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市場調査レポート
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契約清掃サービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Contract Cleaning Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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契約清掃サービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

契約清掃サービス市場規模は、2024年に3,663億5,000万米ドルと推定され、2029年までに5,162億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.10%のCAGRで成長します。

契約清掃サービス-市場

組織は、従業員の生産性を向上させるために、より健康的な労働環境を構築することにますます注力しています。契約清掃サービスの導入は、組織がオフィスをより清潔、より健康的、より環境に優しい状態に保つための総合的なアプローチを採用するのに役立ちます。

主なハイライト

  • 職場の健康と持続可能性に対する意識の高まりが、清掃委託サービスの需要を促進する主な要因の1つです。管理のしやすさや費用対効果など、さまざまなメリットがあるため、多くの企業が清掃サービスをアウトソーシングするケースが増えています。
  • 基本的な清掃ツールの導入から、洗練されたツールやテクノロジーに至るまで、市場はテクノロジーとともに進化し、市場の成長に影響を与え、清掃効率の顕著な向上をもたらしました。低騒音掃除機、スチームクリーナー、高品質の洗剤や消耗品などのツールを導入することで、効率的で質の高いサービスが実現しました。
  • 商業施設や工業施設は通常、空間を衛生的に保つために床、室内装飾品、カーペット、窓の清掃などの清掃サービスを利用します。清掃サービスを受ける目的で、企業組織、特に大企業はサービスプロバイダーと契約を結びます。サービスプロバイダーは、サービスユーザーの種類と必要なサービスの頻度(毎日、週に1回、月に1回、半年に1回、または年に1回など)に基づいてコストを決定します。
  • グリーンクリーニング製品の認知度の高まりは、その成長に貢献する主要な契約クリーニングサービス市場の動向の1つとして特定されています。洗浄製品に含まれる発がん性物質やアレルゲンなどの化学物質は、個人や環境に有害です。これらの化学物質への繰り返しの曝露は、頭痛、アレルギー、発疹から生殖能力の低下やがんに至るまでの症状に関連しています。米国毒物管理センター協会によると、洗浄製品は、報告されている有毒物質への曝露に関与する主要な物質クラスの1つです。したがって、環境を保護し、持続可能性を促進するグリーンクリーニングプロセスが人気を集めています。
  • COVID-19の発生により、職場の衛生環境に対する懸念が高まっています。ロックダウンの制限が緩和され、経済が段階的に再開されるにつれて、スタッフと顧客の両方の安全を確保するための衛生手順の必要性が高まりました。将来の流行を封じ込めて阻止するために、企業組織は施設内の消毒の頻度を増やしています。さらに、多くの各国政府は、COVID-19感染症パンデミックのその後の波のリスクを軽減するために、企業が従うべきSOPとガイドラインを定めています。商業および工業企業は、従業員の安全を保護し、法的影響を回避するために概説された規則に従う必要があります。

契約清掃サービス市場動向

商業用清掃業が大きなシェアを占めると予想される

  • 商業部門は主にオフィスビルで構成されており、施設の清潔さと衛生の維持に多額の投資を行っています。この部門は、この10年代前半の短期間の停滞から建設・不動産セクターが回復した後、商業ビルの数が増加しているため、高いシェアを保っています。スタッフや経営陣が本業に集中できるよう、ヘルスケア/医療施設、教育機関、ホテルやレストラン、小売店などの他の営利企業は通常、必要な清掃業務をアウトソーシングすることを好みます。COVID-19感染症のパンデミック中、消毒と清潔さのニーズが高まっていましたが、パンデミック後もそのニーズは続く可能性があります。したがって、ビジネスセクターは、パンデミック後もサービスプロバイダーに多くの成長の見通しをもたらすことが期待されています。
  • オフィスビルなどの商業部門では、品質と維持管理のために一貫した清掃が必要です。従業員にとって清潔で安全な環境に対するニーズの高まりにより、この分野の清掃サービスの需要は増加しています。たとえば、オフィスのデスクにはバスルームのトイレの400倍以上の細菌が含まれています。これらの細菌のせいで、米国の労働者は年間平均7日の病気休暇をとっています。この問題は、細菌の蔓延を防ぐオフィス清掃サービスプログラムを導入することで解決できます。
  • オフィス、店舗、その他の営利企業の数が増加するにつれて、社内清掃サービスのコストも上昇しており、営業諸経費の負担となっています。たとえば、米国国勢調査局によると、2022年11月の米国の商業建設総額は1,206億6,000万米ドルで、内訳は民間建設が1,165億1,000万米ドル、公共建設が41億6,000万米ドルでした。したがって、オフィスや商業スペースの拡大により、重要な清掃のアウトソーシングの需要が増加すると予想されます。
  • 商業部門も同様に、予測期間中に大幅かつ一貫して増加すると予想されます。このような工業生産工場では、石油流出の清掃や封じ込め、廃棄物や粉塵の清掃などの建設清掃業務を請け負うサービスプロバイダーが雇われています。さらに、製造施設は復旧作業後に定期的に清掃する必要があります。住宅エンドユーザーの市場需要は、可処分所得のレベルの上昇と、日常的な清掃業務を外部委託する若者の傾向の増加によっても促進されるでしょう。
  • 米国では、昨年第2四半期に全米で最も多くのオフィススペースが建設中の地域が北東部地域でした。当時、北東部では約3,000万平方フィートのオフィスが建設されていました。カナダに本社を置く多角的な専門サービスおよび投資管理組織であるコリアーズ・インターナショナルによると、建設中の新しいオフィススペースが最も少ないのは中西部だといいます。

北米が大きなシェアを握ると予想される

  • 北米は、建設活動の増加、消費者のライフスタイルの変化、働く女性の増加、ベンダーが提供する高度な清掃サービスの普及などの要因により、請負清掃サービス市場で顕著なシェアを握ると予想されています。米国に多数のサービスプロバイダーがあります。ほとんどの企業は、従業員の衛生的で衛生的な雰囲気を確保するためにサービスプロバイダーと契約を結んでいます。
  • たとえば、米国の食料品店チェーンであるウェグマンズは、国内のすべての店舗でクリーニングサービスグループ社からクリーニングサービスを契約しました。清掃サービスは、同社が年間4~5件の新しい店舗を建設する際に建設現場を清潔に保つのに役立ちます。また、建設機械からの粉塵や油の流出のない環境を維持し、現場の安全性を向上させます。
  • 米国では、商業清掃サービスの市場は昨年も依然として大きな規模を維持しており、労働力のかなりの部分が引き続きこの分野で働いています。労働統計局によると、2021年には米国の清掃サービス部門で300万人近くが雇用されています。
  • 米国労働局は、今年末までに全米で23万6,500人以上の清掃員の新規雇用が発生すると予測しました。米国の清掃サービス業界には多くの米国人が働いているため、市場は急速に拡大すると予想されます。
  • 消費者の安全を確保し、感染症や大流行の可能性を減らすために、米国とカナダでは厳格なCOVID-19症法が施行され、清掃会社には新型コロナウイルス認定を受け、消毒・消毒サービスの提供を継続することが義務付けられています。COVID-19に特化した清掃および消毒サービスを顧客に提供する清掃業者が増えています。この要因も、北米における委託清掃サービス市場の成長に寄与する可能性があります。

契約清掃サービス業界の概要

契約清掃サービス市場は競争が激しく、複数の企業で構成されており、多くの企業が潜在的なビジネスや顧客を求めてしばしば争っています。したがって、市場の企業は、競争戦略の一環として、継続的に新製品の導入、事業の拡大、または戦略的な合併・買収を行っています。主要な市場企業には、ABM Industries Incorporated、Jani-King International Inc.、Anago Cleaning Systems Inc.、Sodexo Groupなどがあります。

  • 2022年 3月-Trivest PartnersとThree20 Capital Groupは、Office Pride Commercial Cleaning Servicesの合弁パートナーになります。米国で最も急速に成長している商業用クリーニングフランチャイズシステムの1つであるOffice Prideは、300台のシステム売上高と3億米ドルを達成するという開発目標を発表しました。 Office Prideフランチャイズネットワークは145を超えるフランチャイズ拠点を持ち、25州をカバーしています。今後5年間、ネットワークの成長は買収と新しいユニットの追加によって促進されると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 衛生意識の向上
  • 市場の課題
    • 中小企業間の熾烈な競合
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
    • 産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ABM Industries Incorporated
    • Anago Cleaning Systems Inc.
    • Duraclean International Inc.
    • Jani-King International Inc.
    • Pritchard Industries Inc.
    • ISS AS
    • Sodexo Group
    • Vanguard Cleaning Systems Inc.
    • Stanley Steemer International Inc.
    • The ServiceMaster Company LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67308

The Contract Cleaning Services Market size is estimated at USD 366.35 billion in 2024, and is expected to reach USD 516.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.10% during the forecast period (2024-2029).

Contract Cleaning Services - Market

Organizations are increasingly focusing on creating a healthier work environment for employees to enhance their productivity. The adoption of contract cleaning services helps organizations adopt a holistic approach in keeping their offices cleaner, healthier, and greener.

Key Highlights

  • Increasing awareness about workplace wellness and sustainability is one of the primary factors driving the demand for contract cleaning services. Many companies are increasingly outsourcing their cleaning services due to their various advantages, such as ease of management and cost-effectiveness.
  • From adopting fundamental cleaning tools to sophisticated tools and technologies, the market has evolved with technology, thus impacting the market's growth and bringing a notable improvement in cleaning efficiency. Implementing tools like low-noise vacuum cleaners, steam cleaners, and high-quality cleaning agents and supplies resulted in efficient and better-quality services.
  • Commercial and industrial establishments are the ones who typically use cleaning services, which include floor, upholstery, carpet, and window cleaning, to keep the space hygienic. For the purpose of obtaining cleaning services, business organizations, particularly large businesses, enter into contracts with the service providers. Service providers determine the cost based on the type of service users and the frequency of services required, which may be daily, once a week, once a month, semiannually, or annually.
  • The increasing awareness of green cleaning products is identified as one of the primary contract cleaning services market trends contributing to its growth. Chemicals such as carcinogens and allergens present in cleaning products are harmful to individuals and the environment. Repeated exposure to these chemicals is also linked to symptoms ranging from headaches, allergies, and rashes to decreased fertility or cancer. As per the American Association of Poison Control Centers, cleaning products are one of the major substance classes involved in reported toxic exposures. Thus, green cleaning processes are gaining popularity as they protect the environment and promote sustainability.
  • The COVID-19 outbreak heightened the worries about workplace sanitation and hygiene. The need for hygiene procedures to ensure the safety of both staff and customers rose with the easing of lockdown restrictions and the gradual reopening of the economy. In order to contain and stop future epidemics, business organizations are increasing the frequency of premise sanitization. In addition, numerous national governments have established SOPs and guidelines to be followed by businesses to reduce the risk of subsequent waves of the COVID-19 pandemic. Commercial and industrial businesses are required to follow the rules outlined to protect the safety of their personnel and avoid legal repercussions.

Contract Cleaning Services Market Trends

Commercial Cleaning is Expected to Hold a Significant Share

  • The commercial sector mainly consists of office buildings, which make major investments in maintaining their facilities' cleanliness and sanitization. The segment holds a high share due to the rising number of commercial buildings after the recovery of the construction and real estate sector from a brief period of stagnation in the early half of this decade. In order to help their staff and management to concentrate on the main business operations, other commercial enterprises like healthcare/medical facilities, educational institutions, hotels and restaurants, and retail outlets typically prefer outsourcing the necessary cleaning operations. There was a growing need for sanitization and cleanliness during the COVID-19 pandemic, which may continue post the pandemic. Therefore, the business sector is expected to present many growth prospects for service providers even after the pandemic.
  • Commercial sectors, such as office buildings, require consistent cleaning to maintain quality and upkeep. The demand for cleaning services in this sector is increasing due to the growing need for a clean and safe environment for employees. For instance, office desks contain more than 400 times the amount of germs as a bathroom toilet. These germs contribute to US workers taking an average of seven sick days per year. This problem can be solved by implementing an office cleaning service program that can avoid germs from spreading.
  • As the number of offices, stores, and other commercial enterprises is increasing, the cost of in-house cleaning services is alss rising, thus burdening the operating overheads. For instance, according to the US Census Bureau, the total value of US commercial construction in November 2022 was USD 120.66 billion, with 116.51 in private construction and USD 4.16 billion in public construction. Thus, the demand for outsourcing essential cleaning is expected to rise due to the growing office and commercial spaces.
  • The commercial segment is likewise anticipated to increase strongly and consistently during the projected period. At such industrial production plants, contract service providers are hired to handle construction cleaning chores like oil spill cleanup and containment and waste and dust cleanup. Additionally, manufacturing facilities must regularly clean up after their restoration work. The market demand among residential end-users will also be driven by the rising level of disposable income and the growing propensity of the young population to outsource routine cleanup duties.
  • In the United States, the Northeast area had the most office space under construction nationwide in the second quarter of the last year. At the time, approximately 30 million square feet of offices were being built in the Northeast. According to Colliers International, a diversified professional services and investment management organization with headquarters in Canada, the Midwest had the least amount of new office space under construction.

North America is Expected to Hold a Major Share

  • North America is expected to hold a prominent share in the contract cleaning services market due to factors such as a rise in construction activities, changing consumer lifestyles, a growing number of working women, and the proliferation of advanced cleaning services offered by vendors. The rgion has a significant number of service providers, particularly in the United States. The majority of business enterprises have contracts with service providers to ensure a hygienic and sanitary atmosphere for their workers.
  • For instance, Wegmans, a grocery store chain in the United States, contracted cleaning services from Cleaning Services Group Inc. for all its store locations in the country. The cleaning services help the company in keeping its construction sites clean as it constructs 4-5 new stores per year. It also helps the company maintain an environment free from dust and oil spills from construction equipment, thus improving the worksite's safety.
  • In the United States, the market for commercial cleaning services remained sizable in the last year, and a sizable portion of the workforce continued to work in this sector. According to the Bureau of Labor Statistics, there were close to three million people employed in the US cleaning services sector in 2021.
  • The US Bureau of Labor predicted that there will be more than 236,500 new janitorial jobs throughout the country by the end of the current year. Given a large number of Americans working in the US cleaning services industry, the market is anticipated to expand quickly.
  • To keep consumers safe and reduce the likelihood of an infection or outbreak, strict COVID-19 laws in the United States and Canada were implemented, which require cleaning companies to be COVID-certified and continue offering sanitization and disinfection services. More and more cleaning businesses are providing specific COVID-19 cleaning and sanitization services to their clients. This factor may also contribute to the growth of the contract cleaning services market in North America.

Contract Cleaning Services Industry Overview

The contract cleaning services market is competitive and consists of several players, with many companies often vying for potential business or clients. Thus, companies in the market are continuously introducing new offerings, expanding their operations, or adopting strategic mergers and acquisitions as part of their competitive strategies. Some major market players are ABM Industries Incorporated, Jani-King International Inc., Anago Cleaning Systems Inc., and Sodexo Group.

  • March 2022 - Trivest Partners and Three20 Capital Group are joint venture partners in Office Pride Commercial Cleaning Services. Office Pride, one of the commercial cleaning franchise systems in the United States with the quickest growth, announced its development goal to reach 300 units and USD 300 million in system sales. With more than 145 franchise locations, the Office Pride franchise network covers 25 states. Over the next five years, the network's growth is anticipated to be driven by acquisitions and the addition of new units.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Hygienic Consciousness
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Intense Competition Among Small and Established Companies
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Technology Snapshot (Includes Different Types of Cleaning Services such as Floor and Fabric Cleaning Services, Exterior Cleaning Services, etc.)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End User
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Commercial
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ABM Industries Incorporated
    • 6.1.2 Anago Cleaning Systems Inc.
    • 6.1.3 Duraclean International Inc.
    • 6.1.4 Jani-King International Inc.
    • 6.1.5 Pritchard Industries Inc.
    • 6.1.6 ISS AS
    • 6.1.7 Sodexo Group
    • 6.1.8 Vanguard Cleaning Systems Inc.
    • 6.1.9 Stanley Steemer International Inc.
    • 6.1.10 The ServiceMaster Company LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS