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市場調査レポート
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1433871

HaaS(Hardware-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Hardware-as-a-Service (HaaS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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HaaS(Hardware-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

HaaS(Hardware-as-a-Service)の市場規模は、2024年に936億5,000万米ドルと推定され、2029年までに3,308億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.71%のCAGRで成長します。

HaaS(Hardware-as-a-Service)(HaaS)- 市場

新しいITソリューションを導入する必要性の高まり、デジタル化の増加、HaaSハードウェアとサービスへの小規模および大規模企業の投資の増加、技術の進歩と製品の革新、クラウドインフラストラクチャの負荷の増加は、HaaS市場の成長に影響を与える重要な要因です。

主なハイライト

  • HaaSモデルは、財務運営にほとんど負担をかけずにテクノロジーを取得するために、熾烈な市場で顧客にサービスを提供する新しい方法を模索している企業の間で人気が高まっています。 Haasのアプローチは、機器を定期的に修理またはアップグレードする企業にとって、より費用対効果が高くなります。このサービスは、安価なマネージドソリューションを提供し、リース契約の一部としてメンテナンスとサポートが含まれています。顧客の場所へのハードウェアの設置は、クライアントとマネージドサービスプロバイダー(MSP)の間で合意され、クライアントはサービスの月額料金を支払います。
  • クラウドプラットフォームの普及が進むにつれて、HaaS(Hardware-as-a-Service)(HaaS)市場が発展すると予想されます。このソリューションは非常に手頃な価格なので、中小企業に適しています。その結果、世界中のHaaS(HaaS(Hardware-as-a-Service))分野の拡大に貢献します。
  • オンデマンドサービス(XaaS)は、いくつかの業界で所有権に取って代わりつつあります。データストレージサーバーとアクティブコンピューティングギアが消費者向けにリモートで提供されるサービスを構成するため、クラウドコンピューティングサービスも研究対象の分野でより多くの投資を呼び起こします。
  • HaaSモデルの導入に対する根本的な障壁とその拡張に対する制約は、HaaS(Hardware-as-a-Service)アプローチによってもたらされる利点が理解されていないことです。インド、中国、ブラジル、インドネシアなどの発展途上国の企業は、ハードウェアの更新、保守、交換コストの削減などの利点を認識していないため、このサービスモデルを採用する可能性は低くなります。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、特にサービス企業は在宅勤務文化を受け入れています。これにより、主にあらゆる種類のリースされたラップトップの需要が急増しました。しかし、サプライチェーンと生産活動が完全に混乱したため、ハードウェアコンポーネントの需要と供給の間に大きな不一致が生じ、市場ではさらなるニーズが生じています。今後数四半期は状況が平常化し、COVID-19感染症パンデミックのような予期せぬ状況下での完全な事業停止のリスクが軽減されるため、HaaSは成長すると予想されています。

HaaS(Hardware-as-a-Service)の市場動向

小売/卸売部門が市場で最大のシェアを握る

  • HaaSの導入状況は業界によって異なります。すべての組織の中で、小売/卸売業組織がHaaSモデルをより大幅に採用していることが判明し、教育および金融サービス部門がこれに続きます。小売/卸売組織は世界中に数百または数千の店舗を展開しているため、社内のITチームが遠隔地にサービスを提供することが困難になっています。
  • Spiceworksは、職場におけるHaaS(Hardware-as-a-Service)モデルの浸透を理解するために、北米と欧州の組織の1,100人以上のIT意思決定者を対象に調査を行いました。調査によると、小売/卸売組織の約31%がすでにHaaSモデル(1つ以上の種類のデバイス)を使用していることがわかりました。残りの小売企業のさらに7%は、今後2年以内にHaaSを導入する予定です。部品交換、ハードウェアサポート、トラブルシューティングは、このモデルで最もよく使用されるサービスの一部です。
  • パンデミックの間、小売部門は多くの国で不可欠とみなされ、他の業界が営業を停止しなければならない中、営業を続けることが許可されていました。小売業者、卸売業者、スーパーマーケット、デパートの間で多数のハードウェアシステムに対するニーズが高まっているため、この業界は重要な地位を占めると予測されています。
  • 小売業界では最近、多くの投資と開発が行われています。デジタル台帳、在庫管理、決済ソリューション、物流およびフルフィルメントツールなどのサービスで小売業界をサポートするリテールテクノロジー企業は、HaaSサービスのニーズを高めています。

アジア太平洋からの需要が成長を牽引すると予想される

  • アジアには、インドや中国など、最も急速に成長している経済国の本拠地があります。 IT・通信業界の大規模な労働力と多くの企業は、HaaS(Hardware-as-a-Service)モデルの需要を高めることが予想されます。
  • さらに、いくつかのライフサイエンスおよび小売組織、中小企業の数の増加、HaaSの意識の高まりが、予測期間にわたって市場を牽引すると予想されます。
  • 中国、台湾、韓国、インド、日本に多くの中小企業が存在するアジア太平洋地域は、HaaSモデルが最適なソリューションを提供する費用対効果の高い方法であるため、予測期間中に最も高い成長率を経験すると予想されます。情報技術ハードウェアの利用。さらに、この地域にはハードウェア市場においていくつかの重要なベンダーが存在しており、HaaSの需要を促進しています。
  • HaaS(Hardware-as-a-Service)により、ハードウェアとソフトウェアのタイムリーなアップグレードとメンテナンスが可能になり、企業はITの負担を軽減できます。さらに、技術の陳腐化を回避し、最終的には生産性を向上させることができます。
  • IT・通信業界でのHaaS(Hardware-as-a-Service)の導入は、ハードウェアのレンタルに妥当な料金を提供し、ダウンタイムを削減し、セキュリティおよびソフトウェアサービスを提供することでデバイスを適切に管理することで、企業のIT予算の削減に役立ちます。

HaaS(Hardware-as-a-Service)業界の概要

現在、HaaS市場を独占している製品を提供する企業はほとんどなく、世界市場は統合されると予想されています。 Navitas Lease Corporation、FUSE3 Communications、Ingram Micro Inc.、Design Data Systems Inc.、Phoenix NAP LLC、Machado Consulting、マネージド ITソリューション、富士通株式会社、Lenovo Group Ltd、Amazon.com Inc.、およびDell Inc.は、その一部です。市場に存在する主要企業を調査しました。 Google、IBM、Microsoftなどの業界テクノロジー大手も、このサービスとしての市場で競争するために新興企業と協力してこれらのサービスを提供しています。

2022年 9月、Ingram Micro Inc.は、同社のデジタルエクスペリエンスプラットフォームエコシステムが米国とドイツの2つの主要市場で予定通り立ち上げられたと報告し、その他の地域での世界の「稼働」スケジュールが早いことを確認しました。 2023年。参入企業は実際に使用されているテクノロジーを見て、Xvantageの初期展開が現在ラテンアメリカ全土で行われていることを知りました。

2022年 4月、Ingram Micro IndiaはDigitateとの販売契約を獲得しました。 DigitateのIgnioは、従来のIT運用から自律型IT運用への移行をサポートし、より良いビジネス成果、回復力、俊敏性の向上、優れた顧客サービスを提供します。最先端の機械学習(ML)および人工知能(AI)機能を活用してIT運用にコンテキストインテリジェンスを提供するエンドツーエンドの自律型企業を支援するために、Ingram Micro IndiaはDigitateのポートフォリオ全体を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • クラウドプラットフォームの導入拡大
    • 投資誘致の増加
  • 市場の課題
    • HaaSモデルの利点に対する認識不足

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • ハードウェアモデル
      • Platform-as-a-Service
      • Desktop/PC-as-a-Service
      • Infrastructure-as-a-Service
      • Device-as-a-Service
    • プロフェッショナル・サービス
  • エンドユーザー業界別
    • 小売/卸売
    • 教育
    • BFSI
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Navitas Lease Corporation
    • FUSE3 Communications
    • Ingram Micro Inc.
    • Design Data Systems, Inc.
    • Phoenix NAP, LLC
    • Machado Consulting
    • Managed IT Solutions
    • Fujitsu Ltd.
    • Lenovo Group Ltd.
    • Dell Inc.
    • Microsoft Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66654

The Hardware-as-a-Service Market size is estimated at USD 93.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 330.82 billion by 2029, growing at a CAGR of 28.71% during the forecast period (2024-2029).

Hardware-as-a-Service (HaaS) - Market

The increasing need to adopt new IT solutions, increased digitization, increasing investment of small and large-scale enterprises in HaaS hardware and services, technical advancements and product innovation, and increasing load on cloud infrastructure are significant factors influencing the growth of the HaaS market.

Key Highlights

  • The Haas model is becoming popular for companies searching for new ways to service clients in a cutthroat market to acquire technology with little strain on their financial operations. The Haas approach is more cost-effective when it comes to firms that constantly repair or upgrade their gear. This service offers inexpensive managed solutions and includes maintenance and support as part of the leasing agreement. The hardware installation at the customer's location is agreed upon between the client and managed service provider (MSP), for which the client either pays a monthly charge for the service.
  • The hardware as a service (HaaS) market is anticipated to develop as cloud platform penetration increases. The solutions are highly affordable, making them appropriate for small businesses. As a result, it will aid in expanding the worldwide HaaS (hardware as a service) sector.
  • On-demand services (XaaS) are replacing ownership in several industries. As data storage servers and active computing gear make up a remotely provided service for consumers, cloud computing services also draw more investment in the sector under study.
  • A fundamental barrier to the adoption of the HaaS model and a constraint on its expansion is a lack of understanding of the advantages provided by the hardware-as-a-service approach. As they are unaware of the advantages like lowering the cost of updating, maintaining, and replacing hardware, businesses in developing nations like India, China, Brazil, and Indonesia are less likely to adopt this service model.
  • With the outbreak of COVID-19, service firms, particularly, have embraced the work-from-home culture. This has led to a spike in demand for laptops, mainly leased ones of every kind. But, with the complete disruption of the supply chain and production activities, there is a massive mismatch between the demand and supply of hardware components and a need for more in the market. With the situation normal in the coming few quarters, HaaS is expected to grow as it mitigates the risk of a complete business shutdown during unforeseen circumstances like the Covid-19 pandemic.

Hardware as-a Service Market Trends

Retail/Wholesale Sector Holds Largest Share in the Market

  • The adoption of HaaS varies from industry to industry. Among all organizations, retail/wholesale organizations are found to have adopted the HaaS model to a more significant extent, followed by Education and Financial services sector. Retail/wholesale organizations have hundreds or thousands of stores spread worldwide, making it difficult for internal IT teams to service more remote areas.
  • Spiceworks surveyed more than 1,100 IT decision-makers in organizations across North America and Europe to understand the penetration of the hardware-as-service model in the workplace. The survey showed that around 31% of retail/wholesale organizations already use the HaaS model (one or more types of devices). An additional 7% of the remaining retail businesses plan to adopt HaaS within the next two years. Part replacement, hardware support, and troubleshooting are some of this model's most commonly used services.
  • During the pandemic, the retail sector was one of the deemed essential businesses in many countries that were allowed to stay open when other industries had to shut their doors. Due to the growing need for numerous hardware systems among retailers, wholesalers, supermarkets, and department stores, this industry is predicted to hold a significant position.
  • The retail sector has seen a lot of investments and developments recently. Retail tech companies supporting the retail industry with services such as digital ledgers, inventory management, payments solutions, and logistics and fulfillment tools enhance the need for HaaS services.

Demand from Asia-Pacific is expected to Drive the Growth

  • Asia is home to some of the fastest-growing economies, such as India and China. A large IT and Telecommunication industry workforce and many enterprises are expected to boost the demand for the hardware-as-a-service model.
  • Furthermore, several life sciences and retail organizations, the rising number of small and medium-sized enterprises, and the increasing awareness of HaaS are expected to drive the market over the forecast period.
  • With many small or mid-sized businesses in China, Taiwan, South Korea, India, and Japan, the Asia-Pacific region is expected to experience the highest growth rate during the forecast period since the HaaS model is a cost-effective method for optimal utilization of information technology hardware. Moreover, the region enjoys the presence of several significant vendors in the hardware market, thus driving the demand for HaaS.
  • Hardware-as-a-service enables timely upgrade and maintenance of hardware and software, allowing companies to reduce IT burdens; moreover, it helps avoid technological obsolescence, ultimately enhancing productivity.
  • Implementing hardware-as-a-service in the IT and telecommunication industries helps companies reduce IT budgets by providing reasonable rates for renting hardware, decreasing downtime, and adequately managing devices by giving security and software services.

Hardware as-a Service Industry Overview

Few players with their product offerings currently dominate the HaaS market, and the global market is expected to be consolidated. Navitas Lease Corporation, FUSE3 Communications, Ingram Micro Inc., Design Data Systems Inc., Phoenix NAP LLC, Machado Consulting, Managed IT Solutions, Fujitsu Ltd, Lenovo Group Ltd, Amazon.com Inc., and Dell Inc. are some of the major players present in the market studied. Industry tech giants such as Google, IBM, and Microsoft also offer these services collaborating with startups to compete in this as-a-service market.

In September 2022, Ingram Micro Inc. reported that its digital experience platform ecosystem has launched on schedule in its two major markets, the United States and Germany, and it confirmed that the global "go live" schedule for the rest of the globe is early 2023. Participants saw the technology in use and learned that the Xvantage initial deployment is now taking place across Latin America.

In April 2022, Ingram Micro India won the distribution agreement with Digitate. Ignio from Digitate supports the transition from traditional IT operations to autonomous IT operations, providing better business outcomes, increased resilience, agility, and greater customer service. To assist end-to-end autonomous enterprises that leverage cutting-edge Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) capabilities to deliver contextual intelligence to IT operations, Ingram Micro India will offer Digitate's whole portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of the impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Market Drivers
    • 4.6.1 Growing Deployment of Cloud Platform
    • 4.6.2 Increase attraction of Investments
  • 4.7 Market Challenges
    • 4.7.1 Lack of Awareness of benefits from HaaS Model

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Offering
    • 5.1.1 Hardware Model
      • 5.1.1.1 Platform-as-a-Service
      • 5.1.1.2 Desktop/PC-as-a-Service
      • 5.1.1.3 Infrastructure-as-a-Service
      • 5.1.1.4 Device-as-a-Service
    • 5.1.2 Professional Services
  • 5.2 By End-User Industry
    • 5.2.1 Retail/Wholesale
    • 5.2.2 Education
    • 5.2.3 BFSI
    • 5.2.4 Manufacturing
    • 5.2.5 Healthcare
    • 5.2.6 IT and Telecommunication
    • 5.2.7 Other End-User Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Navitas Lease Corporation
    • 6.1.2 FUSE3 Communications
    • 6.1.3 Ingram Micro Inc.
    • 6.1.4 Design Data Systems, Inc.
    • 6.1.5 Phoenix NAP, LLC
    • 6.1.6 Machado Consulting
    • 6.1.7 Managed IT Solutions
    • 6.1.8 Fujitsu Ltd.
    • 6.1.9 Lenovo Group Ltd.
    • 6.1.10 Dell Inc.
    • 6.1.11 Microsoft Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS