市場調査レポート
商品コード
1405358
航空機用電気系統:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年Aircraft Electrical Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
航空機用電気系統:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
|
航空機用電気系統の市場規模は2024年に87億米ドルと推定され、2029年には119億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.62%で成長する見込みです。
商用航空セグメントは市場で最も高いシェアを占めており、予測期間中もその支配が続きます。この成長は、商用航空機納入の増加と航空機近代化計画の高まりによるものです。旅客輸送量はパンデミックの影響から徐々に回復しており、2023年末までにはパンデミック前の水準を上回ると予想されます。回復の背景には、世界の国内旅行の増加があります。国内旅客の増加に伴い、商用航空機の需要は今後数年間で堅調な伸びが見込まれ、それに伴い航空機の電気系統への需要影響も予想されます。2022年には、エアバスが663機、ボーイングが480機を納入し、2021年の数字を大幅に上回った。
予測期間中、複数の航空機の新規発注が見込まれ、電気系統を含む統合システムおよびサブシステムの需要を牽引します。さらに、商用航空分野では電気推進技術の台頭が模索されています。電気で動く航空機は、従来のジェットエンジンと比べて温室効果ガスの排出や騒音公害を減らす可能性を秘めています。商用航空機の電気推進をサポートするために、電気モーター、バッテリー、高度な電力管理システムが開発されています。
現在、従来の燃焼エンジンと電気モーターを組み合わせたハイブリッド電気系統が、完全電気航空機への中間段階として検討されています。例えば、2023年3月、エブフライ社は、205機のプロスペリティiとプロスペリティ・カーゴの契約をオートフライト社に与えました。2023年2月、オートフライト社は、1回の充電で250kmのサーキット飛行を記録したGen4 eVTOL電気航空機のテストを行った。Gen4航空機は最新のアビオニクスを搭載しており、またサードパーティのアビオニクスを使用して、独立したシステム「Forflight」で飛行距離を記録・検証しています。
北米は、充実した航空産業の存在、米国における商用機および軍用機の保有数が最も多いこと、航空会社による航空機近代化プログラムの増加が市場成長を牽引していることなどから、市場シェアの面では引き続き優位に立つと予測されます。さらに、米国には世界で最も多くの空港があります。米国内には、国際空港、商用空港、地方公共空港を含め、合計約19,919の空港があります。そのため、商用機や軍用機の保有数が増加し、航空機の近代化プログラムへの支出が増加していることから、先進的な電気系統への需要が高まっており、市場成長の原動力となっています。
航空機用電気系統市場は断片化されており、概念設計や試験から規制適合証明に至るまで、ライフサイクル全般をサポートする地域のTier 1およびTier 2市場プレーヤーの台頭を目の当たりにしています。そのため、GE社、THALES社、Honeywell International社、RTX社、Amphenol社など、市場をリードする企業は、バリューエンジニアリング技術と設計自動化の専門知識を組み合わせて、費用対効果の高い次世代航空機用電気系統を設計しています。各商用機ファミリーの設計はそれぞれ適度に異なるため、統合された電気系統は、互換性を確保するために接続レイアウトを変更できるようにモジュール化されている必要があります。例えば、2021年6月、ロールス・ロイス社は、リージョナル航空機用に設計されたハイブリッド電気動力・推進システムの地上試験を開始しました。同社は、2.5MW発電システム1(PGS1)実証機プログラムの一環として、英国ブリストルのテストベッド108で、システム統合ジェネレーターに支えられたAE2100エンジン要素、専門制御、熱管理システムの試験を開始しました。このような新興国市場は、予測期間中に注目される商用航空分野の見通しを明るいものにしています。
軍用航空では、航空機の電気アーキテクチャは別のものと全く異なる可能性があり、それはミッションプロファイルに大きく依存します。例えば、ISR機には追加装備を統合するための規定が含まれ、戦闘機ではより多くの武器システムを統合することに重点が置かれます。電気系統メーカーにとっては設計上の課題であり、先進的な電気系統の設計のために多額の研究開発費が投じられるため、市場関係者は財務上のリスクにさらされる可能性があります。
The Aircraft Electrical Systems Market size is estimated at USD 8.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.62% during the forecast period (2024-2029).
The commercial aviation segment holds the highest shares in the market and continues its domination during the forecast period. The growth is attributed to the increasing commercial aircraft deliveries and rising aircraft modernization programs. Passenger traffic is gradually recovering from the impact of the pandemic and is expected to surpass the pre-pandemic levels by the end of 2023. The recovery is attributed to growing domestic travel across the globe. With the growing domestic passengers, the demand for commercial aircraft is expected to witness robust growth in the coming years, with a subsequent demand impact on the aircraft's electrical systems. During 2022, Airbus and Boeing delivered 663 and 480 aircraft, respectively, signifying a significant growth over the 2021 figures, marred by widespread bottlenecks and production delays due to supply chain disruptions.
Several new aircraft orders are expected to be placed during the forecast period, driving the demand for integrated systems and subsystems, including electrical systems. Moreover, the rise of electric propulsion technology is being explored in the commercial aviation sector. Electrically powered aircraft contain the potential to reduce greenhouse gas emissions and noise pollution compared to traditional jet engines. Electric motors, batteries, and advanced power management systems are being developed to support electric propulsion in commercial aircraft.
Currently, hybrid-electric systems, combining traditional combustion engines with electric motors, are being explored as an intermediate step toward fully electric aircraft. For instance, in March 2023, Evfly gave a contract to 205 Prosperity I and Prosperity Cargo aircraft to AutoFlight. In February 2023, AutoFlight tested its Gen4 eVTOL electric aircraft with a record-breaking 250 km flight on a single charge on a circuit. Gen4 aircraft is equipped with the latest avionics and also uses third-party avionics to record and verify the distance covered on the independent system 'Foreflight.'
North America is projected to continue its dominance in terms of market share due to the presence of a well-flourished aviation industry, the highest number of commercial and military aircraft fleets in the US, and rising aircraft modernization programs from airlines, driving the growth of the market. Furthermore, the United States includes the highest number of airports in the world. There are around 19,919 total airports within the US, including international airports, private airports, and regional public airports. Thus, growing commercial and military aircraft fleets and rising expenditure on aircraft modernization programs lead to increasing demand for advanced electrical systems, hence driving the market growth. For instance, in January 2023, the US Air Force Life Cycle Management Center signed an eight-year contract worth USD 900 million with five companies to provide wiring harnesses and kit assemblies for the Air Force F-16 combat jet fleet. In March 2022, Boeing and Safran signed contracts for electrical wiring. The contract covers the Boeing P8, B787 Dreamliner, B767-2C, B767 Freighter, B737 MAX, B777, and B777-X aircraft. On this note, in 2021, Safran produced more than 225,000 electrical wire assemblies for B767 Freighter and B737, B777, and B787 aircraft, signifying a high-demand scenario with the evolution and adoption of more electric architecture in the aviation sector.
The aircraft electrical systems market is fragmented, and it is witnessing the emergence of several regional Tier 1 and Tier 2 market players that provide full lifecycle support, ranging from conceptual design and testing to regulatory compliance certification. Hence, leading market players, such as General Electric Company, THALES, Honeywell International Inc., RTX Corporation, and Amphenol Corporation, combine value engineering techniques and design automation expertise to design cost-effective next-generation aircraft electrical systems. Since the design of each commercial aircraft family is moderately different from the other, an integrated electric system should be modular to allow for provisions for altering the connection layout to ensure compatibility. For instance, in June 2021, Rolls-Royce plc initiated ground testing of a hybrid-electric power and propulsion system designed for use in regional aircraft. The company initiated testing of the AE2100 engine element, specialist controls, and thermal management system, supported by a system integration generator at Testbed 108 in Bristol, United Kingdom, as part of its 2.5 MW Power Generation System 1 (PGS1) demonstrator program. Such developments render a positive outlook for the commercial aviation segment of the market in focus during the forecast period.
In military aviation, the electrical architecture of an aircraft may be totally different from another, and it is highly dependent on the mission profile. For instance, an ISR aircraft would include provisions for integrating additional equipment, while a fighter aircraft would focus on integrating more weapon systems. It presents a design challenge for electrical system manufacturers and may expose the market players to financial risks owing to the high R&D expenditure divested toward designing advanced electrical systems. For instance, in August 2023, Bell awarded a contract to Astronics Corporation for the system integration services, power system design and development, and preliminary flight hardware deliveries for Bell's V-280 Valor aircraft for the US Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA) program. Astronics Corporation's Astronics CorePower® solution supports the US Army Modular Open Systems Architecture (MOSA) initiatives. It delivers clean, intelligent, and efficient power that improves aircraft performance and reduces overall system weight.