表紙:がん免疫療法市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190189

がん免疫療法市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Cancer Immunotherapy Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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がん免疫療法市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

がん免疫療法市場は、2022-2027年の予測期間中にCAGR9.1%を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックのため、がん免疫療法製品の不足と不規則な供給により、市場はマイナスの影響を受けています。このため、現地メーカーが市場での存在感を高めることができるかもしれません。さらに、Merck &Co.Inc.やEli Lilly and Companyなどの一部のバイオ製薬会社は、臨床試験の遅延を発表しています。例えば、ClinicalTrials.govのデータによると、COVID-19の大流行により、2020年3月と4月に200以上のインターベンショナル腫瘍学研究が中断されたことが示されています。また、米国では60%、欧州では86%の施設が新規患者の登録率を下げています。世界的には、免疫療法は患者の免疫系を刺激するため効果が高いことから、企業はCOVID-19向けの医薬品またはワクチン、特に免疫療法ベースの医薬品の開発に注力しています。このため、短期間ではありますが、市場成長に影響を与えることが予想されます。

市場成長の要因としては、研究開発活動の活発化、新しい治療法の有効性と精度の向上、従来の治療法に対する標的療法の採用の増加、がんの有病率の増加などが挙げられます。がんの罹患率の増加は、がん免疫療法市場の成長の主な要因となっています。National Clinical Trials(NCT)Registryによると、2020年9月8日現在、免疫系療法によるがん治療のために、異なる開発段階にある1,000以上の臨床試験が世界的に進行中です。また、これらの治療法は開発途上であるため、間もなく試験で良好な結果が得られれば、がんに有効な新たな免疫療法が期待できます。

がん免疫療法は、がんの原因となる感染症などをターゲットに抗体を産生することで、免疫システムを維持する重要な役割を担っています。がん免疫療法は新しい治療法と考えられていますが、ここ数年で大きな可能性を示しています。また、がん患者の負担が大きく、現在の治療法では副作用があることから、予測期間中に高い成長率を記録することが予想されます。

そのため、Keytrudaのような免疫療法薬の存在は、臨床試験において一部の中皮腫患者の余命延長に成功しており、市場に好影響を与えると予想されます。このように、新しい治療法の有効性と精度の向上は、従来の化学療法と比較して副作用が少ないことと合わせて、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

主な市場動向

乳がんががん免疫療法市場の主要なシェアを占める見込み

乳がんは、乳房の細胞に発生するがんです。乳がんの兆候としては、乳房のしこり、乳房の形の変化、皮膚のくぼみ、新たに陥没した乳首、皮膚の赤みやうろこ状の斑点などが挙げられます。

COVID-19の大流行は、乳がんの検診、診断、治療、フォローアップケアなど、市場の多くの側面に影響を及ぼしました。乳がんと診断された人や乳がんのリスクが高い人は、パンデミックが始まって以来、独特の困難な立場に立たされることになっています。Li J.らによるレトロスペクティブな多施設共同研究では、中国の97のがんセンターから8397人の乳がん患者のデータを収集しました。そこで、湖北省は他の省(15.3%)に比べて、最も低い早期乳がんの発生率(5.3%)を記録しました。また、外科手術も16.4%(2019年12月)から2.6%(2020年2月)に激減し、手術から補助療法までのタイムラインにも遅れが生じていました。そのため、診療停止や社会的距離の拡大により、乳がん手術の遅れが多く、市場全体にネガティブな影響を及ぼしました。また、化学療法、標的治療、免疫療法などの乳がん治療の中には、免疫力を低下させ、肺の病気を引き起こす可能性のあるものがあります。

米国疾病対策予防センター(CDC)によると、乳がんは女性の間で最も一般的ながんです。世界中で乳がんの患者数が増加しており、これが市場全体の成長を促進しています。したがって、効果的かつ持続的な乳がん治療に対するニーズの高まりが必要とされています。

乳がんに関する研究開発と意識の高まりは、市場全体の成長を後押しすると期待されています。例えば、乳がん研究財団(BCRF)は、腫瘍生物学、遺伝学、予防、治療、転移、サバイバーシップにおける進歩を促進するために、世界中のがん研究に重要な資金を提供する非営利組織です。また、Breastcancer.orgは、乳がんに関する最も信頼できる完全かつ最新の情報を提供し、患者の意識向上に努めています。

北米は予測期間中も市場の優位性を維持すると予想される

北米における市場の成長を促す主な要因は、医療インフラの整備と、有利な償還政策を提供する政府の取り組みの強化です。

COVID-19のパンデミックは、再発/難治性(R/R)血液悪性腫瘍患者の救命オプションであるキメラ抗原受容体T細胞(CAR-T)療法など、必要不可欠な日常医療サービスや手続きの継続に影響を与えました。Pfizer, Eli Lilly and Company, Bristol-Myers Squibbなどの企業は、COVID-19の大流行により臨床試験を停止しました。したがって、がん免疫療法製品の不足と不規則な供給のために調査された市場に悪影響を与えます。

2020年のGLOBOCANの推計によると、米国では新たに2,281,658人のがん患者が診断され、がんによる死亡は612,390人と推定されます。

カナダがん協会(CCS)の推計では、2020年にカナダ人が肺がんと診断されるのは約29,800人で、これは新しいがん患者全体の13%に相当します。また、約21,200人のカナダ人が肺がんで死亡すると予測され、2020年のがん死亡者数の25%に相当します。このことは、がん免疫療法に対する潜在的な需要が大きいことを示しています。様々な種類のがんの負担が増加しているため、調査対象の市場は成長すると予想されます。

また、市場参加者は、新製品を市場に投入することに注力しています。さらに、さまざまな組織が、がんに関する消費者の意識を高めています。したがって、がんの負担の増加やがん分野の研究開発の活発化により、市場は予測期間中に有利な成長を遂げると予想されます。

競合情勢

がん免疫療法市場は競争が激しく、少数の主要なプレーヤーで構成されています。Amgen Inc., Astellas Pharma Inc., AstraZeneca, Bayer AG, Bristol-Myers Squibb, Eli Lilly and Co., F. Hoffman La Roche, Merck and Co., Novartis, OSE Immunotherapeuticsなどの企業ががん免疫療法市場でかなりのシェアを獲得しています。また、市場参加者はがん治療のための研究開発に多大な投資を行っており、製品承認の増加とともに、市場の成長をさらに後押ししています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 研究開発活動の活発化
    • 新しい治療法の有効性と精度の向上
    • がんの有病率の増加
  • 市場抑制要因
    • 高いコストと高価な開発費
    • 厳しい規制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 治療法タイプ別
    • モノクローナル抗体
    • がんワクチン
    • 免疫調整剤
    • 免疫チェックポイント阻害剤
    • その他の治療法
  • 用途別
    • 前立腺がん
    • 乳がん
    • 皮膚がん
    • 肺がん
    • その他の用途
  • エンドユーザー別
    • 病院・クリニック
    • がん研究センター
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amgen Inc.
    • Astellas Pharma Inc.
    • AstraZeneca PLC
    • Bayer AG
    • Bristol-Myers Squibb
    • Eli Lilly and Company
    • F. Hoffman La Roche Ltd
    • Merck and Co. Inc.
    • Novartis AG
    • OSE Immunotherapeutics
    • Seattle Genetics Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Gilead Sciences
    • GlaxoSmithKline PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66758

The cancer immunotherapy market is projected to register a CAGR of 9.1% during the forecast period of 2022-2027.

Owing to the COVID-19 pandemic, the market has been negatively impacted due to the shortage and irregular supply of cancer immunotherapy products. This might allow local manufacturers to increase their presence in the market. Additionally, some biopharmaceutical companies, such as Merck & Co. Inc. and Eli Lilly and Company, announced clinical trial delays. For instance, the data from ClinicalTrials.gov showed that more than 200 interventional oncology studies were suspended in March and April 2020 as a result of the COVID-19 pandemic. Also, 60% of institutions in United States and 86% in Europe are enrolling new patients at a lower rate. Globally, companies are focusing on developing drugs or vaccines, especially immunotherapy-based drugs for COVID-19, because immunotherapy is highly effective since it stimulates patients' immune systems. This is expected to impact the market growth for a short period.

Certain factors driving the market growth include rising R&D activities, increasing effectivity and accuracy of newer therapies, rising adoption of target therapy over traditional therapy, and the growing prevalence of cancer. The increasing incidence of cancer is a major factor in the growth of the cancer immunotherapy market. According to the National Clinical Trials (NCT) Registry, as of September 8, 2020, there were more than 1,000 ongoing clinical trials globally across different phases of development for the treatment of cancer with immune-based therapies. Moreover, as these therapies are in development, if trials show positive outcomes shortly, new effective immuno-therapies can be expected for cancer.

Cancer immunotherapy plays a vital role in the maintenance of the immune system since it targets the infectious agents that may cause cancer through the production of antibodies. Cancer immunotherapy is considered to be new therapy, but it has shown great potential over the past few years. Also, with the huge burden of cancer cases and side effects of the present therapies, the market is expected to record a high growth rate during the forecast period.

Therefore, the presence of immunotherapy drugs like Keytruda has successfully extended life expectancy for some mesothelioma patients in clinical trials, which are expected to have a positive impact on the market. Thus, increasing efficacy and accuracy of the newer therapies, along with lesser side effects compared to traditional chemotherapy, are expected to drive the market growth over the forecast period.

Key Market Trends

Breast Cancer Segment Expected to Hold a Major Share in the Cancer Immunotherapy Market

Breast cancer is cancer that develops in the breast cells. The signs of breast cancer include a lump in the breast, a change in breast shape, dimpling of the skin, a newly inverted nipple, or a red or scaly patch of skin.

The COVID-19 pandemic affected many market aspects, including screening, diagnosis, treatment, and follow-up care for breast cancer. The people diagnosed with breast cancer and people at high risk for breast cancer found themselves in a uniquely difficult position since the pandemic began. A retrospective multicentric study by Li J. et al. collected data on 8397 breast cancer patients from 97 Chinese cancer centers. Therefore, the Hubei province recorded the lowest incidence of early breast cancer (5.3%) in comparison to the other provinces (15.3%). Surgical procedures also decreased dramatically from 16.4% (December 2019) to 2.6% (February 2020), and there was also a delay in timelines from surgery to adjuvant therapy. Therefore, due to the shutdowns and increasing social distancing, there were a large number of delays in breast cancer surgeries that impacted the overall market negatively. Also, some breast cancer treatments, including chemotherapy, targeted therapies, and immunotherapy, weaken the immune system and possibly cause lung problems.

According to the Center for Disease Control and Prevention (CDC), breast cancer is the most common cancer among women. There is a rising number of breast cancer cases across the globe, which is driving the overall growth of the market. Thus, the increasing need for effective and lasting breast cancer treatment is necessary.

The increasing R&D and awareness about breast cancer are expected to boost the overall growth of the market. For instance, the Breast Cancer Research Foundation (BCRF) is a non-profit organization providing critical funding for cancer research across the globe to fuel advances in tumor biology, genetics, prevention, treatment, metastasis, and survivorship. Also, breastcancer.org provides the most reliable, complete, and updated information about breast cancer to create awareness among patients.

North America Expected to Continue Market Dominance over the Forecast Period

The major factors driving the market's growth in North America are developed healthcare infrastructure and increased government initiatives, which offer lucrative reimbursement policies.

The COVID-19 pandemic affected the continuity of essential routine healthcare services and procedures, including chimeric antigen receptor T-cell (CAR-T) therapy, a life-saving option for patients with relapsed/refractory (R/R) hematologic malignancies. Companies such as Pfizer, Eli Lilly and Company, and Bristol-Myers Squibb halted clinical trials due to the COVID-19 pandemic. Hence, it negatively impacts the market studied due to the shortage and irregular supply of cancer immunotherapy products.

According to the estimates of the GLOBOCAN in 2020, there were an estimated 2,281,658 new cancer cases diagnosed and 612,390 deaths due to cancer in United States.

The Canadian Cancer Society (CCS) estimated that in 2020, approximately 29,800 Canadians were diagnosed with lung cancer, which amounted to 13% of all new cancer cases. About 21,200 Canadians were expected to die from lung cancer, which represented 25% of all cancer deaths in 2020. This indicates a huge potential market demand for cancer immunotherapy. Owing to the increasing burden of various types of cancer, the market studied is expected to grow.

The market players are also focusing on launching new products in the market. Furthermore, various organizations are increasing awareness among consumers regarding cancer. Therefore, with the increasing cancer burden and the rising R&D in the field of cancer, the market is expected to experience lucrative growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The cancer immunotherapy market is highly competitive and consists of a few major players. Companies like Amgen Inc., Astellas Pharma Inc., AstraZeneca, Bayer AG, Bristol-Myers Squibb, Eli Lilly and Co., F. Hoffman La Roche, Merck and Co., Novartis, and OSE Immunotherapeutics, among others, hold a substantial share in the cancer immunotherapy market. The market players have also been significantly investing in R&D for cancer therapy, which along with the increasing product approvals, are further driving the market growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising R&D Activities
    • 4.2.2 Increasing Effectivity and Accuracy Of Newer Therapies
    • 4.2.3 Growing Prevalence of Cancer
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Coupled with Expensive Development
    • 4.3.2 Stringent Regulatory Factors
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Therapy Type
    • 5.1.1 Monoclonal Antibodies
    • 5.1.2 Cancer Vaccines
    • 5.1.3 Immunomodulators
    • 5.1.4 Immune Check Point Inhibitors
    • 5.1.5 Other Therapy Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Prostate Cancer
    • 5.2.2 Breast Cancer
    • 5.2.3 Skin Cancer
    • 5.2.4 Lung Cancer
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 By End Users
    • 5.3.1 Hospitals and Clinics
    • 5.3.2 Cancer Research Centers
    • 5.3.3 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amgen Inc.
    • 6.1.2 Astellas Pharma Inc.
    • 6.1.3 AstraZeneca PLC
    • 6.1.4 Bayer AG
    • 6.1.5 Bristol-Myers Squibb
    • 6.1.6 Eli Lilly and Company
    • 6.1.7 F. Hoffman La Roche Ltd
    • 6.1.8 Merck and Co. Inc.
    • 6.1.9 Novartis AG
    • 6.1.10 OSE Immunotherapeutics
    • 6.1.11 Seattle Genetics Inc.
    • 6.1.12 Pfizer Inc.
    • 6.1.13 Gilead Sciences
    • 6.1.14 GlaxoSmithKline PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS