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市場調査レポート
商品コード
1444060

コンパニオンアニマル向けヘルスケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Companion Animal Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンパニオンアニマル向けヘルスケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンパニオンアニマル向けヘルスケア市場規模は、2024年に179億米ドルと推定され、2029年までに275億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.03%のCAGRで成長します。

コンパニオンアニマル向けヘルスケア-市場

COVID-19のパンデミックの発生は、動物実験と獣医療のコストを増加させ、アニマルヘルスケア市場に影響を与えました。主に製造現場の一時的なロックダウン、輸出制限、COVID-19治療用医薬品の需要の増加により、サプライチェーンの混乱と動物用医薬品の不足がいくつかの国で観察されました。たとえば、2020年7月にCDCは、COVID-19パンデミック中のコンパニオンアニマルの治療について獣医師に特定のガイドラインを推奨しました。しかし、動物用ヘルスケア市場で新しく革新的な製品を発売するための研究開発活動への投資の増加が市場を牽引しています。たとえば、2021年7月、Merck Animal Healthはカンザス州の製造施設における動物ワクチンの生産能力を1億米ドル倍増しました。これは、予測期間中のコンパニオンアニマル向けヘルスケア市場の成長に役立つと予想されます。

市場の成長に貢献している特定の要因としては、ペットの里親の増加、政府および動物福祉による取り組みの数の増加、およびアニマルヘルスケアにおける先進技術が挙げられます。

COVID-19のパンデミックと在宅勤務のシナリオの増加に伴い、社会的距離を置く規範のせいで、ペット動物の養子縁組が増加し、数人がうつ病や不安症と診断されています。たとえば、「欧州ペットフード産業:事実と数字2022」レポートが発行したデータによると、2021年にドイツでは1,030万頭の犬と1,670万頭の猫が引き取られたと報告されています。同じ情報源によると、少なくとも1匹の猫を飼っているドイツの家庭の割合は、 2021年には、犬1頭は21%、犬1頭は19%でした。これは、犬と比較して猫の養子縁組率が人口の間で高かったことを示しています。

特に犬におけるがんの発生率の上昇は、市場の成長基盤となると予想されています。動物がん財団によると、2022年の時点で米国では6,500万頭の犬と3,200万頭の猫ががんに苦しんでいます。米国獣医師会によると、犬は悪性新生物(腫瘍)やリンパ腫に罹りやすいです。この市場は、政府と民間組織の両方による、特にがん治療に関する数多くの健康への取り組みによって支えられています。

さらに、ペットの所有者の増加により、ペットの活動を監視し、アニマルヘルスを管理するいくつかのペット監視およびペット追跡製品の開発が行われ、それによって調査対象市場の成長を推進しました。たとえば、2022年 1月に、GPSベースの追跡デバイス会社であるTractiveは、猫用のLTE GPSトラッカーを発売しました。また、2022年 6月に、PetlibroはGranaryシリーズで新しい5Lカメラモニタリング自動ペットフィーダーを発売しました。このような発展により、ペット監視デバイスの需要がさらに創出され、調査対象の市場の成長が促進されると予想されます。

ただし、偽造医薬品の使用と動物実験と獣医療のコストの増加により、予測期間中のコンパニオンアニマル向けヘルスケア市場の成長が妨げられると予想されます。

コンパニオンアニマル向けヘルスケア市場動向

ワクチンセグメントは予測期間中に大幅な成長が見込まれる

ワクチンセグメントは、予測期間中にコンパニオンアニマル向けヘルスケア市場で大幅な成長が見込まれると予想されています。これは、人獣共通感染症および慢性疾患の蔓延の増加、製品の発売の増加、アニマルヘルスに対する意識の高まり、政府機関や団体による投資の増加、コンパニオンアニマルへの医療支出の増加などの要因によるものです。

ワクチンは、ウイルス、細菌、またはその他の病気の原因となる微生物を死滅させるか改変して、病気を引き起こさず免疫力を高めることで構成されています。これらの病原体に由来する遺伝子組み換え成分を含む新しい高度なワクチンが製造されています。

さらに、世界中で狂犬病の症例数が増加していることは、予測期間中に市場の成長を促進する主要な要因の1つです。たとえば、2021年5月にWHOが発表したデータによると、犬は人間の狂犬病死亡の主な原因であり、人間の狂犬病感染全体の最大99.0%を占めています。ワクチン接種はペットを伝染病から守るだけでなく、動物に咬まれた場合に飼い主を守ることもできるため、ペットにとって重要です。

さらに、市場企業は市場での存在感を高めるために世界中で新しいワクチンを開発および発売しており、これもこの分野の成長に貢献しています。たとえば、2021年3月に、ロシアで新型コロナウイルスに対する世界初の動物用ワクチンが登録され、Carnivac-Covと名付けられ、Rosselkhoznadzor(連邦獣医植物検疫監視局)の一部門によって開発されました。 Carnivac-Covの臨床試験には、犬、猫、その他の動物が参加しました。

また、2022年6月、インドでは、連合農業・農民福祉大臣 Shri Narendra Singh Tomarが、ICAR国立研究センターが開発した動物ワクチンやその他の診断キットを発売しました。馬に対するAncovaxワクチンは、動物用の不活化SARS-CoV-2デルタ(COVID-19)ワクチンです。 Ancovaxによって誘導される免疫は、SARS-CoV-2のデルタ変異体とオミクロン変異体の両方を中和します。このワクチンには、不活化されたSARS-CoV-2(デルタ)抗原が含まれており、アジュバントとしてアルヒドロゲルが含まれています。

さらに、2022年9月、Merck Animal Healthは世界狂犬病デーに、イヌ媒介狂犬病の撲滅を支援するため、同社の狂犬病ワクチン「NOBIVAC」約500万回分を寄付したと発表しました。メルクは、アフィアプログラムを通じて、狂犬病ミッションや狂犬病フリーアフリカなどの主要パートナーにワクチンを寄付し、これらの団体は世界中で集団ワクチン接種キャンペーンを通じて犬にワクチンを投与しています。このような開発は最終的に市場の成長につながります。

したがって、上記の要因により、コンパニオンアニマル向けヘルスケア市場の調査対象セグメントは、予測期間中に大幅に成長すると予想されます。

北米が市場を独占しており、予測期間中も同様の成長が見込まれる

北米は、コンパニオンアニマルの受け入れの増加、ペットのヘルスケアと利用可能なサービスに対するペットの飼い主の意識の高まり、主要な市場企業の存在などの要因により、予測期間中にコンパニオンアニマル向けヘルスケア市場を独占すると予想されています。

ペットの人口の増加とペットの世話への支出の増加が市場の成長を促進しています。たとえば、米国ペット製品協会(APPA)が実施した2021~2022年の全国ペット所有者調査によると、米国では70%の世帯がペットを飼っており、これは9,050万世帯に相当します。さらに、APPAによれば、2019年から2020年にかけて、米国の約6,900万世帯が犬を飼い、4,530万世帯が猫を飼っていました。

さらに、2022年5月にPet Keenが発表したデータによると、2021年にはカナダの世帯の約38%が猫を飼っており、35%が犬を飼っていました。同じ情報源によると、カナダのペットの飼い主は以前よりもペットにお金を費やしているといいます。また、飼い主の17%は、ペットのヘルスケアのために毎年 500米ドル以上を喜んで費やします。ペットの飼い主の間でペットのヘルスケアに対する意識が高まっているため、動物ごとのヘルスケアに利用できる製品やサービスの需要が高まることが予想されます。

さらに、ペット動物の慢性疾患の増加により、コンパニオンアニマル向けヘルスケア製品や病気の検出と治療のための診断の需要がさらに高まっています。たとえば、2021年 9月に公開された記事によると、歯周病は獣医の現場で頻繁に見られる問題であることがわかりました。犬の平均有病率は9.3~18.2%でしたが、麻酔をかけた犬の詳細な検査では、この病気の有病率が44~100%とはるかに高いことが報告されました。これにより、この地域のペットに効果的な治療薬を開発する機会が生まれ、市場の成長が促進されると期待されています。

さらに、国内における治療薬の研究開発の増加とコンパニオンアニマル向けヘルスケアにおける技術の継続的な進歩も、市場の成長を推進する主要な要因です。たとえば、2022年 5月、Jaguar Health, Inc.は、獣医師コミュニティと獣医師コミュニティに提供する、この種では初の全国的犬がん登録および犬がんケアインデックスである「Canine Cancer:Take CHARGE(Canine Health And ReGistry Exchange)」を立ち上げました。犬の飼い主は、犬のがんの診断と治療の決定に役立つ重要な発生率と有病率のデータを入手できます。また、2021年11月にバイエル・カナダは、犬の外耳炎に対する唯一の単回投与で獣医師が投与する第一選択治療薬であるクラロを発売しました。クラロは、酵母菌(マラセチア・パキデルマティス)や細菌(黄色ブドウ球菌)の感受性株に関連する犬の外耳炎の治療に特に使用されます。

したがって、前述の要因により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

コンパニオンアニマル向けヘルスケア業界の概要

コンパニオンアニマル向けヘルスケア市場は統合されています。市場の最大のシェアはこれらの世界の企業によって占められています。しかし、現在この市場に参入している企業はほとんどなく、近い将来には市場のかなりのシェアを握ると予想されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの里親の増加
    • 政府や動物愛護団体による取り組みの増加
    • アニマルヘルスケアにおける先進技術
  • 市場抑制要因
    • 偽造医薬品の使用
    • 動物実験と獣医療のコストの増加
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 治療別
      • ワクチン
      • 寄生虫駆除薬
      • 抗感染症薬
      • 医療用飼料添加物
      • その他
    • 診断別
      • 免疫診断検査
      • 分子診断
      • 画像診断
      • その他
  • 動物タイプ別
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Elanco Animal Health
    • Boehringer Ingelheim Animal Health
    • Virbac
    • Brilliant Bio Pharma
    • Zoetis Inc.
    • Phibro Animal Health Corporation
    • IDEXX LABORATORIES INC
    • Merck & Co., Inc
    • Norbrook
    • Ceva Sante Animale

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51348

The Companion Animal Healthcare Market size is estimated at USD 17.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 27.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.03% during the forecast period (2024-2029).

Companion Animal Healthcare - Market

The outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the animal healthcare market by increasing the costs of animal testing and veterinary care. Supply chain disruptions and shortages of veterinary medicines were observed in several countries, primarily due to the temporary lockdowns of manufacturing sites, export restrictions, and increased demand for medicine for the treatment of COVID-19. For instance, in July 2020, CDC recommended certain guidelines to veterinary professionals for the treatment of companion animals during the COVID-19 pandemic. However, the increasing investment in research and development activities for launching new and innovative products in the animal healthcare market is driving the market. For instance, in July 2021, Merck Animal Health doubled its animal vaccine production capacity in its Kansas manufacturing facility by USD 100 million. This is expected to help the companion animal healthcare market growth over the forecast period.

Certain factors that are contributing to the market growth are the increase in pet adoption, the rise in the number of initiatives by government and animal welfare, as well as advanced technology in animal healthcare.

With the COVID-19 pandemic and the increasing number of work-from-home scenarios, several people have been diagnosed with depression and anxiety because of the social distancing norms, which have increased the adoption of pet animals. For instance, according to the data published by the European Pet Food Industry: Facts and Figures 2022 report, 10,300,000 dogs and 16,700,000 cats were reportedly adopted in Germany in 2021. As per the same source, the percentage of German households owning at least one cat was 21% and one dog was 19% in 2021. This shows that the adoption of cats was higher among the population as compared to dogs.

The rising incidence of cancer, especially in dogs, is anticipated to provide a growth platform for the market. As per the Animal Cancer Foundation, 65 million dogs and 32 million cats are suffering from cancer in the United States as of 2022. Dogs are more prone to suffer from malignant neoplasia (tumor) and lymphoma, as per the American Veterinary Medical Association. The market is supported by numerous health initiatives, especially for cancer treatment, by both government and private organizations.

Furthermore, the growing pet ownership led to the development of some pet monitoring and pet tracking products, that monitor pet activities and take care of animals' health, thereby driving the growth of the studied market. For instance, in January 2022, Tractive, a GPS-based tracking device company launched an LTE GPS tracker for cats. Also, in June 2022, Petlibro launched a new 5L Camera Monitoring Automatic Pet Feeder in its Granary Series. Such developments are expected to further create demand for pet monitoring devices, driving the studied market growth.

However, the use of counterfeit medicines and increasing costs of animal testing and veterinary care are expected to hinder the growth of the companion animal healthcare market over the forecast period.

Companion Animal Healthcare Market Trends

Vaccines Segment is Expected to Grow at a Significant Rate Over the Forecast Period

The vaccines segment is expected to witness significant growth in the companion animal healthcare market over the forecast period owing to factors such as the rising prevalence of zoonotic and chronic diseases, increasing product launches, growing awareness of animal health, rising investments by government bodies and associations, and increasing healthcare expenditure for companion animals.

Vaccines are comprised of viruses, bacteria, or other disease-causing organisms that have been killed or altered so that they cannot cause any disease but can boost immunity. New advanced vaccines have been manufactured containing genetically engineered components derived from those disease agents.

Additionally, the increasing number of cases of rabies across the globe is one of the major factors driving the market's growth over the forecast period. For instance, according to the data published by WHO in May 2021, dogs are the leading cause of human rabies mortality and account for up to 99.0% of all human rabies transmissions. Vaccination is important for companion animals as it not only safeguards them from epidemics but also protects owners in case of any animal bites.

Furthermore, market players are developing and launching new vaccines globally to enhance their market presence, which is also contributing to the segment's growth. For instance, in March 2021, the world's first animal vaccine against the novel coronavirus was registered in Russia, named Carnivac-Cov, which is developed by a unit of Rosselkhoznadzor (Federal Service for Veterinary and Phytosanitary Surveillance). The clinical trials of Carnivac-Cov involved dogs, cats, and other animals.

Also, in June 2022, in India, the Union Minister of Agriculture and farmers' welfare, Shri Narendra Singh Tomar launched animal vaccines and other diagnostic kits developed by the ICAR-National Research Centre on Equines. The Ancovax Vaccine on Equines is an inactivated SARS-CoV-2 Delta (COVID-19) Vaccine for Animals. The immunity induced by Ancovax neutralizes both Delta and Omicron Variants of SARS-CoV-2. The vaccine contains inactivated SARS-CoV-2 (Delta) antigen with Alhydrogel as an adjuvant.

Moreover, in September 2022, Merck Animal Health announced on World Rabies Day that it has donated around five million doses of its NOBIVAC rabies vaccine to help eliminate canine-mediated rabies. Through its Afya Program, Merck donated the vaccines to key partners such as Mission Rabies and Rabies Free Africa, who administer the vaccine to dogs via mass vaccination campaigns across the world. Development such as these ultimately lead to market growth.

Thus, owing to the above-mentioned factors, the studied segment of the companion animal healthcare market is expected to grow significantly over the forecast period.

North America Dominates the Market and Expects to do the Same Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the companion animal healthcare market over the forecast period owing to factors such as the rising adoption of companion animals, growing awareness among pet owners about pet healthcare and available services, as well as the presence of key market players in the region.

The growing pet population and an increase in spending on pet care are fueling market growth. For instance, according to the National Pet Owners Survey 2021-2022 conducted by the American Pet Products Association (APPA), 70% of households own a pet in the United States, which equates to 90.5 million homes. In addition, as per APPA, during the 2019-20 period, around 69 million US households owned a dog, and 45.3 million families owned a Cat.

Additionally, the data published by Pet Keen in May 2022 showed that nearly 38% of Canadian households owned a cat while 35% owned a dog in 2021. As per the same source, pet owners in Canada are spending more money on their pets than before, and 17% of owners are willing to spend more than USD 500 every year for their pet's healthcare. This awareness about pet healthcare among pet owners is expected to create demand for products and services available for per-animal healthcare.

Furthermore, the rising number of chronic diseases among pet animals are further creating demand for companion animal healthcare products and diagnostics for disease detection and treatment. For instance, from an article published in September 2021, it has been observed that periodontal disease is a frequent problem seen in veterinary practices; an average prevalence of 9.3 to 18.2% was noticed within the dog population, while the detailed examinations of anesthetized dogs reported a much higher prevalence of the disease, between 44 and 100%. This is expected to create an opportunity for the development of effective therapeutics for pets in the region, thereby propelling the market growth.

Moreover, the increasing research and development for therapeutic products and continuous advancements in technology in companion animal healthcare in the country are other major factors driving the market growth. For instance, in May 2022, Jaguar Health, Inc. launched the Canine Cancer: Take C.H.A.R.G.E. (Canine Health And ReGistry Exchange), a first-of-its-kind national Canine Cancer Registry and Canine Cancer Care Index to provide the veterinary community and dog owners with important incidence and prevalence data to help guide canine cancer diagnosis and treatment decisions. Also, in November 2021, Bayer Canada launched Claro, the only single-dose, veterinarian-administered first-line treatment for canine otitis externa. Claro is used specifically for the treatment of otitis externa in dogs associated with susceptible strains of yeast (Malassezia pachydermatis) and bacteria (Staphylococcus pseudintermedius).

Therefore, owing to the aforesaid factors, the market is expected to witness growth over the forecast period.

Companion Animal Healthcare Industry Overview

The market for companion animal healthcare is consolidated. It is majorly dominated by a few players, such as Elanco, Zoetis Animal Healthcare, Ceva Sante Animale, Merck, Virbac, and Boehringer Ingelheim Animal Health, among others. The largest share of the market is captured by these global players. However, few companies are penetrating the market currently and are expected to hold a substantial share of the market in the near future.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Pet Adoption
    • 4.2.2 Rise in the Number of Initiatives by Governments and Animal Welfare Associations
    • 4.2.3 Advanced Technology in Animal Healthcare
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Use of Counterfeit Medicines
    • 4.3.2 Increasing Costs of Animal Testing and Veterinary Care
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 By Therapeutics
      • 5.1.1.1 Vaccines
      • 5.1.1.2 Parasiticides
      • 5.1.1.3 Anti-Infectives
      • 5.1.1.4 Medical Feed Additives
      • 5.1.1.5 Other Therapeutics
    • 5.1.2 By Diagnostics
      • 5.1.2.1 Immunodiagnostic Tests
      • 5.1.2.2 Molecular Diagnostics
      • 5.1.2.3 Diagnostic Imaging
      • 5.1.2.4 Other Diagnostics
  • 5.2 By Animal Type
    • 5.2.1 Dogs
    • 5.2.2 Cats
    • 5.2.3 Other Companion Animals
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Elanco Animal Health
    • 6.1.2 Boehringer Ingelheim Animal Health
    • 6.1.3 Virbac
    • 6.1.4 Brilliant Bio Pharma
    • 6.1.5 Zoetis Inc.
    • 6.1.6 Phibro Animal Health Corporation
    • 6.1.7 IDEXX LABORATORIES INC
    • 6.1.8 Merck & Co., Inc
    • 6.1.9 Norbrook
    • 6.1.10 Ceva Sante Animale

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS