表紙:客室内装複合材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190179

客室内装複合材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Cabin Interior Composites Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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客室内装複合材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

客室内装複合材市場は、予測期間中にCAGR6%超で成長する見通しです。

COVID-19の大流行により、航空旅客数が減少し、2020年以降、複数の航空会社が航空機の発注をキャンセルしたり、納入を延期せざるを得なくなりました。2024年までに旅客輸送量がCOVID以前の水準に戻ることはないと予想されます。しかし、2021年には2020年と比較して旅客数が回復することから、一部の航空会社が新型航空機の発注や納入を開始し、客室内装複合材市場の成長を支えることが期待されています。

キャビンの設計に複合材やその他の先端材料を使用することで、航空機の設計が根本的に変化しています。複合材料が持つ高い強度対重量比は、大幅な軽量化につながり、航空機の燃費を向上させます。

予測期間中に予定されている大量の航空機の納入が、航空機の客室設計における複合材料の使用を促進し、航空機OEMとアフターマーケットの客室インテグレータの両方の統合的な取り組みを推進するため、市場全体の成長は、航空産業の有機的成長の結果であると言えるでしょう。

自動繊維配置(AFP)技術などの新技術により、高度な素材を洗練された客室内装設計に組み込む範囲が広がるとともに、航空機のターンアラウンドタイム(TAT)が短縮されることになります。

客室内装複合材の市場動向

ナローボディ機では、予測期間中、内装用複合材の需要が高まると予想される

現在、世界の民間航空機はナローボディ機で占められています。さらに、ほとんどの格安航空会社(LCC)が、新しい市場機会を開拓するために、歴代の航空機の能力に見合うように既存の航空機を近代化しようとしているため、こうした航空機の需要はさらに増加すると予想されます。例えば、2021年12月、エールフランス-KLMは、エアバスA320ネオ・ファミリー100機と、追加60機のオプションの発注を発表しました。この発注は、A320 neoとA321 neoの混合機で構成され、最初の納入は2023年後半になる見込みです。一方、B737 MAX騒動はボーイング社の市場見通しを阻害しましたが、FAAからの再認証が成功したことにより、B737 MAX機の需要を押し戻し始めています。2022年にMC-21とCOMAC C919の初出荷が予定されており、ロシアと中国のメーカーはナローボディ機セグメントでエアバスやボーイングといった既存市場の巨人と競合する計画です。また、国内航空旅客数の早期回復により、ナローボディ航空機の新規受注が見込まれ、関連する客室内装複合材メーカーの成長見通しを後押しするものと思われます。

アジア太平洋地域の良好な市場見通し

アジア太平洋地域は、民間航空機の需要が伸びていることから、予測期間中、客室内装複合材の主要市場となることが予想されます。アジア太平洋地域の国際旅客輸送量の回復は、厳しい国境規制のために依然として世界のその他の地域に遅れていますが、国内の回復が強まれば、同地域の民間航空部門に貢献すると予想されます。2021年、ボーイング社はアジア太平洋地域で91機の航空機を納入したが、同年、エアバス社の納入機の30%がアジア太平洋地域であり、同地域からの市場の回復がより進んでいることを示しています。国内輸送量の回復に伴い、LCCの需要が同地域の新型民間航空機の受注を牽引することが予想されます。中国は、大きな国内需要により世界の民間航空市場の回復をリードしており、航空会社の財政回復を後押ししています。中国の航空会社は今後数年間、新型航空機の納入と客室内装の近代化に投資することが予想されます。一方、インドの旅客輸送量も、巨大な国内需要に後押しされて急速に回復すると予想されます。これが同国からの航空機調達を後押ししています。2021年11月、ボーイングはインドの次期航空会社アカサ・エアが737 MAXを72機発注したと発表しました。この航空機は、窓枠、ドア、床材、パネル材などに複数の複合材を組み込んでいます。同様に、この地域の他の国々の航空産業も、大きな内需により回復すると予想され、それによりアジア太平洋の客室内装複合材市場の成長を今後数年間は促進するものと思われます。

客室内装複合材市場の競合分析

主な市場参加者は、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)、Diehl Stiftung &Co.KG、FACC AG、Safran SA、AIM Altitude Limited(AVIC)などは、顧客固有の設計プロセスを複合構造の幅広い知識、価値工学技術、設計自動化の専門知識と組み合わせて、費用対効果の高い次世代複合材ベースの航空機客室部品を設計しています。多くの航空会社は、乗客の快適性を最適化するために、より大きなオーバーヘッドボックス、デザイナーズフロア、天井パネル、高性能エンターテインメントシステム搭載の最新シートバックを採用するなどの投資を行っています。このため、航空機のOEMと一流の客室内装デザイナーが協力して、高度で軽量な客室内装システムを開発することが必要になっています。複合材料は、高い強度対重量比、優れた耐腐食性、高い疲労強度、耐久性を備えているため、航空機の客室構造に使用することは非常に有利です。軽量化による燃料の節約は、特にファーストクラスやビジネスクラスの機内のアップグレードプログラムにおいて、市場参加者に大きなチャンスをもたらしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 本調査の対象範囲
  • 米ドルの通貨換算レート

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模・予測、世界、2018年~2027年
  • 航空機タイプ別市場シェア、2021年
  • エンドユーザー別市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア、2021年
  • 市場の構造と主な参入企業

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模および予測-10億米ドル、2018年~2027年)

  • 航空機の種類
    • ナローボディ機
    • ワイドボディ機
    • リージョナル機
    • ビジネスジェット
  • エンドユーザー
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AIM Altitude Limited(AVIC)
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • Diehl Stiftung & Co. KG
    • FACC AG
    • JAMCO Corporation
    • The Gill Corporation
    • The NORDAM Group LLC
    • Triumph Group, Inc.
    • Safran SA
    • Singapore Technologies Engineering Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67094

The Cabin Interior Composites Market is poised to grow at a CAGR of over 6% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic has resulted in a decline in air passenger traffic, which has forced several airlines to cancel aircraft orders or postpone delivery since 2020. The passenger traffic is not anticipated to return to the pre-COVID level by 2024. Nevertheless, with the recovery in passenger traffic in 2021 as compared to that of 2020, some airlines have started ordering and taking deliveries of new aircraft, which is expected to support the growth of the cabin interior composites market.

The use of composites and other advanced materials in cabin designing has led to radical changes in aircraft designs. Their inherently high strength-to-weight ratio has resulted in significant weight savings, thereby, enhancing the fuel efficiency of the aircraft.

The overall market growth is an outcome of the organic growth of the aviation industry, as large numbers of aircraft deliveries scheduled during the forecast period will promote the use of composites for designing the aircraft cabin and drive the integrated efforts of both aircraft OEMs and aftermarket cabin integrators.

Emerging technologies, such as automated fiber placement (AFP) techniques, are enhancing the scope of integrating advanced materials into sophisticated cabin interior designs, while also reducing the aircraft's turnaround time (TAT).

Cabin Interior Composites Market Trends

Narrow-body Segment Expected to Generate Higher Demand for Cabin Interior Composites During the Forecast Period

The current global commercial aircraft fleet is dominated by narrowbody aircraft. Moreover, the demand for such aircraft is anticipated to further increase as most low-cost carriers (LCCs) are trying to modernize their existing fleet to exploit new market opportunities to match the competencies of successive versions of aircraft. For instance, in December 2021, Air France-KLM announced an order for 100 Airbus A320 neo family aircraft, along with options for an additional 60 planes. The order consists of a mix of A320 neo and A321 neo aircraft, with the first deliveries expected in the second half of 2023. On the other hand, though the B737 MAX fiasco has hampered the market prospects for The Boeing Company, the successful recertification from the FAA has started driving back the demand for B737 MAX aircraft. With the first deliveries of MC-21 and COMAC C919 models expected in 2022, the respective Russian and Chinese manufacturers plan to compete with the existing market giants like Airbus and Boeing in the narrow-body aircraft segment. The quicker recovery of domestic air passenger traffic is also anticipated to result in new orders for the narrow-body aircraft, which in turn would drive the growth prospects of the related cabin interior composites players.

Favorable Market Outlook in the Asia-Pacific Region

Asia-Pacific is expected to be the major market for cabin interior composites during the forecast period, due to the growing demand for commercial aircraft from the region. Though the recovery of international passenger traffic in the Asia-Pacific continues to lag the rest of the world due to strict border restrictions, a stronger domestic recovery is anticipated to help the commercial aviation sector in the region. In 2021, the Boeing company delivered 91 aircraft in the Asia-Pacific region, while 30% of the deliveries of Airbus were in the Asia-Pacific in the same year, signifying a better recovery of the market from the region. With the recovery in domestic traffic, the demand from the LCCs is expected to drive the orders for new commercial aircraft in the region. China is leading the recovery of global commercial aviation due to great domestic demand, helping the airlines witness financial recovery. Chinese airlines are expected to take deliveries of new aircraft and invest in cabin interior modernization in the coming years. On the other hand, the passenger traffic in India is also expected to recover fast, driven by the huge domestic demand. This is driving the aircraft procurement from the country. In November 2021, Boeing announced that India's upcoming airline Akasa Air ordered 72 737 MAX aircraft. The aircraft incorporates several composite materials in the window frames, doors, flooring, paneling among others. Similarly, the aviation industries in other countries in the region are also expected to recover due to a large domestic demand, thereby propelling the growth of the cabin interior composites market in Asia-Pacific in the years to come.

Cabin Interior Composites Market Competitive Analysis

The prominent market players, such as Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Diehl Stiftung & Co. KG, FACC AG, Safran SA, and AIM Altitude Limited (AVIC), combine customer-specific design processes with their extensive knowledge of composite structures, value engineering techniques, and design automation expertise, to design cost-effective next-generation composite-based aircraft cabin components. An increasing number of airline operators are investing in optimizing passenger comfort, by integrating larger overhead bins, designer floors, ceiling panels, and modern seat-backs with provisions for integrating sophisticated entertainment systems. This has necessitated the collaboration between aircraft OEMs and tier-I cabin interior designers to develop advanced, light-weight cabin interior systems. It is highly advantageous to use composites in aircraft cabin construction, owing to their high strength-to-weight ratio, excellent corrosion resistance, high fatigue strength, and durability. The fuel savings, on account of lower weight profiles, are creating significant opportunities for the market players, especially in the cabin up-gradation programs of first-class and business class cabins of FSCs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2027
  • 3.2 Market Share by Aircraft Type, 2021
  • 3.3 Market Share by End-user, 2021
  • 3.4 Market Share by Geography, 2021
  • 3.5 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD billion, 2018 - 2027)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrow-body Aircraft
    • 5.1.2 Wide-body Aircraft
    • 5.1.3 Regional Aircraft
    • 5.1.4 Business Jets
  • 5.2 End-user
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 AIM Altitude Limited (AVIC)
    • 6.2.2 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
    • 6.2.3 Diehl Stiftung & Co. KG
    • 6.2.4 FACC AG
    • 6.2.5 JAMCO Corporation
    • 6.2.6 The Gill Corporation
    • 6.2.7 The NORDAM Group LLC
    • 6.2.8 Triumph Group, Inc.
    • 6.2.9 Safran SA
    • 6.2.10 Singapore Technologies Engineering Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS