表紙:前部ぶどう膜炎治療市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1272681

前部ぶどう膜炎治療市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Anterior Uveitis Treatment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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前部ぶどう膜炎治療市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

今後数年間、前部ぶどう膜炎の治療薬市場はCAGR 5.8%で成長すると予想されています。

COVID-19の大流行により、非感染性ぶどう膜炎患者の一部で受診が遅れたことにより、疾患が著しく進行する可能性があるため、ヘルスケアのパターンが混乱しています。ぶどう膜炎患者は、COVID-19に感染したり、より重症な経過をたどったりするリスクが一般集団より高い可能性があります。国立医学図書館が2021年3月に発表した論文によると、2020年春のぶどう膜炎の外来診療は2019年の同時期と比較して86%減少しており、それによって市場に大きな影響を及ぼしています。しかし、ワクチン接種プログラムの増加に伴い、外来診療はフル稼働を開始し、調査期間中の成長が期待されています。さらに、COVID-19以降、世界の規制が緩和され、病気のスクリーニングサービスが再開されたことで、現在のシナリオでは市場の成長は安定しつつあります。

世界中でぶどう膜炎の有病率が上昇し、失明に至っています。2021年9月にFrontiers in Medicine誌に掲載された論文では、非感染性ぶどう膜炎が世界中で視力低下の主な原因となっていると指摘されています。この論文では、米国における非感染性ぶどう膜炎の推定有病率は、毎年10万人あたり121人であることが示されました。ぶどう膜炎は、目のぶどう膜層に影響を及ぼす、視力を脅かす炎症性疾患です。目の充血、視界のぼやけ、瞳孔の小ささ、光に対する過敏性などは前部ぶどう膜炎の症状として考えられ、治療しなければ永久失明に至る可能性があります。そのため、製品の用途や治療方法の開発が進められています。

副腎皮質ステロイドや抗炎症剤など、ぶどう膜炎の新しい治療法は、すでに市場で人気を博しています。製品の発売数の増加や研究開発研究の盛り上がりは、市場の成長を後押しすると期待されています。例えば、2021年5月、Oculis S.A.は、同社の新規外用抗TNFα抗体フラグメント候補であるOCS-02について、ドライアイ疾患(DED)および急性前部ぶどう膜炎(AAU)に対する2つの臨床実証第2相試験から良好なデータを報告しました。このように試験結果が良好であれば、承認手続きも容易になる可能性が高く、市場の活性化につながるものと考えています。

さらに、シプラ社は2021年8月、米国食品医薬品局から「ジフルプレドネート眼科用乳剤0.05%」の略式新薬承認申請を最終承認されました。ジフルプレドネート点眼液0.05%は、ノバルティス社のデュレゾールの後発品で、眼科手術に伴う炎症や痛みの治療、内因性前部ぶどう膜炎の治療に使用されます。そのため、より多くの製品承認が前部ぶどう膜炎の治療に対する需要の増加に対応し、市場を後押ししています。

さらに、老年人口の増加など、その他の要因も市場成長の促進要因になると予想されます。しかし、薬価の高さやコルチコステロイド治療の副作用が市場成長を阻害すると予想されます。

前部ぶどう膜炎治療の市場動向

前部ぶどう膜炎市場では、副腎皮質ホルモン剤セグメントが主要な市場シェアを占めると予想されます。

副腎皮質ステロイドは、ぶどう膜炎治療の第一選択薬であり、点眼、眼球周囲注射、眼球内懸濁液、眼球内インプラントの形で全身または局所的に投与されるため、ぶどう膜炎治療市場を独占することが判明しています。生物学的製剤に比べ、最も好ましい選択肢ですが、現在、研究者はぶどう膜炎治療のための生物学的製剤を研究しています。ぶどう膜炎の初期には、コルチコステロイドが炎症を素早く効果的に止めることができます。これが副腎皮質ステロイドの主な利点です。

副腎皮質ステロイドは、徐放性治療、すなわち眼球インプラントにも使用されています。そのため、症状の治癒に大きな成果を上げており、研究者は前部ぶどう膜炎を治療するための生物学的療法も模索しています。さらに、コルチコステロイドや抗炎症剤も市場で人気を集めていることが分かっています。

さらに、非感染性ぶどう膜炎におけるコルチコステロイドの治療効果を強調する研究開発の高まりが、その採用を増加させ、このセグメントを牽引していると思われます。例えば、Journal of Ophthalmic Inflammation and Infectionが2022年1月に発表した研究では、コルチコステロイドは非感染性ぶどう膜炎の標準治療であり、局所的、局所的、または全身的に投与することができると述べています。また、非感染性ぶどう膜炎の治療には、眼球内の炎症が活発な場合やぶどう膜黄斑浮腫の場合などに使用されることが多いです。

世界中の主要な市場関係者による革新的な製品の発売が、市場の成長に寄与しています。例えば、製薬会社のアリメラ・サイエンシズ社は、2022年2月、アイルランドにある欧州子会社のアリメラ・サイエンシズ・欧州社を通じて、非感染性後部ぶどう膜炎に対するコルチコステロイドであるフルオシノロンアセトニドを含むILUVIENをスペインで発売しました。このような製品の発売は、予測期間中の市場の成長を後押しするものと思われます。

つまり、上記の要因から、調査対象市場は調査期間中に大きく成長すると思われます。

Anterior Uveitis Treatment Market-IMG1

北米は市場で大きなシェアを占めると予想され、予測期間中も同様であると予想されます。

米国ではぶどう膜炎疾患の有病率が上昇しているため、北米が市場を独占しています。また、この地域には主要企業が増加しており、この地域セグメントの高い成長につながっています。その他の市場成長要因としては、高齢者人口の増加、同地域におけるぶどう膜炎の有病率の上昇、副腎皮質ステロイドなどの新しい治療法を革新するための医薬品製造会社による研究開発投資の増加などが挙げられます。

同地域におけるぶどう膜炎の負担増は、その治療薬に対する需要を押し上げ、市場を牽引することになります。2022年4月にOcular Immunology and Uveitis Foundationが発表した記事によると、ぶどう膜炎の推定有病率は10万人あたり約38件、発症率は10万人あたり15件となっています。同出典によると、米国では109,000人がぶどう膜炎に悩まされており、年間43,000人が新たに診断されると推定されています。このように、ぶどう膜炎の高い有病率は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、製品の承認や発売、投資の増加、パートナーシップ、合併、買収などの主要戦略の採用が、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、前部ぶどう膜炎治療の有効性を示す研究開発研究は、市場成長を促進します。例えば、2021年9月、Tarsier Pharma社は、治療のための最初の患者をランダム化することにより、第III相試験TRS4VISIONを開始しました。TRS4VISIONは、ぶどう膜緑内障の被験者を含む活動性の非感染性前部ぶどう膜炎の治療におけるTRS01点眼薬の安全性と有効性を評価する第III相ランダム化アクティブ対照ダブルマスク試験です。このような試験で良好な結果が得られれば、TRS01の承認プロセスが緩和され、採用が増加するため、市場が活性化することになります。

このように、上記の要因によって、調査期間中の米国における市場成長が促進されると予想されます。

Anterior Uveitis Treatment Market-IMG2

前部ぶどう膜炎治療産業の概要

前部ぶどう膜炎治療市場は、統合され、適度な競争が行われています。新製品開発、M&A、地域拡大などの戦略的イニシアチブを採用する企業が増えており、相当数の企業が存在感を示しています。市場の主なプレーヤーには、Novartis AG、AbbVie Inc.、Aciont Inc.、Tarsier Pharma Ltd.、Amgenなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ぶどう膜炎の症例数増加
    • 新規薬剤と治療法の開発
  • 市場抑制要因
    • 薬に関連する高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 治療薬タイプ別
    • 副腎皮質ホルモン剤
    • サイクロプローグ剤
    • 抗TNF薬
    • 免疫抑制剤
  • 販売チャネル別
    • 病院薬局
    • 小売薬局
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie Inc.
    • Aldeyra Therapeutics, Inc.
    • Amgen
    • Clearside Biomedical, Inc.
    • Novartis AG
    • Aciont Inc.
    • Bausch & Lomb Incorporated
    • Sirion Therapeutics, Inc.
    • Santen Inc.
    • Tarsier Pharma Ltd.
    • Oculis

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 67080

Over the next few years, the market for treatments for anterior uveitis is expected to grow at a CAGR of 5.8%.

The COVID-19 pandemic has disrupted healthcare patterns, as missed visits have led to the potential for significant disease progression in some patients with noninfectious uveitis. Uveitis patients may be at higher risk than the general population of contracting COVID-19 or suffering a more severe course of the virus. As per the article published in March 2021 by the National Library of Medicine, there was an 86% reduction in outpatient treatment for uveitis in spring 2020 compared to the same period in 2019, thereby affecting the market significantly. However, with the increase in vaccination programs, the outpatient departments started operating at full capacity and are expected to grow during the study period. Furthermore, market growth is stabilizing in the current scenario following COVID-19 as global restrictions ease and disease screening services resume.

There has been an increasing prevalence of uveitis across the globe, leading to blindness. An article published in the journal Frontiers in Medicine in September 2021 indicated that non-infectious uveitis is a leading cause of vision loss around the world. The article indicated that the estimated prevalence of non-infectious uveitis in the United States is 121 per 100,000 people every year. Uveitis is a sight-threatening inflammatory disease affecting the uveal layer of the eye. Redness of the eyes, blurring of the vision, the small size of the pupil, and sensitivity to light can be possible symptoms of anterior uveitis, which, if not treated, can result in permanent blindness. As a result, there are ongoing developments in product applications and treatment modalities.

New treatment options for uveitis, such as corticosteroids and anti-inflammatory drugs, are already gaining traction in the market. The growing number of product launches and rising research and development studies are expected to boost market growth. For instance, in May 2021, Oculis S.A. reported positive data from two clinical proof-of-concept Phase 2 trials with OCS-02, its novel, topical anti-TNF alpha antibody fragment candidate, in Dry Eye Disease (DED) and Acute Anterior Uveitis (AAU). With such good results from the studies, the approval process is likely to be easier, which will help the market.

Furthermore, in August 2021, Cipla received final approval from the United States Food and Drug Administration for its abbreviated new drug application for difluprednate ophthalmic emulsion 0.05%. Difluprednate ophthalmic emulsion 0.05% is the generic version of Novartis's Durezol and is used for the treatment of inflammation and pain associated with ocular surgery as well as for the treatment of endogenous anterior uveitis. So, more product approvals meet the growing demand for treatments for anterior uveitis, which boosts the market.

In addition, other factors, such as the growing geriatric population, are also expected to be driving factors in the growth of the market. However, the high cost of medications and the side effects of corticosteroid treatment are expected to stymie market growth.

Anterior Uveitis Treatment Market Trends

The Corticosteroids Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Anterior Uveitis Market.

Corticosteroids are found to dominate the uveitis treatment market as they are first-line therapies for uveitis management and are given systemically or locally, in the form of drops, periocular injections, intravitreal suspensions, or intravitreal implants. They are the most preferred option over biologics; however, researchers are currently exploring biological therapies for the treatment of uveitis. Early on in the course of uveitis, corticosteroids can quickly and effectively stop inflammation. This is the main benefit of corticosteroids.

Corticosteroids are also used in sustained-release treatment, i.e., in ocular implants. It has thus shown significant results in curing the condition, and researchers are also exploring biological therapies to treat anterior uveitis. In addition, corticosteroids and anti-inflammatory drugs are found to be gaining traction in the market.

Moreover, rising research and development studies highlighting the efficacies of treating corticosteroids in noninfectious uveitis are likely to increase their adoption, thus driving the segment. For instance, the study published in January 2022 by the Journal of Ophthalmic Inflammation and Infection stated that corticosteroids are the standard of care treatment for noninfectious uveitis and can be administered topically, regionally, or systemically. They are often used to treat noninfectious uveitis, such as when there is active inflammation inside the eye or uveitic macular edema.

The innovative product launches by key market players all over the world are contributing to market growth. For instance, in February 2022, Alimera Sciences, Inc., a pharmaceutical company, launched ILUVIEN, which contains fluocinolone acetonide, a corticosteroid, for non-infectious posterior uveitis, in Spain through its Ireland-based European subsidiary, Alimera Sciences Europe Limited. Such product launches are likely to boost the growth of the market over the forecast period.

So, because of the above factors, it is likely that the studied market will grow a lot during the study period.

Anterior Uveitis Treatment Market - IMG1

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and is Expected to do the Same Over the Forecast Period.

Because of the rising prevalence of uveitis disease in the United States, North America dominates the market. There is also an increasing number of key players in the region, which is leading to the high growth of this regional segment. The other factors resulting in the growth of the market are the growing geriatric population, the rising prevalence of uveitis in the region, and increasing investments in research and development by drug manufacturing companies for innovating new treatments such as corticosteroids.

The growing burden of uveitis in the region will boost the demand for its therapeutics, thus driving the market. According to an article published by the Ocular Immunology and Uveitis Foundation in April 2022, uveitis has an estimated prevalence of about 38 cases per 100,000 people and an incidence of 15 cases per 100,000 people. As per the same source, it is estimated that uveitis afflicts 109,000 people in the United States and that 43,000 new cases a year are diagnosed. Thus, the high prevalence of uveitis is expected to boost the growth of the market over the forecast period.

Additionally, product approvals and launches, a rise in investments, and the adoption of key strategies such as partnerships, mergers, acquisitions, and others are expected to drive market growth. Furthermore, R&D studies demonstrating the efficacy of anterior uveitis treatment will drive market growth. For instance, in September 2021, Tarsier Pharma initiated the Phase III trial TRS4VISION by randomizing the first patient for treatment. TRS4VISION is a Phase III randomized, active-controlled, double-masked study to evaluate the safety and efficacy of TRS01 eye drops in the treatment of subjects with active, non-infectious anterior uveitis, including subjects with uveitic glaucoma. Positive results from such studies will ease the approval process of TRS01 and increase its adoption, thus boosting the market.

Thus, the above-mentioned factors are expected to drive market growth in the United States during the study period.

Anterior Uveitis Treatment Market - IMG2

Anterior Uveitis Treatment Industry Overview

The Anterior Uveitis Treatment Market is consolidated and moderately competitive. There has been a presence of a considerable number of companies that are increasingly adopting strategic initiatives such as new product development, mergers and acquisitions, and regional expansion. Major players in the market include Novartis AG, AbbVie Inc., Aciont Inc., Tarsier Pharma Ltd., and Amgen, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Cases of the Uveitis
    • 4.2.2 Development of Novel Drugs and Treatments
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Associated with the Medications
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - in USD Million)

  • 5.1 By Treatment Type
    • 5.1.1 Corticosteroids
    • 5.1.2 Cycloplegic Agents
    • 5.1.3 Anti-TNF Agents
    • 5.1.4 Immunosuppressants
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hospitals Pharmacies
    • 5.2.2 Retail Pharmacies
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie Inc.
    • 6.1.2 Aldeyra Therapeutics, Inc.
    • 6.1.3 Amgen
    • 6.1.4 Clearside Biomedical, Inc.
    • 6.1.5 Novartis AG
    • 6.1.6 Aciont Inc.
    • 6.1.7 Bausch & Lomb Incorporated
    • 6.1.8 Sirion Therapeutics, Inc.
    • 6.1.9 Santen Inc.
    • 6.1.10 Tarsier Pharma Ltd.
    • 6.1.11 Oculis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS