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市場調査レポート
商品コード
1437930

ベビーケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Baby Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベビーケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベビーケア製品市場規模は、2024年に1,161億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,545億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.88%のCAGRで成長します。

ベビーケア製品-市場

主なハイライト

  • 乳児の健康に対する懸念の高まりにより、ベビーケア製品の市場が拡大しています。紫外線、砂漠地帯、乾燥した環境などの環境条件により、これらの地域の赤ちゃんは皮膚が非常に敏感なので、影響を受けやすいのです。あせも、ゆりかご、アトピー性湿疹などの皮膚関連の症状は、一般的な症状の一部です。このような状態を防ぐために、消費者は赤ちゃんのためにベビーオイル、ローション、保湿剤などのベビーケア製品を好みます。
  • 化学物質はおしりふきやおむつに含まれる場合があり、皮膚を刺激して発疹を引き起こす可能性があります。その結果、オーガニックベビーケア製品に対する消費者の需要が高まっています。たとえば、2021年 12月に、Blue Bear Babyは敏感な赤ちゃん用おしりふきを発売しました。このワイプは皮膚科学的にテストされており、アルコール、石鹸、パラベンは含まれていません。
  • また、可処分所得の増加により離乳食の需要も高まっています。親たちは自家製食品をブランドのオーガニック食品と交換することに積極的です。女性の労働人口の増加により、栄養価の高い離乳食の需要が高まっています。母親は離乳食に栄養が豊富で健康上の利点があるものを好みます。 HMO(ヒューマンミルクオリゴ糖)が豊富な幼児用食品の需要も多くの地域で高まっています。
  • 2021年7月、アボット・ニュートリションは、母乳オリゴ糖である2'-FL HMOを配合した3種類の乳児用ミルク、シミラック・プロ・アドバンス、シミラック・プロ・センシティブ、シミラック・プロ・トータル・コンフォートを発売しました。したがって、病気の蔓延、環境条件、オーガニックベビーケア製品の需要の増加により、ベビーケア製品市場は中期的に成長すると予想されています。

ベビーケア製品市場動向

強化ベビーフードへの嗜好の増加

  • 赤ちゃんの栄養要件を適切に満たすことに対する親の意識が高まっており、世界的に強化ベビーフードの需要が高まっています。乳児用調製粉乳の需要の増加は、市場の成長に影響を与えています。例えば、ネスレSAは、ネスレセレラックミルクマルチグレイン&フルーツ入り強化ベビーシリアルを発売し、インドにおける強化ベビーフードの需要に応える大手企業になりました。
  • さらに、離乳食強化プロセスで使用される栄養素には、鉄、カルシウム、亜鉛、ビタミン(A、D、E、K、C、B)が含まれます。鉄欠乏症と貧血は、子供の間で最も一般的な栄養欠乏症です。 WHOによると、2021年には世界中の5歳未満の子供の42%と妊婦の40%が貧血になっています。
  • その結果、市場の主要企業は、赤ちゃんの身体的および精神的な成長のために、鉄分と葉酸が豊富な強化ベビーフード製品を導入しています。 2022年8月、ネスレは英国の乳児および幼児向けに、同社のSMA Nutritionシリーズに2種類の新しいリトルステップマルチグレインシリアルを導入しました。 6か月から始まる乳児用のリトルステップスのマルチグレインシリアルオーツ麦、大麦、小麦と、12か月から始まる幼児向けのフルーツ入りのリトルステップスのマルチグレインシリアルの2種類です。マルチグレインシリアルは砂糖を加えずに作られていることに加え、鉄分などの重要な栄養素が強化されており、幼児の適切な認知発達をサポートします。

アジア太平洋が最も急速に成長する市場として浮上

  • 北米と欧州はベビーケア製品市場を大きく支配しています。しかし、アジア太平洋は、出生率の上昇により、ベビーケア製品において最も急速に成長している市場の一つです。ブランドの浸透度の向上と広大な流通ネットワークが、この地域のベビーケア製品市場を牽引しています。
  • eコマース部門は市場の成長をさらに支えています。 FirstCry.comやHopscotch.comなど、いくつかのベビーケア製品 Webサイトがここ数年でインド市場に参入しました。 Babyoye.comなどの大手オンライン小売業者は、顧客が購入した商品を自宅まで簡単に届けられるようにしています。オンラインベビーケア市場は主に、離乳食、スキンケア、トイレタリー/おむつ、おもちゃ、用品、ベビー用品などで構成されています。
  • 大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナルケアブランドを拡張して、高級ベビーケア製品を導入しています。ジョンソン・エンド・ジョンソン(インド)とユニリーバ PLCは、それぞれ中核ブランドであるAveenoとDoveの拡張機能を導入し、乳児用のローション、クリーム、石鹸、シャンプー、ボディウォッシュを提供しました。

ベビーケア製品業界の概要

ベビーケア製品市場の大手メーカーは、アジア太平洋の新興市場からの機会を活用して消費者基盤を拡大しています。主要企業は、単一のプロモーションの効果を薄めるために、実店舗やプロモーションに投資しています。オムニチャネル戦略は投資収益率を高める可能性があります。この市場は、オーガニック乳児栄養製品やプレバイオティクスを注入した乳児栄養製品など、多様な製品ポートフォリオを提供しています。ネスレSAは主要な収益源の1つであり、Ceregrow、Lactogen、Gerberなどの人気ブランドがあり、次にProcter &Gambleが続き、最も人気のあるブランドはパンパースです。大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナルケアブランドを拡張して、高級ベビーケア製品を導入しています。ジョンソン・エンド・ジョンソンとユニリーバ PLCは、それぞれ中核ブランドであるAveenoとDoveの拡張機能を導入し、乳児用のローション、クリーム、石鹸、シャンプー、ボディウォッシュを提供しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベビースキンケア
    • ベビーヘアケア
    • ベビーバスアメニティ
      • ベビーバス製品とフレグランス
      • 赤ちゃんのおむつとおしりふき
    • 離乳食と飲食品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Procter &Gamble Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unilever PLC
    • Johnson &Johnson
    • Unicharm Corporation
    • Danone SA
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Abbott Laboratories
    • Sebapharma GmbH &Co. KG
    • Artsana Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62646

The Baby Care Products Market size is estimated at USD 116.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 154.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.88% during the forecast period (2024-2029).

Baby Care Products - Market

Key Highlights

  • Growing concerns about infant health are driving the market for baby care products. Because of environmental conditions like UV radiation, desert areas, dry environments, and many more, babies in those regions get affected easily as their skin is very sensitive. The skin related conditions like heat rash, cradle cap, and atopic eczema are some common conditions. To prevent such conditions, consumers prefer baby care products like baby oils, lotions, moisturizers, and many more for their babies.
  • Chemicals can occasionally be found in baby wipes and diapers, which can potentially irritate and cause rashes on the skin. As a result, there is a rise in consumer demand for organic baby care products. For instance, in December 2021, Blue Bear Baby launched sensitive baby wipes. The wipes are dermatologically tested and contain no alcohol, soap, or paraben.
  • Furthermore, the demand for baby food is increasing owing to rising disposable income. Parents are willing to trade homemade food for branded organic food. Due to the growing working population of women, the demand for baby food with high nutrients is growing. Mothers prefer their baby's food to be rich in nutrients and have health benefits. Demand for HMO (Human Milk Oligosaccharides) rich infant food is also growing in many regions.
  • In July 2021, Abbott Nutrition launched 3 infant formulas, Similac Pro-Advance, Similac Pro-Sensitive, and Similac Pro-Total Comfort, with 2'-FL HMO, a human milk oligosaccharide. Therefore, the baby care products market is expected to grow over the medium term owing to the increasing prevalence of diseases, environmental conditions, and demand for organic baby care products.

Baby Care Products Market Trends

Increasing Preference for Fortified Baby Food

  • Globally, there is increasing demand for fortified baby food, with the rising awareness among parents to adequately fulfill the nutritional requirements of their babies. The increasing demand for infant formula is influencing the market's growth. For instance, Nestle SA, with its Nestle Cerelac Fortified Baby Cereal With Milk Multi-Grain & Fruits, became the leading company catering to the demand for fortified baby food in India.
  • Additionally, nutrients used in the baby food fortification process include iron, calcium, zinc, and vitamins (A, D, E, K, C, and B). Iron deficiency and anemia is the most common nutritional deficiency among children. According to WHO, in 2021, 42% of children under five years of age and 40% of pregnant women worldwide are anemic.
  • Consequently, key players in the market are introducing fortified baby food products rich in iron and folic acid for the baby's physical and mental growth. In August 2022, Nestle introduced two new Little Steps multigrain portions of cereal for infants and toddlers in the United Kingdom under its SMA Nutrition range. Little Steps multigrain cereals oat, barley, and wheat for babies starting at six months and Little Steps multigrain cereals with fruit for toddlers beginning at twelve months are the two varieties. In addition to being made without added sugars, the multigrain cereals are fortified with vital nutrients, including iron, to help support the proper cognitive development of young children.

Asia-Pacific Emerges as the Fastest Growing Market

  • North America and Europe highly dominate the baby care products market. However, Asia-Pacific is one of the fastest-growing markets for baby care products due to the rising birth rate. Increasing brand penetration and a vast distribution network are driving the baby care products market in the region.
  • The e-commerce sector is further supporting the growth of the market. Several baby care product websites like FirstCry.com and Hopscotch.com entered the Indian market in the last couple of years. Leading online retailers like Babyoye.com make it easy for customers to deliver their purchases to their doorstep. The online baby-care market mainly consists of baby food, skincare, toiletries/ diapers, toys, gear, and baby nurseries.
  • Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. Johnson & Johnson (India) and Unilever PLC introduced extensions of their core brands Aveeno and Dove, respectively, to offer lotions, creams, soaps, shampoos, and body wash for babies.

Baby Care Products Industry Overview

Leading manufacturers in the baby care product market are leveraging opportunities from the emerging markets of Asia-Pacific to expand their consumer base. Key players are investing in physical retail and promotions to dilute the effect of a single promotion. Omnichannel strategies are likely to drive a return on investment. The market offers a diversified product portfolio, including organic baby infant nutrition and prebiotics-infused infant nutrition products. Nestle SA is one of the leading revenue generators, with popular brands such as Ceregrow, Lactogen, and Gerber, followed by Procter & Gamble, with Pampers being the most popular brand. Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. Johnson & Johnson and Unilever PLC introduced extensions of their core brands Aveeno and Dove, respectively, to offer lotions, creams, soaps, shampoos, and body wash for babies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Baby Skin Care
    • 5.1.2 Baby Hair Care
    • 5.1.3 Baby Toiletries
      • 5.1.3.1 Baby Bath Products and Fragrances
      • 5.1.3.2 Baby Diapers and Wipes
    • 5.1.4 Baby Food and Beverages
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle S.A.
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Johnson & Johnson
    • 6.3.6 Unicharm Corporation
    • 6.3.7 Danone S.A.
    • 6.3.8 Himalaya Global Holdings Ltd.
    • 6.3.9 Abbott Laboratories
    • 6.3.10 Sebapharma GmbH & Co. KG
    • 6.3.11 Artsana Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS