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市場調査レポート
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1438396

PaaS(Payment as a Service):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Payment as a Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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PaaS(Payment as a Service):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

PaaS(Payment as a Service)市場規模は、2024年に109億8,000万米ドルと推定され、2029年までに444億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に32.26%のCAGRで成長します。

サービスとしての支払い- マーケット

現在のシナリオでは、スマートフォンの普及拡大により、簡単で便利なショッピング体験を提供することで顧客を支援するモバイルアプリを通じた商品やサービスの販売が広範囲に拡大しています。商品やサービスを簡単かつ便利に購入したいという需要の高まりにより、デジタル決済やキャッシュレス決済への急激な移行が生じました。eコマースビジネスの増加は、世界の決済サービスプロバイダー市場をさらに押し上げます。

主なハイライト

  • 多くの国でデジタルおよびオンライン取引を促進する取り組みが行われているため、このビジネスは増加すると予想されています。 PaaS市場の拡大は、顧客のスムーズな支払い処理を目的とした世界規模でのMastercard、Visa、Rupayなどの決済ネットワークの出現によっても促進されると予想されます。
  • スマートフォンの普及とオンラインサービスの組み込みに対する需要の高まりにより、成長が続いています。世界中でスマートフォンの使用とインターネットの大規模な普及がますます重視されるため、同社は市場での優位性を維持すると予想されています。さらに、銀行や金融機関がリアルタイム決済サービスを提供しているため、顧客はオンライン決済チャネルをより頻繁に利用するようになりました。したがって、オンライン決済の需要は市場で継続的に増加しています。
  • 決済業界は大きな変革を経験しており、古い方法はワンクリックで新しいモジュールに置き換えられます。さらに、PaaS(PaaS)は小売業者の状況を変えるだけではありません。銀行は現在、PaaSの利用の増加が顧客に信頼できる選択肢を提供する機会であることを認識し始めています。したがって、特に小売業におけるeコマースへの依存度の増大により、サービスとしての支払い市場が推進されています。
  • 国境を越えた取引に関する世界標準が存在しないと、市場が抑制される可能性があります。使いやすい世界の決済システム、国際標準、各国の政府規則の違いにより、銀行や企業が悪影響を受ける可能性があります。このため、データを収集して修正するために手動介入が必要になることがよくあります。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、世界中の消費者の間でオンラインおよびデジタル化された支払い方法の使用と採用が増加したため、サービスとしての支払い業界に大きな影響を与えています。さらに、消費者が市場の決済テクノロジーに慣れるにつれて、Pay as a Serviceは大幅な成長を遂げています。しかし、パンデミック後はデジタル決済の採用が大幅に増加し、現金を持ち歩いて支払う傾向が減少し、その結果、Pay as a Service市場の主要な成長要因の1つとなっています。

PaaS(Payment as a Service)市場動向

小売部門が重要な貢献者となることが期待される

  • eコマース業界の大幅な成長により、小売業者は顧客により便利な体験を提供するためにデジタル決済テクノロジーを急速に導入しています。 Mobile Payments Conferenceによると、世界中で25億人がオンラインショッピングを好みます。 2025年までに、その数は40億人のデジタル購入者に増加すると予想されます。 British Retail Consortium(BRC)によると、全取引のうちデビットカードが42.6%を占めるのに対し、現金は42.3%です。 UK Financeによると、英国の小売支出全体の77%がカードによるものでした。
  • 販売業者は、市場での存在感と認知度を高めるために、ますます最先端のテクノロジーを導入しています。たとえば、世界最大の小売業者であるウォルマートは最近、店内での購入にPayPal Cash Mastercardが受け入れられると発表しました。販売者は、顧客がPayPalモバイルアプリを使用してウォルマートの店舗で現金を引き出したり、口座にチャージしたりできるように、決済プロバイダーのサービスを組み込みたいと考えています。
  • さらに、決済サービスを提供する多くの企業は、市場での存在感を高めるために事業を拡大しています。たとえば、世界で最も大規模なオンライン小売業者のオンライン決済システムであるAmazon Payは、「今すぐ購入して後で支払う」機能を地元の小売業者に展開しました。アマゾンはすでにデパートチェーンのショッパーズストップに決済サービスを導入しており、オンライン小売業者は5%の株式を所有し、食料品チェーンのモアに必要なインフラを設置しています。
  • デジタル決済のもう1つの大きな利点は、マーケティング目的で顧客データを収集できることです。これにより、小売業者は訪問または購入後に顧客との関係を構築し、顧客の獲得と維持にさらに取り組むことができます。

アジア太平洋が最も急速に成長する地域となる

  • アジア太平洋地域は、この地域における統合決済ソリューションに対する需要の増加と決済技術の進歩により、大幅な成長が見込まれています。さらに、この地域におけるスマートフォンの普及とインターネットの普及が市場を推進しています。
  • 日本、中国、オーストラリア、韓国、ニュージーランドなどのこの地域の国々が成長に大きく貢献しています。たとえば、アジアペイメントネットワーク(APN)は、国境を越えた銀行取引を促進するために、中国、日本、シンガポール、マレーシア、タイ、韓国、ニュージーランド、ベトナム、インドネシア、フィリピン、オーストラリアを含むアジア 11か国のグループです。地域の。
  • 多くの小規模小売業者は以前は現金に依存していましたが、市場での競争力を維持するためにデジタル決済を急速に導入しました。たとえば、インド政府が収益化廃止プログラムを開始したため、消費者は電子決済の使用を余儀なくされました。
  • さまざまな決済サービスプロバイダーも、成長する市場を開発してビジネスを拡大するために、アジア太平洋地域に投資しています。たとえば、Infibeam社は、年間稼働率470億米ドルのインドのデジタル決済ゲートウェイインフラストラクチャのプロバイダーであるCCAvenueの主力ブランドを積極的に宣伝することで、デジタル決済市場における世界の存在感を拡大するつもりです。

PaaS(Payment as a Service)業界の概要

PaaS(Payment as a Service)市場は、多くの決済サービスプロバイダーが存在するため、競争が激しく、細分化されています。市場関係者は一貫して革新的な製品の開発に注力しています。ベンダーは、市場シェアを拡大し、市場の牽引力を獲得するために、合併と買収にますます重点を置いています。

  • 2022年 11月、主要企業に選ばれる世界金融テクノロジープラットフォームであるAdyenは、北米の大手食料品テクノロジー企業であるInstacartが同社を追加の決済処理パートナーとして選択したと発表しました。
  • 2022年 10月、決済受付の技術パートナーであるIngenicoと、オーストラリアの大手決済サービスプロバイダーの1つであるLive Paymentsは、小売業者やタクシーにシームレスで便利な決済およびコマースソリューションを提供するための長期戦略的パートナーシップを締結しました。 Ingenicoは、オーストラリア全土でLive Payments向けのAndroid Smart POSのAXIUMシリーズを展開します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及とオンラインサービスの組み込みに対する需要の増加
    • eコマースプラットフォームへの依存度を高める
  • 市場抑制要因
    • 支払いに関する世界標準の欠如
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • 加盟店への融資
    • 規制コンプライアンス
    • セキュリティと不正防止
    • 決済アプリケーションとゲートウェイ
    • その他のサービス
  • エンドユーザー産業別
    • 小売とeコマース
    • BFSI
    • ホスピタリティ
    • メディアとエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • FIS
    • Thales Group
    • Ingenico Group
    • Agilysys Inc.
    • Paysafe Holdings UK Limited
    • Total System Services Inc.
    • Mastercard
    • PayPal Holdings Inc.
    • Verifone
    • Pineapple Payments

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66524

The Payment as a Service Market size is estimated at USD 10.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 44.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 32.26% during the forecast period (2024-2029).

Payment as a Service - Market

In the current scenario, the increasing smartphone penetration is proliferating the growth of the sale of goods and services extensively through mobile apps to assist customers by providing an easy and convenient shopping experience. The rise in demand for easy and convenient purchases of goods and services resulted in a radical shift toward digital and cashless payments. The increase in e-commerce business further boosts the global payment service provider market.

Key Highlights

  • The business is anticipated to increase due to efforts being made in numerous nations to promote digital and online transactions. The expansion of the PaaS market is also expected to be aided by the advent of payment networks like Mastercard, Visa, and Rupay on a global scale for the processing of smooth payments for clients.
  • The increased demand for smartphone penetration and the incorporation of online services is experiencing continuous growth. It is expected to maintain its dominance in the market with an increase in emphasis on smartphone usage and massive internet penetration across the world. In addition, customers are using online payment channels more frequently as banks and financial institutions provide real-time payment services. Therefore, demand for online payments is experiencing a continuous rise in the market.
  • The payment industry has experienced a significant transformation, and the old methods are replaced with new modules with a single click. Moreover, payment as a service (PaaS) is not only changing the scene for retailers. Banks are now realizing that the rise in PaaS use is an opportunity to give their clients a reliable choice. Thus, the increasing dependence on e-commerce, especially in retail, drives the payment as a service market.
  • The absence of a global standard for cross-border transactions could restrain the market. Due to the lack of a worldwide payment system that is simple to use, international standards, and differing government rules in different countries, banks and businesses may be negatively impacted. This frequently necessitates manual intervention to gather and correct data.
  • The COVID-19 pandemic has significantly impacted the payment as a service industry, owing to the increased usage and adoption of online and digitalized payment methods among consumers globally. Additionally, payment as a service is experiencing massive growth as consumers become familiar with the payment technology in the market. However, post-pandemic, there was a significant rise in the adoption of digital payments, reducing the trend of carrying and paying through cash which, in turn, has become one of the primary growth factors for the payment as a service market.

Payment as a Service (PAAS) Market Trends

Retail Sector Expected to be a Significant Contributor

  • Retailers are rapidly adopting digital payment technology to bring more convenient experiences to their customers, owing to the massive growth in the e-commerce industry. According to the Mobile Payments Conference, 2.5 billion people worldwide prefer online shopping. By 2025, the number will grow to 4 billion digital buyers. According to the British Retail Consortium (BRC), debit cards account for 42.6% of all transactions, whereas cash is 42.3%. According to UK Finance, 77% of all UK retail spending was made by cards.
  • Merchants are increasingly implementing cutting-edge technologies to boost their presence and visibility in the market. For instance, the biggest retailer in the world, Walmart, recently said that PayPal Cash Mastercard would be accepted for in-store purchases. The merchant wants to incorporate the payment provider's service so that customers can use the PayPal mobile app to withdraw cash and top up their accounts at Walmart locations.
  • In addition, many companies that offer payment services are growing their operations to boost their market presence. For instance, the world's most extensive online retailer's online payment system, Amazon Pay, rolled out "buy now pay later" capabilities to local retailers. Amazon has already introduced the payments service in the department store chain Shoppers Stop, in which the online retailer owns a 5% stake and sets up the necessary infrastructure at the grocery chain More.
  • Another significant benefit of digital payment is the ability to collect customer data for marketing purposes. This enables retailers to build customer relationships after their visit or purchase and further work toward customer acquisition and retention.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Region

  • The Asia-Pacific region is expected to depict substantial growth owing to the increased demand for integrated payment solutions and advancements in payment technologies in the region. Furthermore, the rise in the penetration of smartphones and internet penetration in the region is propelling the market.
  • Countries in the region, such as Japan, China, Australia, South Korea, and New Zealand, contribute significantly toward the growth. For instance, the Asian Payments Network (APN) is a group of 11 Asian countries that include China, Japan, Singapore, Malaysia, Thailand, South Korea, New Zealand, Vietnam, Indonesia, Philippines, and Australia to promote cross-border banking transactions in the region.
  • Many small retailers earlier relied more on cash but rapidly deployed digital payments to remain competitive in the market. For instance, as the Indian government launched a demonetization program, consumers were forced to use electronic payments.
  • Various payment service providers also invest in the Asia-Pacific region to expand their businesses by tapping the growing market. For instance, the firm Infibeam intends to expand its global presence in the digital payments market by aggressively promoting its flagship brand CCAvenue, a provider of digital payment gateway infrastructure in India with an annual run-rate of USD 47 billion.

Payment as a Service (PAAS) Industry Overview

The payment as a service market is highly competitive and fragmented, owing to the presence of many payment service providers. The market players are consistently focusing on developing innovative products. The vendors increasingly focus on mergers and acquisitions to increase market share and gain market traction.

  • In November 2022, Adyen, the global financial technology platform of choice for leading businesses, announced that Instacart, the leading grocery technology company in North America, has selected the company as an additional payments processing partner.
  • In October 2022, Ingenico, the technological partner in payments acceptance, and Live Payments, one of Australia's leading payment service providers, entered a long-term strategic partnership to equip retailers and taxis with seamless, convenient payment and commerce solutions. Ingenico will roll out its AXIUM range of Android Smart POS for Live Payments across Australia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Demand for Smartphone Penetration and Incorporation of Online Services
    • 4.2.2 Increase Dependence on E-Commerce Platform
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Absence of Global Standards for Payments
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Types of Services
    • 5.1.1 Merchant Financing
    • 5.1.2 Regulatory Compliance
    • 5.1.3 Security and Fraud Protection
    • 5.1.4 Payment Applications and Gateways
    • 5.1.5 Other Services
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 Retail and E-commerce
    • 5.2.2 BFSI
    • 5.2.3 Hospitality
    • 5.2.4 Media and Entertainment
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 South Korea
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Mexico
      • 5.3.4.2 Brazil
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 FIS
    • 6.1.2 Thales Group
    • 6.1.3 Ingenico Group
    • 6.1.4 Agilysys Inc.
    • 6.1.5 Paysafe Holdings UK Limited
    • 6.1.6 Total System Services Inc.
    • 6.1.7 Mastercard
    • 6.1.8 PayPal Holdings Inc.
    • 6.1.9 Verifone
    • 6.1.10 Pineapple Payments

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS