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市場調査レポート
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1433908

BOPPフィルム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

BOPP Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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BOPPフィルム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

BOPPフィルム市場規模は2024年に297億4,000万米ドルと推定され、2029年までに386億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.40%のCAGRで成長します。

BOPPフィルム- 市場

BOPPフィルムは、他の包装材料に比べて柔軟性があり、よりスピーディな包装が可能であり、シール性も高いため、市場動向によりBOPPフィルムの需要が増加すると予測されています。

主なハイライト

  • 包装食品業界のBOPPフィルム市場は最近大幅に成長しています。 BOPPフィルムは、優れたバリア性、透明性、印刷適性により、さまざまな食品の包装に広く使用されています。企業は協力して、廃棄物や残留物の流れから製品を設計しています。 2022年 10月、BorealisとVibac Groupが開発した新しいBOPPベースの食品包装フィルムは、PPリサイクルプロセスでの分別が容易でした。 VibacのBornnewablesポートフォリオによれば、「V-Fresh」フィルムは「完全に廃棄物および残留物の流れから得られる」グレードの環状ポリオレフィンから作られています。これらのグレードのメーカーは、二酸化炭素排出量を削減しながら、未使用のPPと同じ性能品質を提供すると主張しています。
  • BOPPフィルムで作られたバッグやポーチは、環境に優しく、価格も手頃で、100%リサイクル可能であるため、人気が高まっています。 BOPPバッグやポーチの視覚的な魅力は、パッケージに使用される商品に広告の層を追加します。食品および飲料、eコマースの拡大、経済の改善、可処分所得の増加により、商品を汚染や損傷から保護するために包装が必要な包装商品(包装食品を含む)の消費が増加しました。この傾向により、ベンダーの製造能力が向上し、予想される年に成長する可能性があります。
  • フレキシブルパッケージングは、材料の使用を最適化して設計できるため、ハードパッケージングよりも廃棄物の発生が少なくなります。 BOPPフィルムの柔軟な性質により、保管および輸送におけるスペースの効率的な利用が可能になり、包装材料の量が削減され、物流が最適化されます。また、これらのフィルムは優れたバリア特性を備え、包装された食品を湿気、酸素、光などの外部要因から保護します。食品の賞味期限を延長することは、重大な環境問題である食品廃棄物の削減にも役立ちます。
  • さらに、2022年7月、ヴァクメット・インディアは、インドール近郊のダールにある同社の製造工場に3番目のBOPPフィルムラインを稼働させました。同社のBOPPフィルムの生産能力は、幅10.4メートル、年間生産能力55,000トンのラインで年間1,20,000トンに増加しました。 3番目のBOPPフィルムラインを稼働させた後、同社は生産能力の向上により、迅速な納品とより幅広い製品を提供できるようになります。この新しいラインは、長さ10.4メートルの3層完全自動ブルックナーラインで、厚さ12~60ミクロンのフィルムを作成できます。同社は、高速ラインの自動切り替えにより、さまざまな製品の組み合わせを実行できるようになります。
  • しかし、これらの環境に優しいフィルムの代替品の出現は、BOPPフィルムの優位性に課題をもたらしています。持続可能性がパッケージングの重要な考慮事項になるにつれ、メーカーと消費者はこれらの代替フィルムをますます検討し、採用するようになっています。ただし、各フィルムの種類には利点と制限があり、特定のフィルムの適合性は特定の包装要件と最終用途に依存することに注意することが重要です。 BOPPフィルムメーカーはまた、競争力を維持し、環境に優しい包装ソリューションに対する需要の高まりに対応するために、バイオベースのBOPPフィルムやリサイクルプロセスの改善など、持続可能な選択肢を模索しています。これらの取り組みは、代替フィルムの脅威を軽減し、包装業界におけるBOPPフィルムの地位を維持することを目的としています。
  • BOPPフィルム市場は、取引の大幅な変動を引き起こすいくつかの問題に直面しています。樹脂の価格変動、貿易関税、貿易障壁、通貨ショックはすべて、運転資本と事業計画に影響を与えます。経済混乱や財務上の危機において、企業は例年よりも慎重に行動します。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、原材料の供給と流通業務が混乱し、これにさらに拍車がかかった。多くの問題にもかかわらず、BOPPフィルム事業は過剰生産能力の削減と原材料コストの有利化により、2年前の最低点から全体の利益率が増加しました。中国が投資の主な焦点(これまでで最大の市場)である一方、インドは近年最も投資が増加しています。インドの小売部門の開放、中間層の増加、それに伴う加工食品やその他の日用品への消費支出により、過去5年間でインドの生産能力は約2倍になった。最近のBOPPへの投資は大幅に増加しており、年間銘板生産能力は45,000トンを超えています。

BOPPフィルム市場動向

飲料業界が市場の成長を牽引すると予想される

  • 乳製品の生産量が増加しており、BOPPフィルム市場は着実に拡大しています。牛乳と乳製品は、空気や光から遮断して慎重に保管する必要があります。 Danaflexは、コスト効率の高いすべての乳製品向けに、主に透明および不透明な白色のBOPPフィルム包装を幅広く取り揃えています。保護ラッカーはインク層を機械的衝撃や熱的衝撃から保護し、充填作業中の良好な滑り動作を実現します。
  • さらに、東南アジアは米国の乳製品輸出において第2位の市場を占めており、2021年には前年比11%増の14億米ドルに達しました。また、USDEC(米国乳製品輸出評議会)によると、東南アジアの顧客は人工食品原料を意識しています。彼らは、ナチュラル製品やクリーンラベル製品の完全性を大幅に維持する柔軟なパッケージングを好みます。上記の要因により、この地域でのBOPPフィルムの需要が増加しています。
  • ろ過水、お茶、炭酸飲料市場からの需要の拡大により、先進パッケージングの必要性がさらに高まっています。 BOPPフィルムは、その健康的な特性と安価なコスト構造により、主に飲料業界で使用される包装タイプです。
  • たとえば、クローネスによると、2022年のパック水の消費量は4,720億リットルを超え、世界で最も消費されている容器入り飲料の1つとなっています。 2位と3位はパックアルコール飲料、牛乳・乳製品で、それぞれ2,720億リットル、2,585億リットルだった。
  • 同様に、世界のオーガニック飲料の需要の増加により、予測期間内の市場の成長が促進されるでしょう。さらに、USDA外国農業局によると、インド全土の有機加工食品および飲料の総消費額は、前年の9,600万米ドルから2022年には1億800万米ドルに達しました。このような要因はすべて、長期的に市場の成長を支えると予想されます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米における環境に優しい包装オプションの需要により、多くのBOPPフィルムサプライヤーが製品ラインを更新しています。 BOPPフィルムは製品パッケージに透明性をもたらし、顧客が商品を迅速に検査できるようにします。この機能により、この地域の食品、飲料、医薬品、工業市場が拡大しました。米国には世界有数のペットフード会社がいくつかあります。業界の著名なプレーヤーには、Mars Petcare Inc.、Nestle Purina PetCare、Hill's Pet Nutritionなどがあります。
  • この国のペットフード産業は、ペットの人口の増加と増加、高品質のペットフードに対する消費者の強い需要、そしてペットに栄養価が高くバランスの取れた食事を提供することを重視するペットの所有文化によって牽引され、堅調です。これにより、予測期間中にペットフード包装におけるBOPPフィルムの需要が高まると予想されます。
  • BOPPフィルムのような柔軟な包装製品は、北米、特に食品および飲料業界で好まれる包装タイプになっています。 BOPPフィルムは適応性があり、特定のニーズに合わせてカスタマイズできます。これらは資源の保護にも効果的であり、環境に優しいソリューションへの注目の高まりに合わせて持続可能であると考えられています。さらに、国際ボトルウォーター協会によると、2022年にはボトル入りウォーターが米国で最も人気のある飲料となり、飲料総消費量の25%を占めました。エネルギードリンクと付加価値水は、最も好まれない飲料の1.5%を占めました。
  • 北米市場は、肉製品の消費と輸出に関しても重要です。この市場は、主にこの地域に存在する大規模で強力な小売チェーンを通じて、牛肉と豚肉製品の需要の増加によって後押しされています。その結果、エンドユーザーの高まる需要に応えて、数多くの拡張と新製品のデビューが行われてきました。
  • 全体として、環境への優しさ、透明性、適応性、資源保護、利便性の組み合わせにより、北米、特に食品および肉製品分野で好まれる包装オプションとしてBOPPフィルムの市場拡大と採用が促進されています。

BOPPフィルム業界の概要

BOPPフィルム市場は細分化傾向にあります。 Taghleef Industries、Uflex Limited、SRF Limited、Oben Holding Group、Toray Industries Inc.などの企業が市場で活動しています。パッケージング業界は、競争の激しい市場で注目を集めようと争う世界的および地域的な複数のプレーヤーで構成されています。

東レ工業は、電気自動車(EV)分野での車載コンデンサーフィルムの需要の高まりを踏まえ、2023年6月に日本の茨城県土浦市でのトレファン二軸延伸ポリプロピレン(BOPP)フィルムの生産能力を40%増強する計画を立てていました。新たな成長は2025年に完了すると予想されています。

2022年 3月、オーベンホールディンググループとブルックナーマシーネンバウは長期パートナーシップの次の段階に入りました。同社は最新の10.5メートルの高速BOPETラインを拡張し、オーベン・ホールディング・グループは2番目の高速BOPPに署名しました。 BOPP Films Columbiaはバランキージャにあり、年間70,500トンのフィルムを生産しています。新しい10.6メートルのラインの生産速度は625メートル/分、生産能力は8.8トン/時でした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が世界のBOPPフィルム市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装食品の需要拡大
    • 環境規制による(硬質包装材を上回る)軟質包装材への要求の高まり
    • 新興地域からの需要の着実な増加
  • 市場の課題
    • 一部の主要市場における利用率の低下と過剰生産能力の懸念
    • 他の環境対応フィルムからの脅威の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品・医療
    • 産業
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Toray Industries Inc.
    • Taghleef Industries LLC
    • SRF Limited
    • NAN YA Plastics Corporation
    • Vacmet India Limited
    • Uflex Ltd.
    • Polyplex Corporation Ltd.
    • Trefan Group
    • Oben Holding Group
    • Tatrafan SRO
    • Jindal Poly Film
    • Biofilm SA
    • Altopro SA de CV

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67060

The BOPP Films Market size is estimated at USD 29.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 38.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).

BOPP Films - Market

Owing to its flexibility and speedier packaging with better-sealing properties than other packaging materials, the market trend is forecasted to increase the demand for BOPP films.

Key Highlights

  • The packaged food industry's BOPP film market has grown significantly recently. BOPP films are widely used in packaging various food products due to their excellent barrier properties, transparency, and printability. Companies are collaborating to design products from waste and residue streams. In October 2022, A novel BOPP-based food packaging film developed by Borealis and the Vibac Group was easy to sort in PP recycling processes. The "V-Fresh" film is made from a grade of circular polyolefins that are "completely derived from waste and residue streams," according to Vibac's Bornewables portfolio. The manufacturers of these grades assert that they offer the same performance qualities as virgin PP while lowering carbon emissions.
  • The bags and pouches made of BOPP films are becoming increasingly popular since they are environmentally friendly, reasonably priced, and 100% recyclable. The visual appeal of BOPP bags and pouches adds an extra layer of advertising to the goods used for packaging. The expansion of food and beverage, e-commerce, the improving economy, and increased disposable income contributed to increased consumption of packaged goods (including packaged food), which need packaging to protect the commodities from contamination and damage. This tendency will likely increase the vendor's manufacturing capacity and growth over the anticipated year.
  • Flexible packaging can be designed with optimized material usage, leading to less waste generation than rigid packaging. The flexible nature of BOPP films allows for efficient space utilization in storage and transportation, reducing the amount of packaging material and optimizing logistics. Also, these films provide superior barrier properties, protecting the packaged food from external factors such as moisture, oxygen, and light. Extending the shelf life of food products also helps reduce food waste, a significant environmental concern.
  • Further, in July 2022, Vacmet India commissioned its third BOPP film line at the company's manufacturing plant in Dhar, close to Indore. The company's capacity for BOPP film has increased to 1,20,000 MT per year with a 10.4 meters-wide line with a 55,000 MT annual capacity. After it commissioned its third BOPP film line, the company will be able to provide quick delivery and a wider range of products thanks to the capacity boost. The new line, a 10.4 meters long, three-layer, fully automated Bruckner line, can create films with a thickness ranging from 12 to 60 microns. The company will be able to run a variety of product combinations through its high-speed line's automated changeovers.
  • However, the emergence of these environmentally friendly film alternatives poses a challenge to the dominance of BOPP films. As sustainability becomes a key consideration for packaging, manufacturers, and consumers are increasingly exploring and adopting these alternative films. However, it's important to note that each film type has advantages and limitations, and the suitability of a particular film depends on the specific packaging requirements and end-use applications. BOPP film manufacturers are also exploring sustainable options, such as bio-based BOPP films and improved recycling processes, to stay competitive and address the growing demand for environmentally friendly packaging solutions. These efforts aim to mitigate the threat of alternative films and maintain BOPP films' position in the packaging industry.
  • The BOPP film market faces several issues causing substantial trading volatility; resin price variations, trade tariffs, trade barriers, and currency shocks all impact working capital and business planning. Businesses act more cautiously during economic turbulence and financial danger than in prior years. This was compounded by the COVID-19 pandemic, which disrupted raw material supply and distribution operations. Despite many problems, the BOPP film business experienced an increase in overall margins since its low point two years ago, owing to a reduction in overcapacity and more favorable raw material costs. While China has been the primary focus of investment (by far the largest market), India has seen the highest rise in investment in recent years. Over the last five years, India's capacity has roughly doubled, owing to the opening up of its retail sector, an increase in the middle classes, and accompanying consumer spending on packaged food and other commodities. Recent BOPP investments have been substantially high, with a yearly nameplate capacity of more than 45,000 tons.

BOPP Films Market Trends

Beverage Vertical is Expected to Drive the Market Growth

  • The production of dairy products is rising, causing the BOPP film market to expand steadily. Milk and dairy products must be stored carefully and shielded from air and light. Danaflex offers a large selection of BOPP film packaging for all cost-effective dairy products, primarily transparent and opaque white. Their protective lacquer protects the ink layer from mechanical and heat impact, together with good sliding behavior during filling operations.
  • Additionally, Southeast Asia held the second-largest market for US dairy exports, valued at USD 1.4 billion in 2021, an increase of 11% over the previous year. And according to USDEC (US Dairy Export Council), Southeast Asian customers are consciously aware of artificial food ingredients. They prefer flexible packaging that significantly preserves the integrity of natural and clean-label products. The above factor increases the demand for BOPP films in this region.
  • Expanding demand from the filtered water, tea, and carbonated soda pop markets further increases the need for advanced packaging. BOPP films are the type of packaging mainly used in the beverages industry owing to their healthy characteristics and inexpensive cost structure.
  • For instance, according to Krones, 2022, packed water consumption surpassed 472 billion liters, making it one of the world's most consumed packaged beverage types. Packed alcoholic beverages and milk and dairy ranked second and third, with 272 billion liters and 258.5 billion liters, respectively.
  • In line with the same, increasing demand for organic beverages globally will boost market growth in the forecast time frame. Further, as per USDA Foreign Agricultural Service, the total consumption value of organic packaged food and beverage across India reached USD 108 million in 2022, from USD 96 million in the previous year. All such factors are anticipated to support market growth in the long run.

North America Account for Significant Market Share

  • The demand for eco-friendly packaging options in North America has led to numerous BOPP film suppliers updating their product lines. BOPP films offer transparency in product packaging, allowing customers to inspect the goods quickly. This feature has expanded the region's food, beverage, pharmaceutical, and industrial market. The United States is home to some leading pet food companies globally. Among the prominent players in the industry are Mars Petcare Inc., Nestle Purina PetCare, and Hill's Pet Nutrition.
  • The pet food industry in the country is robust, driven by a large and growing pet population, strong consumer demand for high-quality pet food, and a culture of pet ownership that places importance on providing nutritious and balanced diets to pets. This is expected to boost the demand for BOPP film in pet food packaging during the forecast timeframe.
  • Flexible packaging goods like BOPP films have become the preferred type of packaging in North America, particularly in the food and beverage industry. BOPP films are adaptable and can be customized to meet specific needs. They are also effective in preserving resources and are considered sustainable, aligning with the increasing focus on environmentally friendly solutions. Further, according to International Bottled Water Association, In 2022, bottled water was the most popular beverage in the United States, with 25% of total beverage consumption. Energy drinks and value-added water accounted for 1.5% of the least preferred beverages.
  • The North American market is also significant regarding meat product consumption and export. The market has been boosted by increased demand for beef and pork products, mainly through the extensive and powerful retail chains present in the region. As a result, there have been numerous expansions and new product debuts in response to the growing demands of end users.
  • Overall, the combination of eco-friendliness, transparency, adaptability, resource preservation, and convenience has driven the market expansion and adoption of BOPP films as a favored packaging option in North America, especially in the food and meat product sectors.

BOPP Films Industry Overview

The BOPP film market is moving toward a fragmented market. Players such as Taghleef Industries, Uflex Limited, SRF Limited, Oben Holding Group., Toray Industries Inc., and more are operating in the market. Packaging comprises several global and regional players vying for attention in a contested market.

In June 2023, Toray Industries planned to increase production capacity for its Torayfan biaxially oriented polypropylene (BOPP) film at Tsuchiura in Japan's Ibaraki prefecture by 40%, given the rising demand for automotive capacitor film from the electric vehicle (EV) sector. The new growth is expected to be completed in 2025.

In March 2022, The Oben Holding Group and Bruckner Maschinenbau entered into the next round of a long-term partnership. The company extended its latest 10.5-meter high-speed BOPET line, and Oben Holding Group signed its second high-speed BOPP. BOPP Films Colombia is located in Barranquilla and produces 70,500 tons of film annually. The new 10.6-meter line had a production speed of 625 meters/minute and 8.8 tons/hour capacity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Global BOPP Films Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand For Packaged Food
    • 5.1.2 Environmental Regulation Paving Way for Flexible Packaging Requirements (over Rigid Packaging Materials)
    • 5.1.3 Steady Rise in Demand from Emerging Regions
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Poor Utilization and Overcapacity Remains a Concern in a Few Major Markets
    • 5.2.2 Growing Threat from Other Environmentally Friendly Films

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-User Vertical
    • 6.1.1 Food
    • 6.1.2 Beverage
    • 6.1.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.1.4 Industrial
    • 6.1.5 Other End-user Verticals
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
      • 6.2.2.6 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Australia
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 Egypt
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Toray Industries Inc.
    • 7.1.2 Taghleef Industries LLC
    • 7.1.3 SRF Limited
    • 7.1.4 NAN YA Plastics Corporation
    • 7.1.5 Vacmet India Limited
    • 7.1.6 Uflex Ltd.
    • 7.1.7 Polyplex Corporation Ltd.
    • 7.1.8 Trefan Group
    • 7.1.9 Oben Holding Group
    • 7.1.10 Tatrafan SRO
    • 7.1.11 Jindal Poly Film
    • 7.1.12 Biofilm SA
    • 7.1.13 Altopro SA de CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET