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市場調査レポート
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1437994

ペットオーラルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Pet Oral Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペットオーラルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットオーラルケア製品市場規模は、2024年に19億米ドルと推定され、2029年までに26億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.60%のCAGRで成長します。

ペットオーラルケア製品-市場

主なハイライト

  • ペットの歯科疾患の罹患率の高さが主に市場を牽引しています。オーストラリアとアメリカの獣医歯科学会によると、犬の80%以上が3歳までに歯周病を発症するのに対し、猫では同年齢の70%以上が歯周病を発症します。したがって、ペットの口腔健康に対する意識の高まりと獣医療支出の増加により、予測期間中に市場の成長が促進されると予想されます。
  • ペットの口腔健康に対する意識の高まりに加えて、獣医医療支出の増加も市場の成長を大きく押し上げています。さらに、急速な進歩と製品の発売も市場を世界的に推進しています。しかし、製品の高コストと新興諸国における適切な獣歯科医療の必要性が世界市場の妨げとなる可能性があります。
  • 北米と欧州が最も多い地域ですが、オーストラリアなどのアジア太平洋諸国でもペットの受け入れが増加しています。 2019年にペットフード製造者協会が発表した統計によると、アメリカの世帯と英国の退役軍人のペット所有率はそれぞれ57%と40%だった。対照的に、2,900万匹以上のペットを抱えるオーストラリア市場では61%に留まりました。ペットの人口が膨大であり、ペットの飼い主によるペットの健康ニーズへの支出の増加により、北米地域のさまざまな企業による革新的な製品の発売が増加しています。

ペットオーラルケア製品市場動向

歯科疾患の高い有病率と動物医療支出の増加が市場を牽引すると予想される

ペットオーラルケア製品市場は、一人当たりの動物ヘルスケア費の増加により多大な恩恵を受けています。アメリカペット製品協会(APPA)によると、アメリカには8,970万頭の犬が飼われており、ペットの飼い主は人間の口腔ヘルスケアと比較して、犬のデンタルケアに年間平均49.70ドルを費やしています。多くの多様な口腔健康関連疾患の有病率の増加が、市場成長の主な原動力であると特定されています。歯周病は犬や猫で最も一般的な症状ですが、歯周病は歯磨きでほとんど予防可能です。

米国獣医師会(AVMA)によると、この病気は歯の喪失から臓器不全に至るまで、深刻な健康上の懸念を引き起こす可能性があります。 AVMAによると、猫の約70%、犬の約80%が3歳までにある程度または何らかの形の歯周病を発症します。ペットによくある口腔の問題には、歯石、歯肉炎、歯周病、歯の骨折などがあります。米国ペット製品協会(APPA)によると、2018年の米国の平均ペット産業支出総額は905億米ドルで、2021年には1,236億米ドルに増加しました。金融ウェブサイト LendEDUによる全国のペット所有者アンケートによると、 ,アメリカ人全体の半数以上が、自分自身と同じかそれ以上を犬のヘルスケアに費やしています。調査対象者の20%が犬の世話のために借金をしており、平均返済額は1,567米ドルです。したがって、ペットの飼い主のペットの健康に対する高い意識と歯科処置の数の増加も、市場の成長を促進すると予想される要因です。

北米がペットオーラルケア製品市場を独占

北米は、愛玩動物の採用の増加と一人当たりの動物ヘルスケア費の増加により、予測期間中、ペットオーラルケア製品市場での優位性を維持すると予想されています。さらに、多くの多様な口腔健康関連疾患の有病率の上昇が、市場成長の主な原動力であることが確認されています。アメリカペット製品協会(APPA)によると、アメリカには8,970万頭の犬が飼われており、ペットの飼い主は人間の口腔ヘルスケアと比較して、犬のデンタルケアに年間平均49.70ドルを費やしています。米国歯科医師会の報告によると、米国人は年間の歯科治療に平均して42.24米ドルを自己負担額として費やしています。米国ペット製品協会の2021年から2022年全国ペット所有者調査によると、米国の世帯の70%、つまり約9,050万世帯がペットを飼っています。これは、調査が初めて実施された1988年の米国世帯の56%から、2019年には67%に増加しています。さらに、ペットの飼い主の間でペットの健康に対する意識が高く、歯科処置の数が増加していることも他の要因です。北米のペット用オーラルケア市場の成長を推進します。

ペットオーラルケア製品業界の概要

ペットオーラルケア製品市場はかなり統合されており、世界の大手企業が市場で大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、特にMars Inc.、Purina Pet Care、Virbac、Ceva、Hills Pet Nutrition Inc.、およびVetoqinol SAです。市場の主要企業は、市場シェアを拡大するために多くの戦略的活動に取り組んできました。彼らは、より幅広い消費者層に対応するための新製品の発売、合併と買収、拡張に重点を置いています。メーカーも生産コストを削減するために生産プロセスに投資しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • マウスウォッシュ・リンス
    • 歯磨き粉
    • 歯ブラシ
    • デンタルチュー
    • 動物用製品
    • その他の製品タイプ
  • 動物の種類
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンラインチャネル
    • ペット専門店
    • 獣医チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AllAccem
    • Ceva
    • Colgate-Palmolive
    • Hills Pet Nutrition Inc.
    • Purina Pet Care(Nestle)
    • HealthyMouth LLC
    • ImRex Inc.
    • Mars Incorporated
    • Petzlife Products Inc.
    • TropiClean Pet Products
    • Vetoquinol SA
    • Virbac

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64153

The Pet Oral Care Products Market size is estimated at USD 1.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.60% during the forecast period (2024-2029).

Pet Oral Care Products - Market

Key Highlights

  • The high prevalence of dental diseases in pets primarily drives the market. According to the Australian and American veterinary dental societies, more than 80% of dogs develop gum disease by the age of three, compared to more than 70% of cats at the same age. Therefore, the rise in awareness of pet oral health and increased veterinary health expenditure are expected to propel market growth over the forecast period.
  • In addition to the rise in awareness about pet oral health, an increase in veterinary health expenditure is a major boost to market growth. Furthermore, rapid advancements and product launches have also propelled the market globally. However, the high cost of products and the need for proper veterinary dentistry in developing countries will likely hamper the global market.
  • Though North America and Europe are the most dominant regions, countries in Asia-Pacific, such as Australia, also witness an increase in the adoption of pets. Statistics released by the Pet Food Manufacturers Association in 2019 revealed that the pet ownership rate stood at 57% and 40% among American households and UK veterans, respectively. In contrast, it stood at 61% in the Australian market, with over 29 million pets. The huge pet population and rising expenditure on pet health needs by pet owners are leading to an increase in innovative product launches by various players present in the North American region.

Pet Oral Care Products Market Trends

High Prevalence of Dental Diseases and Increase in Animal Health Expenditure Expected to Drive the Market

The pet oral care products market is benefitting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs, and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog's dental care annually compared to human oral healthcare. The rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth. Periodontal disease is the most common clinical condition in cats and dogs, which is largely preventable by tooth brushing.

As per the American Veterinary Medical Association (AVMA), the disease can lead to severe health concerns ranging from tooth loss to organ failure. According to AVMA, around 70% of cats and 80% of dogs develop some degree or form of periodontal disease by the time they are three years old. Common oral issues among pets include calculus, gingivitis, gum disease, and tooth fractures. According to the American Pet Products Association (APPA), the total pet industry expenditure on average in the United States was USD 90.5 billion in 2018, which increased to USD 123.6 billion in 2021. According to a nationwide pet owner poll by the finance website LendEDU, over half of all Americans spend the same or more on their dogs' healthcare than they do on themselves. 20% of individuals polled have gone into debt to care for their dogs, with the average amount due being USD 1,567. Therefore, high awareness about pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are other factors expected to propel the market's growth.

North America Dominates the Pet Oral Care Products Market

North America is expected to retain its dominance in the pet oral care products market over the forecast period, owing to the rising companion animal adoption and the increasing per capita animal healthcare expenditure. In addition, the rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs, and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog's dental care annually compared to human oral healthcare. On average, an American spends USD 42.24 on his annual dental care in out-of-pocket expenses, as reported by the American Dental Association. According to the American Pet Products Association's 2021-2022 National Pet Owners Survey, 70% of US households, or around 90.5 million families, own a pet. This is an increase from 56% of US households in 1988, the first year the study was performed, to 67% in 2019. Additionally, the high awareness of pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are other factors propelling the growth of the pet oral care market in North America.

Pet Oral Care Products Industry Overview

The pet oral care products market is fairly consolidated, with leading global players occupying significant shares in the market. The major players in the market are Mars Inc., Purina Pet Care, Virbac, Ceva, Hills Pet Nutrition Inc., and Vetoqinol SA, among others. The key players in the market have been involved in many strategic activities to increase their market share. They are focused on new product launches, mergers and acquisitions, and expansions to cater to a wider consumer base. Manufacturers are also investing in the production process to reduce the cost of production.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Mouthwash/Rinse
    • 5.1.2 Toothpaste
    • 5.1.3 Toothbrush
    • 5.1.4 Dental Chews
    • 5.1.5 Veterinary Products
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Dogs
    • 5.2.2 Cats
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Online Channels
    • 5.3.3 Specialized Pet Shops
    • 5.3.4 Veterinary Channels
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 UK
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Mexico
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 AllAccem
    • 6.3.2 Ceva
    • 6.3.3 Colgate-Palmolive
    • 6.3.4 Hills Pet Nutrition Inc.
    • 6.3.5 Purina Pet Care (Nestle)
    • 6.3.6 HealthyMouth LLC
    • 6.3.7 ImRex Inc.
    • 6.3.8 Mars Incorporated
    • 6.3.9 Petzlife Products Inc.
    • 6.3.10 TropiClean Pet Products
    • 6.3.11 Vetoquinol SA
    • 6.3.12 Virbac

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS