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市場調査レポート
商品コード
1195628

エアフレッシュナー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Air Freshener Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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エアフレッシュナー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エアフレッシュナー市場は予測期間中に4.05%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 都市化の進展、生活水準の向上、新しく革新的なエアフレッシュナーの登場、空気の質に対する関心の高まり、業務用ユーザーからの需要の増加が、エアフレッシュナー市場の成長を促進すると予測されます。また、天然素材や化学物質を含まないエアフレッシュナーを導入するための研究開発活動への投資が増加していることも、今後数年間の市場成長を促進するものと思われます。
  • 地元メーカーやプライベートブランドのエアフレッシュナーは、ネイティブで手頃な価格のため、大衆市場の消費者に主に使用されています。地元で生産されたさまざまな形態のエアフレッシュナーは、コンビニエンスストア、百貨店、その他の小規模小売店など、未組織の流通チャネルで広く利用されています。また、市場に参入している大手企業は、市場での競争力を高めるために、1個単位でのパッケージングによる市場浸透に注力しています。
  • ゲル状エアフレッシュナーとスプレー式エアフレッシュナーは、小売市場で容易に入手できるため、市場の大半の消費者に好まれることが多いです。自動車分野でのエアフレッシュナーの使用は、市場の促進要因の1つとなっています。車内に新鮮で甘い雰囲気を持たせることは、市場の消費者の大半に好まれています。
  • 吊り下げ、ステッカー、その他の従来のパッケージングなど、革新的なパッケージング技術は、車内に簡単に設置できるため、しばしば観察されます。さらに、自動芳香器は、ショッピングモール、ショッピングアウトレット、病院などの商業施設において、売り場に新鮮な雰囲気を作り出すために好まれています。

エアフレッシュナーの市場動向

革新的なエアフレッシュナーが市場で重要性を増している

  • エアフレッシュナーメーカーは、消費者の変化するニーズと需要を満たすために、最先端技術を駆使して斬新な製品を生み出すことにますます力を注いでいます。芳香用キャンドルは、その香りや雰囲気作りの良さから、市場のお客さまに愛用されています。
  • HRIの店舗や消費財販売店などの商業施設では、香りや見た目の爽やかさを保つために頻繁に使用されています。また、住宅においても、独自の嗜好や動向に触れる機会が増え、その利便性と爽やかな空気感が支持されています。
  • 製造業者は、小売店において、花や心地よい香りを頻繁に提供しています。さらに、ローカルおよび国際的な企業は、この市場で製品を小売します。需要のおかげで、主要企業は機能性、フレーバー、成分の性質、サイズ、包装形態の点で提供物を差別化し、競争上の優位性を得て顧客ベースを増やしています。
  • 例えば、2022年7月、韓国P&Gは狭い場所での使用向けに、梅雨時の自宅玄関や浴室、クローゼットなどの湿気臭に対応する「Febreze Air Freshener plug」を発売しました。この画期的なエアフレッシュナーは、臭いの分子を除去し、タオルやシャワーカーテン、履物の表面に保護膜を形成することで、家庭内の湿気と香りの主な原因を減少させ、その後1,400時間、心地よい香りを保持することができます。エアフレッシュナーには、3種類の香りが用意されています。"コットン&ブルージャスミン"、"ライラック&ピオニー"、"ホワイトティー&リリー"の3種類の香りを用意しています。

市場の成長率が高い地域は北米

  • 健康問題や環境問題、特にエアゾールスプレーの危険な使用に対する社会の認識から、北米が市場を独占していました。その結果、アロマテラピーやキャンドルエアフレッシュナーの需要が増加しました。電気式芳香器やスプレーとは対照的に、キャンドル式芳香器は環境に優しく、健康的なライフスタイルを促進すると考えられているため、消費者はキャンドル式芳香器に切り替え始めています。
  • さらに、フタル酸エステルなどの化学物質は、長時間吸い込むと有害であるため、エアフレッシュナーには他の化学成分よりも少ない量が含まれています。これらの物質は、不整脈や肌荒れなどの健康被害をもたらす可能性があるためです。これらの要素により、お客様は従来のエアフレッシュナーよりも自然由来のエアフレッシュナーを使用した製品を選択するようになります。
  • 家庭用、業務用、車用のエアフレッシュナーを製造している米国企業は、お客様に健康を提供することを第一に考えています。そのため、天然成分やエッセンシャルオイル成分を製品ラインナップに含めています。これらの製品を販売している企業には、The Crown ChoiceやReckitt Benckiser Group PLCなどがあります。

エアフレッシュナー市場の競合他社分析

市場は、様々なエアフレッシュナー製品を提供するプライベートブランドとともに、多数の国内および国際的なプレーヤーによって占有されています。エアフレッシュナー市場で事業を行う企業が採用する主な戦略は、製品イノベーション、事業拡大、およびM&Aです。イノベーションによる持続的な競争優位性が、全世界の主要企業の市場シェア拡大の主な基準となっています。企業は研究開発(R&D)とマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大しています。この分野で事業を展開している主要企業には、Godrej Group、Henkel AG &Company、Church &Dwight Co Inc、Reckitt Benckiser Group plc、Proctor &Gambleなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スプレー
    • ジェル状エアフレッシュナー
    • 電気式エアフレッシュナー
    • キャンドル式エアフレッシュナー
    • その他のタイプ
  • 用途
    • 住宅用
    • 業務用
    • 車載用
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用する戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Procter & Gamble Company
    • Church & Dwight Co., Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • S. C. Johnson & Son, Inc.
    • The Godrej Group
    • Farcent Enterprise Co., Ltd
    • Newell Brands, Inc.
    • Dabur India Ltd
    • Nidda Healthcare Holding GmbH(Stada Arzneimittel AG)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63931

Air Freshener Market is expected to register a CAGR of 4.05% during the forecasted period.

Key Highlights

  • The increasing urbanization, better living standards, availability of new and innovative air fresheners, rising concern for air quality, and increasing demand from commercial users are expected to drive the growth of the air freshener market. Also, the increasing investments in R&D activities to introduce natural and chemical-free air fresheners are expected to propel the market growth in the coming years.
  • Air fresheners from local manufacturers and private labels are majorly used by consumers in mass markets for their native and affordable prices. Air fresheners of different forms that are produced by locals are extensively available in unorganized distribution channels such as convenience stores, departmental stores, and other small retailers. Moreover, major companies operating in the market are focusing on penetrating the market with single-unit packaging to gain a competitive edge in the market.
  • Gel air fresheners and spray fresheners are often preferred by the majority of the consumers in the market as they are easily available in the retail market. The usage of air fresheners in the automotive segment is one of the driving factors of the market. Having a fresh and sweet ambiance inside the vehicle is preferred by the majority of the consumers in the market.
  • Innovative packaging techniques such as hangings, stickers, and other conventional packaging are often observed as they are easily installable inside the vehicle. Additionally, automatic air fresheners are preferred in commercial places such as malls, shopping outlets, and hospitals to create a fresh ambiance in the retail space.

Air Freshener Market Trends

Innovative Air Fresheners Are Gaining Importance in the Market

  • By using cutting-edge technologies, air freshener manufacturers are increasingly concentrating on creating novel and cutting-edge products to satisfy consumers' changing needs and demands. Customers in the market use air freshener candles because of their fragrance and ambiance-creating qualities.
  • Commercial locations, including HRI locations and other retail stores for consumer goods, frequently use these products to preserve a fresh atmosphere in terms of fragrance and appearance. These candle air fresheners are also favored at a residential level for their usefulness and refreshing air element as a result of growing exposure to unique tastes and trends.
  • Manufacturers frequently provide floral and pleasant perfumes in retail settings. Additionally, local and international firms retail the products in this market. Owing to the demand, key players are differentiating their offerings in terms of functionalities, flavors, nature of ingredients, size, and packaging format, to gain a competitive advantage and increase their customer base.
  • For instance, in July 2022, for usage in confined spaces, P&G Korea introduced the Febreze Air Freshener plug to combat damp odors at home entrances, bathrooms, and closets during the rainy season. The ground-breaking air freshener decreases the main source of moisture and aromas in homes by removing odor molecules and creating a protective coating on the surface of towels, shower curtains, and footwear to retain a pleasant aroma for the ensuing 1,400 hours. Three different scents are available in the air freshener: "Cotton & Blue Jasmine," "Lilac & Peony," and "White Tea & Lily."

North America is the Fastest Growing Region in the Market

  • Due to public awareness of health and environmental issues, especially the dangerous use of aerosol sprays, North America dominated the market. As a result, the demand for aromatherapy and candle air fresheners has increased. In contrast to electric air fresheners and sprays, consumers have begun switching to candle air fresheners since they are seen to be more environmentally friendly and encourage a healthier lifestyle.
  • Additionally, air fresheners contain fewer phthalates and other chemicals than other chemical ingredients because they are harmful when inhaled for an extended length of time. These substances could potentially result in irregular heartbeat, skin irritation, and other health problems. These elements encourage customers to choose products with naturally derived fresheners over those with conventional fresheners.
  • US companies that make air fresheners for homes, businesses, and cars primarily focus on delivering health benefits to their customers. Therefore, they include natural and essential oil ingredients in their product lineup. Some of the companies selling these products are The Crown Choice and Reckitt Benckiser Group PLC.

Air Freshener Market Competitor Analysis

The market is occupied by numerous local and international players, along with private labels offering various air freshener products in the market. The major strategies adopted by the companies operating in the air freshener market are product innovations, expansions, and mergers and acquisitions. Sustainable competitive advantage through innovation is the main criterion for the growth of the market share of major players across the globe. Companies are increasing their investments in research and development (R&D) and marketing and are expanding their distribution channels to maintain their position in the market. A few of the major companies operating in the segment include the Godrej Group, Henkel AG & Company, Church & Dwight Co Inc, Reckitt Benckiser Group plc, and Proctor & Gamble.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Spray
    • 5.1.2 Gel Air freshener
    • 5.1.3 Electric Air freshener
    • 5.1.4 Candle Air freshener
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
    • 5.2.3 Automotive
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Colombia
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by leading players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 Church & Dwight Co., Inc.
    • 6.3.4 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.5 S. C. Johnson & Son, Inc.
    • 6.3.6 The Godrej Group
    • 6.3.7 Farcent Enterprise Co., Ltd
    • 6.3.8 Newell Brands, Inc.
    • 6.3.9 Dabur India Ltd
    • 6.3.10 Nidda Healthcare Holding GmbH (Stada Arzneimittel AG)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS