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市場調査レポート
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1404428

フィットネス機器-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Fitness Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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フィットネス機器-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フィットネス機器市場は、予測期間中にCAGR 5.8%を記録すると予測されています。

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糖尿病、肥満、高血圧、関節炎は、ライフスタイルの変化、食習慣の変化、高カロリー食品の過剰摂取などにより、世界で蔓延している一般的な慢性疾患です。これらの病気の流行により、人々は健康とフィットネスをより意識するようになった。ファーストフードやアルコール飲料の頻繁な摂取により、若い世代では骨や筋肉の早期衰弱が問題となっています。そのような問題意識から、フィットネスセンターに通い、体を鍛えることが動向となっています。健康的で健康的なライフスタイルへの嗜好の高まりが、フィットネス機器市場の成長を促す主要要因となっています。また、フィットネスセンターやヘルスクラブの数も世界的に急増しており、市場の成長をさらに後押ししています。IHRSAによると、2022年には米国内に約3万1,000のヘルスクラブが存在することになります。

健康意識に関連する政府のイニシアティブの高まりも、市場の成長を後押ししています。これらのイニシアチブは、不健康な食生活や運動不足に関連する疾病や死亡率を減少させるために、個人、国、世界レベルで指導することにより、健康を促進・保護することを目的としており、その結果、消費者のフィットネス活動への関心を高めています。家庭用フィットネス機器への投資は、旧来のトレーニングやジムでのワークアウトを家庭でも続けたいという人々の希望から増加しています。先進的な技術により、市場開拓者は力を合わせ、開発された技術を搭載した新製品を発売しています。例えば、2021年4月、Johnson Health Tech Co.のブランドであるマトリックスは、インタラクティブ・コネクテッド・フィットネス技術とコンテンツの世界的リーダーであるiFITとパートナーシップを結びました。この提携の目的は、iFitのデジタル技術をマトリックスの製品に組み込むことです。

フィットネス機器市場の動向

消費者の健康志向

糖尿病、肥満、高血圧、高脂血症は世界中で増加傾向にあります。これは不健康な食生活と運動不足が原因です。StatCanによると、2021年にはカナダの18歳以上の成人の約29%が肥満、36%が過体重になるといわれています。そのため、人々はジムやヘルスクラブに通ったり、自宅で運動したりする傾向にあります。健康的なライフスタイルへの嗜好の高まりが、フィットネス機器市場を牽引しています。さらに、健康的なライフスタイルを推進するための政府の取り組みが各国で増加していることも、ここ数年の市場牽引に重要な役割を果たしています。さらに政府は、身体活動への参加を促進し、地域社会と様々なスポーツ・フィットネス団体との連携を強化することで、より多くの人々がより活動的になることを奨励しています。高度な技術とイノベーションにより、市場参入企業は新しいフィットネス機器を市場に投入しています。例えば、2022年9月、Nautilus Inc.はJRNYアダプティブフィットネスアプリを搭載したBowflex BXT8Jトレッドミルを発売しました。このトレッドミルはモバイル機器やタブレットとペアリングしてフィットネスアプリにアクセスできます。

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アジア太平洋がフィットネス機器市場で力強い成長を遂げる

アジア太平洋は、フィットネス機器市場全体で最も急成長している地域です。中国、日本、オーストラリア、インド、韓国は、この地域で最も貢献している国の一部です。同地域の成長を牽引している主要要因の1つは、パーソナルトレーニングや指導サービスへの傾斜が強まっていることです。アジア太平洋は若年人口と高齢人口が多いです。2021年の世界銀行のデータによると、インドの人口の67.45%は15歳から64歳です。環境条件、ファストフードの食習慣、アルコールやその他の高カロリー飲料の過剰摂取により、この地域の成人は肥満や過体重になりつつあります。パーソナル・トレーナーやフィットネス・インストラクターの需要は、減量サービスの増加やカスタマイズ型ワークアウト・スケジュールへの関心の高さから伸びています。ベビーブーム世代が積極的に健康を重視する中、高齢者向けの安全で効果的なフィットネス・エクササイズに関する専門知識を持つトレーナーへの需要が高まっています。そのため、さまざまな世界企業がアジア太平洋でのプレゼンスを拡大し、顧客基盤を広げて競合他社より優位に立とうとしています。2022年6月、Johnson Health Tech(JHT)はCravatex Brands Limitedのフィットネス部門と買収契約を結びました。JHTはインドに完全子会社を持つ最初の企業となった。

フィットネス機器業界概要

フィットネス機器市場は断片化されており、世界参入企業と地域参入企業が市場を独占しています。著名な市場参入企業は、Nautilus Inc.、Johnson Health Tech Co.、Peloton Interactive, Inc.、Icon Health &Fitness, Inc.、Anta International Group Holdings Ltd.(Amer Sports)です。フィットネスやスポーツの動向の高まりから、フィットネス機器の需要は世界中で増加しています。企業間のM&Aは、技術革新と市場への浸透が進むにつれて市場成長を促進しています。例えば、2021年4月、Pelotonは、米国に製造拠点を持つ世界有数の業務用フィットネス機器メーカーであるPrecorを買収しました。この買収により、Pelotonは米国での製造能力を拡大し、Precorのチームと協力して研究開発能力を強化し、商業市場への浸透を加速する見込みです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • トレッドミル
    • エリプティカルマシン
    • 定置型サイクル
    • ローイングマシン
    • 筋力トレーニング機器
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • 住宅用
    • 業務用
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Technogym SpA
    • Nautilus Inc.
    • Johnson Health Tech Co.
    • Anta International Group Holdings Ltd.(Amer Sports)
    • Icon Health & Fitness Inc.
    • Body-Solid Inc.
    • Jerai Fitness Pvt. Ltd.
    • Dyaco International Inc.
    • Peloton Interactive, Inc.
    • Decathlon S.A.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63955
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The fitness equipment market is projected to register a CAGR of 5.8% over the forecast period.

Diabetes, obesity, high blood pressure, and arthritis are some common chronic diseases that are prevailing in the world due to changes in lifestyle, changes in food habits, and overconsumption of high-calorie foods. Due to the prevalence of these diseases, people have become more conscious of their health and fitness. Premature weakness in bones and muscles is a problem in the young generation due to the frequent consumption of fast food and alcoholic beverages. Because of their awareness of such problems, going to fitness centers and working out has become a trend. The growing preference for a healthy and fit lifestyle is the primary factor driving the fitness equipment market's growth. There is also a surge in the number of fitness centers and health clubs worldwide, further propelling the market's growth. According to IHRSA, in 2022, there will be around 31,000 health clubs in the United States.

Growing government initiatives related to health awareness are also propelling the market's growth. These initiatives aim to promote and protect health by guiding at the individual, national, and global levels in reducing disease and death rates related to unhealthy diets and physical inactivity, which, in turn, boosts consumers' interest in fitness activities. Investments in at-home fitness equipment are increasing as people wish to continue their old training and gym workout regimes at home. Due to advanced technology, the market players are joining forces to launch new products with developed technologies in them. For instance, in April 2021, Matrix, a Johnson Health Tech Co. brand, formed a partnership with iFIT, a global leader in interactive connected fitness technology and content. The purpose of this partnership is to incorporate iFit's digital technology into Matrix's products.

Fitness Equipment Market Trends

Consumers' Inclination Toward a Healthy Lifestyle

Diabetes, obesity, hypertension, and high blood pressure are all on the rise around the world. This is due to an unhealthy diet and physical inactivity. According to StatCan, in 2021, around 29% of adults in Canada aged 18 years and older will be obese, while 36% will be overweight. Thus, people are inclined toward gyms and health clubs or exercising at home. A growing preference for a healthy lifestyle is driving the fitness equipment market. Moreover, increasing government initiatives in various countries to promote a healthy lifestyle have played a key role in driving the market in the last few years. Furthermore, the government encourages more people to get more active by promoting participation in physical activities and strengthening links between the community and various sports and fitness organizations. Due to advanced technology and innovation, the market players are introducing new fitness equipment into the market. For instance, in September 2022, Nautilus Inc. launched the Bowflex BXT8J treadmill with the JRNY adaptive fitness app. The treadmill can pair with a mobile device or tablet to provide access to the fitness app.

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Asia-Pacific to Witness Strong Growth in the Fitness Equipment Market

Asia-Pacific is the fastest-growing region in the overall fitness equipment market. China, Japan, Australia, India, and South Korea are some of the top contributing countries in the region. One of the major factors driving the region's growth is an increased inclination toward personal training and instruction services. The Asia-Pacific region has more young and older populations. According to World Bank data from 2021, India has 67.45% of its population between the ages of 15 and 64. Due to environmental conditions, fast food eating habits, and overconsumption of alcohol and other high-calorie drinks, the adults in the region are becoming more obese and overweight. The demand for personal trainers and fitness instructors has grown due to the rise in weight-loss services and high interest in customized workout schedules. As baby boomers actively focus on health, there is a growing demand for trainers with specialized knowledge of safe and effective fitness exercises for senior citizens. Therefore, various global players are expanding their presence in Asia-Pacific to broaden their customer base and gain an edge over their competitors. In June 2022, Johnson Health Tech (JHT) formed an acquisition agreement with the fitness division of Cravatex Brands Limited. JHT became the first company to have a wholly-owned subsidiary in India.

Fitness Equipment Industry Overview

The fitness equipment market is fragmented, with global and regional players dominating the market. The prominent market players are Nautilus Inc., Johnson Health Tech Co., Peloton Interactive, Inc., Icon Health & Fitness, Inc., and Anta International Group Holdings Ltd. (Amer Sports). Because of the increasing trend of fitness and sports, the demand for fitness equipment is increasing around the world. Mergers and acquisitions between companies are driving market growth as innovation and market penetration of the companies are increasing. For instance, in April 2021, Peloton acquired Precor, one of the leading global manufacturers of commercial fitness equipment with a significant United States manufacturing presence. With this acquisition, Peloton expands its manufacturing capabilities in the United States, anticipates collaborating with Precor's team to strengthen its research and development capabilities, and accelerates its commercial market penetration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Treadmills
    • 5.1.2 Elliptical Machines
    • 5.1.3 Stationary Cycles
    • 5.1.4 Rowing Machines
    • 5.1.5 Strength Training Equipment
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Technogym SpA
    • 6.3.2 Nautilus Inc.
    • 6.3.3 Johnson Health Tech Co.
    • 6.3.4 Anta International Group Holdings Ltd. (Amer Sports)
    • 6.3.5 Icon Health & Fitness Inc.
    • 6.3.6 Body-Solid Inc.
    • 6.3.7 Jerai Fitness Pvt. Ltd.
    • 6.3.8 Dyaco International Inc.
    • 6.3.9 Peloton Interactive, Inc.
    • 6.3.10 Decathlon S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS