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市場調査レポート
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IoT分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

IoT Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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IoT分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

IoT分析市場規模は2024年に381億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,151億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.72%のCAGRで成長します。

IoT分析- 市場

IoT分析市場は、接続されたデバイスとIoTデータが多数あること、および企業が競争力を維持するために分析と自動化を必要としているという事実により成長しています。

主なハイライト

  • モノのインターネット(IoT)分析は、IoTデバイスから収集された広範囲のデータを評価するデータ分析ツールです。 IoT分析は、データ資産を最大限に活用し、ビジネス上の意思決定を支援するために、さまざまなエンドユーザー業界で大きな注目を集めています。
  • IoT分析では、顧客データを収集および分析して、顧客のニーズや好みを理解できます。これは、組織が顧客のニーズを満たすより良い製品やサービスを設計するのに役立ちます。たとえば、小売業者はIoT分析を使用して店内での顧客の動きを追跡し、顧客の興味に基づいてパーソナライズされた推奨事項を提供できます。
  • さらに、さまざまなエンドユーザー分野で接続デバイスの数が増加していることは、IoT分析市場の成長を促進する顕著な要因の1つです。たとえば、エリクソンのモビリティレポートによると、今年はセルラー接続を備えたIoTデバイスが15億台になると予想されています。
  • さらに、産業部門は工場を合理化するためにIoT分析の導入を開始しており、ロボットによる自動化が進んでいます。これらのロボットはネットワークで接続されることが多く、メーカーはデータを使用してより適切な意思決定を行うことができます。さらに、産業分野の企業は、さまざまなセンサーからのデータを分析することで、潜在的な安全上の危険を特定し、それらを回避するための予防措置を講じることができます。
  • COVID-19感染症のパンデミックはIoT分析市場に悪影響を及ぼし、顧客やエンドユーザーは予算の凍結やITおよびIoT支出の延期を余儀なくされました。しかし、パンデミック後、デジタル変革とコネクテッドデバイスの成長に伴い、ヘルスケアや製造組織での採用が増加したことにより、IoT分析市場は大幅な成長を遂げています。

IoT分析市場動向

ヘルスケアは大幅な成長が見込まれる

  • IoTベースのヘルスケアソリューションは、治療の質と効率を向上させることができます。 IoTと分析を活用したコネクテッドヘルスケアソリューションにより、プロアクティブでデジタル対応の患者中心モデルへの道が開かれ、予測期間中の市場の成長が促進されます。
  • さらに、ヘルスケアで使用されるモノのインターネット(IoT)アプリケーションは、必要な洞察を得るために分析する必要がある膨大な量のデータを生成します。ヘルスケア業界のデータや、さまざまなセンサーや接続されたデバイスによって生成されるストリーミングデータには、データを患者ケアやモニタリングのための実用的な洞察に変換するための高度な分析が必要であるため、ヘルスケア組織におけるIoT分析の需要が高まっています。
  • さらに、IoT分析デバイスはリアルタイムでデータを収集、分析、通信できるため、生データを保存する必要性が減ります。さらに、ヘルスケア機関は重要なヘルスケア分析とデータ主導の洞察を得ることができるため、意思決定が迅速化され、エラーが発生しにくくなります。このような利点により、予測期間中にヘルスケア分野におけるIoT分析の需要が促進されると予想されます。

ユーザーが心拍数や血圧などを追跡できるウェアラブルデバイスの増加とその普及により、構造化して分析する必要がある大量のデータが生成され、IoT分析の需要が高まっています。予測期間にわたって。たとえば、Cisco Systemsのデータによると、接続されたウェアラブルデバイスの数は、今年 11億500万台に達すると予想されています。

北米が最大のシェアを握ると予想される

  • 北米は、この地域に複数の確立されたベンダーが存在することと、小売、製造、IT、通信、ライフサイエンス、ヘルスケアなどのさまざまな業界でIoTテクノロジーが最も早く導入されたことにより、最大の市場シェアを保持しました。この地域のほとんどの企業は、自社製品のパフォーマンスを追跡するためにIoTの導入を進めています。
  • さらに、この地域では接続されたデバイスの数が多いため、IoT分析の成長が促進されています。たとえば、GSMA Intelligenceのデータによると、北米の消費者および産業用モノのインターネット(IoT)接続の合計数は、2025年には54億に増加すると予想されています。
  • さらに、この地域には情報技術市場で最も著名な企業がいくつか拠点を置いています。市場ベンダーは、継続的な研究開発を可能にしてIoTエコシステムを構築するために多額の投資を行っています。これにより、予測期間中のIoT分析の成長が促進されると予想されます。
  • たとえば、Airwire Technologiesなどの企業は、IBMと協力してコネクテッドカーおよびIoTサービスプラットフォームを実装し、洞察を収集し、車両センサーデータとその周囲の環境に基づいて行動し、車両だけでなく 促進要因との関係を確立しています。これらの要因により、この地域でのIoT分析の導入がさらに促進されると予想されます。

IoT分析業界の概要

IoT分析市場におけるプレーヤー間の競争企業間の敵対関係は、Microsoft、AWS、CISCOなどのいくつかの主要企業の存在により、適度に高まっています。広範な研究開発活動を実施することで製品を継続的に革新する能力により、他の企業に対して競争上の優位性を得ることができました。

2022年 8月、アマゾンウェブサービス(AWS)は、CEAT LTD(CEAT)がAWSを使用してスマート製造を推進し、負荷や摩耗などのさまざまなデータポイントを予測できるセンサーを備えたインテリジェントタイヤを発明していると発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 増大するIoTデータ量
    • コネクテッドカーとスマートシティの出現
  • 市場抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • エネルギーと公共事業
    • BFSI
    • 小売り
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー業界(ITおよび通信、運輸)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Cisco Systems, Inc
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Accenture PLC
    • Dell Technologies Inc.
    • Google LLC
    • The Hewlett Packard Enterprise Company
    • Teradata Corporation
    • Salesforce.com Inc

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62311

The IoT Analytics Market size is estimated at USD 38.16 billion in 2024, and is expected to reach USD 115.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.72% during the forecast period (2024-2029).

IoT Analytics - Market

The IoT analytics market is growing because of the large number of connected devices and IoT data, as well as the fact that businesses need analytics and automation to stay competitive.

Key Highlights

  • Internet of Things (IoT) analytics is a data analysis tool that assesses the broad range of data collected from IoT devices. IoT analytics are gaining significant traction in various end-user industries to make the most of their data assets and empower their business decisions.
  • IoT analytics can collect and analyze customer data to understand their needs and preferences. This can help organizations design better products and services that meet the needs of their customers. For instance, a retailer can use IoT analytics to track customers' movements in its store and offer personalized recommendations based on their interests.
  • In addition, the increasing number of connected devices across various end-user verticals is one of the prominent factors driving the growth of the IoT analytics market. For instance, according to Ericcson's mobility report, there will be 1.5 billion IoT devices with cellular connections this year.
  • Further, the industrial sector has started adopting IoT analytics to streamline their factories, which are increasingly automated by robots. These robots, which are often networked together, enable manufacturers to use the data to make better decisions. In addition, by analyzing data from various sensors, businesses in the industrial sector can identify potential safety hazards and take preventive measures to avoid them.
  • The COVID-19 pandemic negatively impacted the IoT analytics market, forcing their customers or end-users to freeze budgets or delay IT and IoT spending. However, post-pandemic, the IoT analytics market is experiencing significant growth due to increased adoption among healthcare and manufacturing organizations in line with increasing digital transformation and connected device growth.

IoT Analytics Market Trends

Healthcare is Expected to Witness Significant Growth

  • IoT-based healthcare solutions can improve the quality and efficiency of treatments. With connected healthcare solutions leveraging IoT and analytics, it would pave the way for a proactive, digitally enabled, and patient-centric model, boosting market growth over the forecast period.
  • Moreover, Internet of Things (IoT) applications used in healthcare generate a vast amount of data that needs to be analyzed to produce the required insights. Healthcare industry data or streaming data generated by various sensors and connected devices requires advanced analytics to transform data into actionable insights for patient care and monitoring, thus driving the demand for IoT analytics in healthcare organizations.
  • Further, IoT analytics devices can gather, analyze, and communicate data in real time, reducing the need to store raw data. Moreover, it enables healthcare organizations to get vital healthcare analytics and data-driven insights, which speed up decision-making and are less prone to errors. Such benefits are expected to drive the demand for IoT analytics in the healthcare sector over the forecast period.

The growth in wearable devices that allow the user to track heart rates, blood pressure, and many more, coupled with their increased adoption, has resulted in the generation of voluminous data that has to be structured and analyzed, thus driving the demand for IoT analytics over the forecast period. For instance, according to the data from Cisco Systems, the number of connected wearable devices is expected to reach 1,105 million this year.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • North America held the largest market share due to the presence of several established vendors in the region and also due to the earliest adoption of IoT technology in various industries, including retail, manufacturing, IT, telecom, life sciences, and healthcare. most of the companies in this region are increasingly adopting IoT to keep track of the performance of their offerings.
  • Further, the high number of connected devices in the region propels the growth of IoT analytics. For instance, according to the GSMA Intelligence data, North America's total number of consumer and industrial Internet of Things (IoT) connections is expected to grow to 5.4 billion in 2025.
  • Moreover, the region is home to some of the most prominent players in the information technology market. Market vendors are investing heavily to create an IoT ecosystem by enabling continued research and development. This is expected to fuel the growth of IoT Analytics over the forecast period.
  • For instance, companies, such as Airwire Technologies are working with IBM to implement its connected car and IoT services platform, to collect insights and act upon vehicle sensor data and the environment around it to establish a relationship with the driver, not just the vehicle. These factors are further expected to drive the adoption of IoT Analytics in the region.

IoT Analytics Industry Overview

The competitive rivalry amongst the players in the IoT analytics market is moderately high owing to the presence of some key players such as Microsoft, AWS, CISCO, and many more. Their ability to continually innovate their offerings by conducting extensive research and development activities has enabled them to gain a competitive advantage over the other players.

In August 2022, Amazon Web Services (AWS) announced that CEAT LTD (CEAT) is using AWS to drive smart manufacturing and invent intelligent tires with sensors that can predict various data points, such as load and wear. Using the breadth and depth of AWS cloud capabilities, including the Internet of Things (IoT), analytics and business intelligence, and machine learning, CEAT is digitizing factories to unlock manufacturing efficiencies, make data-driven decisions with SAP on AWS, and launch innovative digital services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volume of IoT Data
    • 5.1.2 Emergence of Connected Cars and Smart Cities
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Associated with Data Privacy and Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Energy & Utility
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Manufacturing
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Other End-user Industries (IT & Telecom, Transportation)
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.4 Cisco Systems, Inc
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.9 Google LLC
    • 7.1.10 The Hewlett Packard Enterprise Company
    • 7.1.11 Teradata Corporation
    • 7.1.12 Salesforce.com Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS