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市場調査レポート
商品コード
1331223

エンタープライズメタデータ管理市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Enterprise Metadata Management Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エンタープライズメタデータ管理市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エンタープライズメタデータ管理市場規模は、2023年の95億2,000万米ドルから2028年には259億3,000万米ドルに成長し、予測期間(2023年~2028年)のCAGRは22.18%になると予測されます。

メタデータ管理は、複数のビジネスプロセスにわたる自動化のニーズや、増加する顧客データやビジネスデータの量に対応する技術革新と実行の改善によって需要が拡大し続けています。

「ブロックチェーン」や「IoT」のような技術の採用の高まりに伴い、メタデータ管理の展開は、アプリケーションの新しい方法を開くことによって、新しい傾向が見られることが期待されます。エンタープライズメタデータ管理は、生成・保存されたメタデータの管理とセキュリティ確保に役立つため、あらゆる業界で採用が進むブロックチェーン技術に巨大な範囲を持っています。したがって、エンタープライズメタデータ管理市場は大きく成長すると予想されます。

メタデータ・ソリューションは、デジタル化の進展により、ビッグデータのエコシステムの重要な一部となっています。デジタル化により、データを生成するノード数が大幅に増加したため、企業は大量のデータを生成しています。

さらに、データ生成量は天文学的な伸びを示しており、従来のシステムではその管理が困難になっています。このことが、オンプライムやクラウドで展開されるエンタープライズメタデータ管理システムへの移行をさらに後押ししています。

多くのチャネルにまたがる情報の一貫性は、ビジネス・ユーザーとIT部門にとって課題となります。すべての環境のメタデータを含む単一のリポジトリを見つけるための共有リポジトリの欠如は、市場の成長を妨げるかもしれないです。

COVIDの流行の恐れと中国の不確実なパンデミック後の進路のため、世界は、より深刻なサプライチェーンの痛み、製造の中断を経験し、市場販売における製造、流通、販売製品に深刻な影響を与える深刻なリスクにさらされていました。

エンタープライズメタデータ管理市場の動向

メディア&エンターテインメント分野が市場成長を牽引

時間の経過に伴うメディア消費の大きな変化により、メディアとエンターテインメントビジネスは現在変化しています。この変化はメディアコンテンツのオンライン化に起因します。消費者はいつでも、どこからでもコンテンツにアクセスできるようになっています。

ストリーミング・プラットフォームの最も重要な点は、メタデータ管理です。これによってサービスは、コンテンツの説明をリンクさせ、クリップや画像を含むように構造化し、アクセスを提供・制限し、収益化し、異なるフォーマット間のトランスコーディングを処理し、広告を掲載するプロセスを断ち切ることができます。

メディアプラットフォームがメタデータ検索を適切に管理できるかどうかで、ユーザーがどれだけ長くそのプラットフォームにとどまり、どれだけ簡単に関連素材にアクセスできるかが決まり、それが利益に直接影響する可能性が高いです。

さらに、リソースの効率化、ビジネスインテリジェンス、制作ドキュメンテーション、ライフタイムの延長、コンテキストの作成、関連性の強化、関連性の向上は、メディアストリーミングにおけるメタデータ管理の重要な要素です。

メディア素材の最も重要な構成要素はメタデータであり、これは不可欠な要素です。エンタープライズメタデータ管理は、メディアプラットフォームが収益性を高めるための計画の中核をなしています。メタデータ管理の主な機能は、統合の問題やデータガバナンスに取り組むことかもしれないです。コンテンツ収益化の主役は、コンテンツの潜在能力を最大限に引き出すメタデータ管理かもしれないです。

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北米が大きな市場シェアを占める

消費者と企業が分析ツールを早期に導入したため、北米は現在、企業のメタデータ管理の世界市場を独占しています。

同地域では、ほとんどの産業でクラウドベースおよびオンプレミスのデータ管理・ガバナンスシステムが大幅に採用されています。

同地域では、ビッグデータとアナリティクス分野への投資と利益が増加しているため、エンタープライズメタデータ管理が盛んになっています。北米のビッグデータとアナリティクスのソリューションに最も多額の投資が見込まれる潜在的な主要産業は、銀行、通信、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、小売、連邦政府・中央政府、専門サービスの5つです。

また、ヘルスケア・ライフサイエンス、小売・eコマース、BFSIの各分野で普及率が高まっていることなどから、市場の拡大が見込まれています。

また、同地域のデジタル化傾向の高まりやスマートデバイスの利用増加により、多くのソースから大量のデータが生成されており、データとメタデータ管理のためのツールやサービスの構築が必要となっています。この地域のデータ急増は、企業にメタデータ管理システムの利用を迫っています。

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エンタープライズメタデータ管理産業の概要

エンタープライズメタデータ管理市場は、Oracle Corporation、IBM Corporation、SAP SE、Alation Inc.、Alex Solutions、Global IDs Corporation、Smart Logic Semaphore Inc.などの著名ベンダーで構成されています。各ベンダーの競争は激しいが、市場を牽引しているベンダーの存在はないため、エンタープライズメタデータ管理市場の集中度は低いです。

2022年9月、Alation Inc.は、現代のデータ統合における世界リーダーの1つであるFivetranとの戦略的パートナーシップを発表しました。この戦略的パートナーシップは、Fivetranが管理するパイプラインを通過する企業データの可視性を共有顧客に提供します。Fivetranは、データおよび分析チームが、運用システムから分析プラットフォームへデータを安全かつ効率的に移動することを可能にします。Alationは、パイプライン開発を加速するためにデータへの可視性を強化し、ユーザーが利用可能な豊富な情報を理解し、そこから洞察を導き出せるようにします。

2022年4月、アダプティブ・インクはスパーク・コンパスとの協業を発表しました。スパーク・コンパスのプラットフォームとそのイベント・アクション・コミュニケーション構造は、さまざまなデータ中心のデータソースに対するAIとコミュニケーションの改善と相まって、ガバナンスと監査可能性を強化するための権威ある単一真実点を提供することにより、現在および将来の顧客に付加価値をもたらすことができます。両社が提供する能力を組み合わせることで、顧客やパートナーに利益をもたらします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 集中型データ管理ソリューションへの需要
    • データ品質重視の高まり
  • 市場抑制要因
    • 潜在的な採用企業にとってROIは依然として中心的な関心事

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンクラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • BSFI
    • ヘルスケア
    • メディア&エンターテイメント
    • IT&テレコム
    • 小売
    • 政府機関
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Alation Inc.
    • Collibra NV
    • Informatica LLC
    • Datum LLC
    • Smartlogic Semaphore Inc.
    • Global IDs Incorporation
    • ASG Technologies
    • Alex Solutions

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62348

The Enterprise Metadata Management Market size is expected to grow from USD 9.52 billion in 2023 to USD 25.93 billion by 2028, at a CAGR of 22.18% during the forecast period (2023-2028).

Metadata management continues to grow in demand, augmented by innovation and improved execution addressing the needs of automation across multiple business processes and increasing volumes of customer and business data.

With the rising adoption of technologies like "blockchain" and "IOT," the deployment of metadata management is expected to witness a new trend by opening new ways of applications. Enterprise metadata management has a massive scope in blockchain technology, which is increasingly adopted in every industry, as it helps manage and secure the Metadata generated and stored. Hence, the enterprise metadata management market is expected to grow significantly.

The metadata solutions have become a crucial part of the Big Data ecosystem owing to increased digitalization. Due to digitalization, businesses are generating a large amount of data, as the number of nodes generating data has increased drastically.

Moreover, The growth in data generation has been astronomical, due to which it has become difficult for the traditional system to manage them. This has further aided in shifting toward enterprise metadata management systems, which are being deployed on-primes and in the Cloud.

Information consistency across many channels becomes challenging for business users and IT. The lack of a shared repository to find a single repository containing all of the environment's Metadata might hamper the market's growth.

The globe was at serious risk of experiencing more severe supply chain pain, manufacturing disruptions, and severely impacted manufacture, distribution, and sales products in market sales because of fears of COVID outbreaks and China's uncertain post-pandemic path.

Enterprise Metadata Management Market Trends

Media & Entertainment Segment Drives the Market Growth

Due to the significant changes in media consumption over time, the media and entertainment business is currently changing. The change resulted from media content moving online. Consumers can now access material at any time and from any location.

The most important aspect of a streaming platform is metadata management. It allows the service to link content descriptions, structure it to include clips and images, provide and restrict access, monetize it, handle transcoding between different formats, and break the process to have ads.

A media platform's ability to properly manage metadata searches will determine how long users stay on the platform and how easily they can access relevant material, which will likely impact profits directly.

Furthermore, resource efficiency, business intelligence, production documentation, lifetime extension, context creation, enhanced relevance, and increased relevance are metadata management's critical components of media streaming.

The most critical component of media material is the metadata, Which is the essential component. Enterprise metadata management is at the core of media platforms' plans for boosting their profitability. Metadata management's primary function may be to tackle integration problems or data governance. The main force behind content monetization may be metadata management, which can liberate the content's full potential.

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North America to Account for a Significant Market Share

Due to consumers' and enterprises' early adoption of analytics tools, North America is currently dominating the global market for corporate metadata management.

The region has seen significant adoption of cloud-based and on-premises data management and governance systems in most industries.

Enterprise metadata management is flourishing in the region due to increased investments and profits in the Big Data and analytics sectors. The five potential and leading industries anticipated to invest the most heavily in North America's big data and analytics solutions are banking, telecommunications, media and entertainment, healthcare, retail, federal/central government, and professional services.

In addition, the market is anticipated to increase due to factors like the increasing penetration rate in the healthcare and life sciences, retail and e-commerce, and BFSI verticals.

Also, a massive volume of data is produced from many sources due to the region's growing digitalization tendencies and increased use of smart devices, necessitating the creation of tools and services for data and metadata management. The region's exponential surge in data proliferation forces enterprises to use metadata management systems.

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Enterprise Metadata Management Industry Overview

The Enterprise Metadata Management market comprises prominent vendors such as Oracle Corporation, IBM Corporation, SAP SE, Alation Inc., Alex Solutions, Global IDs Corporation, Smart Logic Semaphore Inc., and others. There is intense competition between the players, but none is driving the market, which makes the enterprise metadata management market concentration low.

In September 2022, Alation Inc. announced a strategic partnership with Fivetran, one of the global leaders in modern data integration, that enables joint customers to find and understand the full context of their data in the contemporary data stack. The strategic partnership provides shared customers visibility into enterprise data as it moves through Fivetran-managed pipelines. Fivetran enables data and analytics teams to securely and efficiently move data from operational systems to analytics platforms. Alation enhances visibility into the data to speed pipeline development, ensuring users understand the wealth of information available and can derive insights from it.

In April 2022, Adaptive, Inc announced the collaboration with Spark Compass; Spark Compass platform and its event-action communication structure, we will be able to bring added value to our current and future clients by providing an authoritative single-point-of -truth for enhanced governance and audit-ability coupled with improved AI and communications to various data-centric sources of data and companies will bring their combined solutions to the Sports Tech, AI and machine learning markets, Fin-tech, Energy, Retail, Government and Advanced Banking Technologies markets on a global scale. Combining the capabilities offered by both companies will benefit their clients and partners.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Centralized Data Management Solutions
    • 5.1.2 Growing Emphasis on Data Quality
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 ROI Remains a Core Concern for Potential Adopters

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-Cloud
    • 6.1.2 On-Premise
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BSFI
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Media & Entertainment
    • 6.2.4 IT & Telecom
    • 6.2.5 Retail
    • 6.2.6 Government
    • 6.2.7 Others End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Alation Inc.
    • 7.1.5 Collibra NV
    • 7.1.6 Informatica LLC
    • 7.1.7 Datum LLC
    • 7.1.8 Smartlogic Semaphore Inc.
    • 7.1.9 Global IDs Incorporation
    • 7.1.10 ASG Technologies
    • 7.1.11 Alex Solutions

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS