表紙:ニンジン・カブの市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190237

ニンジン・カブの市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Carrots and Turnips Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 108 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニンジン・カブの市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニンジン・カブの市場は、2022~2027年の予測期間中に4.1%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックの出現は、ニンジン・カブの市場に大きな影響を及ぼしました。多くの国の政府は、ウイルスの蔓延を遅らせる目的で、操業停止や渡航制限などの複数の措置を導入し、世界のいくつかの地域で市場のサプライチェーンが混乱する結果となりました。農業生産は、労働力を筆頭とする投入資材のボトルネックによる影響を受けました。しかし、ニンジン・カブの市場はCOVID-19以前の水準に急速に到達しつつあり、ほとんどの新興国における経済復興に後押しされて、予測期間中に良好な成長率が見込まれます。

ニンジンはβカロテンが非常に豊富で、ビタミンCやK、カリウム、その他のビタミンやミネラル、食物繊維も含んでいます。ニンジンは、調理用野菜、サラダ、スナック、生野菜として、世界中のほとんどの家庭で使用・消費されています。

中国は世界最大のニンジン・カブの生産国であり、輸出国でもあります。世界のニンジン・カブの生産量の増加は約4,300万トンで、これは中国での生産に起因しています。極寒の気候のため、2020年の生産量はそれ以上の割合で増加しなかったためです。輸入国ごとにニンジンやカブの好みが異なり、中国にはさまざまな品種を生産する産地があるため、中国は一年中ニンジンを輸出する理想的な国となっています。

他のジャンクフードの代わりにスナックとして使用されるベビーキャロットの需要の増加、有機ニンジンやニンジンジュースの需要の増加、健康的な食品や製品に対する消費者の嗜好の高まりは、調査期間中の市場成長を促進する要因の一部となっています。ニンジンの健康効果に関する意識の高まりは、今後数年間におけるニンジンの需要を押し上げると予想されます。しかし、生産国における天候不順や貯蔵のためのインフラ不足などの要因が、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。

ニンジン・カブの市場動向

ベビーキャロットの人気上昇

消費市場の開拓と、すぐに食べられるパッケージ食品の急速な普及により、米国ではベビーキャロットの発明が進みました。ベビーキャロットは、長いニンジンの皮をむき、小さなサイズにカットしたものです。ベビーキャロットの主な需要は、米国、ドイツ、カナダ、英国、フランス、中国です。2019年、ベビーキャロットの販売シェアは、米国のニンジン市場の54%でした。米国ではBolthouse farmsとGrimmway farmsがベビーキャロットの主要生産者です。2019年には、Bolthouse社がテストキャンペーン「Baby Carrots-Eat Em Like Junk Food」を開始し、ニンジンを置き換え、パッケージもジャンクフードに似せて、カロリーを大幅に抑え、栄養価を向上させることに注力しました。また、中国では、生のベビーキャロットを摂取することの利点に対する認識が高まっており、ベビーキャロットの消費量全体が増加していることから、ベビーキャロットの市場が急速に拡大しています。中国の子供たちはベビーキャロットをおやつとして好み、母親たちは子供たちの栄養補助食品と考えています。このように、ベビーキャロットの認知度向上と消費動向の高まりが、予測期間中のニンジン需要を押し上げると予想されます。

北米- 最大のニンジン・カブ市場

ニンジンの世界の消費量は、近年かなりの伸びを見せました。2021年のニンジン・カブ市場は、北米がリードしています。カナダと米国は、この地域のニンジンの主要市場です。米国は主要なニンジン生産国であり、世界最大のニンジン生産国の一つです。カリフォルニア州は国内最大のニンジン生産州で、国内で生産されるニンジンの約85%のシェアに寄与しています。その他、テキサス州やミシガン州でもニンジンの生産が盛んです。ニンジンは、米国で最も多く消費されている生食用野菜の一つです。米国におけるニンジンの一人当たりの消費量は、2017年の7.4ポンドから2019年には8.5ポンドと大幅に増加しました。同国のニンジン・カブの需要の大部分は地元生産で賄われ、残りは輸入で賄われています。米国のニンジンの輸入量は、2017年の209,784.0メートルトンから2021年には240,927.0メートルトンに達しています。したがって、同国におけるニンジンの消費量の増加は、予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。

ニンジン・カブ市場の競合分析

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場のセグメンテーション

  • 地域別(生産分析(数量)、消費分析(数量・金額)、輸入市場分析(数量・金額)、輸出市場分析(数量・金額)、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • ポーランド
      • 英国
      • 英国
      • ロシア
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • インドネシア
      • ウズベキスタン
    • 南米
      • アルゼンチン
      • チリ
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • エジプト
      • サウジアラビア

第6章 市場機会と今後の動向

第7章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 61400

The market for carrots and turnips is anticipated to register a CAGR of 4.1% during the forecast period of 2022-2027.

The emergence of the COVID-19 pandemic had a significant impact on the carrots and turnips market. The governments in many countries introduced multiple measures, such as shutdowns and travel restrictions, intended to slow down the spread of the virus, resulting in supply chain disruptions in the market in several parts of the world. Farm production was affected by bottlenecks for inputs, most notably labor. However, the carrots and turnips market is quickly reaching its pre-COVID-19 levels, and a good growth rate is anticipated over the forecast period, driven by the economic revival in most of the developing nations.

Carrots are very high in beta carotene and also contain vitamins C and K, potassium, other vitamins and minerals, and dietary fiber. They are a popular cooking vegetable, salad item, snack food, and raw vegetable used or consumed in almost every household across the world.

China is the largest producer and exporter of carrots and turnips in the world. The increase in the global carrot and turnip production is approximately 43 million metric ton, which can be attributed to the production in China. Due to extremely cold weather, production did not increase by a greater percentage in 2020. Every importing county has different preferences for carrots and turnips, and the presence of different production regions in China that produce various varieties has made China an ideal exporter of carrots all year round.

The increasing demand for baby carrots used as a snack instead of other junk foods, growing demand for organic carrots and carrot juices, and increasing consumer preference for healthy foods and products are some of the factors driving the growth of the market over the study period. The rising awareness about the health benefits of carrots is expected to boost the demand for carrots in the coming years. However, factors such as unfavorable weather conditions in the producing countries and lack of infrastructure for storage​ are expected to restrain the market growth during the forecast period.

Carrots & Turnips Market Trends

Increasing Popularity of Baby Carrots

The development of the consumer market and the rapid increase in the popularity of ready-to-eat packaged foods have led to the invention of baby carrots in United States. Baby carrots are made from longer carrots that have been peeled and cut into smaller sizes. The major demand for baby carrots is in United States, Germany, Canada, United Kingdom, France, and China. In 2019, the share of sales of baby carrots was 54% of the US carrots market. Bolthouse farms and Grimmway farms are the leading producers of baby carrots in United States. In 2019, the test campaign "Baby Carrots - Eat Em Like Junk Food" was launched by Bolthouse, focused on replacing carrots and modifying the packaging to have them resemble junk foods with much lower calories and better nutrition. The market for baby carrots is also growing rapidly in China due to the rising awareness of the benefits of consuming raw baby carrots, increasing the overall baby carrot consumption. Children in China like baby carrots as a snack, and mothers consider them nutrient supplements for their children. Thus, the increased awareness and rising consumption trend of baby carrots are expected to boost the demand for carrots during the forecast period.

North America - Largest Carrots and Turnips Market

The global consumption of carrots showed a considerable increase in recent years. North America led the carrots and turnips market in 2021. Canada and United States are the major markets for carrots in the region. United States is a major carrot-producing country and among the largest carrot producers in the world. California is the biggest carrot-producing state in the country, contributing to about an 85% share of the carrots produced in the country. Other states with significant carrot production in United States are Texas and Michigan. Carrots are among the topmost freshly consumed vegetables in the country. The per capita consumption of carrots significantly increased in United States, from 7.4 pounds in 2017 to 8.5 pounds in 2019. A major part of the country's demand for carrots and turnips is met by local production, while the rest of the demand is met through imports. The US import of carrots by volume reached 240,927.0 metric ton in 2021 from 209,784.0 metric ton in 2017. Thus, the rising consumption of carrots in the country is expected to boost the market growth during the forecast period.

Carrots & Turnips Market Competitive Analysis

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis (Volume), Consumption Analysis (Volume and Value), Import Market Analysis (Volume and Value), Export Market Analysis (Volume and Value), and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 Poland
      • 5.1.2.4 Ukraine
      • 5.1.2.5 United Kingdom
      • 5.1.2.6 Russia
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Australia
      • 5.1.3.5 Indonesia
      • 5.1.3.6 Uzbekistan
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Argentina
      • 5.1.4.2 Chile
    • 5.1.5 Middle-East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt
      • 5.1.5.3 Saudi Arabia

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET