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市場調査レポート
商品コード
1444705

生分解性包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Biodegradable Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 177 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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生分解性包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

生分解性包装市場の規模は、2024年に1,052億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,406億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.97%のCAGRで成長します。

生分解性包装- 市場

特にパンデミック後のシナリオにおける環境保全に対する意識の高まりにより、生分解性包装材の需要は過去10年間で増加しました。市場の成長は、持続可能な包装材料に対する消費者の嗜好の高まりと、さまざまなエンドユーザー業界におけるリサイクル可能で生分解性の製品に対する需要の拡大によって推進されています。

主なハイライト

  • 需要の高まりを考慮して、バイオプラスチックやその他の生分解性材料のメーカーは、これらの材料の生産をさらに拡大することに注力しています。例えば、欧州バイオプラスチック社によると、バイオプラスチックの生産能力は2021年の約241万トンから2026年には約759万トンへと大幅に増加すると予想されています。
  • 世界中で発生する包装廃棄物の量が増加しているため、世界中の政府は生分解性包装などの代替資源の採用に取り組んでいます。米国の人口は世界のわずか4%ですが、世界の都市固形廃棄物(MSW)の12%を排出しています。また、米国では国民一人当たり年間約106.2kgのプラスチック廃棄物が排出されるとも言われています。(出典:米国環境保護庁(EPA))
  • さまざまな国や組織が使い捨てプラスチック包装の利用を廃止しようとしているため、生分解性包装にとって有利な市場シナリオがさらに生まれています。包装廃棄物が大きな問題となっているインドなどの新興諸国では、州政府や中央政府が使い捨てプラスチックの使用を禁止する措置を講じ始めており、いくつかの企業が環境に優しい代替品への切り替えを始めています。たとえば、インドでは、特定の使い捨てプラスチック製品の禁止が2022年 7月1日に発効しました。この法律は、有害物質の含有量が少ないと特定された使い捨てプラスチック製品の製造および在庫、輸入、流通、販売、および使用を禁止しています。実用性と高いポイ捨て可能性。
  • 同様に、プラスチック汚染に対抗するために、欧州連合は2021年 7月に使い捨てプラスチック板、ストロー、カトラリー、風船スティック、綿棒などの製品を禁止しました。発泡ポリスチレン製のカップ、食品および飲料の容器、およびすべてのオキソ分解性プラスチック製品の使用。

生分解性包装市場の動向

パーソナル/ホームケアのパッケージングは最も重要な用途の1つとなることが期待されています

合成材料の健康や環境への悪影響が明らかになるにつれて、個人製品や化粧品に天然素材や添加物を使用し、求める傾向が高まっています。現在、マーケティング動向は、健康的なライフスタイルを促進する化粧品の自然なソリューションに向かっています。

  • CDF Corporationによると、化粧品およびパーソナルケア業界は、再利用、リサイクル、削減される天然素材を使用することで環境への影響を軽減するパッケージングを追求し、持続可能なパッケージング文化の革新を受け入れ、それに貢献しています。
  • 同様に、Pangea Organicsは、創造的なデザインと最小限の環境フットプリントを組み合わせた革新的なパッケージを開発しました。 WindPower 80で作られたPangea Organicsの折り紙折りたたみボックスは、廃棄物ゼロを目指しています。このパッケージは水溶性PVOHプラスチックフィルムでできています。これは、持続可能なパッケージの無限の可能性を強調する数多くの魅力的なパッケージデザインの1つにすぎません。

2022年 4月にモンディグループが実施した調査によると、EUプラスチック戦略は、EUにおけるプラスチック製品の設計、製造、使用、リサイクルの方法を変革することを目的としています。これは環境にとって重要であると同時に、持続可能性への取り組みにより賢明な措置を講じているブランドに消費者がますます注目するため、商業的成功にとっても重要です。また、フランス、イタリア、ポーランド、スペインの消費者の64%は、昨年だけで、より持続可能な包装ソリューションを採用した自国ブランドに切り替えました。

英国は大幅な成長率を示すと予想される

  • 英国は欧州の主要国の一つであり、生分解性包装材の需要が高まっています。包装製品の持続可能性要素に対する意識の高まりと、最近の政府の取り組みにより、調査対象となっている国内の市場の成長に好ましい市場シナリオが生まれています。
  • 使い捨てプラスチックの禁止は、生分解性包装製品の需要に直接影響を与える主な要因の1つです。例えば、英国政府は2021年、プラスチック汚染対策として英国国内で使い捨てプラスチック製のカトラリー、皿、ポリスチレンカップを禁止する計画を発表しました。
  • 包装業界で活動する新興企業だけでなく、既存のベンダー数社も、国内で生分解性包装の推進に率先して取り組んでいます。たとえば、2022年 6月、英国に本拠を置く企業マジカルマッシュルームカンパニーは、植物ベースの持続可能なパッケージングのために340万ユーロ(331万米ドル)の資金を確保しました。

生分解性包装業界の概要

生分解性包装市場は非常に細分化されています。調査対象市場は、Amcor Limited、Sealed Air Corporation、Mondi Group PLC、およびTetra Pak International SAで構成されています。インドなどの地域企業数社も市場シェアを獲得しようとしています。参入障壁が低いため、小規模な企業が出現し、競争企業間の敵対関係がさらに激化します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショット
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者とブランドによる持続可能な製品への需要の増加
    • 政府の厳しい規制
  • 市場抑制要因
    • リサイクル可能な包装ソリューションへの投資の拡大
    • バイオプラスチックおよび関連材料の供給不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料の種類別
    • プラスチック
      • でんぷん系プラスチック
      • セルロース系プラスチック
      • ポリ乳酸(PLA)
      • ポリ-3-ヒドロキシ酪酸(PHB)
      • ポリヒドロキシアルカノエート(PHA)
      • その他のプラスチック
      • クラフトペーパー
      • フレキシブルペーパー
      • 段ボール
      • ボール紙
  • 用途別
    • 食品包装
    • 飲料の包装
    • 医薬品包装
    • パーソナル/ホームケアパッケージ
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tetra Pak International SA
    • Amcor PLC
    • Mondi Group
    • Imex Packaging
    • Elevate Packaging Inc.
    • Kruger Inc.
    • Biopak PTY LTD(Duni Group)
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Berkley International Packaging Limited
    • Greenpack Limited
    • International Paper Company
    • Ranpak Holding Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

第10章 出版社について

目次
Product Code: 53506

The Biodegradable Packaging Market size is estimated at USD 105.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 140.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.97% during the forecast period (2024-2029).

Biodegradable Packaging - Market

The demand for biodegradable packaging has increased over the past decade due to the growing awareness concerning environmental conservation, especially in the post-pandemic scenario. The growth of the market is being driven by increased consumer preference toward sustainable packaging materials and expanding demand for recyclable and biodegradable products across various end-user industries.

Key Highlights

  • Considering the growing demand, the manufacturers of bioplastics and other biodegradable materials are focusing on further expanding the production of these materials. For instance, according to European Bioplastics, the production capacity of bioplastics is expected to increase significantly from around 2.41 million tons in 2021 to approximately 7.59 million tons in 2026.
  • With the increasing amount of packaging waste generated worldwide, governments across the globe are adapting to alternative sources, such as biodegradable packaging. The United States has only 4% of the world's population and generates 12% of global municipal solid waste (MSW). It is also stated that the United States produces about 106.2 kg of plastic waste per person per year. (Source: Environmental Protection Agency (EPA) of the United States).
  • Various countries and organizations are trying to scrap the utilization of single-use plastic packaging, which is further creating a favorable market scenario for biodegradable packaging. In developing countries such as India, where packaging waste has become a major issue, state and central governments have begun to take steps to prohibit the use of single-use plastic.Several companies have started switching to eco-friendly alternatives. For instance, in India, a ban on select single-use plastic items came into effect on July 1, 2022. The law bans the manufacturing & stocking, import, distribution, sale, and use of identified single-use plastic items that have low utility and high littering potential.
  • Similarly, to act against plastic pollution, the European Union put a ban on products such as single-use plastic plates, straws, cutlery, balloon sticks, cotton buds, etc. in July 2021. Furthermore, the European Union has placed restrictions on the use of cups, food and beverage containers made of expanded polystyrene, and all oxo-degradable plastic products.

Biodegradable Packaging Market Trends

Personal/Homecare Packaging is Expected to be One of the Most Significant Applications

The trend toward using and seeking natural materials and additives for personal or cosmetic products has been rising as the adverse effects of synthetic materials on health and the environment became apparent. Currently, marketing trends are turning toward natural solutions for cosmetics, which promote a healthy lifestyle.

  • According to CDF Corporation, the cosmetics and personal care industry embraces and contributes to the innovation of a sustainable packaging culture, pursuing packaging that reduces environmental impact by using natural materials that are reused, recycled, and reduced.
  • Similarly, Pangea Organics has developed innovative packaging that combines creative design with a minimal ecological footprint. Made with WindPower 80, Pangea Organics' origami folding boxes aim for zero waste. This package is made of water-soluble PVOH plastic film. This is just one of the many attractive packaging designs that highlight the endless possibilities of sustainable packaging.

According to a survey conducted by Mondi Group in April 2022, the EU Plastics Strategy aims to transform how plastic products are designed, manufactured, used, and recycled in the EU. While this is important for the environment, it is also important for commercial success as consumers increasingly turn to brands that are taking smarter steps to tackle sustainability. Also, 64% of consumers in France, Italy, Poland, and Spain have switched to home brands that have adopted more sustainable packaging solutions in the past year alone.

United Kingdom is Expected to Show Significant Growth Rate

  • The United Kingdom (UK) is among the leading countries in Europe, wherein the demand for biodegradable packaging has been increasing. The higher awareness about the sustainability factors of packaging products, along with recent government initiatives, are creating a favorable market scenario for the growth of the studied market in the country.
  • The ban on single-use plastics is among the primary factors that will directly impact the demand for biodegradable packaging products. For instance, in 2021, the UK government announced plans to ban single-use plastic cutlery, plates, and polystyrene cups in England to tackle plastic pollution.
  • Several existing vendors, as well as startups operating in the packaging industry, are also taking the initiative to promote biodegradable packaging in the country. For instance, in June 2022, Magical Mushroom Company, a UK-based company, secured funding of EUR 3.4 million (USD 3.31 million) for its plant-based sustainable packaging.

Biodegradable Packaging Industry Overview

The biodegradable packaging market is highly fragmented. The market studied comprises Amcor Limited, Sealed Air Corporation, Mondi Group PLC, and Tetra Pak International SA. Several regional firms in countries such as India are also trying to gain market share. Barriers to entry are low, resulting in the advent of smaller players and further increasing competitive rivalry.

In June 2021, Tetra Pak tied up with the FINISH Society, a well-known solid waste management NGO, to increase collection of used carton packages in Udaipur, Rajasthan, India. As part of the collaborative effort, FINISH Society will be working with the Municipal Corporation of Udaipur to recover used packs of juice or milk from the corporation's sorting centers, which will then be channeled to the nearest recycler. Tetra Pak and FINISH Society will also focus on raising awareness among the waste-picker community about the value of collecting used beverage cartons and selling them to a recycler.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand For Sustainable Products By Consumers And Brands
    • 5.1.2 Stringent Government Regulations
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing investments for Recyclable Packaging Solutions
    • 5.2.2 Lack of Supply of Bio-plastics and Related Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Starch-Based Plastics
      • 6.1.1.2 Cellulose-Based Plastics
      • 6.1.1.3 Polylactic Acid (PLA)
      • 6.1.1.4 Poly-3-Hydroxybutyrate (PHB)
      • 6.1.1.5 Polyhydroxyalkanoates (PHA)
      • 6.1.1.6 Other Plastics
    • 6.1.2 Paper
      • 6.1.2.1 Kraft Paper
      • 6.1.2.2 Flexible Paper
      • 6.1.2.3 Corrugated Fiberboard
      • 6.1.2.4 Boxboard
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Food Packaging
    • 6.2.2 Beverage Packaging
    • 6.2.3 Pharmaceutical Packaging
    • 6.2.4 Personal/Homecare Packaging
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World
      • 6.3.4.1 Latin America
      • 6.3.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Tetra Pak International SA
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Mondi Group
    • 7.1.4 Imex Packaging
    • 7.1.5 Elevate Packaging Inc.
    • 7.1.6 Kruger Inc.
    • 7.1.7 Biopak PTY LTD (Duni Group)
    • 7.1.8 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.9 Berkley International Packaging Limited
    • 7.1.10 Greenpack Limited
    • 7.1.11 International Paper Company
    • 7.1.12 Ranpak Holding Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

10 ABOUT US