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市場調査レポート
商品コード
1444455

工業用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Industrial Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 300 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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工業用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

世界の工業用潤滑油の市場規模は、2024年に220億7,000万リットルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 3.38%で成長し、2029年までに260億6,000万リットルに達すると予測されております。

工業用潤滑油- 市場

2020年の市場は、COVID-19によってマイナスの影響を受けました。しかし、パンデミックは産業活動における自動化プロセスに大規模なプラスの影響を与えました。パンデミックによる人員の確保の制限、作業場所で安全な距離を保つ必要性、さまざまな個人用保護具の使用により、産業全体で自動化の導入が加速しています。さらに、生産性の向上により機械の稼働時間と装置の速度も増加し、装置の耐荷重面での適切な潤滑の重要性が高まっており、調査対象市場の需要が高まっています。

主なハイライト

  • 短期的には、風力エネルギー部門からの需要の増加が市場の成長を促進すると予想されます。
  • しかし、環境に対する潤滑油の悪影響は、調査対象の市場の成長を妨げる可能性があります。
  • それにもかかわらず、バイオ潤滑油の注目度の高まりと低粘度潤滑油の開発は、調査対象市場の成長の機会として機能する可能性があります。
  • アジア太平洋が世界中の市場を独占しており、中国、インド、インドネシアなどの国々からの消費が最も多くなっています。

工業用潤滑油の市場動向

発電部門が市場を独占

  • 発電は世界経済の最も重要な部門の1つであり、これがなければほぼすべての製造業務が停止する可能性があります。製造技術の進歩により、さまざまな新しいプラントが稼働し、さまざまなエンドユーザー産業での電力需要が増加しています。
  • タービンは発電のためのエネルギー分野で重要な役割を果たしています。風力、太陽光、水力、火力などの電力源に関係なく、タービンは発電に広く使用されています。発電中にタービンからは大量の熱が放出されます。一般に、タービン以外に、発電部門で使用される主要コンポーネントには、ポンプ、ベアリング、ファン、コンプレッサー、ギア、油圧システムなどがあります。風力タービンは、湿度、高圧、高負荷、振動、温度などの多くの要因にさらされます。ギア油およびタービン油は、潤滑目的でこの分野で広く使用されています。
  • 多くの企業は、機械の耐用年数全体にわたって総所有コスト(TCO)を削減することが、投資から最大限の価値を引き出すための鍵であるという事実をすでに認識しています。しかし、潤滑がTCOに与える影響は過小評価されがちです。
  • 一般に、潤滑油のコストが発電会社の総運営支出に占める割合は5%未満です。産業調査によると、約58%の企業が潤滑油の選択により5%以上のコスト削減に貢献できると認識していましたが、潤滑油の影響が最大6倍になる可能性があると認識している企業は10社に1社未満(8%)でした。
  • 水力発電では、潤滑油はエアコンプレッサー、ギア、タービン、循環油システム、油圧装置、ベアリングなどに使用されます。消費される潤滑油には、グリース、一般潤滑油、トランスミッション油、タービン油、作動油などが含まれます。原子力発電所では、効率を高めるために主に蒸気タービンに潤滑油(タービン油)が使用されています。
  • 石炭火力発電所では、空気圧縮機、油圧機器、タービン、移動機器、ベアリング、ギアなどに潤滑油が使用されています。石炭掘削機システムは、ギアオイル、グリース、トランスミッションオイル、油圧オイルなど、さまざまな種類の潤滑油も消費します。石炭火力発電所では、高温で耐久性の高い潤滑油が消費されます。
  • したがって、パンデミックからの世界経済回復後には、そのようなすべての要因と動向が潤滑油の需要を促進すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占

  • 中国、インド、インドネシアなどの国々からの消費が増加しているため、アジア太平洋がリチウム消費の主要市場であることが判明しました。
  • 現在のシナリオでは、中国が潤滑油とグリースの最大の消費者となっています。さまざまな分野に関わる大規模な製造活動と、工業および自動車分野の急速な成長により、この国は情勢の主要な潤滑油消費国および生産国に位置するようになりました。
  • 2021年、中国のトップ経済プランナーは90件の固定資産投資プロジェクトを認可し、開発促進に貢献しました。 2021年、国家発展改革委員会は、主に運輸、エネルギー、節水、情報技術分野における1,220億米ドルの投資プロジェクトを承認しました。最新の統計によると、2021年の中国の固定資産投資は前年比4.9%増の54兆4,500億元(約7兆6,800億米ドル)を超え、2019年の同時期と比べて8%増加しました。2021年以降も財政・金融支援が強化され、この国には効果的な投資を拡大する潜在力とインセンティブがあります。
  • さらに、中国は近い将来、建設が固定資産の大半を占める新しいインフラに注力しています。支出の増加と政府のインフラ整備への注力により、建設活動のこのような成長は将来も見られると予想されます。
  • 中国自動車工業協会(CAAM)は、2021年の累計自動車生産台数が前年比3.4%増の2,608万2,000台だったと報告しました。 CAAMは、自動車市場が2022年以降も着実な成長を記録し続ける可能性があると予測しています。
  • インドはこの地域で第2位の潤滑油消費国であり、世界では米国と中国に次いで第3位です。この国は世界の潤滑油市場の需要の約7%を占めています。工業用潤滑油市場は本質的に細分化されていますが、インドのグリース市場は本質的に高度に統合されており、上位5社が市場シェアの75%以上を占めています。
  • FAME-II制度の2024年までの延長、二輪車に対するインセンティブの強化、自動車および自動車部品部門向けの生産連動型インセンティブ(PLI)制度の開始(26,000億ルピー相当)などの政府の有利な政策(約32億米ドル)、および18,000億ルピー(約2兆2,200億米ドル)相当の先端化学セル向けPLIは、先端技術を採用するこの分野に大きな支援を提供する可能性があります。
  • インドネシア(世界第4位の人口国)は、その巨大な人口、高度な都市化、急速に台頭している中産階級の理由から、近年潜在的な潤滑油市場の一つとなっています。近年、鉱業、繊維、インフラなどの分野で工業用潤滑油の消費が増加しています。
  • インドネシア食品・飲料起業家協会(GAPMMI)によると、食品・飲料産業は2021年までに7%増加すると推定されています。Badan Pusat Statistik(インドネシア統計局)によると、大規模および中規模の製造業の生産高はマイナスとなっています。 2021年の成長率は8.01%です。
  • インドネシア政府は、2024年までに25の空港や住宅団地などの建設を含む建設プロジェクトに約4,120億米ドルを投資する計画を立てています。このような投資は、国の成長を強化するという政府の目標の一部です。しかし、サプライチェーンの混乱により、短期的には当初予想されていたこの分野の成長経路が妨げられることが予想されます。
  • したがって、前述のすべての要因は、将来調査される市場に大きな影響を与える可能性があります。

工業用潤滑油産業の概要

世界の工業用潤滑油市場は本質的に細分化されています。市場の主要企業には、Royal Dutch Shell PLC、Exxon Mobil Corporation、China Petroleum & Chemical Corporation、China National Petroleum Corporation、 BP PLC (Castrol)などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 風力エネルギー部門からの需要の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 潤滑油の環境への悪影響
  • 産業のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • エンジンオイル
    • トランスミッション・作動油
    • 金属加工液
    • 一般工業油
    • ギアオイル
    • グリース
    • プロセスオイル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業
    • 発電
    • 重機
    • 食品・飲料
    • 冶金・金属加工
    • 化学品製造
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • フィリピン
      • インドネシア
      • マレーシア
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • トルコ
      • スペイン
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • チリ
      • その他の南米
    • 中東
      • サウジアラビア
      • イラン
      • イラク
      • アラブ首長国連邦
      • クウェート
      • その他の中東
    • アフリカ
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • モロッコ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、コラボレーション、契約
  • 市場シェア(%)分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Amsoil Inc.
    • Bharat Petroleum Corporation Limited
    • Blaser Swisslube AG
    • BP PLC(Castrol)
    • Carl Bechem GmbH
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation(PetroChina)
    • China Petroleum &Chemical Corporation(SINOPEC Group)
    • Eni SpA
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazprom Neft PJSC
    • Gulf Oil International
    • HPCL
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • ITW(ROCOL)
    • ENEOS
    • Kluber Lubrication
    • Lukoil Lubricants Company
    • PT Pertamina
    • Petrobras
    • Petronas Lubricants International
    • Phillips 66 Lubricants
    • Repsol
    • Royal Dutch Shell PLC
    • Tide Water Oil Co.(India)Ltd
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

  • バイオ潤滑油への高まる注目度
  • 低粘度潤滑油の開発
目次
Product Code: 60969

The Industrial Lubricants Market size is estimated at 22.07 Billion liters in 2024, and is expected to reach 26.06 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 3.38% during the forecast period (2024-2029).

Industrial Lubricants - Market

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. However, the pandemic has affected the automation process in industrial activities on a large scale in a positive way. The limited availability of manpower due to the pandemic, the need to keep a safe distance in working places, and the use of various personal protective equipment have accelerated the adoption of automation throughout industries. Moreover, the increase in productivity has also increased the run time of the machinery and the speed of the equipment, which has increased the importance of adequate lubrication on the load-bearing surfaces of the equipment, thus enhancing the demand for the studied market.

Key Highlights

  • Over the short term, increasing demand from the wind energy sector is expected to drive the market's growth.
  • However, the detrimental effects of lubricants on the environment are likely to hinder the growth of the market studied.
  • Nevertheless, the growing prominence of bio-lubricants and the development of low-viscosity lubricants are likely to act as opportunities for the growth of the market studied.
  • Asia-Pacific dominates the market across the world, with the most substantial consumption from countries like China, India, and Indonesia.

Industrial Lubricants Market Trends

Power Generation Segment Dominated the Market

  • Power generation is one of the most important sectors of the global economy, without which almost all manufacturing operations may cease. Advancements in manufacturing technologies are resulting in the commencement of various new plants, increasing the demand for electricity in various end-user industries.
  • Turbines play a key role in the energy sector for generating electricity. Irrespective of the source of electricity, i.e., wind, solar, hydro, thermal, and others, turbines are widely used for power generation. A large amount of heat is emitted from a turbine during the production of electricity. In general, other than turbines, the major components used in the power generation sector include pumps, bearings, fans, compressors, gears, and hydraulic systems. Wind turbines are subjected to many factors, such as humidity, high pressure, high loads, vibrations, and temperature. Gear and turbine oils are widely used in this sector for lubrication purposes.
  • Many companies are already aware of the fact that reducing the total cost of ownership (TCO) over the lifetime of machinery is key to extracting the best possible value from the investment. However, the impact of lubrication on the TCO is underestimated too often.
  • In general, the cost of lubricants accounts for less than 5% of a power generation company's total operational expenditure. According to an industry survey, about 58% of the companies recognized that lubricant selection could help reduce costs by 5% or more, but fewer than 1 in 10 (8%) companies realized that the impact of lubrication could be up to six times more.
  • In hydroelectric power generation, lubricants are used for air compressors, gears, turbines, circulating oil systems, hydraulics, and bearings, among other purposes. The lubricants consumed include greases, general lubricating oils, transmission oils, turbine oils, and hydraulic oils, among others. In nuclear power plants, lubricants (turbine oils) are used mainly for steam turbines for better efficiency.
  • In coal-fired power plants, lubricants are used for air compressors, hydraulics, turbines, mobile equipment, bearings, and gears. Coal excavator systems also consume different types of lubricants, including gear oils, greases, transmission oils, and hydraulic oils. Coal-fired power plants consume high-temperature and heavy-duty lubricants.
  • Hence, all such factors and trends are expected to drive the demand for lubricants, post the global economic recovery from the pandemic.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific was found to be the major market for the consumption of lithium, owing to increasing consumption from countries such as China, India, and Indonesia.
  • China is the largest consumer of lubricants and greases in the current scenario. The vast manufacturing activities pertaining to different sectors and the rapid growth in the industrial and automotive sectors have pushed the country to stand among the major lubricant consumers and producers in the global landscape.
  • In 2021, China's top economic planner sanctioned 90 fixed-asset investment projects, helping increase development. In 2021, the National Development and Reform Commission approved USD 122 billion in investment projects, mostly in the transportation, energy, water conservation, and information technology sectors. According to the current statistics, China's fixed-asset investment increased by 4.9% Y-o-Y to over CNY 54.45 trillion (~USD 7.68 trillion) in 2021, up 8% from the same period in 2019. With enhanced fiscal and monetary support beyond 2021, the country has the potential and incentive to expand effective investments.
  • In addition, China has been focusing on new infrastructure, with construction being the majority type of fixed assets, in the near future. Such growth in construction activity is expected to be witnessed in the future, owing to increased expenditure and the government's focus on infrastructure growth.
  • The China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) reported cumulative motor vehicle production levels for 2021, which were 26.082 million units, up by 3.4% Y-o-Y. CAAM predicts the motor vehicle market may continue to record steady growth in 2022 and beyond.
  • India is the second-largest lubricant consumer in the region and the third-largest in the world, after the United States and China. The country accounts for about 7% of the demand in the global lubricants market. While the industrial lubricants market is fragmented in nature, the Indian grease market is highly consolidated in nature, with the top five players accounting for more than 75% of the market share.
  • Favorable government policies, such as the extension of the FAME-II scheme until 2024, the enhancement of incentives for two-wheelers, the launch of the production-linked incentive (PLI) scheme for the auto and auto component sector (worth INR 26,000 crore (~USD 3.20 billion)), and the PLI for advanced chemistry cell worth INR 18,000 crore (~USD 2.22 trillion), are likely to provide significant support to the sector as it adopts advanced technologies.
  • Indonesia (the world's fourth-largest populated country) has been among the potential lubricants markets in recent years on account of its huge population, high urbanization, and rapidly rising middle class. Sectors such as mining, textile, and infrastructure have been driving the consumption of industrial lubricants in the recent past.
  • According to the Indonesian Food and Beverage Entrepreneurs Association (GAPMMI), the food and beverage industry is estimated to rise by 7% by 2021. As per Badan Pusat Statistik (Statistics Indonesia), the production output from large and medium manufacturing industries exhibited a negative growth of 8.01% in 2021.
  • The Government of Indonesia has been planning to invest about USD 412 billion in building projects, including constructing 25 airports, residential complexes, etc., by 2024. Such investments are part of the government's target to seek to strengthen growth in the country. However, the disruption in the supply chain is expected to hinder the initially expected growth path of the sector in the short term.
  • Therefore, all the aforementioned factors are likely to significantly impact the market studied in the future.

Industrial Lubricants Industry Overview

The global industrial lubricants market is fragmented in nature. Some of the key players in the market include Royal Dutch Shell PLC, Exxon Mobil Corporation, China Petroleum & Chemical Corporation, China National Petroleum Corporation, and BP PLC (Castrol), among other companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from the Wind Energy Sector
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Detrimental Effects of Lubricants on the Environment
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Engine Oil
    • 5.1.2 Transmission and Hydraulic Fluid
    • 5.1.3 Metalworking Fluid
    • 5.1.4 General Industrial Oil
    • 5.1.5 Gear Oil
    • 5.1.6 Grease
    • 5.1.7 Process Oil
    • 5.1.8 Other Product Types
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Power Generation
    • 5.2.2 Heavy Equipment
    • 5.2.3 Food and Beverage
    • 5.2.4 Metallurgy and Metalworking
    • 5.2.5 Chemical Manufacturing
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Phillipines
      • 5.3.1.6 Indonesia
      • 5.3.1.7 Malaysia
      • 5.3.1.8 Thailand
      • 5.3.1.9 Vietnam
      • 5.3.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
      • 5.3.2.4 Rest of North America
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Russia
      • 5.3.3.6 Turkey
      • 5.3.3.7 Spain
      • 5.3.3.8 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Chile
      • 5.3.4.5 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 Iran
      • 5.3.5.3 Iraq
      • 5.3.5.4 United Arab Emirates
      • 5.3.5.5 Kuwait
      • 5.3.5.6 Rest of Middle East
    • 5.3.6 Africa
      • 5.3.6.1 Egypt
      • 5.3.6.2 South Africa
      • 5.3.6.3 Nigeria
      • 5.3.6.4 Algeria
      • 5.3.6.5 Morocco
      • 5.3.6.6 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Amsoil Inc.
    • 6.4.2 Bharat Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.3 Blaser Swisslube AG
    • 6.4.4 BP PLC (Castrol)
    • 6.4.5 Carl Bechem GmbH
    • 6.4.6 Chevron Corporation
    • 6.4.7 China National Petroleum Corporation (PetroChina)
    • 6.4.8 China Petroleum & Chemical Corporation (SINOPEC Group)
    • 6.4.9 Eni SpA
    • 6.4.10 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.11 FUCHS
    • 6.4.12 Gazprom Neft PJSC
    • 6.4.13 Gulf Oil International
    • 6.4.14 HPCL
    • 6.4.15 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 6.4.16 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.17 ITW (ROCOL)
    • 6.4.18 ENEOS
    • 6.4.19 Kluber Lubrication
    • 6.4.20 Lukoil Lubricants Company
    • 6.4.21 PT Pertamina
    • 6.4.22 Petrobras
    • 6.4.23 Petronas Lubricants International
    • 6.4.24 Phillips 66 Lubricants
    • 6.4.25 Repsol
    • 6.4.26 Royal Dutch Shell PLC
    • 6.4.27 Tide Water Oil Co. (India) Ltd
    • 6.4.28 TotalEnergies
    • 6.4.29 Valvoline Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Prominence for Bio-Lubricants
  • 7.2 Development of Low Viscosity Lubricants