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市場調査レポート
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1433827

旅客サービスシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Passenger Service System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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旅客サービスシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の旅客サービスシステムの市場規模は、2024年に102億4,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 17.12%以上で成長し、2029年には225億6,000万米ドルに達すると予測されています。

Passenger Service System-Market

格安航空会社(LCC)の出現と航空旅客数の増加に伴い、旅客サービス管理のための効率的でミッションクリティカルなシステムの必要性が高まっています。顧客の所得水準が向上し、格安航空が利用できるようになったおかげで、幅広い潜在顧客層にとって航空券は日々手頃な価格になっています。例えば、国際民間航空機関(ICAO)によると、2018年、LCCは推定13億人の旅客を運び、世界の定期旅客総数の約31%を占めました。

主なハイライト

  • 旅客サービスシステム(PSS)は単一の均質なソリューションの開発を目指しているが、航空会社が自社製品を差別化する必要性がこの可能性を妨げています。にもかかわらず、航空業界のIT化が急速に進んでいるため、多くの航空会社がPSSを標準業務手順に入れています。オンライン予約、在庫管理、予約サービスの登場により、航空会社の業務は大幅に自動化されました。
  • 2023年5月、Vix Technologyはバルセロナを拠点とする交通機関向けSaaSプロバイダーであるmyBusとの提携を発表し、同社のクラウドネイティブな旅客情報車両管理システムを英国と米国に導入します。マイバスのソリューションにより、運行会社はネットワークをリアルタイムで管理し、サービスのギャップに対処し、乗客に旅の最新情報を提供することができます。
  • さらに、2023年5月、Travel Technology Interactive (TTI) とcarbon clickは、航空業界のより持続可能な未来に向けた提携を発表しました。この提携により、単一のPSSに統合される初のエンドツーエンドカーボンオフセットIBEソリューションが提供されます。従来、個々の航空会社にとっての障壁は、直面する包括的なソリューションを導入するための長い期間と多大なコストであり、世界中の多くの航空会社が現段階で最終的な相互運用性プログラムを採用することは非常に困難でした。
  • COVID-19の大流行で国際線の旅客輸送は減速したが、各国政府が現在の運用能力を簡素化したため、航空旅客サービスシステムの市場は急速に拡大し、スマートソリューションの利用が促進されました。空港は、こうした進歩のおかげでパンデミック期間中も円滑に運営することができました。

旅客サービスシステムの市場動向

航空旅客数の増加が市場成長の原動力となる見込み

  • 旅客サービスシステム(PSS)は、航空会社の流通システム内のミッションクリティカルなシステムに応用され、サービス、配送、注文の金銭的履行に関連するさまざまな航空会社のプロセスをサポートしています。航空旅客数の増加と、旅行前、旅行中、旅行後の安全で手間のかからないプロセスへのニーズが、航空業界におけるPSSの使用拡大に大きく寄与しています。
  • 例えば、国際航空運送協会(IATA)が発表した2022年9月の旅客数によると、航空旅行の回復はまだ続いています。総旅客数を示すRPK(Revenue passenger kilometers)は、2021年9月と比較して2022年9月は57.0%増加しました。
  • 航空旅客サービスシステムタイプの企業は、安定した収益システムを確立するために複数年契約を締結し、経済を維持するための顧客ポートフォリオを拡大し続けています。デジタル化、クラウド、および様々なソフトウェアソリューションは、イベント予約と運営を効果的に管理するために使用されています。
  • 2023年2月、世界の旅行業界を支えるテクノロジーとソフトウェアのリーディングプロバイダーの一つであるSabre Corporationは、ジェットブルーのセイバーソニックPSSの複数年契約更新を発表しました。この契約により、JetBlueはSabre GDSでのコンテンツ提供を継続するための長期販売契約も延長されます。
  • 2023年9月、フィリピン航空はCX強化のためにセールスフォースを採用しました。このコラボレーションは、本格的なデジタルトランスフォーメーションに向けた全社的な旅の一環として、将来的にPAL内の他の機能分野への拡大を模索する計画であり、まずは中核機能であるカスタマーエクスペリエンス、マーケティング、セールスを対象とします。

予測期間中、アジア太平洋が大きな成長シェアを占める

  • 2022年11月、Air Indiaは、China Development Bank Financial Leasing Co Limitedの子会社であるCDB Aviationから Airbus A320ネオ型機6機をリースしました。この動きは、インドの国内国際旅行産業が今後5~7年で4倍の4億人の旅行者が訪れると予想されていることを受けてのものです。さらに、同国全体の航空旅客数は2032年から2033年までに約8億2,700万人に増加すると予測されています。
  • 世界中の経済が貿易と旅行のために開放され続ける中、アジアの航空会社はフライトネットワークを拡大しています。特に、2021年の同時期と比較して、2022年上半期の航空会社の国際線旅客取扱数が330%増加したことを考えると、これは待望されていた変化です。
  • さらに、民間航空大臣によると、インドは航空券をより手頃な価格にすることを目的として、今後10~15年間に600億米ドル近くを投資して100の新空港を建設する計画です。この投資は、この地域の航空会社による旅客サービスシステムの需要を高める可能性が高いです。

旅客サービスシステム産業の概要

航空業界はコネクテッドシステムへのパラダイムシフトを目の当たりにしており、航空会社は差別化された旅客サービスシステム(PSS)を提供することで顧客体験を向上させることにますます注力しています。SITA NVやAmadeus IT Groupなどの大手ベンダーは、革新的なPSSソリューションを開発することで、この動向を活用しています。さらに、いくつかの航空会社は垂直統合戦略を採用し、自社でPSSを開発しています。

  • 2023年7月 - 旅行交通機関向けのテクノロジーを提供するSITAは、インド空港公団と画期的な契約を結び、世界最大の成長市場のひとつであるインド最大の空港43カ所にテクノロジーを提供。
  • 2022年10月 - ミュンヘン空港は、ターミナル1の保安検査場前の交通管理を改善し、待ち時間を短縮することを目的とした新しいエクスプレスキュー予約システムの開始を発表しました。航空機利用者は、シェンゲン協定加盟国以外へのフライトの際、保安検査場と出国審査場への入場を30分間無料で予約できるようになり、柔軟性と利便性が向上。
  • 2022年4月 - IBSソフトウエアは、最先端のオファーおよびオーダー管理機能を備えた顧客中心のPSSを特徴とする次世代ソフトウエアiFly Resの発売を発表しました。この新システムは、旅客エクスペリエンスを向上させ、航空会社にさらなる業務効率を提供するよう設計されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因・抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 航空旅客の増加
    • 空港におけるIoTとコネクテッドデバイスの採用増加
  • 市場の課題
    • インフラ構築のための初期設備投資の高さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SITA NV
    • Amadeus IT Group SA
    • Sabre Corporation
    • Radixx International
    • Takeflite
    • Bravo Passenger Solutions Pte Limited
    • Collins Aerospace
    • Hitit Computer Services
    • Enoyaone Ltd
    • InteliSys Aviation System
    • Unisys Corporation
    • Videcom International Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66389

The Passenger Service System Market size is estimated at USD 10.24 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.56 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 17.12% during the forecast period (2024-2029).

Passenger Service System - Market

With the emergence of low-cost carriers (LCC) and a growing number of air passengers, the need for an efficient and mission-critical system for passenger service management is increasing. Thanks to the increasing income levels of customers and the availability of low-cost aviation, tickets are becoming more affordable every day for a broad base of potential customers. For instance, according to the International Civil Aviation Organization (ICAO), in 2018, LCCs carried an estimated 1.3 billion passengers, accounting for approximately 31% of the world's total scheduled passengers.

Key Highlights

  • Although the passenger service system (PSS) aims to develop a single homogeneous solution, the need for airlines to differentiate their products is hindering this possibility. Despite this, many airlines have included PSS in their standard operating procedures due to the aviation industry's fast adoption of information technology. The advent of online booking, inventory control, and reservation services has greatly automated airline operations.
  • In May 2023, Vix Technology has announced a partnership with myBus, a Barcelona-based transit SaaS provider, to bring its cloud-native passenger information and fleet management system to the UK and USA. With the myBus solution, operators can manage their networks in real time, address any gaps in service, and provide passengers with up-to-date information on their journey."
  • Furthermore, In May 2023, Travel Technology Interactive (TTI) and carbon click, have announced partnership to work towards a more sustainable future for aviation.This collaboration will deliver the first end to end carbon offset IBE solution, which will be integrated into a single PSS. Traditionally, a barrier for individual airlines has been the long period of time and considerable costs to implement comprehensive solutions with which they are confronted, making it very difficult for many air carriers around the world to adopt end interoperability programs at this stage.
  • Although the COVID-19 pandemic slowed down international passenger travel, the market for airline passenger service systems expanded quickly as governments simplified their current operating capabilities, which encouraged the use of smart solutions. Airports were able to operate smoothly throughout the pandemic thanks to these advancements.

Passenger Service System Market Trends

Rise in Air Travel Passengers is Expected to Drive the Market Growth

  • The passenger service system (PSS) has applications in mission-critical systems within the airline distribution system, supporting various airline processes related to servicing, delivering, and financially fulfilling orders. The increasing number of air passengers and the need for safe and hassle-free processes before, during, and after travel are significant factors contributing to the growing use of PSS in the airline industry.
  • For instance, according to passenger numbers for September 2022 released by the International Air Transport Association (IATA), the rebound in air travel is still going strong. Revenue passenger kilometers (RPKs), which measure total traffic, increased by 57.0% in September 2022 compared to September 2021.
  • Companies in the Air passenger service system type continue to expand a portfolio of customers to keep the economy running as they enter into a multi-year agreement to establish a stable revenue system; digitization, cloud, and various software solutions have been used to manage event booking and operations effectively.
  • In February 2023, Sabre Corporation, one of the leading providers of technology and software that powers the global travel industry, announced the multi-year renewal of JetBlue's SabreSonic PSS agreement. The agreement also extends the carrier's long-term distribution agreement to continue offering its content on the Sabre GDS.
  • In September 2023, Philippine Airlines picks Salesforce to enhance CX; the collaboration would aim initially on core functions - customer experience, marketing, and sales - with plans to explore expansion into other functional areas within PAL in the future as part of the company-wide journey towards full-fledged digital transformation.

Asia-Pacific to Witness a Significant Growth Share during the Forecast Period

  • In November 2022, Air India leased six Airbus A320 neo aircraft from CDB Aviation, a fully Irish-owned subsidiary of China Development Bank Financial Leasing Co Limited. This move comes as India's domestic and international travel industry is expected to quadruple to 400 million travelers in the next 5-7 years. Additionally, the country's overall air passenger traffic is projected to increase to about 827 million by 2032-2033.
  • As economies around the world continue to open up for trade and travel, Asian airlines are expanding their flight networks. This is a much-needed change that has been long overdue, especially considering that airlines handled 330% more international passengers in the first half of 2022 compared to the same period in 2021.
  • Moreover, India plans to invest close to USD 60 billion to construct 100 new airports in the next 10-15 years, with the aim of making air travel more affordable, according to the civil aviation minister. This investment is likely to increase the demand for passenger service systems by airlines in the region.

Passenger Service System Industry Overview

The Passenger Service System market is semi-consolidated, the aviation industry is witnessing a paradigm shift toward connected systems, and airlines are increasingly focusing on enhancing customer experiences by offering differentiated passenger service systems (PSS). Leading vendors such as SITA NV and Amadeus IT Group are capitalizing on this trend by developing innovative PSS solutions. Moreover, several airline companies have adopted a vertical integration strategy to develop in-house PSS.

  • July 2023 - SITA, the technology offering for the travel and transport organization, secured a landmark deal with Airports Authority of India to assist one of the global biggest growth markets, providing technology to 43 of India's biggest airports.
  • October 2022 - Munich Airport announced the launch of its new Express Queue reservation system, aimed at better managing traffic before security checkpoints in Terminal 1 and reducing wait times. Air travelers can now reserve a free 30-minute window for entry to security checkpoints and passport control while flying to non-Schengen locations, thus providing greater flexibility and convenience.
  • April 2022 - IBS Software announced the launch of its next-generation software iFly Res, which features a customer-centric PSS with state-of-the-art offer and order management capabilities. The new system is designed to enhance the passenger experience and provide airlines with greater operational efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Rise in Air Travel Passengers
    • 4.4.2 Increased Adoption of IoT and Connected Devices at Airports
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 High Initial Capital Investment to Create Supporting Infrastructure

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SITA NV
    • 6.1.2 Amadeus IT Group SA
    • 6.1.3 Sabre Corporation
    • 6.1.4 Radixx International
    • 6.1.5 Takeflite
    • 6.1.6 Bravo Passenger Solutions Pte Limited
    • 6.1.7 Collins Aerospace
    • 6.1.8 Hitit Computer Services
    • 6.1.9 Enoyaone Ltd
    • 6.1.10 InteliSys Aviation System
    • 6.1.11 Unisys Corporation
    • 6.1.12 Videcom International Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS