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市場調査レポート
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1444847

ラップフィルムの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Cling Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ラップフィルムの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のラップフィルムの市場規模は、2024年に113億4,000万米ドルと推定され、2029年には140億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR4.35%で成長すると予測されています。

ラップフィルム- マーケット

COVID-19は、世界的なロックダウンといくつかの分野が製造拠点の閉鎖を余儀なくされた厳格な規則により、2020年の市場に悪影響を及ぼしました。ただし、市場はパンデミック前のレベルに達すると推定され、着実に成長すると予想されていました。

衛生的な食品包装の需要の増加と包装された食品の選好により、予測期間中の需要が高まると予想されます。他の最終用途産業からの需要の増加も、予測期間中の市場の需要を刺激すると予想されます。

しかし、極端な気象条件に対する耐性が低いことと、ラップフィルムの使用に関する世界の規制の高まりにより、市場の成長が抑制されることが予想されます。

持続可能な食品包装へのバイオベースのラップフィルムの応用は、将来の市場成長の機会として機能すると予想されます。

アジア太平洋は、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されます。

ラップフィルム市場動向

市場を独占する食品セグメント

ラップフィルムは主に、昆虫やその他の微生物による汚染を防ぐために食品の包装に使用されます。さらに、ラップフィルムを使用すると、食品の保存期間が延長され、長期間新鮮に保たれるため、食品廃棄物が効果的に削減されます。

食品包装用の天然ポリマーベースのラップフィルムは、非生分解性の石油ベースの合成ポリマーを低コストで置き換えることができ、環境面、経済面でプラスの効果をもたらします。

米国農務省(USDA)によると、2021年の米国の家計支出総額のほぼ12.4%を食料品支出が占めています。さらに、USDAは食品・飲料のEコマースが約170%成長すると述べています。中国では、2021年にその数が30%増加すると予想されています。

経済分析局によると、2022年の最初の3四半期に米国の食品・飲料分野が貢献した価値は約9,676億米ドルで、前年同時期と比べて1.3%増加しました。

食品・飲料事業であるFoodDrink Europeは、2022年時点で欧州最大の製造業の1つとなり、価値が2,300億ユーロ(約2,423億7,000万米ドル)増加し、約460万人が雇用され、収入として1兆1,000億ユーロ(約1兆1,590億米ドル)を生み出しました。これにより地元の飲食産業が強化されました。

ファストフードやその他の加工食品の消費が着実に増加する中、需要の高まりを受けて主要メーカーはプロジェクトを拡大しています。たとえば、マケイン・フーズは2023年3月、アルバータ州工場に冷凍フライドポテトやその他のジャガイモ専門製品を生産するための2つの生産ラインを追加することによるジャガイモ施設の拡張計画を発表しました。この拡張プロジェクトには4億3,700万米ドルが投資されると伝えられています。

同様に、2022年8月、フラッグシップ・フード・グループは、カンザス州にある既存の製造施設での製造能力の多段階拡張が承認され、隣接する18エーカーの土地を取得すると発表しました。さまざまな拡大段階により、同社のスナック、トルティーヤチップス、その他の冷凍食品の製造能力が増加すると予想されます。

したがって、上記のすべての要因により、予測期間中にラップフィルムの需要が増加する見通しです。

アジア太平洋は高い市場成長を遂げる

アジア太平洋では、中国、インド、日本を含む新興経済国の食品包装、ヘルスケア、消費財分野での使用が増加しているため、ラップフィルムの需要が高まると予想されます。

世界最大の食品産業の1つは中国にあります。この国の食品市場は、主に人口と一人当たりの平均消費量の増加により拡大しています。中国国家統計局によると、2021年の中国食品事業の総利益は約6,187億元(約959億米ドル)で、前年の6,210億元(約900億米ドル)から減少しました。また、食品製造は全体の利益にほぼ1,654億元(約256億米ドル)貢献しました。

インド・ブランド・エクイティ財団はさらに、インドの加工食品分野は2025年までに4,700億米ドルに達すると予想されていると述べました。 2022~23年の会計年度の連合予算によると、食品・公共流通省は拡大する食品・飲料分野を考慮して2兆1,596億ルピー(278億2,000万米ドル)の予算を受け取っています。

中国国家統計局によると、2022年の中国消費財産業の小売総売上高は、2021年の44兆1,000億元(約6兆8,000億米ドル)から約44兆元(約6兆5,000億米ドル)に達しました。 2022年の中国都市部の売上高は総額38兆元(約5兆6,000億米ドル)、中国農村部の売上高は総額5兆9,000億元(約8,770億米ドル)となりました。

世界の医薬品分野において、インドは成長を続ける将来有望なプレーヤーです。インドはジェネリック医薬品の世界の主要供給国の一つであり、数量ベースで世界の供給量の20%を占めています。インドの医薬品は200か国以上に輸出されており、米国が主要市場となっています。さらに、インドのジェネリック医薬品は、米国のジェネリック医薬品需要の40%、英国の30%を満たしています。国内の製薬メーカーは約1万500社のチェーンで構成されています。

さらに、中華人民共和国財政部によると、2022年の医療と衛生への公的支出総額は2021年と比較して約17%増加し、その額は約2兆2,500億元(約3,300億米ドル)に達しました。

したがって、上記の理由により、アジア太平洋が予測期間中に調査対象市場を独占すると予想されます。

ラップフィルム業界の概要

ラップフィルム市場は本質的に細分化されています。市場の主要企業には、Berry Global Inc.、Amcor plc、Sigma Plastics Group、Reynolds Consumer Products、Jindal Poly Films Limitedなどが含まれます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 食品産業の成長と食品包装の需要の増加
    • 他の最終用途産業での使用の増加
  • 抑制要因
    • 極端な気象条件に対する低い耐性
    • 世界の使用規制の強化
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • 材料タイプ
    • ポリエチレン
    • 二軸延伸ポリプロピレン
    • ポリ塩化ビニル
    • ポリ塩化ビニリデン
    • 他の材料タイプ
  • 形態
    • キャストラップフィルム
    • ブローラップフィルム
  • 最終用途産業
    • 食品
    • ヘルスケア
    • 消費財
    • 産業用
    • その他の最終用途産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、協定
  • 市場ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • ADEX SRL
    • Alliance Plastics
    • All American Poly
    • Amcor plc
    • Anchor Packaging LLC
    • Berry Global Inc.
    • Deriblok SpA
    • Hipac SPA
    • Inteplast Group
    • Intertape Polymer Group
    • Jindal Poly Films Limited
    • Malpack
    • Mitsubishi Chemical Corporation
    • Nan Ya Plastics Corporation
    • Novamont SPA
    • Paragon Films
    • Reynolds Consumer Products
    • Sigma Plastics Group
    • Technovaa Plastic Industries Pvt. Ltd.

第7章 市場機会と将来の動向

  • バイオベースのラップフィルムの新たな用途
目次
Product Code: 62216

The Cling Films Market size is estimated at USD 11.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.35% during the forecast period (2024-2029).

Cling Films - Market

COVID-19 negatively impacted the market in 2020 due to the global lockdowns and strict rules that forced several sectors to close their manufacturing hubs. However, the market was estimated to reach pre-pandemic levels and was expected to grow steadily.

The increasing demand for hygienic food packaging and preference for packaged food will boost demand during the forecast period. The growing demand from the other end-user industries is also expected to fuel the market demand during the forecast period.

However, low resistance to extreme weather conditions and rising global regulations on cling film usage are anticipated to restrain the market growth.

The application of bio-based cling films for sustainable food packaging is expected to act as an opportunity for market growth in the future.

The Asia-Pacific region is anticipated to witness the highest growth rate during the forecast period.

Cling Films Market Trends

Food Segment to Dominate the Market

Cling films are primarily used in the packaging of food products to prevent contamination by insects or other microbial contamination. Additionally, using cling films helps improve the shelf life of the food and keeps it fresh for longer durations, thus effectively reducing food waste.

Natural polymer-based cling films for food packaging can replace non-biodegradable petroleum-based synthetic polymers at a low cost, producing a positive, environmental, and economic effect.

According to the United States Department of Agriculture (USDA), expenditure on food accounted for almost 12.4 percent of total household spending in the United States in 2021. Moreover, the USDA also stated that food and beverage e-commerce would grow by around 170% in 2021. In China, the number will grow by 30% in 2021.

According to the Bureau of Economic Analysis, the value contributed by the food and beverage sector in the United States during the first three quarters of 2022 was around USD 967.6 billion, 1.3% more than it was during the same time last year.

The FoodDrink Europe, the food and beverage business, one of the largest manufacturing industries in Europe in 2022, added EUR 230 billion (~USD 242.37 billion) in value, employed about 4.6 million people, and generated EUR 1.1 trillion (~USD 1.159 trillion) in income. This enhanced the local food and beverage industry.

With fast food consumption and other packaged foods steadily rising, key manufacturers have expanded projects, given the growing demand. For instance, in March 2023, McCain Foods unveiled the planned expansion of its potato facility by adding two production lines for producing frozen French fries and other potato specialty products at its Alberta plant. The expansion project will reportedly see an investment of USD 437 million.

Similarly, in August 2022, Flagship Food Group announced the acquisition of 18 acres of land adjacent to its already existing manufacturing facility in Kansas upon approval of a multi-phase expansion of the manufacturing capabilities at the existing site. The different expansion phases are anticipated to increase the company's manufacturing capacity for snacks, tortilla chips, and other frozen foods.

Thus, all the abovementioned factors will likely increase the demand for cling films during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Witness High Market Growth

Asia-Pacific is likely to witness the high growth demand for cling films, owing to their increasing usage in the food packaging, healthcare, and consumer goods sector of emerging economies, including China, India, and Japan.

One of the world's largest food industries is found in China. The country's food market is expanding mostly due to the expanding population and average per capita consumption. The total profit of the Chinese food business was approximately CNY 618.7 billion (~USD 95.9 billion) in 2021, down from CNY 621 billion (~USD 90 billion) the year before, according to the National Bureau of Statistics of China. Also, food manufacturing contributed almost CNY 165.4 billion (~USD 25.6 billion) to the overall profits.

The India Brand Equity Foundation further stated that by 2025, India's processed food sector is anticipated to reach USD 470 billion. According to the Union Budget for FY 2022-23, the Department of Food and Public Distribution has received a budget of INR 215,960 crore (USD 27.82 billion) considering the expanding food and beverage sector.

According to the National Bureau of Statistics of China, the total retail sales of China's consumer goods industry in 2022 amounted to around CNY 44 trillion (~USD 6.5 trillion) from CNY 44.1 trillion (~USD 6.8 trillion) in 2021. Furthermore, Retail sales in China's cities totaled CNY 38 trillion (~USD 5.6 trillion), while sales in rural China totaled CNY 5.9 trillion (~USD 877 billion) in 2022.

In the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries, with the United States being the key market. Furthermore, India's generic drugs satisfy 40% of the generic drug demand of the United States and 30% of the United Kingdom. The domestic drug manufacturers consist of a chain of around 10,500 companies.

Furthermore, according to the Ministry of Finance of the People's Republic of China, total public expenditure on health care and hygiene increased by about 17% in 2022 compared to 2021, amounting to about CNY 2.25 trillion (~USD 0.33 trillion).

Hence, for the above reasons, the Asia-Pacific region is anticipated to dominate the market studied during the forecast period.

Cling Films Industry Overview

The Cling Films Market is fragmented in nature. Some of the major players in the market include Berry Global Inc., Amcor plc, Sigma Plastics Group, Reynolds Consumer Products, and Jindal Poly Films Limited, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Food Industry and Increasing Demand For Food Packaging
    • 4.1.2 Growing Usage In other End-user Industries
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Low Resistance to Extreme Weather Conditions
    • 4.2.2 Rising Global Regulations on its Usage
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Polyethylene
    • 5.1.2 Biaxially Oriented Polypropylene
    • 5.1.3 Polyvinyl Chloride
    • 5.1.4 Polyvinylidene Chloride
    • 5.1.5 Other Material Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Cast Cling Film
    • 5.2.2 Blow Cling Film
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Food
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Consumer Goods
    • 5.3.4 Industrial
    • 5.3.5 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 ASEAN Countries
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 ADEX SRL
    • 6.4.3 Alliance Plastics
    • 6.4.4 All American Poly
    • 6.4.5 Amcor plc
    • 6.4.6 Anchor Packaging LLC
    • 6.4.7 Berry Global Inc.
    • 6.4.8 Deriblok SpA
    • 6.4.9 Hipac SPA
    • 6.4.10 Inteplast Group
    • 6.4.11 Intertape Polymer Group
    • 6.4.12 Jindal Poly Films Limited
    • 6.4.13 Malpack
    • 6.4.14 Mitsubishi Chemical Corporation
    • 6.4.15 Nan Ya Plastics Corporation
    • 6.4.16 Novamont SPA
    • 6.4.17 Paragon Films
    • 6.4.18 Reynolds Consumer Products
    • 6.4.19 Sigma Plastics Group
    • 6.4.20 Technovaa Plastic Industries Pvt. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Emerging Applications Of Bio-based Cling Films