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市場調査レポート
商品コード
1437942

ライフサイエンス分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Life Sciences Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライフサイエンス分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライフサイエンス分析市場規模は、2024年に110億6,000万米ドルと推定され、2029年までに160億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.71%のCAGRで成長します。

ライフサイエンス分析- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行により、新型コロナウイルス感染症( COVID-19)のワクチンに関するいくつかの臨床試験が実施されたため、分析の需要が高まりました。 2020年 3月、米国退役軍人省(VA)、エネルギー省(DOE)、保健社会福祉省(HHS)、および国家安全保障会議(NSC)は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)インサイトパートナーシップを設立しました。 COVID-19 Insights Partnershipは、ビッグデータ分析ツールを活用して、ウイルスの可能な治療法を調査し発見しています。たとえば、2021年 11月には、人工ニューラルネットワーク(ANN)モデルに基づいて、新型COVID-19あたりの感染者数と死亡者数を一般化された方法で予測する予測分析モデルが開発されました。死亡率の予測では全体の約86%、症例数の予測では87%の精度が示されました。このように、ライフサイエンス分析モデルは、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックを受けて効果的であることが証明され、市場の成長に貢献しています。したがって、COVID-19感染症のパンデミックは、調査対象の市場に大きなプラスの影響を与えました。さらに、アナリティクスの重要性により、ライフサイエンスアナリティクスの需要は将来的に大幅に増加すると予想されます。

ライフサイエンス分析市場の成長の重要な要因には、製薬および臨床試験における分析ソリューションの採用の増加、ヘルスケア費削減の圧力の高まり、患者転帰の改善の必要性、ライフサイエンス企業における高度な分析手法の出現などが含まれます。

臨床試験にはさまざまなアクティビティが含まれ、さまざまなシステムから大量のデータが生成されるため、臨床試験の実施が複雑になっているため、臨床試験での分析の使用が増加しています。臨床試験実施のための規制プロトコルの要件が変化し、データ収集、分析、保健当局に提出するための報告書を迅速に作成することが課題となっているため、臨床試験への分析の導入が増加しています。たとえば、IQVIAは2021年 6月に、迅速かつインテリジェントな臨床試験を目的としたSaaSベースの臨床データ分析プラットフォーム、Clinical Data Analytics Suite(CDAS)を開始しました。

ライフサイエンス企業における高度な分析の出現も、市場の成長を促進する主要な要因の1つです。 2021年のISGプロバイダーレンズライフサイエンスデジタルサービスレポートでは、欧州地域のライフサイエンス企業が分析を利用してマーケティングと販売の取り組みをサポートし、サプライチェーンの運用を最適化することに関心を持っていることが明らかになりました。他にもいくつかの企業が分析ソリューションを開発しており、分析ソリューションの導入と使用が促進されています。たとえば、ZSは2021年 9月に、あらゆる規模のライフサイエンス企業が顧客エンゲージメント、フィールドパフォーマンス、分析、臨床機能をデジタル変革および拡張するためのプラットフォームであるZAIDYNを立ち上げました。このようなソリューションや製品の登場により、ライフサイエンス企業はより高度な分析ソリューションの開発が促進され、市場の成長が促進されます。

2021年 6月、JADBioは、QIAGEN Digital Insightsポートフォリオ内でJADBio製品を販売および配布するための販売契約をQIAGENと締結しました。 JADBioは、最先端のAIツールと自動化機能を備えたAutoMLプラットフォームです。これは、ライフサイエンスの専門家が、データサイエンスの専門知識に関係なく、正確で解釈可能な予測モデルを迅速かつタイムリーに構築して展開できるように構築されています。したがって、ライフサイエンス企業が高度な分析の開発に参加することは、市場の成長に貢献します。

したがって、企業による新たな発売、戦略的パートナーシップ、ライフサイエンスにおける分析の実装への注目の高まりなどの要因により、予測期間中に市場の成長が大幅に押し上げられると予想されます。

ただし、熟練した人材の不足と高い導入コストにより、予測期間中の市場の成長が抑制されると予想されます。

ライフサイエンス分析市場動向

製薬企業とバイオテクノロジー企業は今後数年間で急速な成長を遂げると予想されます

臨床調査における分析は、製薬会社がさまざまな施設や集団で進行中の試験を比較するためのデータを分析し、規制当局に提出するためのレポートを作成し、承認を得るのに役立ちます。

製薬会社の役割は、新化合物の研究開発に投資し、患者の健康と生活の質を向上させるために新薬を市場に投入することに尽力し、臨床試験を実施する際には厳格なガバナンスを維持し、次のような製品開発活動を行うことです。

2021年 10月、Ever Fortune.AIとMedexprimは、ヘルスケア分析と医療AI開発の向上に特化した戦略的パートナーシップを発表しました。この提携により、両社の病院ネットワークが拡大し、アジアと欧州の間のヘルスケアイノベーションをさらに結びつけ、台湾と欧州の病院に価値をもたらし、調査エコシステムを強化して、欧州全体に一般データ保護規則のより幅広い組み合わせをもたらします。また、特に腫瘍学や心臓病学において、臨床試験における患者の洞察を求める製薬会社のニーズを満たすことも可能になります。

さらに、他の大手企業との競合が激しい現在のシナリオでは、分析は製薬業界やバイオテクノロジー業界に利益をもたらします。たとえば、分析は創薬の加速、臨床試験の最適化、特定の患者集団を効果的にターゲットにするのに役立ちました。たとえば、2022年 3月、研究主導の大手バイオ医薬品会社ベーリンガーインゲルハイムと精密医療ソフトウェア会社ライフビットバイオテック Ltdはパートナーシップを締結し、ライフビットはベーリンガーインゲルハイムのIT環境内でのスケーラブルなデータ、分析、インフラストラクチャプラットフォームの構築をサポートします。

さらに、分析は、ドラッグデリバリーとヘルスケアの有効性を向上させるために患者の行動に関する洞察を得る上で重要な役割を果たします。したがって、上記のこれらすべての要因がこのセグメントの成長に貢献しています。

北米がライフサイエンス分析市場を独占すると予想される

北米はヘルスケアの研究開発において確立した地域であるため、ライフサイエンス分析市場で大きなシェアを占めています。さらに、政府によるヘルスケア支出の大幅な増加と、医薬品開発におけるライフサイエンス分析の重要性の高まりも、この地域の市場成長を促進する要因です。

分析は、これらの治験を追跡し、新薬発見や医薬品開発に必要なコンポーネントを理解するのに役立つ企業のデータを管理するために必要です。たとえば、SDGグループは2022年 3月にSnowflakeと提携し、同社がより良い患者ケアとビジネス成果をもたらすためにヘルスケアおよびライフサイエンスデータクラウドを立ち上げました。これにより、SDGグループはデータと分析の力をうまく安全に解き放ち、ビジネス価値を最大化できるようになります。

ライフサイエンス業界と製薬業界は、研究開発と規制変更の課題に直面しています。米国における医療費負担適正化法(ACA)のイントロダクション、規制の枠組みが変わり、監視が強化され、健康上の成果に基づいて償還が行われるようになりました。これらの課題に取り組むために、米国のほとんどの企業は分析を独自に実装するか、サポートとしてサードパーティの分析サービスを使用しています。

分析ソリューションは、記述的および予測的な分析ソリューションにシンプルなレポートソリューションを提供する効果を生み出します。米国に本拠を置く企業は、自社のビジネスに新しい分析ソリューションを導入しています。これには、初期段階の医薬品開発に役立つSASデータベースの臨床調査データの分析、臨床試験における有害事象の発生率と報告の分析、収益予測などが含まれます。たとえば、2021年9月にハネウェルは製薬およびバイオテクノロジー業界向けの製造実行システム(MES)ソフトウェアプロバイダーであるPerformix Inc.を買収しました。この買収は、ライフサイエンス業界の顧客向けの統合ソフトウェアプラットフォームの開発に焦点を当て、最高レベルの品質でのコンプライアンスの迅速化、信頼性の向上、生産スループットの向上を目指しました。

カナダ政府がライフサイエンス産業の発展にますます注力していることにより、カナダでも調査対象市場が大幅に成長しています。例えば、2022年8月にカナダ政府が発表したデータによると、カナダ政府は強力で回復力のある国内バイオ製造業を再構築するための包括的な戦略を策定することにより、重要なワクチン、治療薬、その他の救命薬へのアクセスを確保するために断固とした行動をとったと述べられています。ライフサイエンス分野。カナダ政府によるこの取り組みは、今後数年間でライフサイエンス分析業界を活性化すると予想されます。

ライフサイエンス企業と製薬企業が臨床開発、試験計画、コホート構築、市場分析、患者分析においてサードパーティのソリューションプロバイダーからのサポートを活用しているため、米国のライフサイエンス分析市場は予測期間中に高い成長を遂げると予想されます。

ライフサイエンス分析業界の概要

調査対象の市場は、さまざまなプレーヤーが存在するため、適度な競争が見られます。市場プレーヤーとしては、Accenture、Cognizant、IBM Corporation、MaxisIT Inc.、Oracle Corporation、IQVIA、SAS Institute Inc.、SCIOInspire Corp.、TAKE Solutions Limited、Wipro Limitedなどがあります。市場関係者は、市場ポートフォリオを強化するためにパートナーシップや買収などの重要な戦略を容易に採用します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 製薬および臨床試験における分析ソリューションの採用の増加
    • ヘルスケア支出削減への圧力の高まりと患者の転帰改善の必要性
    • ライフサイエンス企業における高度な分析手法の出現
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材の不足
    • 高額な導入コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額別の市場規模-100万米ドル)

  • 製品タイプ別
    • 記述的分析
    • 予測分析
    • 規範的な分析
  • 用途別
    • 研究開発
    • サプライチェーン分析
    • セールスとマーケティング
    • その他の用途
  • コンポーネント別
    • サービス
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー別
    • 臨床研究機関
    • 製薬会社およびバイオテクノロジー会社
    • 医療機器企業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Accenture
    • Cognizant
    • IBM Corporation
    • MaxisIT Inc.
    • Oracle Corporation
    • IQVIA
    • SAS Institute Inc.
    • SCIOInspire Corp.
    • TAKE Solutions Limited
    • Wipro Limited
    • Dynata
    • M3(EU)Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62770

The Life Sciences Analytics Market size is estimated at USD 11.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.71% during the forecast period (2024-2029).

Life Sciences Analytics - Market

The outbreak of COVID-19 contributed to the rise in demand for analytics, as several clinical trials were conducted for the vaccines for COVID-19. In March 2020, the US Department of Veterans Affairs (VA), Department of Energy (DOE), Department of Health and Human Services (HHS), and National Security Council (NSC) formed the COVID-19 Insights Partnership. The COVID-19 Insights Partnership is leveraging big data analytics tools to research and find possible treatments for the virus. For instance, in November 2021, a predictive analytics model was developed based on an artificial neural network (ANN) model to predict the future number of daily cases and deaths caused by COVID-19 in a generalized way. It showed approximately 86% overall accuracy in predicting the mortality rate and 87% in predicting the number of cases. Thus, life sciences analytics models have proven to be effective in the wake of the COVID-19 pandemic, contributing to market growth. Hence, the COVID-19 pandemic has had a significant positive impact on the market studied. Additionally, due to the significance of analytics, the demand for life science analytics is expected to grow considerably in the future.

The significant factors for the growth of the life sciences analytics market include the rising adoption of analytics solutions in pharmaceuticals and clinical trials, growing pressure to reduce healthcare spending, the need for improved patient outcomes, and the emergence of advanced analytics methods in life science companies.

There is a rise in the use of analytics in clinical trials, as conducting clinical trials has become complex because it involves various activities and generates high volumes of data from different systems. With the changing regulatory protocol requirements for clinical trial conduction and the challenges in data collection, analysis, and preparation of a report quickly for submission to the health authority, the adoption of analytics for clinical trials is on the rise. For instance, in June 2021, IQVIA launched a SaaS-based clinical data analytics platform, Clinical Data Analytics Suite (CDAS), for rapid and intelligent clinical trials.

The emergence of advanced analytics in life science companies is also one of the major factors driving market growth. The 2021 ISG Provider Lens Life Sciences Digital Services Report revealed that life sciences companies in the European region are interested in using analytics to support marketing and sales efforts and optimize supply chain operations. Several other companies are also developing analytics solutions, boosting the adoption and use of analytics solutions. For instance, in September 2021, ZS launched ZAIDYN, a platform for life sciences companies of all sizes to digitally transform and scale customer engagement, field performance, analytics, and clinical capabilities. The emergence of such solutions and products encourages life science companies to develop more advanced analytics solutions, thereby boosting market growth.

In June 2021, JADBio entered into a distribution agreement with QIAGEN to sell and distribute the JADBio offering within the QIAGEN Digital Insights portfolio. JADBio is an AutoML platform with leading-edge AI tools and automation capabilities. It is built to enable life-science professionals to build and deploy accurate and interpretable predictive models quickly and timely, regardless of their data science expertise. Thus, the participation of life sciences companies in developing advanced analytics contributes to market growth.

Thus, factors such as new launches by companies, strategic partnerships, and increasing focus on the implementation of analytics in life sciences are expected to boost the market's growth significantly over the forecast period.

However, a lack of skilled personnel and high implementation costs are expected to restrain the market growth during the forecast period.

Life Science Analytics Market Trends

Pharmaceutical and Biotechnology Companies are Expected to Witness the Rapid Growth in Coming Years

Analytics in clinical research helps pharmaceutical companies analyze data for the comparison of ongoing trials at different sites and populations, prepare reports for submission to the regulatory authority, and get approvals.

The roles of the pharmaceutical companies are to invest in the research and development of new compounds, commit to bringing new drugs to the market to enhance patients' health and quality of life, maintain strict governance when conducting clinical trials, and conduct product development activities for patients and healthcare professionals, following ethical and legal principles.

In October 2021, Ever Fortune.AI and Medexprim announced their strategic partnership dedicated to improving healthcare analytics and medical AI development. This collaboration will expand both companies' networks of hospitals, further connect healthcare innovations between Asia and Europe, bring value to Taiwanese and European hospitals, and strengthen their research ecosystem, bringing a broader mix of General Data Protection Regulation across Europe. It will also allow meeting pharmaceutical companies' needs for patient insights for clinical trials, particularly in oncology and cardiology.

Moreover, in the current scenario, where there is high competition from other major companies, analytics benefits the pharmaceutical and biotech industry. For instance, analytics has helped accelerate drug discovery, optimize clinical trials, and effectively target a specific patient population. For example, in March 2022, the leading research-driven biopharmaceutical company Boehringer Ingelheim and precision medicine software company Lifebit Biotech Ltd entered into a partnership in which Lifebit will support Boehringer Ingelheim in building a scalable data, analytics, and infrastructure platform within its IT environment.

In addition, analytics plays a vital role in getting insights into patient behavior to improve drug delivery and the effectiveness of healthcare. Hence all these factors mentioned above are contributing to the segment's growth.

North America is Expected to Dominate the Life Sciences Analytics Market

North America holds a significant share of the life science analytics market as the region is well-established in terms of healthcare R&D. In addition, a considerable rise in healthcare spending by the government and the increasing importance of life science analytics in drug development are other factors fueling the market growth in the region.

Analytics is required to track those trials and manage the companies' data, which helps understand the components needed for new drug discovery or drug development. For instance, in March 2022, the SDG Group entered into a partnership with Snowflake, as the company launched the Healthcare and Life Sciences Data Cloud to bring better patient care and business results. It will enable the SDG group to successfully and securely unlock the power of data and analytics to maximize business value.

The life sciences and pharmaceutical industries face R&D and regulatory changes challenges. The introduction of the Affordable Care Act (ACA) in the United States is changing the regulatory framework, increasing scrutiny and reimbursing based on health outcomes. To tackle these challenges, most companies in the United States are implementing analytics independently or using third-party analytics services for support.

Analytics solutions create an impact that provides simple reporting solutions to descriptive and predictive analytic solutions. The companies based in the United States are adopting new analytics solutions in their business, which include the analysis of clinical research data from the SAS database, helpful in early-stage drug development, analyzing adverse event incidence and reporting in clinical trials, and revenue forecasting and prediction of health outcomes. For instance, in September 2021, Honeywell acquired Performix Inc., a manufacturing execution system (MES) software provider for the pharmaceutical and biotech industries. The acquisition was focused on developing an integrated software platform for customers in the life sciences industry, striving to achieve faster compliance, improved reliability, and better production throughput at the highest levels of quality.

Canada is also witnessing significant growth in the market studied owing to the increasing focus of the Canadian government on the development of the life sciences industry. For instance, data published by the Canadian Government in August 2022 stated that the government took decisive action to ensure access to critical vaccines, therapeutics, and other life-saving medicines by developing a comprehensive strategy to re-build a strong and resilient domestic biomanufacturing and life sciences sector. This initiative by the Canadian government is expected to fuel the life sciences analytics industry in the coming years.

With the life sciences and pharmaceutical companies leveraging support from third-party solution providers in clinical development, trial planning, cohort building, market analytics, and patient analytics, the US market for life science analytics is expected to witness high growth over the forecast period.

Life Science Analytics Industry Overview

The market studied is moderately competitive, owing to the presence of various players. Some market players are Accenture, Cognizant, IBM Corporation, MaxisIT Inc., Oracle Corporation, IQVIA, SAS Institute Inc., SCIOInspire Corp., TAKE Solutions Limited, and Wipro Limited. Market players readily adopt critical strategies such as partnerships and acquisitions to strengthen their market portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Adoption of Analytics Solutions in Pharmaceuticals and Clinical Trials
    • 4.2.2 Growing Pressure to Reduce Healthcare Spending and the Need for Improved Patient Outcomes
    • 4.2.3 Emergence of Advanced Analytics Method in Life Science Companies
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Skilled Personnel
    • 4.3.2 High Implementation Costs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - in USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Descriptive Analytics
    • 5.1.2 Predictive Analytics
    • 5.1.3 Prescriptive Analytics
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Research and Development
    • 5.2.2 Supply Chain Analytics
    • 5.2.3 Sales and Marketing
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 By Component
    • 5.3.1 Services
    • 5.3.2 Software
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Clinical Research Institutions
    • 5.4.2 Pharmaceutical and Biotechnology Companies
    • 5.4.3 Medical Device Companies
    • 5.4.4 Other End Users
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Accenture
    • 6.1.2 Cognizant
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 MaxisIT Inc.
    • 6.1.5 Oracle Corporation
    • 6.1.6 IQVIA
    • 6.1.7 SAS Institute Inc.
    • 6.1.8 SCIOInspire Corp.
    • 6.1.9 TAKE Solutions Limited
    • 6.1.10 Wipro Limited
    • 6.1.11 Dynata
    • 6.1.12 M3 (EU) Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS