理的です。

主な市場動向

世界中の人々を魅了するロボタクシー

ほぼすべての自動車メーカーが、世界中で電気自動車や自律走行車のテストと発売を進めています。大半のメーカーが自律走行型タクシーのテストを行い、その結果と人々の反応を見ています。世界的に、人々はロボタクシーのコンセプトを歓迎し、技術や車両製造会社はそれに取り組み始めています。ロボタクシーサービスプロバイダーは、世界中でサービスを開始しています。例えば

  • 2022年9月、Cruiseはテキサス州オースティン、2022年末までにフェニックスで商用ロボタクシーサービスを開始する予定です。
  • 2022年7月には、バイドゥが取り外し可能なハンドルが付属する新しいロボタクシーを発売しました。他のタクシー料金より50%安い料金でライドヘイリングサービスを提供します。

電動モビリティと自律走行車の成長は、市場に明るい展望をもたらすと思われます。例えば、2021年の世界のEV販売台数のうち、乗用車の貢献度は70%を超えています。乗用車のSUVセグメントは、北米や欧州だけでなく、アジア太平洋(特に中国)の需要もあり、ここ数年成長を続けています。

自動車を持たない消費者は、従来の自動車や公共交通機関の代わりに、自律走行車ベースのモビリティサービスを利用する可能性が高いでしょう。自動車を運転できない人の約45%は、従来の公共交通機関の代わりにロボタクシーを利用する用意があるようです。また、25%近くの人が、従来のタクシーの代わりにロボタクシーを利用すると考えています。

しかし、自動車を所有する人がロボタクシーに乗り換えるには、少なくとも独立性、快適性、利便性という主要な分野でロボタクシーが体験に匹敵すると確信する必要があります。

ロボタクシーが自動車よりも便利であると認識されれば、自動車を使った移動手段に対する需要は高まると思われます。

ロボタクシーは欧州が主流に

ロボタクシー市場は、欧州が牽引し、中国と米国がそれに続くと予想されます。欧州は、先進的なモビリティ技術とロボタクシー市場を支えるインフラを提供する主要地域です。

ロボタクシーに取り組んでいるフリートオペレーターの多くは、この地域の環境駆動型車両技術をサポートする規制の枠組みなど、あらゆる観点から有利なビジネス環境を発見しています。

欧州地域で事業を展開する複数の主要企業が、同地域で新しい自律走行車を発売しています。例えば、次のようなものです。

  • 2021年8月、MotionalとHyundai Motor GroupはIONIQ 5ベースのロボタクシーを発売しました。IONIQ 5は、促進要因なしで運行できるレベル4の自律走行車です。
  • 2022年1月、ゼネラルモーターズ社は、10年代半ばまでに「パーソナルな自律走行車」を導入する予定であると発表しました。さらに、GMとCruiseは重要な技術的専門知識と経験を得ており、小売用パーソナル自律走行車を最も早く市場に投入できるよう取り組んでいると述べています。

中国もロボタクシー構想に急速に取り組んでいます。例えば、中国の大手タクシー会社であるDidi Chuxingは、自律走行型無人運転車の開発を進めています。その技術パートナーは、CHJ Autoという電気自動車のスタートアップ企業です。彼らは、中国の混雑した巨大都市で、運転手なしで乗客を送迎できる全電気式のロボットタクシーの開発に取り組んでいます。

  • 2022年7月、バイドゥは中国で新しい自動運転タクシーサービス「Apollo Go」を導入しました。
  • 2021年4月、トヨタ自動車は日本でレクサスLSとトヨタミライの新型車を発表、いずれもアドバンスドドライブは、車線を維持し、他の車との距離を保ち、車線変更を支援するレベル2の自律走行システムで、高度運転支援機能を搭載、またトヨタはリフト社の自律走行車部門を5億5,000万米ドルで買収すると発表しています。

競合情勢

ロボタクシー市場は、NAVYA、Uber Technologies Inc.、Waymo LLC、EasyMile、Didi Chuxing Technology Co.、AB Volvo、Baidu Inc、その他を含む限られた数の企業が運営しているため黎明期にあると言えます。

各社は、ロボタクシーをテストし、競合に先んじるためにパートナーシップを結んでいます。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年6月、Uber TechnologiesとWaymo LLCは、自律走行型トラック輸送ソリューションを市場に投入するための長期的な戦略的パートナーシップを締結しました。
  • 2021年7月、フォードはLyftおよびArgo AIと共同で自律走行車隊を立ち上げる計画を発表しました。これらの企業はさらに、2022年末までにテキサス州オースティンに進出し、5年以内に複数の市場で約1,000台の自動運転車を展開する予定であると述べています。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • 自律性レベル別
    • レベル4
    • レベル5
  • 推進力別
    • 電気自動車
    • ハイブリッド車
    • 燃料電池車
  • 車種別
    • 自動車
    • バン/シャトル
  • 用途別
    • 旅客輸送
    • モノの輸送
  • サービスタイプ別
    • レンタル
    • 駅型
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • NAVYA SA
    • Waymo LLC
    • Uber Technologies Inc.
    • EasyMile
    • Didi Chuxing Technology Co
    • AB Volvo
    • Baidu Inc
    • GM Cruise
    • MOIA
    • APTIV PLC
    • ZF Friedrichshafen AG
    • AutoX Inc.
    • Tesla Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67287

The Robo-taxi market was valued at USD 1.2 Billion in 2021 and is projected to grow to USD 28.11 Billion by 2027, registering a CAGR of 70% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a massive impact on the market studied as lockdowns and trade restrictions have led to supply chain disruptions and a halt of vehicle production across the world. Due to the strict lockdown, several companies extended to launch Robo-taxi ride-hailing services. For instance, In 2020, Waymo postponed its ride-hailing services due to a lockdown. However, as restrictions eased, players started focusing on mitigating such risks and developments to create momentum in the market during the forecast period.

Over the medium term, the rise in the integration of advanced driver assistance in an autonomous vehicle is likely to witness major growth during the forecast period. Additionally, technological advancements in advanced driver assistance systems and a growing emphasis on multifunctional systems create lucrative opportunities for players to develop autonomous vehicles.

The growing issues of traffic congestion in major cities around the world, increase pollution and adversely impact health and overall quality of life. The demand for zero-emission vehicles or green vehicles is rising, also there is a surge in autonomous cars demand. Currently, three trends are accelerating transformative change in the automotive industry which are zero-emission vehicles, autonomous driving, and new mobility models. Autonomous, zero-emission Robo-taxis embody all three of these trends, offering the potential for convenient, personalized transport as an attractive alternative to owning a car or using public transport.

Robo-taxis are still in testing phases and carries the baggage of challenges which includes, high manufacturing cost, the risk of injury to drivers and pedestrians, lack of proper government regulations, and inadequate infrastructure for operating Robo-Taxis. These factors are likely to hinder the growth of the robot-taxi market.

However, Robo-taxis also provide an opportunity to significantly increase traffic capacity by reducing safe stopping distances between cars. As robots can react almost instantly, it is reasonable to reduce the enforced safe distance while still expecting higher safety levels.

Key Market Trends

Robo-Taxis Are Attracting People Around the World

Almost all vehicle manufacturers are testing and launching electric and autonomous vehicles around the world. The majority of the manufacturers are testing autonomous taxis for seeing the results and responses of people. Globally, people are welcoming the Robo-taxi concept based on which the technology and vehicle manufacturing companies have started working on it. Several Robo taxi service providers are launching their services across the globe. For instance,

  • In September 2022, Cruise will launch commercial robotaxi services in Austin, Texas, and Phoenix by the end of the year 2022.
  • In July 2022, Baidu launched a new Robo-taxi that comes with a detachable steering wheel. The company offers ride-hailing service for 50% less than other taxi fares.

The growth of electric mobility and autonomous cars is likely to create a positive outlook for the market. For instance, Passenger cars contributed to more than 70% of the global EV sales in 2021. The SUV segment in passenger cars has been witnessing growth for the past few years, owing to the demand not only from North America and Europe but also from Asia-Pacific (Especially China).

Consumers without cars would be likely to use autonomous vehicle-based mobility services to replace journeys by both conventional cars and public transport. Approximately 45% of people without regular access to cars are ready to use Robo-taxis instead of conventional public transport. Nearly 25% of people would use Robo-taxis instead of conventional taxis.

However, for car owners to switch to Robo-taxis, they would need to be convinced that Robo-taxis would at least match the experience in the key areas of independence, comfort, and convenience.

As soon as Robo-taxis are perceived as being more convenient than cars which they certainly have the potential to be then the demand for car-based mobility will increase.

Europe is Likely to Dominate the Robo-Taxi Market

The Robo-Taxi market is anticipated to be led by Europe followed by China and the United States respectively. European is the leading region that is providing advanced mobility technology and supportive infrastructure for the Robo-taxi market.

Majority of the fleet- operators who are working on Robo-taxi have found favorable business environments from all the perspectives such as regulatory frameworks that support environment-driven vehicle technologies in the region.

Several key players operating in the Europe region are launching new autonomous vehicles in the region. For instance,

  • In August 2021, Motional and Hyundai Motor Group launched IONIQ 5-based robotaxi. IONIQ 5 is a Level 4 autonomous vehicle that can operate without a driver.
  • In January 2022, General Motors Co. announced that it is planning to introduce a "personal autonomous vehicle" by mid-decade. It further stated that GM and Cruise are gaining significant technological expertise and experience and are working to be the fastest to market with a retail personal autonomous vehicle.

China is also rapidly working on the Robo-taxi concept. For Instance, Didi Chuxing, China's leading taxi service providing company is developing autonomous driverless cars. Its technology partner is an electric car startup called CHJ Auto. Together they are working to create an all-electric robotaxi that can shuttle passengers around China's crowded megacities with no drivers at all.

  • In July 2022, Baidu introduced a new self-driving taxi service Apollo Go in China.
  • In April 2021, Toyota Motor Corp. unveiled in Japan new versions of the Lexus LS and Toyota Mirai, both equipped with Advanced Drive features a Level 2 autonomous system that helps keep the car in its lane, maintains the distance from other vehicles, and assists with lane changes and advanced-driver assistance and Toyota has also announced the purchase of Lyft's autonomous car division for USD 550 million.

Competitive Landscape

The Robo-taxi Market is in a nascent stage due to the market has a limited number of players who are operating which includes NAVYA, Uber Technologies Inc., Waymo LLC, EasyMile, Didi Chuxing Technology Co., AB Volvo, Baidu Inc., and others.

The companies are testing Robo-taxis and making partnerships so that they can be ahead of the competition. For instance,

  • In June 2022, Uber Technologies and Waymo LLC signed a long-term, strategic partnership to bring autonomous trucking solutions to market.
  • In July 2021, Ford announced its plans of launching an autonomous vehicle fleet with Lyft and Argo AI. These companies further stated that they are planning to expand to Austin, Texas, by end of 2022 and roll out about 1,000 self-driving cars in multiple markets within five years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 By Level of Autonomy
    • 5.1.1 Level 4
    • 5.1.2 Level 5
  • 5.2 By Propulsion
    • 5.2.1 Electric Vehicles
    • 5.2.2 Hybrid Vehicles
    • 5.2.3 Fuel Cell Electric Vehicles
  • 5.3 By Vehicle
    • 5.3.1 Car
    • 5.3.2 Van/Shuttle
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Passenger Transportation
    • 5.4.2 Goods Transportation
  • 5.5 By Service Type
    • 5.5.1 Rental-Based
    • 5.5.2 Station-Based
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
      • 5.6.1.3 Rest of North America
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 Germany
      • 5.6.2.2 United Kingdom
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Italy
      • 5.6.2.5 Spain
      • 5.6.2.6 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia Pacific
      • 5.6.3.1 China
      • 5.6.3.2 Japan
      • 5.6.3.3 India
      • 5.6.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Rest of the World
      • 5.6.4.1 South America
      • 5.6.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 NAVYA SA
    • 6.2.2 Waymo LLC
    • 6.2.3 Uber Technologies Inc.
    • 6.2.4 EasyMile
    • 6.2.5 Didi Chuxing Technology Co
    • 6.2.6 AB Volvo
    • 6.2.7 Baidu Inc
    • 6.2.8 GM Cruise
    • 6.2.9 MOIA
    • 6.2.10 APTIV PLC
    • 6.2.11 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.12 AutoX Inc.
    • 6.2.13 Tesla Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS