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市場調査レポート
商品コード
1444865

高級アパレル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Luxury Apparel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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高級アパレル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高級アパレル市場規模は2024年に1,101億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,513億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.56%のCAGRで成長します。

高級アパレル- マーケット

主なハイライト

  • ソーシャルメディアプラットフォームやオンライン小売店を通じた消費者と主要企業間のコミュニケーションの増加により、最新のトレンディーな高級アパレルの販売が促進されています。オンライン取引の増加が、ここ数年間の高級アパレル市場の成長を支えてきました。雑誌やソーシャルメディアを通じた消費者特有の魅力的なプロモーションや広告は、高級アパレルの売上に影響を与えます。購入決定のほぼ半分は、消費者がオフラインおよびオンラインのプラットフォームで見たり聞いたりすることに大きく影響されるためです。
  • 高級アパレルは主に個人のステータスシンボルとみなされ、購買力の高い消費者の裁量的支出を促進します。ミレニアル世代の間で高級アパレルの人気が高まっていることは、他の消費者グループよりも最新のファッション動向によって引き起こされる可能性が高いため、市場の成長を促進しています。新興経済諸国における製品マーケティングにおけるデジタルマーケティングの改善とデジタルメディアの利用の増加は、ここ数年間の高級アパレル市場の成長を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。
  • 高級アパレルのサプライチェーンと流通の改善も、市場の調査を推進しています。たとえば、2021年12月、サウジアラビア競合総局は、サウジアラビアでグッチ製品を販売・流通するためのG Distribution BVとAl Rubaiyat Co. for Industry &Trade Holdingの合弁事業を承認しました。 LVHMは見直し期間中に、消費者間のアクセシビリティを高めるために、マルチブランドのウェブサイトも立ち上げました。
  • さらに、プレミアムブランドは、アラブ首長国連邦、サウジアラビアなどの国々で高まる控えめな服装への需要も利用しており、精神的および様式的な要件の両方に対応したい消費者の間で注目を集めています。世界的に見て、控えめなファッション産業は2,770億米ドルの水準に達しており(世界イスラム経済情勢報告書2020/21)、サウジアラビアは重要な市場シェアの1つを占めています。これは、この国の堅調な現代小売業、世界的ブランドへの需要、イスラム教徒人口の増加によって後押しされており、高級ブランドにとって有利なスペースを生み出しています。
  • 最近、2022年にグッチは、サウジアラビアを含む中東の控えめなニーズに合わせて明確にデザインされた控えめなコレクションであるNojumを発表しました。このようなイノベーションが研究市場を牽引してきました。

高級アパレル市場動向

eコマースの台頭で市場が活性化

  • eコマースによる売上増加の主な理由は、電子商取引が消費者に提供する利便性の高さにあります。消費者は24時間年中無休で製品を閲覧して購入できます。さらに、好みのブランドを選択し、ニーズや好みに合わせてさまざまなアパレルや関連アクセサリーを簡単に入手できることがわかります。オンラインプラットフォームは、より多くの選択肢から選択できるため、消費者にとって便利です。
  • ブランドの支持のために著名人を参加させるなどのマーケティング戦略は、主要企業がさまざまな経済的背景を持つより多くの消費者を引きつけるのに役立っています。オフラインの小売店はオンライン小売店に比べて成長の可能性が限られているため、今後数年間でオンライン小売店の高級アパレルの売上に影響を与える可能性があります。
  • さらに、高品質の商品を顧客の玄関先まで届けることができるオンラインショッピングポータルの成長も、世界の高級アパレル市場の急速な成長の要因となっています。オンラインチャネルを通じたアパレル販売の成長機会により、オンラインベンダーはセキュリティと信頼性の観点から購入プロセスの改善を余儀なくされ、アパレル製品の需要が高まりました。
  • 偽造リスクの中で本物の製品を求める消費者の需要により、高級小売業界では消費者直販(D2C)プラットフォームの普及が進んでいます。その結果、消費者のオンラインショッピングエクスペリエンスを向上させ、信頼性と高品質の製品の安心感を提供するために、主要企業が独自のWebサイトを立ち上げることが増えています。
  • 2020年10月、エルメスはサウジアラビアに初の旗艦デジタルストアを立ち上げました。そのすぐ翌月には、イタリアのブランド、ロロ・ピアーナもサウジアラビア人向けのeコマースプラットフォームを立ち上げました。プレーヤーはまた、オンライン限定の製品を特集することでオンラインストアでの独占性の概念を導入しており、これによりチャネルを通じてより大きな売上がもたらされることが期待されています。

世界市場をリードする欧州・北米地域

  • この地域での高級アパレルを含む高級品の需要の増加により、欧州が高級アパレル市場で大きなシェアを握ると考えられ、次に北米が続いています。贅沢なライフスタイルの魅力、購買力、有名人の支持の影響力の増加が、欧州と北米の市場の成長を推進しています。
  • 世界をリードする高級アパレルブランドはフランスやイタリアなどの欧州諸国から生まれ、この地域全体の市場に大きく貢献しています。欧州のアパレル業界は、プレミアムなファッション製品で定評があります。
  • イタリアのファッション業界団体システマ・モーダイタリア(SMI)によると、便利で快適な衣料品への需要の高まりにより、婦人既製服業界は過去10年間連続成長率を記録しました。このように、ファッショナブルな服装が過剰に入手可能であるため、イタリア市場では婦人服が主流となっています。
  • カルツェドニア、ミログリオ、ヴェルサーチ、プラダグループなどの主要企業がイタリアのアパレル市場で事業を展開しています。衣料品に対する消費者の購買力が高まる中、大手企業は消費者のニーズに応えるために店舗を拡大しています。ケリング・グループ財務文書によると、2021年にグッチは西欧全土で107店舗を営業しており、2018年の99店舗から増加しました。

高級アパレル業界の概要

世界の高級アパレル市場で事業を展開している主要企業には、Prada SpA、LVMH Moet Hennessy Louis vuitton、Hermes International SA、Capri Holdings Limited、およびKeringなどがあります。これらのプレーヤーは市場全体で圧倒的なシェアを占めています。市場における他の著名なプレーヤーとしては、ラルフローレンコーポレーションやバーバリーグループ PLCなどが挙げられます。メーカーは主に欧州と北米に集中しています。ほとんどの消費者は特定のブランドのみに忠実であるため、参入障壁が高く、小規模企業がこの市場に参入することは困難です。比較的細分化され競合情勢では、消費者の関心を維持するには強力なマーケティングキャンペーンが鍵となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アッパーウェア
    • ローワーウェア
    • インナーウェア
  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • 子供
  • 流通チャネル
    • オフラインチャンネル
    • オンラインチャンネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kering SA
    • Capri Holdings Limited
    • Prada Holding SPA
    • Dolce &Gabbana Srl
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • Burberry Group Plc
    • Giorgio Armani SpA
    • Ralph Lauren Corporation
    • Ferragamo Finanziaria SPA
    • Hermes International SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62647

The Luxury Apparel Market size is estimated at USD 110.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 151.32 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.56% during the forecast period (2024-2029).

Luxury Apparel - Market

Key Highlights

  • Increasing communication between consumers and key players through social media platforms and online retail stores drives the latest trendy luxury apparel sales. The rise in online transactions has supported the market growth of luxury apparel over the last few years. Consumer-specific attractive promotions and advertising through magazines and social media influence the sales of luxury apparel, as nearly half of the buying decisions are majorly influenced by what consumers see or hear from offline and online platforms.
  • Luxury apparel is mainly considered a status symbol for individuals and drives discretionary spending among consumers with high purchasing power. The increasing popularity of luxury apparel among millennials is driving market growth as they are more likely to be caused by the latest fashion trends than other consumer groups. Improvement in digital marketing and a rise in the use of digital media in developing economies for product marketing has been playing a pivotal role in driving the luxury apparel market's growth over the last few years.
  • The improving supply chain and distribution of luxury apparel have also been driving the market studied. For example, in December 2021, Saudi Arabia's General Authority for Competition approved the joint venture between G Distribution B.V and Al Rubaiyat Co. for Industry & Trade Holding to sell and distribute Gucci products in the Kingdom. During the review period, LVHM also launched its multi-brand website to increase its accessibility among consumers.
  • Moreover, premium brands are also tapping into the growing demand for modest wear across countries like the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and others which are gaining traction among consumers willing to address both spiritual and stylistic requirements. Globally, the modest fashion industry has reached to USD 277 billion mark (State of the Global Islamic Economy Report 2020/21), with Saudi Arabia representing one of the significant market shares. This is aided by the country's robust modern retailing, the demand for global brands, and the growing Muslim population, creating a lucrative space for luxury brands.
  • Recently, in 2022, Gucci launched its Nojum - a modest collection explicitly designed for the unostentatious needs of the Middle East, including Saudi Arabia. Such innovations have been driving the market studied.

Luxury Apparel Market Trends

Rise in E-commerce Boosting the Market

  • The main reason behind the rise in sales through e-commerce retailing is the level of convenience that it provides consumers. Consumers can browse and shop for products 24x7. Additionally, they find it easy to choose their preferred brands and get a wide variety of apparel and related accessories per their needs and preferences. Online platforms provide more options to choose from and are convenient for consumers.
  • Marketing strategies, such as the involvement of celebrities for brand endorsement, are helping key players attract more consumers from different financial backgrounds. As offline retail stores have limited growth potential over online retail stores, they will likely influence sales of luxury apparel in online retail stores over the coming years.
  • Moreover, the growth of online shopping portals that can deliver high-quality products right to customers' doorsteps is another factor responsible for the rapid growth of the global luxury apparel market. The growth opportunity for apparel sales through online channels forced online vendors to improve purchase processes in terms of security and reliability, which propelled the demand for apparel products.
  • There is a growing prevalence of direct-to-consumer (D2C) platforms in luxury retailing owing to consumer demand for authentic products amid counterfeiting risk. As a result, key players are increasingly launching their own websites to improve consumers' online shopping experience and provide them with the reassurance of authenticity and quality products.
  • In October 2020, Hermes launched its first flagship digital store in Saudi Arabia. Soon after, the next month, the Italian brand Loro Pianaalso came up with its e-commerce platform for Saudi Arabians. Players are also introducing the concept of exclusivity via online stores by featuring online-only products, which is expected to bring greater sales through the channel.

Europe and North America Regions Leading the Global Market

  • Europe is likely to hold a significant share of the luxury apparel market, followed by North America, due to the increased demand for luxury goods, including luxury apparel, in the region. The increase in the attraction of luxury lifestyles, purchasing power, and the influence of celebrity endorsement is driving market growth in Europe and North America.
  • The leading global luxury apparel brands have originated from European countries, such as France and Italy, which significantly contribute to the market across the region. The European apparel industry has a reputation for its premium fashion products.
  • According to Italy's fashion industry association Sistema ModaItalia (SMI), the women's ready-to-wear industry had its consecutive growth rate in the past decade due to the growing demand for convenient and comfortable clothing. Thus, womenswear is dominating Italy's market due to the excess availability of fashionable outfits.
  • Key players such as Calzedonia, Miroglio, Versace, and Prada Group operate in Italy's apparel market. With increasing consumer purchasing power for clothing, the leading players are expanding their stores to meet consumer needs. According to Kering Group Financial Document, in 2021, Gucci had 107 stores in operation across Western Europe, an increase from 99 stores in 2018.

Luxury Apparel Industry Overview

Some key players operating in the global luxury apparel market are Prada S.p.A., LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Hermes International S.A., Capri Holdings Limited, and Kering. These players hold a dominant share of the overall market. The other prominent players in the market are Ralph Lauren Corporation, and Burberry Group PLC, among others. Manufacturers are mainly concentrated in Europe and North America. High entry barriers, since most consumers are loyal to certain brands only, create difficulty for small players to enter this market. With a relatively fragmented and competitive landscape, robust marketing campaigning is key in retaining consumer interest.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Upperwear
    • 5.1.2 Lowerwear
    • 5.1.3 Innerwear
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Children
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Channel
    • 5.3.2 Online Channel
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kering SA
    • 6.3.2 Capri Holdings Limited
    • 6.3.3 Prada Holding S.P.A.
    • 6.3.4 Dolce & Gabbana S.r.l.
    • 6.3.5 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • 6.3.6 Burberry Group Plc
    • 6.3.7 Giorgio Armani S.p.A.
    • 6.3.8 Ralph Lauren Corporation
    • 6.3.9 Ferragamo Finanziaria S.P.A.
    • 6.3.10 Hermes International S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS