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市場調査レポート
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1437966

ライスミルク:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Rice Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライスミルク:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライスミルク市場規模は2024年に2億7,708万米ドルと推定され、2029年までに3億5,837万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.28%のCAGRで成長します。

ライスミルク-マーケット

ライスミルクは、乳糖不耐症で乳製品を摂取できない消費者にとって優れた代替品です。主に玄米の全粒米から製造されます。コレステロールや乳糖を含まないなどの利点を備えた、従来の牛乳の代替品です。非乳製品の普及とビーガン食の採用の増加により、メーカーは乳糖含有量の高い原料をライスミルクに置き換えることになり、ライスミルク市場を牽引しています。ライスミルクには、通常の牛乳に似た風味、食感、味が含まれています。

さらに、世界中で乳糖不耐症、大豆不耐症、ナッツ不耐症の消費者の数が増加しているため、消費者はライスミルクの消費に移行しつつあります。ライスミルクパウダーは他のミルクよりも多くの炭水化物を含むため、離乳食にも使用できます。ライスミルクには、体内での消化と吸収を促進する消化酵素が含まれているため、グルテンフリーの代替品としてベーカリー分野でも使用されています。eコマースの成長、機能性飲料におけるライスミルクの需要、通常の牛乳よりもライスミルクの好み、ビーガン人口の増加、オーガニックおよび非GMO食品の需要などの要因が、中期的に市場を牽引すると予想されます。

ライスミルク市場動向

乳製品代替食品の需要の増加

乳製品代替食品の需要の増加とライスミルクの利点に対する意識の向上により、ライスミルク市場が牽引されると予想されます。ライフスタイルパターンの変化や環境への影響により、消費者は低カロリーで健康的な食品に移行しています。ライスミルクのような乳製品の代替品は、消化を容易にします。また、ライスミルクはまろやかな味わいで自然な甘みがあります。やや水っぽい粘稠度があり、スムージー、デザート、シリアルとして飲むのに最適です。ライスミルクには、乳製品を含まない代替乳の中で最も多くの炭水化物が含まれており、アーモンドミルクや豆乳の約3倍です。世界および地域の市場関係者の多くが、ライスミルクを使用したさまざまな製品を準備しています。これらの要因がライスミルク市場の成長を促進しています。

さらに、世界中で乳糖不耐症の人々の数が増加していることが市場を牽引しています。乳糖不耐症の人は、毎日の使用に植物ベースの乳製品を選びます。ライスミルクは通常の牛乳よりも栄養価が高く、代替品として使用することで副作用を回避できます。

アジア太平洋は最も急成長している市場

アジア太平洋は、乳糖不耐症人口が多いため、予測期間中に大幅に成長すると予想されます。また、カルシウムの豊富な供給源であるビタミンAやビタミンBなど、ライスミルクがもたらす利点に対する消費者の意識が高まり、アジア太平洋地域での製品の成長が加速しています。アジア太平洋地域の米の生産量は他の地域よりも多いです。インドは中国に次ぐ世界第2位の米生産国です。 2022年10月のFAOデータによると、中国は2021年に水田1枚当たり21万2,843トンを生産しました。この地域で栽培されている米の品種が多様であるため、市場参加者はさまざまな種類と異なる栄養成分のライスミルクを入手することができます。ビーガン食品、機能性食品、グルテンフリー食品の需要が高まっているため、この地域ではライスミルクの必要性が高まっています。さらに、より多くの消費者に商品がより短時間で届くようになったため、この地域ではeコマースサイトが増加しています。

ライスミルク業界の概要

業界で活動する企業は、オンライン販売を促進し、最大の市場シェアを獲得するために、多くの魅力的なプロモーション戦略やクロスセル戦略を採用してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形状
    • 粉末ライスミルク
    • 液体ライスミルク
  • 由来
    • オーガニック
    • 従来型
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 食品専門店
    • オンライン小売業者
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Vitasoy Australia Products Pty Ltd
    • Gan Teck Kar Foods
    • The Hain Celestial Group, Inc
    • Pureharvest Pty ltd
    • Nature's Choice
    • Panos Brands LLC(Better Than Milk)
    • WhiteWave Foods
    • SunOpta Inc.
    • The Bridge srl
    • Fine Japan Co. Ltd.
    • Linda MacCartney Foods
    • Ebro Foods(Tilda)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63827

The Rice Milk Market size is estimated at USD 277.08 million in 2024, and is expected to reach USD 358.37 million by 2029, growing at a CAGR of 5.28% during the forecast period (2024-2029).

Rice Milk - Market

Rice Milk is an excellent alternative for consumers who are lactose intolerant and cannot consume any dairy product. It is primarily produced from the whole rice grains of brown rice. It is an alternative to conventional milk with benefits such as free-from cholesterol and lactose. The increasing prevalence of non-dairy milk products and the rising vegan diets adoption are resulting in manufacturers substituting ingredients high in lactose content with rice milk which is driving the rice milk market. Rice milk includes a flavor, texture, and taste similar to regular cow milk.

Furthermore, with a rising number of lactose-intolerant, soy-intolerant, and nut-intolerant consumers worldwide, consumers are shifting toward rice milk consumption. Rice milk powder can also be used in baby food because it provides more carbohydrates than any other milk. Rice milk is also used in the bakery sector as a gluten-free alternative as it includes digestive enzymes that help quicker digestion and absorption in the body. The factors like growing e-commerce retailing, demand for rice milk in functional beverages, preference for rice milk over regular cow milk, an increasing vegan population, and demand for organic and non-GMO foods are expected to drive the market over the medium term.

Rice Milk Market Trends

Increasing Demand for Dairy Alternative Food

Increasing dairy alternative food demand and raising awareness of the rice milk benefits are expected to drive the rice milk market. Due to changes in lifestyle patterns and environmental effects, consumers are shifting towards low calories and healthy food. Dairy alternatives like rice milk help in easy digestion. Additionally, rice milk is mild in taste and naturally sweet. It includes a slightly watery consistency and is great to drink in smoothies, desserts, and cereals. Rice milk contains the most carbohydrates of all the non-dairy milk alternatives, around three times as many as almond milk or soy milk. Many global and regional market players are preparing different products using rice milk. These factors are fuelling the growth of the rice milk market.

Furthermore, the rising number of lactose-intolerant people worldwide is driving the market. Lactose-intolerant people opt for plant-based milk products for their daily usage. Rice milk can be more nutritious than regular cow milk, and the side effects can be avoided by using it as an alternative.

Asia-Pacific is Fastest Growing Market

Asia-Pacific is anticipated to grow significantly during the forecast period owing to the high lactose-intolerant population. Also, the growing awareness among consumers concerning the benefits offered by rice milk, like vitamin A, a rich source of calcium, and vitamin B, is spiraling the growth of the product in the Asia-Pacific region. Rice production in Asia-Pacific is more than in any other area. India is the second largest producer of rice in the world after China. According to FAO data from October 2022, China produced 2,12,843 tonnes of a rice paddy in 2021. Because of the variety of rice grown in the region, market players can have rice milk of various types and different nutritional content. Because of the growing demand for vegan, functional, and gluten-free food, the need for rice milk is growing in the region. Additionally, e-commerce sites are increasing in the area because the products are reaching more consumers in less time.

Rice Milk Industry Overview

Players operating in the industry have adopted many attractive promotional and cross-selling strategies to boost online sales and capture the maximum market share. Some primary critical players in the rice milk market include Vitasoy Australia Products Pty Ltd, The Hain Celestial Group, Inc, Nature's Choice, Pureharvest Pty ltd, SunOpta Inc., and Fine Japan Co. Ltd., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Powder rice milk
    • 5.1.2 Fluid rice milk
  • 5.2 Source
    • 5.2.1 Organic
    • 5.2.2 Conventional
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Food Specialty Stores
    • 5.3.4 Online Retailers
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Vitasoy Australia Products Pty Ltd
    • 6.3.2 Gan Teck Kar Foods
    • 6.3.3 The Hain Celestial Group, Inc
    • 6.3.4 Pureharvest Pty ltd
    • 6.3.5 Nature's Choice
    • 6.3.6 Panos Brands LLC (Better Than Milk)
    • 6.3.7 WhiteWave Foods
    • 6.3.8 SunOpta Inc.
    • 6.3.9 The Bridge s.r.l
    • 6.3.10 Fine Japan Co. Ltd.
    • 6.3.11 Linda MacCartney Foods
    • 6.3.12 Ebro Foods (Tilda)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS