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市場調査レポート
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1403761

ビッグデータ技術:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測

Big Data Technology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビッグデータ技術:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビッグデータ技術市場規模は、2024年に2,131億5,000万米ドルと推定され、2029年には3,419億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.91%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • ビッグデータ技術はソフトウェアユーティリティと定義されます。この技術は主に、大規模なデータセットや極めて複雑な構造の膨大なセットから情報を分析、処理、抽出するために設計されています。
  • 新技術、ガジェット、通信の向上により、生成されるデータ量は年々急速に増加しています。ビッグデータ技術・サービスの市場は、常に増え続ける構造化・非構造化データを評価することで、将来の意思決定プロセスに活用できる実用的な洞察の需要が主な要因となっています。
  • 自動車部門は、産業用IoTとM2Mコネクティビティの台頭により、インダストリー4.0に対応するよう自らを位置づけています。ロボット、センサー、バーコードリーダー、RFIDは、今やこのセクターの工場フロアでは当たり前になっています。これらのガジェットの結果、データ生成ポイントは飛躍的に上昇しました。
  • コンシューマー・エレクトロニクス事業では、需給要因が重要な役割を果たしています。この産業分野はビッグデータ分析から大きな恩恵を受けており、プッシュ型市場戦略からプル型市場戦略への転換を可能にしています。
  • さらに、膨大な量のデータが生成・保存されるため、外部関係者や内部関係者によるハッキングや改ざんの影響を受けやすいです。これは、保存されたデータの安全性を危うくします。評判が危うくなるビッグデータ技術のベンダーは、ただちに影響を受けると思われます。
  • COVID-19の間、リモートワークの増加に伴い、クラウドベースのアナリティクスの採用が促進されたが、クラウド上のデータ量の増加により、複雑なプライバシーに関する懸念が生じる。組織は現在、サプライチェーン・マネジメントを強化し、顧客行動の変化を理解するのに役立つビッグデータ技術に回答しています。

ビッグデータ技術の市場動向

市場を独占する小売業界

  • ビッグデータ技術と高度なアナリティクスにより、小売業界は大きな変革期を迎えています。小売企業は、eコマースやオンライン購買の成長、競争企業間の高い敵対関係により、競争力を維持するためにビッグデータ分析を活用しています。
  • ビッグデータは、顧客行動の調査、需要の予測、価格の改善など、ビジネスにおける小売プロセス全体を通じて活用されています。今日の小売業におけるビッグデータ活用の多くは、システム全体のコスト削減、オンラインと店舗での顧客体験の向上、データ主導の適応型サプライチェーン、リアルタイムの分析とターゲティングなどです。
  • ビッグデータ分析の活用により、業界は消費者の行動パターンをより認識し、それに基づいて生産計画を立てることができるようになった。ユーザー生成コンテンツ(UGC)やオンライン顧客レビュー(OCR)データとして公共のインターネットからビッグデータを使用することは、小売業の顧客行動を分析するための新進気鋭の選択肢を提示しています。
  • 2022年1月、データ分析と消費者インテリジェンスの世界的プロバイダーであるJ.D.パワーは、同社のオートデータ・ソリューション部門が管理する3つの主要な自動車データ製品をリニューアルしました。これらには、車両識別番号(VIN)説明、在庫管理、デジタル小売およびデスキング・アプリケーション用の支払・インセンティブ・データのソリューションが含まれます。
  • 小売業者は、MapR Technologiesのようなベンダーが提供するビッグデータプラットフォームを利用して、オンライン・オフラインの顧客データ、eコマース取引、クリックストリームデータ、電子メール、ソーシャルメディア、コールセンターの記録を幅広く保存、統合、分析することができます。
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アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域では、人口の増加やeコマースの増加により、デジタル商品やサービスから生成されるデータが急増しています。ビッグデータはアジア太平洋地域の国際銀行(APAC)で広く利用されているが、「二番手の優位性」を獲得するため、より多くの地元金融機関でも同様の取り組みが進んでいます。
  • インターネット利用の増加により、組織は膨大な量の構造化データおよび非構造化データにアクセスできるようになった。このような利点から、多国籍企業は現在、ビッグデータを実用的な知識として評価するようになっています。
  • エンドユーザーもビッグデータ分析のアウトソーシングサービスモデルを受け入れています。データ分析アウトソーシングは、データ主導型の組織が、洞察に満ちたレポートへのアクセスと引き換えに、サービス・プロバイダーにデータを託すビジネス戦略です。プロバイダーはインフラのセットアップとメンテナンス、データ管理、データ分析を行います。企業が生成するデータの管理には時間がかかるため、すぐに洞察を得たいというニーズが、データ分析のアウトソーシングの必要性を高めています。
  • 増大するデータに対応するためには、クラスタに物理サーバーを追加しなければならず、時間とコストがかかります。クラウドプラットフォームの完全なスケーラビリティにより、企業はオンデマンドで無限のストレージ容量を利用できます。その利点の結果、クラウド・プラットフォームの利用分野は拡大しています。
  • さらに2023年2月、中国南西部の主要なビッグデータ拠点である貴州省は、2023年にビッグデータ関連の取り組みに200億元(29億米ドル)を投資する計画を発表しました。同省の省長は、5G、コンピューティング・ネットワーク、データセンターなど、高度なデジタル・インフラの建設を加速させると発表しました。こうした動きは、同地域におけるビッグデータ技術の成長を後押しすると期待されています。

ビッグデータ技術産業の概要

市場は集中しており、IBM、マイクロソフト、SAPのような重要なレガシー・プレーヤーが市場を独占しています。企業は従業員・顧客データのプライバシーと管理に懸念を抱いているため、新規参入企業よりも既存ベンダーを信頼しています。

  • 2022年12月- ヒューレット・パッカードは、HPE GreenLake向けの新しいアプリケーション、アナリティクス、開発者向けサービスを発表しました。エッジ・ツー・クラウド技術により、企業はハイブリッドクラウド環境全体の本番ワークロードに対して、データを最優先とした近代化計画を実施できます。Amazon Web Services(AWS)のAmazon Elastic Kubernetes Service(Amazon EKS) Anywhere、infrastructure-as-code、およびクラウドネイティブツールチェーンを通じて、HPE GreenLake for Private Cloud Enterpriseは、Kubernetesのコンテナデプロイオプションを拡張し、顧客のDevOpsおよび継続的インテグレーションと継続的デプロイメント(CI/CD)環境をサポートします。
  • 2022年9月-SAS ViyaアナリティクスプラットフォームがMicrosoft Azureマーケットプレースで従量課金制に。Microsoft Azure上のフル機能を備えたSAS Viyaにより、世界中のお客様が重要なデータ探索、機械学習、モデル展開のアナリティクスにアクセスできるようになりました。SAS Viyaは、迅速な導入と長期的な成功を支援する豊富なアプリ内ラーニングセンターを備えており、多くの翻訳言語に対応しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • データ発見・可視化ツールの採用増加による市場成長の拡大
  • 市場抑制要因
    • 内部者や第三者による生成データのハッキングと改ざんが市場成長の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • 提供モード別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • 通信・IT
    • エネルギー・電力
    • BFSI
    • 小売
    • 製造業
    • 航空宇宙・防衛
    • エンジニアリング&建設
    • ヘルスケア&製薬
    • その他業界別(運輸・物流、メディア・エンターテインメント)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Hewlett-Packard Company
    • Cisco Systems Inc.
    • SAS Institute
    • Information Builders Inc.
    • MicroStrategy Incorporated
    • Accenture PLC

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50532
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The Big Data Technology Market size is estimated at USD 213.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 341.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.91% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Big data technology is defined as software utility. This technology is primarily designed to analyze, process, and extract information from a large data set and a huge set of extremely complex structures.
  • The amount of data produced is rising quickly yearly due to improvements in new technology, gadgets, and communication. The market for big data technologies and services is primarily driven by the demand for actionable insights that can be used for future decision-making processes by evaluating the constantly growing amounts of structured and unstructured data.
  • The automobile sector is positioning itself to be industry 4.0-ready with the rise of industrial IoT and M2M connectivity. Robots, sensors, barcode readers, and RFIDs are now commonplace in this sector's factory floor. Data generation points have drastically risen as a result of these gadgets.
  • Supply and demand factors play a significant role in the consumer electronics business. This industry sector has significantly benefited from big data analytics, allowing it to convert from a push market strategy to a pull market strategy.
  • Furthermore, the enormous amount of data produced and stored makes it vulnerable to hacking and modification by outside parties or insiders. This will jeopardize the safety of any saved data. The vendors of big data technology, whose reputation would be in danger, will be immediately impacted.
  • With the rise of remote work during Covid-19, there was a boost in the adoption of cloud-based analytics, which presents complex privacy concerns due to increased data volume on the cloud. Organizations now reply on big data technology, which helps them to enhance their supply chain management and understand the shift in customer behavior.

Big Data Technology Market Trends

Retail Industry to Dominate the Market

  • With Big Data technologies and sophisticated analytics, the retail sector is undergoing a significant revolution. Retailers are using Big Data analytics to stay competitive due to the growth of e-commerce, online purchasing, and high levels of rivalry.
  • Big Data is used throughout the whole retail process in the business to study customer behavior, forecast demand, and improve prices. Most big data applications in retail today are for system-wide cost reduction, enhancing the customer experience both online and in-store, data-driven adaptive supply chains, and real-time analytics and targeting.
  • With the use of big data analytics, the industry is now more aware of consumer behavior patterns and can plan production based on these. Using big data from the public internet as user-generated content (UGC) or online customer reviews (OCR) data presents an up-and-coming alternative for analyzing retail customer behavior.
  • In January 2022, J.D. Power, a global provider of data analytics and consumer intelligence, relaunched three major automotive data products maintained by the company's Autodata Solutions division. These include solutions for vehicle identification number (VIN) descriptions, inventory management, and payment and incentives data for digital retail and desking applications.
  • Retailers may store, integrate, and analyze a wide range of online and offline customer data, e-commerce transactions, clickstream data, email, social media, and call center records using a big data platform provided by vendors like MapR Technologies.
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Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia-Pacific is seeing a boom in data produced from digital goods and services due to population expansion and increased e-commerce. While big data has been widely used by Asian-Pacific international banks (APAC), more local institutions are increasingly doing the same to achieve a "second-mover advantage."
  • Due to increased Internet usage, organizations can access a vast amount of structured and unstructured data. Due to these advantages, substantial multinational corporations now have their big data evaluated for practical knowledge.
  • End users are also embracing big data analytics outsourcing service models. Data analytics outsourcing is a business strategy where a data-driven organization entrusts a service provider with its data in exchange for access to insightful reporting. The provider handles infrastructure setup and maintenance, data management, and data analysis. The need for immediate insights is driving the need for significant data analytics outsourcing because managing the data generated by enterprises takes time.
  • More physical servers must be added to the cluster to accommodate the growing data, which takes time and money. A cloud platform's complete scalability gives businesses access to limitless storage capacity on demand. As a result of its advantages, the technology is expanding in areas where it is being used.
  • Moreover, In February 2023, Guizhou Province, a major big data hub in southwest China, announced its plan to invest 20 billion yuan (USD 2.9 billion) in big data-related initiatives in 2023. The director of the province announced that the province will accelerate the construction of 5G, computing networks, data centers, and other forms of advanced digital infrastructure. Such developments are expected to boost the growth of big data technology in the region.

Big Data Technology Industry Overview

The market is concentrated, with significant legacy players dominating the market, like IBM, Microsoft, and SAP. Since companies are concerned about the privacy and management of their employee/customer data, they trust established vendors more than new entrants.

  • December 2022 - Hewlett-Packard Company has announced new application, analytics, and developer services for HPE GreenLake. With edge-to-cloud technology, businesses can implement a modernization plan that puts data first for production workloads across hybrid cloud environments. Through Amazon Elastic Kubernetes Service (Amazon EKS) Anywhere from Amazon Web Services (AWS), infrastructure-as-code, and cloud-native toolchains, HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise offers expanded container deployment options for Kubernetes to support customers' DevOps and continuous integration and continuous deployment (CI/CD) environments.
  • September 2022 - The SAS Viya analytics platform is now pay-as-you-go on the Microsoft Azure Marketplace. Customers from all over the world have access to vital data exploration, machine learning, and model deployment analytics thanks to full-featured SAS Viya on Microsoft Azure. It features a rich in-app learning center to help both quick onboarding and long-term success, and it is available in many translated languages.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Increasing Adoption of Data Discovery and Visualization Tools is Expanding the Market Growth
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 Hacking and Tampering of Generated Data by Insiders or Third Party is Challenging the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Delivery Mode
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Telecom & IT
    • 6.2.2 Energy & Power
    • 6.2.3 BFSI
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Aerospace & Defense
    • 6.2.7 Engineering & Construction
    • 6.2.8 Healthcare & Pharmaceuticals
    • 6.2.9 Other End -user Verticals (Transportation & Logistics, Media & Entertainment)
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Hewlett-Packard Company
    • 7.1.6 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.7 SAS Institute
    • 7.1.8 Information Builders Inc.
    • 7.1.9 MicroStrategy Incorporated
    • 7.1.10 Accenture PLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS