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市場調査レポート
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1438251

宇宙船:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Spacecraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 108 Pages | 納期: 2~3営業日

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宇宙船:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

宇宙船市場規模は2024年に69億1,000万米ドルと推定され、2029年までに83億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.95%のCAGRで成長します。

宇宙船-マーケット

宇宙産業は、他の主要産業に比べて、COVID-19感染症のパンデミックによる混乱にさらされることが少なかった。パンデミック前の2019年と比較して、2020年と2021年のローンチ総数は減少していませんでした。それにもかかわらず、2020年、業界はサプライチェーンの混乱、労働力不足、スタートアップ企業の存続を脅かす資金アクセスの制限などの問題に直面しました。、ロックダウンの発動と経済活動の縮小により、など。

世界のさまざまな国による宇宙探査や商業・軍事用途への宇宙投資の増加は、予測期間中も引き続き宇宙船市場の成長を推進すると予想されます。

中国、米国、インド、欧州の主要国などの市場のさまざまな企業が、先進的な宇宙プロジェクトの開発に協力しています。これにより、今後数年間にわたって新しい宇宙船の需要が生み出されることが予想されます。

先進技術の開発により、宇宙船コンポーネントの小型化と全体的な製造コストの削減が実現し、これが今後数年間の市場の成長を支える可能性があります。

宇宙船市場動向

無人宇宙船が市場でトップシェアを握る

無人宇宙船セグメントは宇宙船市場で最も高いシェアを持つと予測されており、予測期間中もその優位性が続くと予想されます。この成長は、宇宙部門への支出の増加と、世界中の宇宙機関による衛星打ち上げプログラムの増加によるものです。この部門には、衛星、貨物輸送宇宙船、惑星探査ミッションのためのランドローバー展開のための宇宙船の打ち上げからの収益が含まれます。とりわけ。ここ数年、さまざまな用途をサポートするために衛星の打ち上げが増加しています。さらに、軍事、商業(通信など)、宇宙探査など、さまざまな用途をサポートするために、今後数年間で衛星の打ち上げが増加すると予想されています。 2019年に設立された米国宇宙開発庁は、2026年度までに約1,000基の衛星を軌道上に打ち上げる計画を発表しました。たとえば、2022年12月、ルクセンブルクに本拠を置く企業スペース・カーゴ・アンリミテッドは、再利用可能な衛星を開発するための契約をタレス・アレニアスペースと締結しました。軌道上での生産に使用される無人宇宙船。この契約に基づいて、REV1宇宙船は2025年に初飛行を行う予定です。コンパクトカーほどの大きさの宇宙船は、最大1,000kgのペイロードを運ぶことができます。したがって、宇宙分野への支出の増加とロボット宇宙船の開発が推進されています。

予測期間中に北米が市場を独占する

予測期間中、北米が宇宙船市場を独占すると予想されます。これは主に、宇宙分野への支出の増加、商業および防衛用途のための衛星打ち上げ数の増加、NASAとSpaceXによる宇宙探査活動の増加が、予測期間中の市場の成長を促進するためです。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを費やし、世界で最も宇宙支出が多い国となりました。 2022年には合計186回の軌道上打ち上げが行われ、そのうち米国が87回でトップとなった。打ち上げ総数のうち、61回がSpaceXによって実施されました。同社はファルコン9ロケットの打ち上げを60回、ファルコンヘビーロケットの打ち上げを1回実施しました。また、カナダは宇宙能力の強化と、さまざまなミッションのための先進的な有人および無人宇宙船の設計と開発への注力を強化しています。カナダ宇宙庁(CSA)は、2022-23年度の部門別計画を発表し、同局は次の2022-23会計年度に3億8,830万米ドルを支出することを計画しています。たとえば、2023年 4月にカナダはアルテミス用のロボット月面探査車の開発を提案しました。政府は、有人月探査を支援する「月面実用車」の開発に、2024年から13年間で12億米ドルを投じる意向を発表しました。このような開発は、この地域の宇宙船市場の成長を促進するでしょう

宇宙船産業の概要

宇宙船市場は非常に細分化されており、多くの企業が存在します。宇宙船市場における著名な企業は、The Boeing Company、Airbus SE、Lockheed Martin Corporation、Space Exploration Technologies Corp.、Sierra Nevada Corporationです。市場関係者間の戦略的コラボレーションやパートナーシップにより、将来的には企業間の技術移転が促進されると予想されます。たとえば、NASAの商用乗組員プログラムは、宇宙飛行士を国際宇宙ステーションに飛行させるための、SpaceX、Boeing、NASAなどの市場の主要企業間のパートナーシップです。さらに、宇宙分野には高い成長機会があるため、多くの新興企業や企業が商業分野の衛星製造プログラムや有人および無人システム開発プログラムを通じて宇宙分野に参入しています。これにより、既存の企業をめぐる市場での競合が激化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 有人宇宙船
    • 無人宇宙船
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • エジプト
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • The Boeing Company
    • Airbus SE
    • Lockheed Martin Corporation
    • Space Exploration Technologies Corp.
    • Sierra Nevada Corporation
    • QinetiQ Group
    • Northrop Grumman Corporation
    • Berlin Space Technologies GmbH
    • OHB SE
    • Blue Origin, LLC
    • Maxar Technologies Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64427

The Spacecraft Market size is estimated at USD 6.91 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.95% during the forecast period (2024-2029).

Spacecraft - Market

The space industry was less exposed to disruptions caused by the COVID-19 pandemic as compared to other major industries. There was no drop in the total launches in 2020 and 2021 as compared to the pre-pandemic year of 2019. Nevertheless, in 2020, the industry faced issues like supply chain disruptions, workforce scarcity, limited access to finance that threatened the survival of startups, etc., due to the imposed lockdowns and the reduced economic activity.

The increase in space investments by various countries globally for space exploration and commercial and military applications is expected to continue to drive the growth of the spacecraft market during the forecast period.

Various players in the market in countries like China, the United States, India, and major European countries are collaborating on developing advanced space projects. This is expected to generate demand for new space vehicles over the coming years.

The development of advanced technologies has led to the miniaturization of spacecraft components and a reduction in overall manufacturing costs, which may support the market's growth in the years to come.

Spacecraft Market Trends

Unmanned Spacecraft Holds Highest Shares in the Market

The unmanned spacecraft segment is projected to have the highest share in the spacecraft market, and it is expected to continue its dominance during the forecast period. The growth is attributed to the increasing expenditure on space sector and increasing satellite launch programs from space agencies across the globe.The segment includes revenues from the launch of satellites, cargo transportation spacecraft, and spacecraft for the deployment of land rovers for planetary exploration missions, among others. Over the past few years, satellite launches have increased to support various applications.Furthermore, satellite launches are expected to increase in the coming years to support various applications, including military, commercial (like telecommunication), space exploration, etc. In this regard, the US Space Development Agency, established in 2019, announced its plan to launch nearly 1,000 satellites in orbit by FY 2026. For instance,In December 2022, Space Cargo Unlimited, a Luxembourg-based company signed a contract with Thales AleniaSpace to develop a reusable unmanned spacecraft that will be used for production in orbit. Under the contract, the REV1 spacecraft will make its maiden flight in 2025. The spacecraft which has a size of a compact car will be able to carry up to 1,000 kg of payload.Thus, growing expenditure on space sector and development of robotic spacecraft drive the growth of the market during the forecast period.

North America to Dominate the Market During the Forecast Period

North America is expected to dominate the spacecraft market during the forecast period. This is majorly due to rising expenditure on space sector, increasing number of satellite launches for commercial and defense applications, and growing space exploration activities from NASA and SpaceX drive the growth of the market during the forecast period. In 2022, the United States Government spent approximately USD 62 billion on its space programs, making it the country with the highest space expenditure in the world. In 2022, there were total 186 orbital launches took place in which US tops the list with 87 launches. Out of the total launches, 61 of them were performed by SpaceX. The company carried out 60 launches of the Falcon 9 rocket and 1 launch of the Falcon Heavy rocket. Also, Canada is increasing its focus to enhance space capabilities and design and development of advanced manned and unmanned spacecraft for various missions. The Canadian Space Agency (CSA) released its 2022-23 Departmental Plan in which the agency planning to spend USD 388.3 million for its upcoming 2022-23 fiscal year. For instance, In April 2023, Canada proposed to develop robotic lunar rover for Artemis. The government announced its intent to spend USD 1.2 billion million for thirteen years, starting in 2024, to develop a 'lunar utility vehicle' that support human exploration of the moon. Developments such as these will be driving the growth of spacecraft market in this region

Spacecraft Industry Overview

The spacecraft market is highly fragmented, with many players. The prominent players in the spacecraft market are The Boeing Company, Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Space Exploration Technologies Corp., and Sierra Nevada Corporation. Strategic collaborations and partnerships between market players are projected to drive the technology transfer between companies in the future. For instance, NASA's commercial crew program is a partnership between key players in the market, including SpaceX, Boeing, and NASA, to fly astronauts to the International Space Station. Furthermore, due to the high growth opportunities in the space sector, many new startups and companies have been venturing into the sector through satellite manufacturing programs in the commercial sector and manned and unmanned systems development programs. This is increasing the competition in the market for existing players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Manned Spacecraft
    • 5.1.2 Unmanned Spacecraft
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 Turkey
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 The Boeing Company
    • 6.2.2 Airbus SE
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 Space Exploration Technologies Corp.
    • 6.2.5 Sierra Nevada Corporation
    • 6.2.6 QinetiQ Group
    • 6.2.7 Northrop Grumman Corporation
    • 6.2.8 Berlin Space Technologies GmbH
    • 6.2.9 OHB SE
    • 6.2.10 Blue Origin, LLC
    • 6.2.11 Maxar Technologies Inc.
    • 6.2.12 Mitsubishi Electric Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS