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市場調査レポート
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1445461

女性健康診断:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Women's Health Diagnostics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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女性健康診断:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

女性健康診断市場規模は、2024年に288億8,000万米ドルと推定され、2029年までに394億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.41%のCAGRで成長します。

女性健康診断-市場

主なハイライト

  • COVID-19のパンデミックの初期に、女性健康診断市場は、ガイドラインや規制の不利な変更、病院や乳がん治療施設でのスクリーニング、手術、診断検査の延期や制限により後退を経験しました。しかし、パンデミックの後期段階では、新型コロナウイルス感染症後の月経周期への影響により、月経異常を特定するための診断検査の需要が増加しました。
  • 2022年6月にJournal of Education and Health Promotionに掲載された調査では、SARS-CoV-2の発生により、アンジオテンシン変換酵素2(ACE2)の広範な発現が原因で卵巣、子宮、膣の感染症が引き起こされ、女性の生殖器系の機能が混乱することが示され、不妊症やさまざまな月経疾患を引き起こします。したがって、COVID-19患者には、回復後に生殖能力評価を完了することが推奨されました。これらの要因により、さまざまな診断テストの需要が生まれています。これらは、パンデミックの初期の日に発生した損失を安定させ、予測期間中の女性健康診断市場の成長を促進すると期待されています。
  • この市場は、慢性障害や生活習慣関連障害の発生率の増加、画像診断センターの数の増加、ポイントオブケアや迅速診断検査の導入増加、および提携やパートナーシップにより、急速な成長が見込まれています。選手たちによって。乳がん、卵巣がん、子宮頸がん、自己免疫疾患、不妊症などの女性の負担が増大しているため、適切な診断の必要性が高まっています。さらに、女性のストレス率の増加により、肥満、薬物乱用のリスク、アルコール摂取の増加などのさまざまな症状が引き起こされ、さらに不妊症につながっています。
  • たとえば、2022年4月に国勢調査局が更新したデータによると、20~24歳の女性の出生率は近年43%低下しており、その年齢層の女性1,000人当たりの出生数はわずか66.59人であり、過去数十年から出生率が42.79%低下していることが示されています。さらに、2023年1月にNIHによって発表され改訂された研究によると、生殖可能年齢、つまり米国の18歳から35歳の女性のほぼ11%が、近年生殖能力の問題を経験しています。したがって、女性の不妊率の増加に伴い、新興諸国では不妊検査と診断の需要が増加しており、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、女性の健康に対する意識が高まり、病気の負担が増大しているため、世界中で画像診断センターの必要性が常に高まっています。ほとんどの診断および画像検査は診断センターで行われるため、市場の成長を促進すると予想されます。 2023年 3月の食品医薬品局(FDA)のマンモグラフィー品質基準法およびプログラム(MQSA)の最新情報によると、2023年 3月の時点で米国の約8,821の認定施設に24,710台近くの認定マンモグラフィー装置が存在することが示されました。世界中の新興諸国にあるこのような施設は、女性健康診断のためのいくつかの機会を生み出し、市場の成長を促進すると予想されています。
  • さらに、主要な市場プレーヤーが採用するさまざまな戦略が市場を押し上げると予想されます。たとえば、2021年 6月、OWN(オプラウィンフリーネットワーク)とその初の健康イニシアチブであるOwn Your Healthは、ホロジックの公衆衛生イニシアチブであるProject Health Equalityとの独占的パートナーシップを発表しました。この協力は、乳房、子宮筋腫、および子宮筋腫に関して米国の黒人女性が受けているヘルスケアの質の格差についての意識を高めることを目的としています。したがって、診断機器の開発需要の高まり、ヘルスケアインフラの台頭、新興国における主要ベンダーによる新たなマーケティング活動は、予測期間中に市場拡大の有利な機会を提供すると予想されます。

女性健康診断市場動向

乳がんセグメントは予測期間中に大幅な成長を示すと予想される

  • 乳がんは、世界中のかなりの数の女性が罹患している深刻な健康問題です。病気を早期に検出すると、生存率の向上、治療の選択肢の増加、生活の質の向上など、より良い結果が得られます。乳がんの発生率の増加により、発展途上国と先進国の両方で乳がん検査の需要が増加しており、これが予測期間中のセグメントの成長を促進すると予想されます。
  • 乳がんは女性に最も多く発生するがんであり、世界中で2番目に多いがんです。乳がん患者数の増加により、乳がん診断の需要が加速すると予想されます。 2023年1月にキャンサー・オーストラリアが更新したデータによると、2021年にオーストラリアで新たに乳がんと診断された症例は20,030人近くに達し、その内訳は男性が164人、女性が19,866人でした。
  • 同情報源は、2021年にはほぼ15人に1人(または6.7%)の女性が85歳までに乳がんと診断されるリスクがあると報告しました。したがって、乳がんの負担が大きいため、乳がん診断の需要が増大し、乳がん診断の需要が増加しています。診断装置とテストの必要性が、予測期間中のセグメントの成長につながります。
  • 女性健康診断市場で事業を展開している主要企業は、市場での競争力を高めるためにさまざまな戦略を採用しています。彼らは、製品の発売、高度な製品開発、製品の承認などの有機的な成長戦略に焦点を当てています。さらに、M&Aや提携といった無機的な戦略も講じています。たとえば、2021年1月、Hologic Inc.は、転移がんおよび乳がんの分子診断検査を開発する非公開の商業段階企業であるBiotheranosticsを買収しました。
  • 製品の発売も市場の成長を促進する重要な要素です。たとえば、ロシュは2021年 1月に、乳がん向けのCE-IVD承認の自動デジタル病理学アルゴリズム、uPath HER2(4B5)画像解析およびuPath HER2 Dual ISH画像解析を開始しました。これらのアルゴリズムは、各患者にとって最適な治療戦略を決定するのに役立ちます。したがって、上記の要因により、予測期間中のこのセグメントの成長が促進される可能性があります。

北米は予測期間中にかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 北米は、がんを含む女性の慢性疾患の罹患率の高さ、生活習慣病、先端技術製品の導入率の高さ、新製品の発売、政府の取り組みなどのいくつかの要因により、女性健康診断市場を独占すると予測されています。乳がん、卵巣がん、その他の慢性疾患の発生率の上昇により、この地域における女性健康診断の需要が高まっています。さらに、この地域における主要な市場プレーヤーの存在が市場の成長を促進しています。
  • たとえば、乳がん機構によると、2022年には、米国の女性の間で新たに約287,850人の浸潤性乳がん症例と、51,400人の新たな非浸潤性(非浸潤性)乳がんと診断されました。乳がんは、米国女性の年間新規がん症例全体の約30%を占めています。したがって、乳がんの高い有病率は女性健康診断の需要を促進し、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、女性健康診断用に技術的に先進的な製品を提供する主要な市場プレーヤーの強力な足場が、地域の成長をさらに促進すると予想されます。たとえば、Liaは2021年 3月に世界初の流せる生分解性妊娠検査薬を発売しました。Liaの妊娠検査薬は植物繊維から作られており、100%プラスチックを使用していないため、わずか10週間で生分解されます。
  • さらに、米国食品医薬品局(USFDA)などの当局からの規制当局の承認も、この地域の市場の成長に貢献しています。たとえば、2021年 1月、USFDAの機器および放射線衛生センター(CDRH)は、Seno Medical Instruments Inc.のImagio Breast Imaging Systemに対して市販前承認(PMA)を付与しました。乳がん画像診断技術は、医師が非侵襲的な光音響/超音波(OA/米国)技術を使用して、疑わしい乳房病変に関する情報を提供することで、良性と悪性の乳房病変をより適切に区別できるようになります。このような承認が市場の成長を促進しています。
  • したがって、上記の要因を考慮すると、北米の女性健康診断市場は、予測期間中に大幅な成長を示すと予想されます。

女性健康診断業界の概要

女性健康診断市場には、多数の企業が多大な貢献をしています。市場の主要企業には、Siemensヘルスケア Private Limited、Hologic Inc.、GEヘルスケア、F.Hoffmann-La Roche Ltd、Koninklijke Philips NVなどがあります。これらの企業は、市場での存在感を強化し、市場の成長を促進するために、新製品の開発、合併、買収などのさまざまな戦略を実行しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 慢性疾患および生活習慣関連疾患の発生率の増加
    • 画像診断センターの数の増加
    • ポイントオブケアおよび迅速診断検査の採用の増加
  • 市場抑制要因
    • 画像診断システムのコストが高い
    • 厳格な規制ガイドライン
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 診断装置
      • 生検装置
      • イメージングおよびモニタリングシステム
    • 診断検査
      • 乳がん検査
      • PAPスメア(PAP)およびHPV検査
      • 妊娠検査薬と排卵検査薬
      • その他の診断検査
  • 用途別
    • 乳がん
    • 感染症検査
    • 骨粗鬆症検査
    • 妊娠と生殖能力の検査
    • 性感染症検査
    • その他の用途
  • エンドユーザー別
    • 病院および診断センター
    • ホームケア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Becton, Dickinson and Company
    • Biomerieux SA
    • Carestream Health
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • GE Healthcare
    • Hologic Inc.
    • Koninklijke Philips NV
    • Mankind Pharma
    • Myriad Genetics
    • Perkinelmer Inc.
    • Procter &Gamble Co.
    • Quest Diagnostics Inc.
    • Siemens Healthineers AG

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67170

The Women's Health Diagnostics Market size is estimated at USD 28.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 39.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.41% during the forecast period (2024-2029).

Women's Health Diagnostics - Market

Key Highlights

  • During the early days of the COVID-19 pandemic, the women's health diagnostics market experienced a setback due to unfavorable changes in guidelines and regulations, as well as postponed and limited screening, operations, and diagnostic tests at hospitals and breast cancer treatment facilities. However, in the later stages of the pandemic, there was an increase in demand for diagnostic tests to identify menstrual abnormalities due to the post-COVID impacts on the menstrual cycle.
  • Research published in the Journal of Education and Health Promotion in June 2022 showed that SARS-CoV-2 occurrences caused ovarian, uterine, and vaginal infections due to the widespread expression of angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2), disrupting the female reproductive system's operations, resulting in infertility and various menstrual illnesses. Thus, COVID-19 patients were advised to complete their fertility assessments after recovery. These factors have created a demand for various diagnostic tests. They are expected to stabilize the loss incurred during the initial pandemic days, fueling the growth of the women's health diagnostics market during the forecast period.
  • The market is expected to experience rapid growth due to the increasing incidence of chronic and lifestyle-related disorders, the rising number of imaging and diagnostic centers, and the increased adoption of point-of-care and rapid diagnostic tests, along with collaborations and partnerships by players. The increasing burden of diseases such as breast cancer, ovarian and cervical cancer, autoimmune diseases, and infertility among women creates the need for proper diagnosis. Additionally, the increasing stress rate among women is driving the burden of various conditions such as obesity, the risk of drug abuse, and increasing alcohol use, further leading to infertility among them.
  • For example, data updated by the Census Bureau in April 2022 showed that fertility rates of women ages 20-24 declined by 43% in recent years, with only 66.59 births to every 1,000 women in that age range, indicating a 42.79% decline in fertility from past decades. Furthermore, as per a study published and revised by NIH in January 2023, nearly 11% of women of reproductive age, i.e., 18 to 35 years in the United States, have experienced fertility problems in current years. Thus, with the increasing rate of infertility among women, the demand for fertility testing and diagnosis is increasing in developing countries, which is anticipated to fuel market growth during the forecast period.
  • Moreover, with the increasing awareness among women about their health and the rising burden of diseases, there is a constant need for imaging and diagnostic centers worldwide. Since most diagnostic and imaging tests are performed at diagnostic centers, it is expected to drive the market's growth. The Food and Drug Administration's (FDA's) Mammography Quality Standards Act and Program (MQSA) update in March 2023 showed that nearly 24,710 accredited units for mammography were present in about 8,821 certified facilities in the United States as of March 2023. Thus, the availability of such facilities in developing countries worldwide creates several opportunities for women's health diagnostics and is expected to drive the market's growth.
  • Furthermore, the various strategies adopted by key market players are expected to boost the market. For instance, in June 2021, OWN (Oprah Winfrey Network) and its first-ever health initiative, Own Your Health, announced an exclusive partnership with Hologic's Project Health Equality public health initiative. The collaboration aims to raise awareness about disparities in healthcare quality received by Black women in the United States for breast, cervical, and uterine fibroids. Therefore, the rise in demand for the development of diagnostic devices, a rise in healthcare infrastructure, and new marketing initiatives by key vendors in emerging countries are expected to provide lucrative opportunities for market expansion during the forecast period.

Women's Health Diagnostics Market Trends

Breast Cancer Segment is Expected to Show Significant Growth During the Forecast Period

  • Breast cancer is a serious health concern that affects a significant number of women worldwide. Detecting the disease early can lead to better results, such as a higher survival rate, more treatment options, and an improved quality of life. Due to the rising incidence of breast cancer, the demand for breast cancer tests is increasing, both in developing and developed countries, which is expected to drive segment growth over the forecast period.
  • Breast cancer is the most commonly occurring cancer in women and the second most common cancer worldwide. The increasing patient pool of breast cancer is expected to accelerate the demand for breast cancer diagnostics. As per the data updated by Cancer Australia in January 2023, nearly 20,030 new breast cancer cases were diagnosed in the country in 2021, with 164 cases in males and 19,866 cases in females.
  • The same source also reported that in 2021, nearly 1 in 15 (or 6.7%) females were at risk of being diagnosed with breast cancer by age 85. Hence, the high burden of breast cancer is increasing the demand for breast cancer diagnostics and generating the need for diagnostic devices and tests, leading to the growth of the segment over the forecast period.
  • Key companies operating in the women's health diagnostics market are adopting various strategies to gain a competitive edge in the market. They are focusing on organic growth strategies, such as product launches, advanced product development, and product approvals. Furthermore, they are adopting inorganic strategies, such as mergers and acquisitions and collaborations. For instance, in January 2021, Hologic Inc. acquired Biotheranostics, a privately held, commercial-stage firm that develops molecular diagnostic tests for metastatic and breast cancers.
  • Product launches are another key factor driving the growth of the market. For example, in January 2021, Roche launched its CE-IVD-approved automated digital pathology algorithms, uPath HER2 (4B5) image analysis and uPath HER2 Dual ISH image analysis for breast cancer. These algorithms help determine the best treatment strategy for each patient. Therefore, the abovementioned factors are likely to boost the growth of the segment over the forecast period.

North America Expected to Hold a Significant Market Share During the Forecast Period

  • North America is projected to dominate the women's health diagnostics market due to several factors, such as the high prevalence of chronic diseases among women, including cancer, lifestyle-related disorders, high adoption of technologically advanced products, product launches, and government initiatives. The rising incidence of breast and ovarian cancer and other chronic diseases is contributing to the increasing demand for women's health diagnostics in the region. Furthermore, the presence of key market players in the region is boosting market growth.
  • For instance, in 2022, nearly 287,850 new cases of invasive breast cancer and 51,400 new cases of non-invasive (in situ) breast cancer were diagnosed among women in the United States, according to the Breast Cancer Organization. Breast cancer accounts for about 30% of all new cancer cases in women in the United States annually. Thus, the high prevalence of breast cancer is expected to drive the demand for women's health diagnoses and boost the market's growth over the forecast period.
  • In addition, the strong foothold of key market players offering technologically advanced products for women's health diagnostics is expected to further fuel regional growth. For instance, Lia launched the world's first flushable and biodegradable pregnancy test in March 2021. Lia's pregnancy tests are made from plant fibers and are 100% plastic-free, which means they biodegrade in just ten weeks.
  • Moreover, regulatory approvals from authorities such as the United States Food and Drug Administration (USFDA) are also contributing to the market growth in the region. For example, in January 2021, the Center for Devices and Radiological Health (CDRH) of the USFDA granted premarket approval (PMA) to Seno Medical Instruments Inc. for its Imagio Breast Imaging System. The diagnostic breast cancer imaging technology will help physicians better differentiate between benign and malignant breast lesions using non-invasive optoacoustic/ultrasound (OA/US) technology to provide information on suspicious breast lesions. Such approvals are fueling the growth of the market.
  • Therefore, considering the above factors, the North American women's health diagnostics market is anticipated to exhibit significant growth over the forecast period.

Women's Health Diagnostics Industry Overview

The women's health diagnostics market is experiencing a significant contribution from numerous companies. Major players in the market include Siemens Healthcare Private Limited, Hologic Inc., GE Healthcare, F.Hoffmann-La Roche Ltd, and Koninklijke Philips NV. These companies are implementing various strategies such as new product development, mergers, and acquisitions to strengthen their market presence and drive growth in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Incidence of Chronic and Lifestyle-related Disorders
    • 4.2.2 Rising Number of Imaging and Diagnostic Centers
    • 4.2.3 Increased Adoption of Point-of-Care and Rapid Diagnostic Tests
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Diagnostic Imaging Systems
    • 4.3.2 Stringent Regulatory Guidelines
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Diagnostic Devices
      • 5.1.1.1 Biopsy Devices
      • 5.1.1.2 Imaging and Monitoring System
    • 5.1.2 Diagnostic Tests
      • 5.1.2.1 Breast Cancer Testing
      • 5.1.2.2 PAP Smear (PAP) and HPV Test
      • 5.1.2.3 Pregnancy Testing and Ovulation Testing
      • 5.1.2.4 Other Diagnostic Tests
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Breast Cancer
    • 5.2.2 Infectious Disease Testing
    • 5.2.3 Osteoporosis Testing
    • 5.2.4 Pregnancy and Fertility Testing
    • 5.2.5 Sexually Transmitted Disease Testing
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospital and Diagnostics Centers
    • 5.3.2 Home Care
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.3 Biomerieux SA
    • 6.1.4 Carestream Health
    • 6.1.5 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.6 GE Healthcare
    • 6.1.7 Hologic Inc.
    • 6.1.8 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.9 Mankind Pharma
    • 6.1.10 Myriad Genetics
    • 6.1.11 Perkinelmer Inc.
    • 6.1.12 Procter & Gamble Co.
    • 6.1.13 Quest Diagnostics Inc.
    • 6.1.14 Siemens Healthineers AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS