市場調査レポート
商品コード
1137997

染料昇華印刷の世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Dye Sublimation Printing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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染料昇華印刷の世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

染料昇華印刷の世界市場は、予測期間中に16.8%のCAGRで推移すると予想されています。

染料昇華印刷は、高品質な写真仕上がりが得られることから、採用が進んでいます。このプロセスは、熱転写を利用して、異なる量の着色染料顔料をキャリアフィルムからPVC印刷面に移動させ、染料を化学的に結合させるものです。

主なハイライト

  • 染料昇華印刷は、様々な製品に適用できるため、販促品印刷業者の間で急速に普及しています。染料昇華印刷は、布や硬い素材に適用されます。また、バナーやセラミックタイルの印刷にも採用されています。昇華型プリントは、表面にプリントするのではなく、基材や布に埋め込まれているため、恒久的な色が得られます。昇華型生地は、何度洗濯しても色あせやひび割れがなく、画像の欠けや剥がれ、傷もつかないです。
  • 近年、染料昇華プリンターの需要は大きく伸びており、各ベンダーは産業施設向けの高速・大量生産を開始し、設計の見直しやプリントヘッドの改良などでさらに需要が高まっています。新しいプリントヘッドは、プリント速度の高速化と自動循環システムを提供し、ダウンタイムの原因であるプリントヘッドのノズル詰まりを軽減します。
  • 衣料品業界は、染料昇華印刷ソリューションの導入に積極的なベンダーが増加しており、大きな市場シェアを占めています。デジタルプリントを導入する決め手となったのは、スクリーンプリントに比べてデザインの自由度が高いことです。Mary KatrantzouやAlexander McQueenなど、多くのデザイナーは、コスト効率の良さから小ロットプリントにデジタルプリントを採用しています。
  • さらに、いくつかの新興プレーヤーやスタートアップ企業が多額の資金を獲得していることが確認でき、これが研究対象市場の成長をさらに後押ししています。例えば、2022年1月、プリントオンデマンドのアパレルデザインと製造を提供するHugePOD社は、シリーズBラウンドで4000万米ドルを調達し、重要な資金調達のマイルストーンを発表しました。同社は、アパレルに昇華型プリントを採用しています。
  • しかし、染料昇華プリンターはインクジェットプリンターに比べて動作速度が遅いこと、昇華型は工程数が多く、他の工程に比べて価格がやや高くなることなどが、研究対象市場の成長を阻んでいます。
  • COVID-19の世界の発生により、世界の繊維産業は世界の市場低迷の矢面に立たされています。主要市場が世界的に封鎖されているため、繊維製品の需要は足踏み状態に陥っています。アパレルショップやショッピングモールなどの企業には営業停止命令が出され、ワクチン接種が完了するまで全面的に営業できないことも予想されます。しかし、コロナウイルス危機はeコマース産業の成長を加速させ、オンラインでの購入が増加し、ファッションや衣料品の需要を牽引しています。さらに、新しい動向や快適で装飾的なアパレルへの需要の高まり、渡航制限の緩和などが、予測期間中の業界の成長を促進するものと思われます。

主な市場動向

家庭用セグメンテーションが市場を牽引する見込み

  • 本調査で対象とした昇華型のアプリケーションの範囲は、家庭用に使用されるカーテン、カーペット、壁装材、椅子張りなどです。住宅用建築物は、このセグメント市場のかなりのシェアを占めており、予測期間中に調査した市場の大幅な成長を促進すると予想されます。
  • 前述のアプリケーションの需要を促進するさまざまな要因には、都市化の急速な進展と可処分所得の増加が含まれます。これは、世界規模で農村文化を優位に置き換えることで、人間の社会的ルーツを歴史的に変容させる原因となっています。MasterCardによると、2021年11月の米国におけるアパレル売上高の前年比(2020年比2021年)成長率は約47.3%でした。こうした動向は、家庭用セグメントにおける調査対象市場の成長に寄与することが予想されます。
  • さらに、eコマースの浸透が進むことで、企業と消費者のコミュニケーションに圧倒的な役割を果たすため、市場の成長を後押しすることが期待されます。このプラットフォームは、顧客が企業やその製品に関する最新の情報を提供するのに役立ちます。
  • 需要の増加を考慮し、複数のベンダーが新しいプリンターや印刷ソリューションを含むポートフォリオを拡大しています。例えば、2022年4月、昇華型プリンターの大手プロバイダーであるエプソンは、76インチの産業用テキスタイルプリンターのラインアップを拡大し、SC-F10000Hを追加しました。
  • さらに、家庭用テキスタイルでは、カーテン製造などの染料昇華印刷が好まれています。また、家庭用繊維製品では、カーテンなどの昇華型プリントが好まれ、プリント生地が使用されるため、これらのプリンターの需要が増加すると予想されます。世界的にニーズが高まっています。
  • しかし、壁装用製品の需要はここ数年、着実に減少しています。その主な理由は、既存の壁紙を剥がすのが大変なためです。この面倒な作業には、剥がすための道具や薬品など、適切なツールが必要です。しかし、そのような行為は、壁の完全性と魅力を損なう可能性があります。

アジア太平洋地域が高成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、繊維産業の発展により、染料昇華印刷市場が大きく成長しています。ファッションデザインの短命化・高速化、新技術の開拓、eコマース産業の成長といった要因が、市場の成長をさらに後押ししています。
  • 中国国家統計局によると、2021年12月、中国は約39億2000万メートルの衣料用生地を生産しました。毎月の繊維生産量は、2020年後半から一貫して30億mを上回っています。
  • IBEF(インド・ブランド・エクイティ財団)によると、インドの繊維部門は経済の中で最も古い産業の一つであり、2029年までに2090億米ドルに達すると予想されています。この地域では、顧客が小ロット・短納期を求めるようになり、デジタル印刷の動向が活発化しています。テキスタイルなど、さまざまなエンドユーザーからの需要が高まることで、革新的な結果をもたらすデジタル印刷の力がさらに向上する可能性があります。
  • インドでは、過去10年間にIPLが行ったキャンペーンで、エプソンがSurecolor SC-F6070、SC-F 7070(昇華型プリンター)でIPL Tシャツを初めて提供し、染料昇華印刷が注目されるようになりました。このようなイベントの普及に伴い、今後さらなる成長が期待されます。
  • 様々な企業が、この地域の需要増に対応するために、持続可能な先進的なプリンターの開発に注力しています。例えば、2021年8月、ColorJet Indiaは、テキスタイルプリントのフロント用にSubliXpress Plus For Dye-Sublimation Printingを発表しました。京セラの千鳥型プリントヘッドを8基搭載し、要求に応じて5、7、12pLの可変ドロップサイズを印刷することで、非常にシャープなラインを描き、色調の滑らかなグラデーションを実現します。また、再生ポリエステルのニットや織物などの素材に適した水消費ゼロのプリント技術を搭載したハイボリュームプリンターです。

競合情勢

染料昇華印刷市場は、多様な製品ポートフォリオと製品開発によって優位に立つリーダー企業が存在し、市場は細分化されつつあります。また、ローカルプレーヤーの数も増加しており、市場には激しい競合が存在しています。主なプレイヤーは、セイコーエプソン株式会社、ローランドディー.ジー.株式会社、株式会社ソーグラス、三菱電機株式会社、パナソニック株式会社など。

  • 2022年5月- エプソンは、同社初となるA4昇華型プリンター「SureColor F-130」を発売しました。これは、特にスモールビジネス向けに開発されたコンパクトなデジタルテキスタイルプリンターです。同プリンターは、エプソン純正のUltraChrome DSインク、プリンター促進要因、転写紙を含む、包括的なエンドツーエンド・プリントソリューションの一部を構成しています。また、今回発売された製品は、Epson Cloud Solution PORTプラットフォームに対応しているため、ユーザーは使用状況を把握し、コストを把握することができます。
  • 2021年11月- ワイドフォーマットインクジェットプリンター、インク、カッターとインクを提供するMUTOH Americaは、新しい昇華型プリンターXpertJet 1642WR Proを発売しました。改善されたプロダクションプリント速度でクラス最高のドット配置精度を達成するために、このミッドレベルのエントリーポイントプリンターは、新しい超幅広MUTOH AccuFineデュアルプリントヘッドを備え、ソフトサイネージ、ホームデコレーション、スポーツアパレル、ファッション用途に理想的です。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 成長するアパレル市場
    • マーケティングと広告費の増加
  • 市場抑制要因
    • 設備投資と消費コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • ガーメント
    • テクニカルテキスタイル
    • 家庭用品
    • ビジュアルコミュニケーション
    • リジッド
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SEIKO EPSON Corporation
    • Roland DGA Corporation
    • Sawgrass Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Agfa-Gevaert Group
    • Colorjet Group
    • Mimaki Engineering Co. Ltd
    • HP Inc.
    • Gandy Digital
    • Klieverik Heli BV
    • Mutoh Europe NV
    • Dai Nippon Printing Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 66807

The global dye sublimation market is expected to register a CAGR of 16.8% during the forecast period. Dye-sublimation printing is being increasingly adopted due to its high-quality photographic results. This process utilizes thermal transfer to shift different amounts of colored dye pigments from a carrier film to the PVC printing surface, to which the dyes bond chemically. ​

Key Highlights

  • Dye-sublimation printing is quickly gaining traction among promotional product printers due to its diverse application on many products. This printing applies to fabric and rigid materials. Companies are also adopting this type of printing for banners and ceramic tiles. It yields permanent color embedded in the substrate or cloth rather than printed on the surface. Dye-sublimated fabric does not fade or crack even after washing several times, and images do-not chip, peel, or scratch.​
  • In recent years, the demand for dye-sublimation printers has observed significant growth; printer vendors have begun producing high-speed, high-volume systems for industrial facilities-the revelations in design, better printheads, and other components further augment the demand. The new printheads offer faster print speed and an automatic circulation system, thus, reducing printhead nozzle clog, which is one of the common reasons behind the downtime.​
  • The garment industry commands a significant market share with the increasing vendor propensity toward adopting dye-sublimation printing solutions. ​Some critical factors for adopting digital printing include greater design flexibility than screen printing. Many designers, such as Mary Katrantzou and Alexander McQueen, prefer digital printing for small prints because it is cost-efficient.
  • Furthermore, several emerging players and start-ups can be identified to gain significant funding, which is further supporting the growth of the studied market. For instance, in January 2022, HugePOD, a company offering print-on-demand apparel design and manufacturing, announced a significant funding milestone, raising USD 40 million in a Series B round. The company uses dye-sublimation printing on apparel.
  • However, factors such as the slow pace of operation of dye sublimation printers as compared to the inkjet printers and the higher number of steps involved in dye sublimation, causing the price to be a bit higher than other processes, are challenging the growth of the studied market.
  • With the global outbreak of COVID-19, the global textile industry is facing the brunt of a worldwide market slump. The demand for textiles has reached a standstill as the major markets are under lockdown globally. Businesses, such as apparel stores and malls, were ordered to shut down, and it is expected that they may not be opened at total capacity until widespread vaccination is complete. However, The coronavirus crisis has accelerated the growth of the e-commerce industry, with online purchases increasing, driving the demand for fashion and clothing. Moreover, the increasing demand for new trends and comfortable, decorative apparel and reduction in travel restrictions is expected to drive the industry's growth during the forecast period.

Key Market Trends

Household Segment is Expected to Drive the Market

  • The scope of the applications of dye-sublimation covered under the study includes curtains, carpets, wall coverings, upholstery, etc., used for household purposes. Residential constructions account for a substantial market share in this segmental market and are expected to drive significant growth for the market studied during the forecast period.
  • Various factors driving the demand for the applications mentioned include the rapid rise in urbanization and increased disposable income. This has been responsible for a historic transformation of human social roots by predominantly replacing the rural culture on a global scale. According to MasterCard, the year-on-year growth (2021 on 2020 change) in apparel sales in the United States was about 47.3% in November 2021. Such trends are expected to contribute to the growth of the studied market in the household segment.
  • Furthermore, the increasing penetration of the e-commerce industry is expected to drive the market's growth as it plays a dominant role in communication between companies and consumers. The platform helps customers provide up-to-date information about the business and its products.
  • Considering the growing demand, several vendors are expanding their portfolio to include new printers and printing solutions. For instance, in April 2022, Epson, a leading provider of dye sublimation printers, expanded its 76-inch, industrial-grade textile printer range to include the SC-F10000H.
  • Moreover, dye-sublimation printing, such as curtain manufacturing, is preferred in household textiles. Printers used for these are expected to witness increased demand owing to the usage of printed fabrics in the home textiles segment. The need for such materials is expanding globally.
  • However, the demand for wall covering products has steadily declined over the last few years. This is primarily attributed to the difficulty involved in removing an existing wallpaper. This tedious task requires the right tools, such as stripping tools and chemicals. However, such an act could damage the integrity and appeal of the wall.

Asia-Pacific Region to Witness Highest Growth

  • The Asia-Pacific region is witnessing robust growth in the dye sublimation printing market due to its growing textile industry. Factors such as shortening lifespan and faster adaptability of fashion designs, development of new technologies, and growth of the e-commerce industry further aid the market growth.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, in December 2021, China produced approximately 3.92 billion meters of clothing fabric. The monthly textile production volume was consistently above three billion meters since late 2020.
  • According to the IBEF (India Brand Equity Foundation), the Indian textile sector is one of the oldest industries in the economy and is expected to reach USD 209 billion by 2029. The trend of digital printing is catching up in the region, as customers are looking for short runs and faster turnaround times. Increasing demand from various end-user customers, such as textiles, may further improve the power of digital printing to provide innovative results.
  • Dye-sublimation printing gained attention in India after the campaign that IPL started in the past decade when Epson first offered IPL t-shirts through its Surecolor SC-F6070 and SC-F 7070 (dye sublimation printers). With more such events gaining popularity, the studied market is expected to receive further growth opportunities during the forecast period.
  • Various companies are focusing on developing sustainable advanced printers to cater to the increasing demand in the region. For instance, in August 2021, ColorJet India Launched SubliXpress Plus For Dye-Sublimation Printing for the textile printing front. It features eight staggered Kyocera printheads that can print variable drop sizes of 5, 7, and 12pL as demanded to produce exceptionally sharp lines and create smooth gradients in color tones. It is a high-volume printer and features zero water-consuming printing technology suitable for fabrics made with recycled polyester-knit and woven materials.

Competitive Landscape

The dye sublimation printing market is moving toward a fragmented market as market leaders are banking on diverse product portfolios and product development to gain an edge. The number of local players is also increasing, creating an intense rivalry in the market. Key players are SEIKO EPSON Corporation, Roland DGA Corporation, Sawgrass Inc., Mitsubishi Electric Corporation, Panasonic Corporation, etc.

  • May 2022 - Epson launched its first-ever A4 dye sublimation printer, the SureColor F-130, a compact digital textile printer developed especially for small businesses. The printer forms part of the company's comprehensive end-to-end printing solution, including Epson's Genuine UltraChrome DS Inks, printer driver, and transfer paper. The newly launched product also supports the Epson Cloud Solution PORT platform so users can track usage and keep tabs on the costs.
  • November 2021 - MUTOH America, a provider of wide-format inkjet printers, inks, and cutters and inks, launched its new XpertJet 1642WR Pro dye-sublimation printer. To achieve best-in-class dot placement accuracy at improved production print speeds, this mid-level entry point printer features new extra-wide MUTOH AccuFine dual print heads and is ideal for soft signage, home decor, sports apparel, and fashion applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Growing Apparel Market
    • 5.1.2 Increase in Marketing and Ad Spending
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 Capital Expenditure and Consumption Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Garments
    • 6.1.2 Technical Textiles
    • 6.1.3 Household
    • 6.1.4 Visual Communication
    • 6.1.5 Rigids
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SEIKO EPSON Corporation
    • 7.1.2 Roland DGA Corporation
    • 7.1.3 Sawgrass Inc.
    • 7.1.4 Mitsubishi Electric Corporation
    • 7.1.5 Panasonic Corporation
    • 7.1.6 Agfa-Gevaert Group
    • 7.1.7 Colorjet Group
    • 7.1.8 Mimaki Engineering Co. Ltd
    • 7.1.9 HP Inc.
    • 7.1.10 Gandy Digital
    • 7.1.11 Klieverik Heli BV
    • 7.1.12 Mutoh Europe NV
    • 7.1.13 Dai Nippon Printing Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET