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市場調査レポート
商品コード
1445870

船舶用潤滑油: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)

Marine Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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船舶用潤滑油: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

船舶用潤滑油市場規模は、2024年に25億3,000万リットルと推定され、2029年までに27億9,000万リットルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.97%のCAGRで成長します。

船舶用潤滑油- 市場

COVID-19のパンデミックは市場に悪影響を及ぼしました。ロックダウンや制限措置により製造施設や工場が閉鎖されたためです。サプライチェーンと輸送の混乱により、さらに市場に障害が生じました。しかし、業界は2021年に回復を見せ、調査対象市場の需要が回復しました。

主なハイライト

  • 短期的には、欧州およびアジア太平洋における海上輸送の需要の高まりと、アジア太平洋における造船活動の成長が、予測期間中の市場需要を牽引すると予想されます。
  • その一方で、合成およびバイオベースの潤滑剤の開発と原材料価格の変動が市場の成長を妨げると予想されます。
  • しかし、米国の造船業と海運業の回復は、今後数年間で市場の機会として機能すると予測されています。
  • アジア太平洋地域は市場を独占すると予想されており、予測期間中に最高のCAGRも見られるでしょう。

船舶用潤滑油市場動向

マリンシリンダー潤滑油セグメントが市場を独占すると予想される

  • 船舶用シリンダー潤滑剤が市場で最大のシェアを占めています。これらの潤滑剤は、2ストロークエンジンまたは4ストロークエンジンを搭載した船舶に使用されており、2ストロークエンジンがシェアの大部分を占めています。長年にわたり、2ストローククロスヘッドディーゼルエンジンは大型商船の原動機として好まれてきました。
  • 硫黄を含む残留燃料で作動する船舶用ディーゼルエンジンの場合、シリンダー潤滑剤は一般に次の目的に役立ちます。
  • 環境に関する制限がますます厳しくなっているため、船舶用シリンダー潤滑剤メーカーは継続的に新製品を開発する必要に迫られています。シェルやカストロールなどの大手メーカーも、近年、顧客に新しい製品を提供することで、定められた制限に対応しています。
  • 世界の海軍貿易の拡大に伴い、商海軍艦隊は継続的に増加しており、船舶用シリンダー潤滑剤の消費量が増加する可能性があります。
  • 2ストロークエンジンは、石油タンカー、貨物船、ばら積み貨物船などの商船で使用されています。国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、世界の商船隊の輸送能力は2022年 1月時点で22億載貨重量トン(DWT)に達しており、これは以前に比べて63載貨重量トン(DWT)増加しています。前年。これにより、商船隊のエンジンに使用される船舶用シリンダー潤滑油の消費量が増加し、調査対象市場の需要が刺激されました。
  • 海兵隊フロッテンコマンドによると、2022年1月時点で、商船の総数は世界中で58,228隻に達しました。 2021年には商船数が約5万3973隻に達し、伸び率は約7.8%となった。これにより、船舶用シリンダー潤滑油の消費量が増加し、船舶用潤滑油市場を牽引しています。
  • さらに、過去10年間で、世界のコンテナ船の数は2022年には5,589隻に達しました。チャーターされた20フィート相当ユニット(TEU)に基づくと、Mediterranean Shipping Co.は世界の主要なコンテナ船運航会社です。
  • したがって、上記の要因は今後数年間で市場に大きな影響を与えると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

  • アジア太平洋地域は船舶用潤滑油市場を独占していました。ほとんどの産業や商品における需要の高まりに伴い、近年、輸出入の増加傾向が見られます。
  • 原油や天然ガスを含む基礎商品や原材料の需要が増加しました。パリ気候協定に沿って、アジア太平洋の主要発展途上国は、主に発電や調理目的で石炭の日常使用量を削減し、天然ガスに転換しています。天然ガスは、生産量が需要に対応するには不十分であるため、アジア太平洋に輸入されています。
  • 潤滑剤は、エンジンオイル、エアコンプレッサー、油圧システム、タービン、ギアシステム、ベアリング、循環システムなどの船舶用途で使用されます。
  • 国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、載貨重量トン(DWT)の観点から見ると、世界の造船活動の約94%が中国、韓国、日本で行われています。さらに、バングラデシュとインドは世界の船舶リサイクルの約71%を占めています。
  • UNCTADによると、2022年の中国の商船数は1,15,154隻で、2021年と比較して約6.1%増加し、商船数は1,08,481隻となりました。したがって、これは船舶用潤滑油市場に上向きの需要を生み出すと予想されます。上記の要因は今後数年間で市場に大きな影響を与えると予想されます。

船舶用潤滑油業界の概要

船舶用潤滑油市場は本質的に部分的に統合されています。市場の主要企業には(順不同)、Exxon Mobil Corporation、BP plc(Castrol)、Shell PLC、Chevron Corporation、TotalEnergiesなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 欧州およびアジア太平洋における海上輸送の需要の高まり
    • アジア太平洋で拡大する造船活動
    • その他の 促進要因
  • 抑制要因
    • 合成潤滑剤とバイオベース潤滑剤の開発
    • 原材料価格の変動
    • その他の抑制要因
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 潤滑剤の種類
    • システムオイル
    • マリンシリンダー潤滑剤
    • トランクピストンエンジンオイル
    • その他のタイプの潤滑剤
  • 船の種類
    • バルカー
    • タンカー
    • 容器
    • その他の船種
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • BP plc(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • China Petrochemical Corporation(SINOPEC)
    • ENEOS Corporation
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazprom Neft PJSC
    • Gulf Oil International Ltd
    • Idemitsu Kosan Co.,Ltd
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • LUKOIL
    • Shell PLC
    • Total Energies SE

第7章 市場機会と将来の動向

  • 各国の海軍力の拡大
  • その他の機会
目次
Product Code: 61135

The Marine Lubricants Market size is estimated at 2.53 Billion liters in 2024, and is expected to reach 2.79 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 1.97% during the forecast period (2024-2029).

Marine Lubricants - Market

The COVID-19 pandemic negatively impacted the market. It was because of the shutdown of the manufacturing facilities and plants due to the lockdown and restrictions. Supply chain and transportation disruptions further created hindrances for the market. However, the industry witnessed a recovery in 2021, thus rebounding the demand for the market studied.

Key Highlights

  • Over the short term, the rising demand for marine transport in Europe and Asia-Pacific and growing shipbuilding activities in Asia-Pacific are expected to drive the market demand during the forecast period.
  • On the flip side, the development of synthetic and bio-based lubricants and volatility in raw material prices are anticipated to hinder the market's growth.
  • However, the recovering shipbuilding and marine transport industries in the United States are projected to act as an opportunity for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market and will also witness the highest CAGR during the forecast period.

Marine Lubricants Market Trends

The Marine Cylinder Lubricant Segment is Expected to Dominate the Market

  • Marine cylinder lubricants occupy the largest share of the market. These lubricants find their applications in vessels with either 2-stroke or 4-stroke engines, with 2-stroke engines occupying most of the share. For many years, the two-stroke crosshead diesel engine is the preferred prime mover for larger merchant vessels.
  • For marine diesel engines operating on residual fuels containing sulfur, cylinder lubricants generally serve the following purposes:
  • Form and maintain an oil film to prevent metal-to-metal contact between the cylinder liner and piston rings.
  • Neutralize sulfuric acid to control corrosion.
  • Clean the cylinder liner, particularly the piston ring pack, to prevent malfunction and damage caused by combustion and neutralization residues.
  • The ever-tightening restrictions regarding the environment are pushing marine cylinder lubricant manufacturers to develop new products continuously. Major manufacturers, such as Shell and Castrol, even responded to the restrictions laid out by offering newer products to their customers over recent years.
  • With the growing naval trade globally, the merchant navy fleet is continuously increasing, which may increase the consumption of marine cylinder lubricants.
  • Two-stroke engines are used in merchant fleets, including oil tankers, cargo ships, bulk carriers, and others. According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the world merchant fleet had reached a carrying capacity of 2.2 billion dead-weight tons (DWT) in January 2022, which was 63 dead-weight tons (DWT) more compared to the previous year. It led to increased consumption of marine cylinder lubricants used in the engines of the merchant fleet, which in turn, stimulated the demand in the studied market.
  • According to Marine Flottenkommando, as of January 2022, the total number of merchant ships amounted to 58,228 units globally. It reached about 53,973 merchant ships in 2021, with a growth rate of about 7.8%. It led to an increase in the consumption of marine cylinder lubricants, which drives the marine lubricants market.
  • Moreover, over the past decade, the number of container ships in the global fleet reached 5,589 in 2022. Based on the chartered twenty-foot equivalent units (TEUs), Mediterranean Shipping Co. is the leading container ship operator worldwide.
  • Therefore, the factors above are expected to significantly impact the market in the coming years.

Asia-Pacific Region is Expected to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the marine lubricants market. With rising demand in most industries and commodities, an increasing trend for imports and exports is registered in recent years.
  • The demand for basic commodities and raw materials, including crude oil and natural gas, rose. In line with the Paris Climate Pact, the major developing nations of Asia-Pacific are cutting down their daily usage of coal and converting it to natural gas, majorly for power generation and cooking purposes. Natural gas is imported into Asia-Pacific, as the production is insufficient to cope with the demand.
  • Lubricants are used in marine applications, including engine oils, air compressors, hydraulic systems, turbines, gear systems, bearings, circulation systems, etc.
  • According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), in terms of dead-weight tons (DWT), about 94% of the global shipbuilding activities were located in China, the Republic of Korea, and Japan. Furthermore, Bangladesh and India accounted for about 71% of global ship recycling.
  • According to UNCTAD, China had 1,15,154 merchant ships in 2022, which showed an increase of around 6.1% compared to 2021, amounting to 1,08,481 merchant ships. Therefore, this is expected to create an upside demand for the marine lubricants market.
  • In June 2022, China launched its third advanced air carrier Fujian from Shanghai's Jiangnan Shipyard. The Fujian is China's first domestically designed and built catapult aircraft carrier.
  • Therefore, the factors above are expected to significantly impact the market in the coming years.

Marine Lubricants Industry Overview

The marine lubricants market is partially consolidated in nature. Some of the key players in the market (not in a particular order) include Exxon Mobil Corporation, BP p.l.c. (Castrol), Shell PLC, Chevron Corporation, and TotalEnergies, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rising Demand for Marine Transport in Europe and Asia-Pacific
    • 4.1.2 Growing Shipbuilding Activities in Asia-Pacific
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 The Development of Synthetic Lubricants and Bio-Based Lubricants
    • 4.2.2 Volatility in Raw Material Prices
    • 4.2.3 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Lubricant Type
    • 5.1.1 System Oil
    • 5.1.2 Marine Cylinder Lubricant
    • 5.1.3 Trunk Piston Engine Oil
    • 5.1.4 Other Lubricant Types
  • 5.2 Ship Type
    • 5.2.1 Bulker
    • 5.2.2 Tanker
    • 5.2.3 Container
    • 5.2.4 Other Ship Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Mexico
      • 5.3.2.3 Canada
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BP p.l.c. (Castrol)
    • 6.4.2 Chevron Corporation
    • 6.4.3 China Petrochemical Corporation (SINOPEC)
    • 6.4.4 ENEOS Corporation
    • 6.4.5 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.6 FUCHS
    • 6.4.7 Gazprom Neft PJSC
    • 6.4.8 Gulf Oil International Ltd
    • 6.4.9 Idemitsu Kosan Co.,Ltd
    • 6.4.10 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.11 LUKOIL
    • 6.4.12 Shell PLC
    • 6.4.13 Total Energies SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Naval Strength in Different Countries
  • 7.2 Other Opportunities