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市場調査レポート
商品コード
1433925

圧力ラベル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pressure Labels - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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圧力ラベル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

圧力ラベル市場規模は、2024年に226億米ドルと推定され、2029年までに277億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.19%のCAGRで成長します。

圧力ラベル- 市場

製薬業界の成長は、さまざまな分野におけるその広範な適用範囲と相まって、圧力ラベル市場の主な推進力となっています。圧力ラベル製品の最新の技術革新と需要の増加により、市場の成長が促進されると予想されます。

主なハイライト

  • 世界中で最も人気のあるラベル技術は、引き続き感圧ラベルです。食品業界で幅広く使用されています。その用途は、医薬品、消費財、パーソナルケア、建設などのその他の分野を含む食品および飲料業界を超えて広がっています。
  • 用途に応じて、さまざまな接着剤を使用して感圧ラベルを永続的なものにしたり、剥離可能にしたりできます。さらに、極端な温度によっても、過酷な用途に使用される感圧シーラントに悪影響を与えることはありません。拡張コンテンツラベルなどの厚いラベルの重量に対応できるため、自動車用品、清掃用品、アルコール、ワイン、蒸留酒、食品、飲料など、さまざまなエンドユーザーの用途に適しています。
  • さらに、持続可能性に対する消費者の意識の高まりに合わせて、PSラベルの表面素材はリサイクル可能な素材で構成されています。さらに、技術的な進歩により、多くの企業がリサイクルを妨げない独自の接着剤を開発しました。感圧ラベルは、このような持続可能な技術の助けを借りて、業界リーダーとしての地位を強化すると予想されています。
  • さらに、製品に追加の機能を提供するために、PE、PP、PET、およびPVCポリマーフィルム素材を使用する感圧ラベルメーカーが増えています。強度、耐湿性、色、表面の平滑性、透明性、高光沢、耐久性、機械的耐性などが挙げられます。感圧ラベルによってもたらされる重要な動向には、持続可能性、堅牢性、RFID、偽造防止ラベルの増加、およびフェイスストックとしての取り外し可能で貼り直し可能なフィルムが含まれます。
  • 食品、飲料、ヘルスケア部門は、COVID-19のシナリオにもかかわらず、より心強い成長を示しました。これらの分野のサプライヤーは、必須の消費者製品やヘルスケア製品向けのラベル素材の継続的な生産と提供に積極的に取り組んでいます。しかし、販売と生産が停止されているため、ほとんどの加盟店の損失は悪化しています。競合の激化や印刷・加飾技術の発展に伴い、原材料の価格も上昇しています。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、包装エコシステム全体にも影響を与えています。

圧力ラベル市場動向

飲料エンドユーザーセグメントが圧力ラベルの成長を促進すると予想される

  • パッケージ化されたブランド製品に対する需要が高まり、製品の信頼性やその他の側面に関する消費者の知識が高まっていることから、飲料エンドユーザーカテゴリは予測期間中に最も急速な成長を遂げると予想されます。
  • 飲料ラベルはさまざまな状況で容器に貼り付ける必要があるため、感圧ラベルは不可欠です。貼付環境が室温であっても、20F~40Fなどのより困難な温度であっても、飲料ラベル用の粘着デザインは、必要に応じて素早く貼り付き、所定の位置に留まる必要があります。寒さや湿気、継続的な製品の取り扱いにもかかわらず、ラベルと接着剤は適切な耐久性を維持する必要があります。
  • 圧力ラベルの需要を促進する1つは、偽造防止ラベルの拡大であると予想されます。これはコピーを阻止し、食事の信頼性を証明するため、食品ビジネスにとっては特に重要です。偽造防止対策は、企業が偽造によってもたらされる収益と顧客ロイヤルティの損失を軽減するのにも役立ちます。圧力ラベルは主に、RFIDまたはバーコード追跡を使用した偽造を減らすために、食品や医薬品のラベルに使用されます。
  • ラベルサプライヤーは、飲料メーカーが持続可能性関連のパッケージング目標を達成できるよう支援するためのラベル商品を作成および提供することで、持続可能性の動向に対応しています。リサイクルシステムでは、リサイクル可能でPET容器から簡単に剥がせる感圧ラベルは、PET容器に使用されるラベルの新たな進歩です。たとえば、Hammer Packaging Inc.は基材メーカーと緊密に連携して持続可能性への取り組みを推進しています。感圧ラベル事業では、創造的なソリューションの開発が含まれています。
  • 米国蒸留酒評議会(DISCUS)によると、蒸留酒カテゴリーのサプライヤーの総収入に占める割合が最も高いのは33%で、高級蒸留酒が占めています。同年、バリュースピリッツの総収入が最も急速に増加しました。バリュースピリッツは前年比8%増加し、プレミアムスピリッツは3.8%増加しました。プレミアム蒸留酒がサプライヤーの総収入の大部分を占めているという事実は、高級品や高級品に対する消費者の需要が高まっていることを示唆しています。このパターンは、消費者がプレミアムな商品やサービスに対して、より多くのお金をつぎ込む用意があることを示唆しています。したがって、圧力ラベル市場は、高価な蒸留酒の知覚価値と美的魅力を高めるプレミアムラベルオプションを提供することで、このニーズを満たすことができます。例としては、優雅さと独占性を醸し出す特殊な仕上げ、エンボス加工、箔押し、または独特のラベル素材などが挙げられます。

北米では市場の成長が見込まれる

  • 米国では、電波を利用して感圧ラベルに情報を収集し通信する無線周波数識別技術の組み込みがより重要になっています。食品、飲料、医薬品は、監視、認証、偽造防止のための技術統合を備えたエンドユーザー分野にすぎません。
  • 米国国勢調査局の報告によると、米国の食品小売店の売上高は、2020年の8,502億米ドルから2021年には8,803億米ドルに達しました。さらに、業界の2022年の年間売上高は9,470億米ドルを超え、前年比7.6%増加しました。したがって、食品包装分野の拡大により、今後数年間で感圧ラベルの必要性が高まると考えられます。
  • Mohawkは、この新しい製品ラインの一環としてUPM Raflatac Americasとの戦略的関係を宣言します。 Mohawk Renewal麻紙とわら紙の表面ストックは、ロールフィードの感圧ラベル貼り付けソリューションを提供できます。
  • パートナーシップもこの地域の市場需要を促進しています。たとえば、マークアンディとUPMラフラタックは最近、北米の感圧ラベル業界で戦略的関係を築きました。この提携により、これらの企業は環境に優しいフレキソ印刷とデジタルコンバーターの両方を備えた印刷ソリューションを開発できるようになります。
  • PSLの適応性の結果、PSLの需要が高まっています。これにより、業界の事業者は自社の能力を向上させ、高まる市場の需要に対応できるようにする必要に迫られています。その一例として、UPM Raflatacは、2022年 12月に米国ワシントン州バンクーバーに新しいターミナルを開設する意向を表明しました。新しい拠点は、同社の北米ターミナルネットワークをサポートしながら、UPM Raflatacのスリッティングおよび流通能力を拡大します。クライアントの成功をサポートし、感圧ラベルに対する需要の高まりに応えるために、UPM Raflatacは運用の強化に継続的に投資しています。

圧力ラベル業界の概要

圧力ラベル市場は、Multi-color Corporation、CCL Industries Inc、Westrock Company、Fuji Seal International Incなどのいくつかの中小規模のプレーヤーが市場のシェアを占めているため、非常に細分化されています。また、これにより市場の競争も非常に激しくなります。

  • 2022年 10月-Multi-Color Corporation(MCC)は、ブラジルにおけるFlexcoatのラベルおよびラミネート事業を買収する契約の締結を発表しました。 MCCはブラジルの製品拡大への投資を増やすつもりです。 Flexcoatの顧客は、購入を通じてさまざまな最先端のラベル技術にアクセスし、製品の選択肢を増やすことができます。
  • 2022年 5月-CCL Industriesは、BoltがAveryを買収したと発表しました。この買収は、CCL Industriesの製品ポートフォリオを拡大し、地域の生産能力を高めるのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • 市場促進要因
    • デジタル印刷技術の進化
  • 市場抑制要因
    • 過酷な気象条件に耐えられる製品の不足

ル市場COVID-19の市場インパクト

第6章 市場セグメンテーション

  • 印刷プロセス別
    • グラビア
    • フレキソ印刷
    • スクリーン
    • 凸版印刷
    • インクジェット
    • 生版印刷、生版印刷
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • 化粧品
    • 家庭用
    • 産業(自動車、工業用化学品、耐久消費財・非耐久消費財)
    • 物流
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fort Dearborn Company
    • Multicolor Corporation
    • CCL Industries Inc
    • Westrock Company
    • Fuji Seal International Inc.
    • Taylor Corporation
    • Huhtamaki Group
    • Taghleef Industries Inc(Al Ghurair Group)
    • Coveris
    • Avery Dennison Corp
    • UPM Raflatac, Inc
    • Inland Printing Co. Ltd
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Folienprint RAKO GmbH
    • Herma GmbH
    • Skanem AS

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67214

The Pressure Labels Market size is estimated at USD 22.60 billion in 2024, and is expected to reach USD 27.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.19% during the forecast period (2024-2029).

Pressure Labels - Market

Growth in the pharmaceutical industry, coupled with its vast application scope in diverse sectors, is the major driver for the pressure labels market. The latest innovations in pressure label products and rising demand is expected to fuel the market growth.

Key Highlights

  • The most popular label technology worldwide will continue to be pressure-sensitive labels. They are used extensively in the food business. Their uses extend beyond the food and beverage industry, including the pharmaceutical, consumer goods, personal care, and other sectors, including construction.
  • Depending on the application, different adhesives can make pressure-sensitive labels permanent or releasable. Furthermore, temperature extremes would not harm pressure-sensitive sealants for heavy-duty applications. They are appropriate for applications across a range of end-users, including automotive items, cleaning products, alcohol, wine, spirits, food, and beverage, because they can handle the weights of thick labels, such as expanded content labels.
  • Additionally, in keeping with consumers' increased awareness of sustainability, the face stock of PS Labels is comprised of recyclable materials. Furthermore, through technical breakthroughs, numerous businesses created unique adhesives that do not obstruct recycling. Pressure Sensitive labels are anticipated to strengthen their position as industry leaders with the aid of sustainable technologies like these.
  • Additionally, a growing portion of pressure-sensitive label makers uses PE, PP, PET, and PVC polymer film materials to provide their products with additional functionality. It includes strength, moisture resistance, color, smoothness on the surface, transparency, high gloss, durability, and mechanical resistance. Important trends offered by pressure-sensitive labels include sustainability, robustness, RFID, a rise in anti-counterfeit labels, and detachable and repositionable films as face stock.
  • The food, beverage, and healthcare sectors showed more encouraging growth despite the COVID-19 scenario. The suppliers to these sectors are actively engaged in the ongoing production and provision of label materials for essential consumer and healthcare products. However, with sales and production on hold, most merchants' losses are worsening. Along with increased competition and developing printing and decorating technologies, the price of raw materials is also rising. Further, the Russia-Ukraine war also impacts the overall packaging ecosystem.

Pressure Labels Market Trends

Beverage End-User Segment is Expected to Drive Growth of Pressure Labels

  • With the rising demand for packaged and branded products and rising consumer knowledge of the authenticity and other aspects of the product, the beverage end-user category is anticipated to see the fastest growth over the projection period.
  • Because beverage labels must stick to the container in various situations, pressure-sensitive labeling is essential. Whether the application environment is room temperature or something more difficult, like 20F to 40F, an adhesive design for beverage labeling should stick rapidly and stay in place as needed. Despite cold, dampness, and continuous product handling, the label and adhesive must maintain the appropriate durability.
  • One driving demand for Pressure Labels is anticipated to be the expansion of Anti-Counterfeit Labels. As it discourages copying and verifies the meal's authenticity, this is particularly crucial for the food business. Anti-counterfeiting measures also assist businesses in reducing revenue and customer loyalty losses brought on by counterfeiting. Pressure labels are mostly used to label food and pharmaceutical products to decrease counterfeiting using RFID or barcode tracking.
  • Label suppliers are responding to sustainability trends by creating and providing label goods to assist beverage manufacturers in achieving their sustainability-related packaging goals. In recycling systems, pressure-sensitive labels that are recyclable and effortlessly removed from PET containers are new advances for labels used on PET containers. For instance, Hammer Packaging Inc. collaborates closely with substrate producers to promote sustainability initiatives. For its pressure-sensitive label business, it includes developing creative solutions.
  • The highest percentage of supplier gross income in the spirits category, 33%, belongs to high-end spirits, according to the Distilled Spirits Council of the United States (DISCUS). Value spirits saw the fastest increase in gross income during that same year. Value spirits had an increase of 8% over the prior year, while premium spirits saw an increase of 3.8%. The fact that premium spirits comprised the greatest portion of supplier gross income suggests increased consumer demand for high-end and upscale goods. This pattern implies consumers are prepared to shell out more money for premium goods and services. Consequently, the Pressure Labels Market can satisfy this need by offering premium labeling options that raise expensive spirits' perceived value and aesthetic appeal. Some examples might include specialized finishing, embossing, foil stamping, or distinctive label materials that exude elegance and exclusivity.

North America is Expected to Register Market Growth

  • The incorporation of radio-frequency identification, which employs radio waves to gather and communicate information in pressure-sensitive labels, became more important in the United States. Food, drinks, and medicines are only end-user verticals with technological integration for monitoring, authentication, and anti-counterfeiting items.
  • The US Census Bureau reports that retail food store sales in the United States reached USD 880.30 billion in 2021 instead of USD 850.20 billion in 2020. Additionally, the industry had yearly sales of over USD 947 billion in 2022, representing a 7.6% rise over the same period in 2021. Thus, the need for pressure-sensitive labels will rise in the upcoming years due to the expanding food packaging sector.
  • Mohawk declares a strategic relationship with UPM Raflatac Americas as a part of this new product line. Mohawk Renewal Hemp and Straw paper face stocks can provide roll-fed, pressure-sensitive labeling solutions.
  • Partnerships are also driving the market demand in the region. For instance, Mark Andy and UPM Raflatac recently formed a strategic relationship in the North American pressure-sensitive label industry. This collaboration should enable these players to create printing solutions that are both flexographic and digital converters friendly to the environment.
  • The demand for PSLs is rising as a result of their adaptability. The industry's operators are compelled by this to increase their capabilities, allowing them to meet the escalating demand of the market. As an illustration, UPM Raflatac declared intentions to open a brand-new terminal in Vancouver, Washington, in the United States, in December 2022. The new location will expand UPM Raflatac's slitting and distribution capabilities while supporting the company's North American terminal network. To support the success of its clients and meet the increasing demand for pressure-sensitive labels, UPM Raflatac consistently invests in operational enhancements.

Pressure Labels Industry Overview

The Pressure Labels Market is highly fragmented as several small and medium-sized players, such as Multi-color Corporation, CCL Industries Inc, Westrock Company, and Fuji Seal International Inc, contain a share in the market. Also, this makes the market extremely competitive too.

  • October 2022- Multi-Color Corporation (MCC) announced the signing of a deal to acquire Flexcoat's label and lamination businesses in Brazil. MCC intends to increase its investment in Brazil's product expansion. Flexcoat's clients can access a wider variety of cutting-edge label technologies and increased product choices through the purchase.
  • May 2022- CCL Industries announced that Bolt acquired Avery. The acquisition will help CCL Industries expand its product portfolio and increase its regional production capacity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Evolution of Digital Print Technology
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Lack of Products with Ability to Withstand Harsh Climatic Conditions

5 Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Print Process
    • 6.1.1 Gravure
    • 6.1.2 Flexography
    • 6.1.3 Screen
    • 6.1.4 Letterpress
    • 6.1.5 Inkjet
    • 6.1.6 Other Processes (Offset Lithography, Electrophotography)
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Cosmetics
    • 6.2.5 Household
    • 6.2.6 Industrial (Automotive, Industrial Chemicals, and Consumer and Non-consumer Durables)
    • 6.2.7 Logistics
    • 6.2.8 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fort Dearborn Company
    • 7.1.2 Multicolor Corporation
    • 7.1.3 CCL Industries Inc
    • 7.1.4 Westrock Company
    • 7.1.5 Fuji Seal International Inc.
    • 7.1.6 Taylor Corporation
    • 7.1.7 Huhtamaki Group
    • 7.1.8 Taghleef Industries Inc (Al Ghurair Group)
    • 7.1.9 Coveris
    • 7.1.10 Avery Dennison Corp
    • 7.1.11 UPM Raflatac, Inc
    • 7.1.12 Inland Printing Co. Ltd
    • 7.1.13 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.14 Folienprint RAKO GmbH
    • 7.1.15 Herma GmbH
    • 7.1.16 Skanem AS

8 Investment Analysis

9 Future of the Market