デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444921

固定LTE:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Fixed LTE - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
固定LTE:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

固定LTEの市場規模は、2024年に379億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,157億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に24.97%のCAGRで成長する見込みです。

固定LTE-マーケット

主なハイライト

  • 国際電気通信連合、国連によると、世界中で約270万人がインターネットサービスを利用したことがありません。したがって、世界中の通信会社と政府がすべての家庭にインターネットへのアクセスを提供しようと努力しているため、成長の可能性は高いです。インターネットアクセスは基本的な権利であり、デジタルリテラシーは人々、企業、政府が経済的に成功するのに役立ちます。
  • 2022年12月、MicrosoftとViasatは協力して、世界中の恵まれないコミュニティにインターネットアクセスを提供しました。Microsoft Airband Initiativeは、2025年末までにインターネットの利用可能人数を世界中で500万人に増やす予定です。両社は、ヘルスケア、教育、経済的機会を改善するために、重要な市場に接続性とデジタルリテラシーを提供することを計画しています。Microsoftとそのパートナーは、Airbandとともに、すでに5,100万人以上に高速インターネットアクセスを提供しています。このうち400万人以上は米国のサービスが行き届いていない農村地域で、さらに4,700万人は米国以外の16の後進国で暮らしています。
  • COVID-19パンデミックは、私たちの生活、働き、学習、ビジネスのやり方を劇的に変えました。人々は現在、サービス、サポート、機会にアクセスするために高速インターネットを求めています。世界中の政府は、農村部や僻地でのブロードバンドサービスの拡大に多額の投資を行っています。
  • 2022年9月、インド政府は農村部に堅牢なデジタルインフラストラクチャを確立し、全国のすべての村で4Gおよび5Gのラストマイルネットワークへのアクセスを保証するために300億米ドルの投資を発表しました。全国のすべての村に高品質で高速なブロードバンド接続をもたらし、成長プロセスに村を組み込むために、政府は現在、村の起業家のエコシステム全体を開発しています。
  • 固定LTE市場の成長を妨げる大きな課題はありません。ただし、顧客宅内機器(CPE)のコストが高いため、ネットワークの設置は遅れます。より多くのメーカーが市場に参加すれば、価格は下がり、固定LTEの拡大はさらに加速する可能性があります。

固定LTE市場動向

大きなシェアを占めると予想される住宅タイプのユーザー

  • 住宅地における固定LTEの需要は、オプション、オンライン教育、ビデオストリーミング、ウェビナー、ビデオ通話などから仕事に移行する人々などの複数の要因により、急激に増加しました。サービスプロバイダーは、ユーザーに中断のないネットワークを提供する堅牢なシステムの必要性を認識しました。彼らは家庭または住宅ユーザー向けの固定LTEテクノロジーに投資しており、これは予測期間中の市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 2023年1月、Consistent Infosystemsは、ローカルイーサネットベースのWANとGSMネットワークで動作するワイヤレスデュアルバンド4Gルーターを発売しました。このルーターは、農場、畑、倉庫、ガレージ、テラスなどでリモート接続や監視が必要だが、ローカルISPやローカルインターネットが制限されている田舎の場所にアクセスする必要がある人々にとっては恩恵となると考えられています。
  • 2022年6月、南アフリカのISP(インターネットサービスプロバイダー)であるSupersonicは、固定LTEホームソリューションを開始することでブロードバンドポートフォリオを拡大しました。FLTEプランと5Gネットワーク技術は、125か所の住民に無制限のデータ接続を提供します。ユーザーは複数のデバイスを1つのアクセスポイントに接続することになります。
  • 2022年10月、Bharati Telecomは、Always On IoT接続ソリューションをインドで開始しました。これにより、IoTデバイスは、eSIM内のさまざまなモバイルネットワークオペレーターのモバイルネットワークに接続したままにすることができます。この接続は、車両の追跡や、遠隔地で動作する機器にユニバーサル接続が必要な場合に役立ちます。

北米が市場で大きなシェアを占める

  • T-MobileとVerisonは、北米の家庭用インターネット市場(FWA)を独占してきました。Tモバイルの第3四半期決算によると、同社のホームインターネット(FWA)顧客は57万8,000人増加し、その合計は210万人となりました。同じ期間に、Verisonは23万4,000人のFWAユーザーを追加し、合計は62万人以上になりました。Versionは企業向けにもFWAを提供しており、44万人以上の顧客を抱えています。
  • Ericssonは、北米では2027年までに約2億3,000万のFWA接続が存在すると推定しています。同じ調査で、Ericssonは世界のサービスプロバイダー311社のデータを収集し、そのうち238社がすでに固定無線アクセスを提供しています。
  • Nokiaのレポートによると、米国人口の90%がネットワークソリューションに接続しています。米国の通信会社の固定ブロードバンド回線の50%以上は、Nokiaの固定ネットワークを利用しています。
  • 2022年1月、カナダ政府は地方や遠隔地の住民を高速インターネットに接続するために多額の投資を行っていました。政府は、オンタリオ州フランボローとライムハウス近郊の農村地域の310世帯に高速インターネットを提供する2つのプロジェクトへの資金提供を発表しました。カナダ政府は、UBF(Universal Broadband Fund)Rapid Response Streamに27億5,000万米ドルを投資することで、2030年までに接続性を100%にするという目標を達成し、2026年までにカナダ国民の98%が高速インターネットに接続できるようにしたいと考えています。
  • 2022年4月、USCellularはQualcommおよびInseegoと提携して、Home Internet+ソリューションを開始しました。このソリューションは、住民だけでなく企業にも高速インターネットアクセスをワイヤレスで提供します。この5Gミリ波高速インターネットサービスは、当初10都市の一部で利用できるようになり、最大300Mbpsの速度出力が得られます。これは、4G LTEのホームインターネット速度と比べて10倍から15倍向上します。USセルラーのホームインターネットサービスを利用すると、1,220万以上の世帯が無制限の4G、5G、または5Gミリ波の家庭内接続にアクセスできます。

固定LTE業界の概要

固定LTE市場は、多くのプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。AT&T、Huawei Technologies、Cisco Systemsなどの市場リーダーは常にイノベーションに取り組んでおり、他の小規模企業に対して競争上の優位性をもたらしています。価格競争力に耐えるために、企業は定期的に価格体系を変更し、顧客のニーズに合わせてカスタマイズされたパッケージを提供しています。

  • 2023年1月:バルセロナでは、Coxケーブルプレーヤーが農村部のコミュニティ向けにモバイルサービスとシンプルな支払いプランを推進しています。特に無制限のデータプランを持たない顧客向けに、Pay As You Gigプランを開始しました。停電時の消費者のセーフティネットとしてワイヤレスを活用したり、統合サービスの速度を優先したりすることは、同社の将来展望の一部です。
  • 2022年10月:リビア郵便局通信情報技術会社(LPTIC)はCiscoと提携し、デジタル変革とデータ自動化の分野でプロジェクトを実行する予定です。このプロジェクトでは、将来の投資に向けて、スマート企業、都市、国などの将来のビジネス分野を分析します。
  • 2022年10月:Vodafoneとフランスの通信企業のAlticeは、ドイツの68億米ドルのファイバーブロードバンドネットワークの構築で提携しました。これはDeutsche Telekomなど他の通信部門のライバルに勝つのに役立つと思われます。Alticeの産業専門知識と実証済みの光ファイバー建設能力により、この契約はVodafoneの次世代ネットワークの範囲を拡大するのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • Public Safety LTEの採用の増加
    • 地方における高速ブロードバンドの需要の高まり
    • DSL、光ファイバー、ケーブルと比較した固定LTEの前向きな見通し
  • 市場抑制要因
    • ネットワークパフォーマンスに関する懸念
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • ユーザーのタイプ別
    • 住宅
    • 商業
  • ソリューションの種類別
    • LTEインフラストラクチャ
    • その他のソリューションタイプ(屋内CPE、屋外CPE)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • 欧州の残りの地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 残りのアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Arris International PLC
    • Netgear Inc.
    • Sagemcom SAS
    • Technicolor SA
    • ZyXel Communications Corp
    • ZTE Corporation
    • Telenet Systems Pvt. Ltd
    • Aztech Group Ltd
    • Shenzhen Zoolan Technology Co. Ltd
    • L-com Global Connectivity
    • Samsung Group
    • Motorola Solutions Inc.
    • Telrad Networks Ltd
    • Teltronics(Hytera)
    • Telefonica SA
    • AT&T Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Datang Telecom Technology&Industry Group

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64603

The Fixed LTE Market size is estimated at USD 37.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 115.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.97% during the forecast period (2024-2029).

Fixed LTE - Market

Key Highlights

  • According to the International Telecommunication Union the UN, around 2.7 million people worldwide have never used internet services. Therefore growth potential is high as telecom companies and Governments worldwide strive to get every house access to the internet. Internet access is a fundamental right, and digital literacy helps people, businesses, and governments succeed economically.
  • In December 2022, Microsoft and Viasat collaborated to provide underprivileged communities worldwide with internet access. Microsoft Airband Initiative will increase internet availability to 5 million people worldwide by the end of 2025. The duo plans to bring connectivity and digital literacy to critical markets for improved healthcare, education, and economic opportunities. Microsoft and its partners, along with Airband, have already provided high-speed internet access to more than 51 million people, including over 4 million in underserved rural areas of the United States and an additional 47 million in 16 underdeveloped nations outside of the United States.
  • The COVID-19 pandemic has drastically changed how we live, work, learn, and conduct business. People now demand high-speed internet to access services, support, and opportunities. Governments around the world are investing heavily in the expansion of broadband services in rural and remote areas.
  • In September 2022, the Government of India announced an investment of USD 30 billion to establish a robust digital infrastructure in rural areas and guarantee last-mile network accessibility for 4G and 5G in every village nationwide. To bring high-quality, fast broadband connectivity to every village in the nation and to include them in the growing process, The Government is now developing an entire ecosystem of village entrepreneurs.
  • No big challenge can hamper the growth of the fixed LTE market. However, the high cost of customer premises equipment (CPE) will slow the installation of networks. Once more producers join the market, prices may decrease, and the expansion of Fixed LTE will become faster.

Fixed LTE Market Trends

Residential Type of User Expected to Account for Significant Share

  • The demand for fixed LTE in residential areas took a steep rise because of multiple factors like people turning to work from options, online education, video streaming, webinars, video calling, and more. The service providers realized the need for a robust system to provide users with an interruption-free network. They invested in fixed LTE technology for home or residential users, which is expected to impact the market's growth over the forecast period positively.
  • In January 2023, Consistent Infosystems launched Wireless Dual Band 4G Router that works on local ethernet-based WAN and a GSM network. The router will be a boon to people who need remote connectivity or surveillance in farms, fields, warehouses, garages, terraces, etc. but need access to a local ISP or rural locations with restricted local internet.
  • In June 2022, Supersonic, the South African ISP (internet service provider), expanded its broadband portfolio by launching Fixed-LTE Home Solutions. The FLTE plans and 5G network technology will serve residents in 125 locations with unlimited data connectivity. Users will be to connect multiple devices to a single access point.
  • In October 2022, Bharati Telecom launched the Always On IoT connectivity solution in India, which allows an IoT device to remain connected to a mobile network from different mobile network operators in the eSIM. The connectivity will be helpful in vehicle tracking or in cases where universal connectivity is required for equipment working in remote locations.

North America Accounts for Significant Share in the Market

  • T-Mobile and Verison have dominated North America's home internet market (FWA). According to the third quarter earnings of T-mobile, the telecom had added 0.578 million home internet (FWA) customers to take its total to 2.1 million. During the same period, Verison added 0.234 million FWA users to take its total to more than 0.62 million. Version also provides FWA to businesses and has more than 0.44 million customers for the same.
  • Ericsson estimates that North America will have roughly 230 million FWA connections by 2027. In the same study, Ericsson captured the data for 311 global service providers, of which 238 already have a fixed wireless access offering.
  • A report by Nokia states that 90% of the US population is connected to network solutions. More than 50% of the telco fixed broadband lines in the United States are powered by Nokia's fixed networks.
  • In January 2022, the Government of Canada was investing heavily to connect residents of rural and distant regions to high-speed Internet. The government announced funding for two projects that will bring high-speed Internet to 310 households in rural areas near Flamborough and Limehouse, Ontario. By investing USD 2.75 billion in the UBF (Universal Broadband Fund) Rapid Response Stream, the Canadian government hopes to reach its goal of 100% connectivity by 2030 and connect 98% of Canadians to high-speed Internet by 2026.
  • In April 2022, USCellular, in partnership with Qualcomm and Inseego, launched the Home Internet+ solution. The solution provides high-speed internet access wirelessly to residents as well as businesses. This 5G mmWave high-speed internet service will initially be available in parts of 10 cities with a speed output of up to 300 Mbps, a 10 to 15-fold improvement over its 4G LTE home internet speed. More than 12.2 million households can access unlimited 4G, 5G or 5G mmWave in-home connectivity with UScellular's Home Internet service.

Fixed LTE Industry Overview

The fixed LTE market is highly competitive because of many players. Market leaders like AT&T, Huawei Technologies, and Cisco Systems constantly work towards innovation, which gives with a competitive advantage over other smaller players. To withstand price competency, the companies regularly alter their pricing schemes and offer customized packages per customer needs.

  • January 2023 - In Barcelona, Cox cable player promotes mobile services and simple payment plans for rural communities. It launched the Pay As You Gig plan, especially for customers without an unlimited data plan. Leveraging wireless as a consumer safety net during outages and prioritized speeds for converged services are some of the future outlooks of the company.
  • October 2022 - Libyan Post, Telecommunication and Information Technology Company (LPTIC) collaborated with Cisco, intending to execute projects in the digital transformation and data automation fields. The project will analyze prospective business areas like smart companies, cities, and countries for future investment.
  • October 2022 - Vodafone and French Telecom player Altice partnered to build Germany's 6.8 billion USD fiber broadband network. This will help beat the other telecom sector rivals, like Deutsche Telekom. With Altice's industrial expertise and proven fiber-to-the-home construction capabilities, the deal will help Vodafone expand its reach of the next-generation network.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increased Adoption of Public Safety LTE.
    • 4.3.2 Growing Demand For High Speed BroadBand In Rural Areas
    • 4.3.3 Positive Outlook of Fixed LTE Compared to DSL, Fiber and Cable
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Network Performance Concerns
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of User
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Commercial
  • 5.2 By Type of Solution
    • 5.2.1 LTE Infrastructure
    • 5.2.2 Other Solution Types (Indoor CPE, Outdoor CPE)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of the Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.2 Arris International PLC
    • 6.1.3 Netgear Inc.
    • 6.1.4 Sagemcom SAS
    • 6.1.5 Technicolor SA
    • 6.1.6 ZyXel Communications Corp
    • 6.1.7 ZTE Corporation
    • 6.1.8 Telenet Systems Pvt. Ltd
    • 6.1.9 Aztech Group Ltd
    • 6.1.10 Shenzhen Zoolan Technology Co. Ltd
    • 6.1.11 L-com Global Connectivity
    • 6.1.12 Samsung Group
    • 6.1.13 Motorola Solutions Inc.
    • 6.1.14 Telrad Networks Ltd
    • 6.1.15 Teltronics (Hytera)
    • 6.1.16 Telefonica SA
    • 6.1.17 AT&T Inc.
    • 6.1.18 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.19 Datang Telecom Technology & Industry Group

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS