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市場調査レポート
商品コード
1197664
グルタミン酸ナトリウム(Msg)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Monosodium Glutamate (Msg) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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グルタミン酸ナトリウム(Msg)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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グルタミン酸ナトリウム(MSG)市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.8%で成長すると予測されています。
COVID-19のパンデミックの困難な時期は、飲食品業界に悪影響を及ぼしました。MSGの国際的な規制により、外食産業とMSGの流通チェーンがダメージを受けました。一方、加工食品の使用量が増加したため、MSGの消費量は比較的まともな伸びを示しました。COVIDの発生時、店舗やオンラインマーケットプレースは、販売を見越して加工品を仕入れることができ、ベンダーへのMSGの安定供給が確保されました。
グルタミン酸ナトリウム市場の促進要因の1つは、ファーストフード店の設立と需要の増加であり、世界のコンビニエンスミールの需要の高さとライフスタイルの変化により、市場の成長を高めると予測されます。さらに、若い世代は味に対する欲求が高まっており、メーカーはグルタミン酸ナトリウムの風味を改善した製品を提供するようになっています。
アジア料理の人気の高まりと塩分代替のニーズは、世界の料理シーンを一変させています。それにより、特に肉類やその他のタンパク質を多く含む商品でのグルタミン酸塩の消費により、欧米諸国でのMSG供給量が増加しています。
加工食品製造におけるMSGの使用量の増加により、グルタミン酸ナトリウムの使用量が増加しています。また、調理済み食品や加工食品の消費量が増加していることも、MSGの需要および生産量を増加させる主な要因となっています。現在、消費者は時間がなく、簡単で迅速なものを購入することを好むため、多くの大企業や新時代のメーカーが「すぐ食べられる」「すぐ調理できる」食品市場に参入することを可能にしています。主要なプレーヤーは、イノベーションを促進し、品質対策に適応し、ユーザビリティを高めるために、食品分野の潜在的な展望に参入しようと努力しており、そのような調理済み調理済み食品と市場の関連機会を作り出しています。
中国はMSGの主要生産国であり、インド、タイ、インドネシアなどの国々に供給されています。MSGは、スープ、野菜缶詰、加工肉などの食品に含まれる風味増強剤です。インドなどの新興国における加工食品の需要増に伴い、輸入需要が増加しています。また、先進国でも風味調味料のニーズが高まっており、米国やロシアなどが中国やインドネシアからのMSGの輸入先として上位に挙げられています。
この業界は輸出入の割合が低いため、世界の各メーカーはターゲット市場を獲得するために、この製品への事業拡大やグレードアップに力を入れています。味の素などの国際企業は、中国に工場を設立しています。
MSG市場の主要参入企業には、味の素株式会社とCOFCOが含まれ、消費者ニーズの高まりに応えることで、米国、ロシア、オランダなど、これまで未開拓だった潜在的市場に進出しています。これらの企業は、他の企業と同様に、顧客基盤の改善と拡大のために拡張と投資計画を実行しています。拡張、買収、コラボレーションは、世界のMSG市場で企業が使用する最も一般的な方法です。
The monosodium glutamate (MSG) market is forecast to record a CAGR of 4.8% during the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 pandemic's difficult times negatively impacted the food and beverage industry. The international restrictions on MSG have damaged the food service industry and the MSG distribution chain. On the other hand, MSG consumption relatively showed a decent growth as the usage of processed foods has increased. During the COVID outbreak, stores and online marketplaces could stock up on processed goods in anticipation of sales, ensuring a consistent supply of MSG to its vendors.
One of the monosodium glutamate market's driving factors is the fast food outlet establishment and rising demand for fast food chains, which is predicted to enhance the market's growth due to the high demand for convenience meals and changing lifestyles around the world. Furthermore, the younger generation has a growing desire for taste, leading manufacturers to offer products with improved monosodium glutamate flavors.
The growing popularity of Asian food and the need for salt substitutes is transforming the global culinary scene. Thereby, MSG supply in Western countries has increased due to glutamate salt consumption, particularly in meat and other protein-rich goods.
Monosodium glutamate volume has increased due to the widespread usage of MSG in processed food manufacturing. In addition, an increase in the consumption of ready-to-eat and other processed meals is also a major factor responsible for the increased demand and production of MSG. Nowadays, as consumers are short on time and like to buy simple and quick things, it allows many large companies and new age manufacturers to enter the " Ready-to-eat" and "Ready-to-cook" food markets. Key players are striving to enter into the potential prospects of the food sector to foster innovation, adapt to quality measures, and boost usability to create such pre-cooked ready-to-eat foods and related opportunities in the Market.
China is a major producer of MSG, which is supplied to countries such as India, Thailand, and Indonesia, among others. MSG is a flavor enhancer in food items such as soups, canned vegetables, and processed meats. Its import demand has increased due to the growing demand for processed foods in developing nations such as India. Furthermore, as the need for flavor enhancers grows in developed countries, countries such as the United States and Russia are among the top importers of MSG from China and Indonesia.
As this industry's import and export percentages are low, all worldwide manufacturers are committed to growing their businesses and upgrading their business to this product to capture the target market. International corporations, such as Ajinomoto, have established plants in China.
Key participants in the MSG market include Ajinomoto Co. Inc. and COFCO, which are expanding into previously unexplored potential markets like the United States, Russia, the Netherlands, and other countries by catering to rising consumer needs. These corporations, like others, are implementing expansion and investment plans to improve and expand their customer base. Expansions, acquisitions, and collaborations are the most common methods used by companies in the global MSG market.