市場調査レポート
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1404435

ヘルス・フィットネスクラブ:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測、2024~2029年

Health and Fitness Club - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘルス・フィットネスクラブ:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2024年のヘルス・フィットネスクラブ市場規模は1,099億2,000万米ドルと推定されます。

2029年には1,937億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12.00%の見込みです。

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主なハイライト

  • 消費者はヘルス・フィットネスクラブにより多くの支出をすることを望んでおり、健康面は世界市場の成長において極めて重要な役割を果たしています。パーソナルトレーニングや最新のフィットネス機器を備えたヘルスクラブやジムの増加により、消費者はヘルス・フィットネスクラブに入会するようになり、市場に影響を与えています。オンラインコースの急増がさらに市場成長に寄与しています。
  • 例えば、2022年12月、Wondercise社はコンシューマー・エレクトロニクス・ショー(CES)2023に向け、ゲーミフィケーション化したオンラインおよびジム内でのグループフィットネスコンセプトを台湾で発表しました。同社はこのコンセプトにより、スタジオでも遠隔地でも、ユーザーが同じクラス中に同じリーダーボードで競い合うことができるとしています。
  • ホットヨガスタジオ、高地トレーニングルーム、メタボリック検査機器、メディカルエクササイズエリア、デイスパなど、フィットネスクラブの設備や施設スペースは消費者の人気を集めており、市場の成長をさらに後押ししています。フィットネスクラブは魅力的な会費を提供する一方で、マーケティングや広告への支出を増やし、ヘルス・フィットネスクラブがより多くの収益を上げるのに貢献しています。
  • 例えば、スマートフィットはラテンアメリカ全域のフィットネス部門をリードする企業の一つです。スマートフィットの財務諸表によると、2023年の最初の2ヶ月間、クラブの会員数は伸び続け、36万1,000人の新規会員を獲得したと記載されています。したがって、上記のすべての要因は、健康とフィットネスクラブ市場を積極的に推進しています。

ヘルス・フィットネスクラブ市場の動向

消費者の健康意識の高まりと肥満の有病率の増加

  • ペースの速い現代生活では、人々は健康に気を配る時間がありません。このような怠慢の結果、世界的に数多くの病気の有病率が増加しています。そのため、消費者はより健康に気を配るようになり、フィットネスや健康増進に熱心に取り組んでいます。その結果、ヘルスクラブを選ぶ人が増えています。あらゆる疾病の中でも、世界の肥満人口の増加がフィットネスクラブの需要を押し上げています。
  • 肥満は主に運動不足と食生活の乱れによって引き起こされ、心血管疾患や生活習慣病を引き起こす可能性があります。健康的な食事とフィットネスを取り入れる人が増えており、フィットネスビジネスのターゲット市場は拡大しています。不安定な経済状況にもかかわらず、ヘルス・フィットネス産業は好調を維持し、強国となっています。
  • 例えば、2022年現在、ボディマス指数(BMI)によると、イタリアは全人口の47%近くが太りすぎおよび肥満です。特に、イタリアの成人の11.4%が肥満で、35%が過体重です。この動向が世界のヘルス・フィットネスクラブ市場を牽引すると予測されます。
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北米がヘルス・フィットネスクラブ市場を独占

  • 米国では近年、ジムに通う最大の人口層である20~64歳の成人が増加し、ジム会員の需要に拍車がかかっています。ベビーブーマー世代が健康志向を高めるにつれ、ヘルスクラブ会員に登録するケースも多いと予想されます。ほとんどの多目的健康/フィットネス施設は、あらゆる年齢層やフィットネスレベルの人々に定期的な運動を奨励するため、専門的な運動サービス、設備、プログラムを提供しています。こうした取り組みが、米国のヘルス・フィットネスクラブ市場を牽引しています。
  • 例えば、2022年1月、プラネット・フィットネス社は、米国南東部で100以上のプラネット・フィットネス・クラブを所有・運営するSunshine Fitness Growth Holdings LLCを8億米ドルの現金および株式取引で買収する正式契約を締結したと発表しました。したがって、これらの要因はすべて、この地域におけるヘルス・フィットネスクラブ市場の成長を後押しするのに役立ちます。

ヘルス・フィットネスクラブ産業の概要

世界のヘルス・フィットネスクラブ市場は競争が激しいです。世界のヘルス・フィットネスクラブ市場で事業を展開する企業が採用する主な戦略は、事業拡大、合併、買収です。大手企業は、消費者の関心に応え、市場シェアを獲得するため、地理的プレゼンスの拡大に注力しています。したがって、拡大が最も好まれるヘルス・フィットネスクラブ戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者の肥満の蔓延
    • カスタマイズとパーソナライゼーションを伴うオンラインモデルとハイブリッドモデルの需要
  • 市場抑制要因
    • 高い運営コストと会員制サービスの競合価格
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ
    • 会員料金
    • 入会金総額
    • パーソナルトレーニング・指導サービス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Planet Fitness Inc.
    • Town Sports International Holdings Inc.
    • UFC GYM
    • Crunch Fitness
    • The Bay Club Company
    • Gold's Gym International Inc.
    • Equinox Holdings Inc.
    • 24 Hour Fitness USA Inc.
    • Self Esteem Brand
    • EXOS

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64156
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The health and fitness club market size is estimated at USD 109.92 billion in 2024. It is projected to reach USD 193.7 billion by 2029, registering a CAGR of 12.00% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Consumers are willing to spend more on health and fitness clubs, with the health aspects playing a pivotal role in global market growth. The rising number of health clubs and gyms with personal training and the latest fitness equipment attracts consumers to join health and fitness clubs, influencing the market. A sudden surge in online courses is further contributing to the market growth.
  • For instance, in December 2022, Wondercise announced the launch of its gamified online and in-gym group fitness concept in Taiwan for the Consumer Electronics Show (CES) 2023. The company claims this concept helps users compete on the same leaderboard during the same class, whether in the studio or a remote location.
  • Equipment and facility spaces in fitness clubs, such as hot yoga studios, high altitude training rooms, metabolic testing equipment, medical exercise areas, and day spas, are gaining popularity among consumers, further supporting market growth. Fitness clubs offer attractive membership fees while increasing marketing and advertisement spending, helping health and fitness clubs generate more revenue.
  • For instance, Smart Fit is one of the leaders in the fitness sector across Latin America. According to the Smart Fit company financial statement, it is mentioned that the membership base at clubs continued to grow during the first two months of 2023, adding 361,000 new members. Hence, all the above factors positively drive the health and fitness club market.

Health and Fitness Club Market Trends

Rising Health Awareness and Increasing Prevalence of Obesity Among Consumers

  • In this fast-paced modern life, people don't have the time to care for their health. As a result of this neglect, there is an increase in the prevalence of numerous diseases globally. Therefore, consumers are becoming more health-conscious and eager to improve their fitness and well-being. As a result, the number of people opting for health clubs has increased. Among all diseases, the growing number of obese people globally drives up demand for fitness clubs.
  • Obesity is caused mainly by a lack of exercise and poor dietary habits, which can lead to cardiovascular and lifestyle disorders. More and more individuals are adopting a healthy diet and fitness regimen, resulting in a sizable target market for the fitness business. Despite an unsteady economy, the health and fitness industry has continued to do well and become a powerhouse.
  • For instance, as of 2022, according to the body mass index (BMI), Italy consisted of almost 47% of the overall population that is overweight and obese. Notably, 11.4% of Italian adults were obese, while 35% were overweight. This trend is projected to drive the global health and fitness club market.
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North America Dominates the Health and Fitness Club Market

  • The number of adults aged between 20 and 64, the largest gym-going demographic, has increased, spurring demand for gym memberships in the recent past in the United States. Many baby boomers are expected to sign up for health club memberships as they become more health conscious. Most multipurpose health/fitness facilities offer specialty exercise services, equipment, and programs to encourage people of all ages and fitness levels to exercise regularly. Such initiatives drive the health and fitness club market in the United States.
  • For instance, in January 2022, Planet Fitness Inc. announced that it signed a definitive agreement to acquire Sunshine Fitness Growth Holdings LLC, the owner and operator of more than 100 Planet Fitness clubs in the Southeast United States, in a cash and stock transaction valued at USD 800 million. Hence, all these factors aid in boosting the growth of the Health and Fitness Club Market in this region.

Health and Fitness Club Industry Overview

The global health and fitness club market is competitive. The most active companies in the market include Planet Fitness, The Bay Club Company, Equinox Holdings Inc., Self Esteem Brand, and Town Sports International Holdings, Inc. The major strategies companies operating in the global health and fitness club market adopt are expansions, mergers, and acquisitions. Major players are focusing on expanding their geographical presence to cater to the interests of consumers and gain market share. Thus, expansion is the most preferred health and fitness club strategy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Prevalence of Obesity Among Consumers
    • 4.1.2 Demand for Online and Hybrid Models with Customization and Personalization
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Operational Costs and Competitive Pricing of Memberships
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Service Type
    • 5.1.1 Membership Fees
    • 5.1.2 Total Admission Fees
    • 5.1.3 Personal Training and Instruction Services
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Spain
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Planet Fitness Inc.
    • 6.3.2 Town Sports International Holdings Inc.
    • 6.3.3 UFC GYM
    • 6.3.4 Crunch Fitness
    • 6.3.5 The Bay Club Company
    • 6.3.6 Gold's Gym International Inc.
    • 6.3.7 Equinox Holdings Inc.
    • 6.3.8 24 Hour Fitness USA Inc.
    • 6.3.9 Self Esteem Brand
    • 6.3.10 EXOS

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS