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市場調査レポート
商品コード
1403903

禁煙補助薬-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Smoking Cessation Aids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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禁煙補助薬-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

禁煙補助薬市場は予測期間中に12.5%のCAGRで推移する見込み。

COVID-19は市場成長に大きな影響を与えました。社会的交流の減少や社会的孤立の増大は、多くの人々にとって日々のストレスの増大につながり、タバコを吸うケースを増加させました。例えば、2022年11月にNature Public Health Emergency Collectionに掲載された論文によると、パンデミック期間中はパンデミック前に比べてタバコの売上が増加したことが観察されました。HIV感染者の喫煙率は一般人口よりも高かったです。しかし、COVID-19の入院症例が増加したことで、ニコチン製品はCOVID-19感染の予防効果を持ち、コロナウイルスの侵入と拡散を抑制できるため、需要が増加しました。例えば、2022年8月にUW-Center for Tobacco Research and Intervention(CTRI)が発表した論文によると、ニコチンガム、錠剤、パッチの処方は、COVID-19で入院した喫煙者の死亡率低下と関連していることが観察されました。さらに、電子タバコ、ニコチン製剤、その他の禁煙デバイスの使用が人口の間で増加したことで、調査された市場は大きな成長を示しました。予測期間中も成長が見込まれています。

喫煙中毒人口の多さ、喫煙の危険性に対する認識、タバコ製品の広告禁止などの要因が、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。

様々なタバコや禁煙キャンペーンを組織する政府や組織の取り組みが増加しているため、身体への有害な影響に関する国民の意識が高まっています。これは、ユーザーの間で禁煙デバイスや製品の採用を増加させ、市場成長を促進すると予測されます。例えば、2022年5月、インドのカルナータカ州保健大臣K Sudhakar氏は、QRコード対応のビルボードやポスターを含むIndiaVsTobaccoキャンペーンを開始しました。このキャンペーンは、タバコのない国を目指す若者、保護者、団体を巻き込みました。このインタラクティブなビルボードは、副流煙の危険性やタバコの使用が地域社会にもたらす健康リスクについて議論を始めることを目的としています。また、2021年5月、世界保健機関(WHO)中国事務所と国家衛生委員会(NHC)計画情報部は、中国のWNTD 2021キャンペーンと中国禁煙プラットフォーム・ミニ・プログラムを開始しました。

さらに、タバコの使用量が世界的に増加し、医療上の負担が増加しています。例えば、WHOが2022年5月に発表したデータによると、パンデミック期には世界人口の22.3%がタバコを使用し、そのうち男性は世界男性総人口の36.7%、女性は世界女性総人口の7.8%を占めていました。そのため、世界の喫煙者数の増加に伴い、ニコチン代替療法や禁煙補助製品の使用量が増加しており、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

さらに、市場における禁煙治療薬や禁煙デバイスの開発・上市に注力する企業が増加していることから、ユーザー間での採用が増加し、予測期間中の市場成長が拡大すると予想されます。例えば、2022年2月、betapharm Arzneimittel GmbH社は、ドイツ市場で初のジェネリックニコチンチューインガム「Nicotine Beta」を発売しました。この製品は、NRT(ニコチン置換療法)の利点を強調したジェネリック製品です。

したがって、上記の要因により、調査対象市場は予測期間中に成長すると予想されます。ただし、薬剤の副作用が予測期間中の市場成長を阻害する可能性が高いです。

禁煙補助薬市場動向

電子タバコセグメントは予測期間中に大幅な成長が見込まれる

電子タバコ(E-cigarettes)またはVapingデバイスは、ニコチン、香料、その他の物質を含むエアロゾルを吸引するために人々が使用する電池式デバイスです。電子タバコの2つの主要なタイプは、カートリッジと使い捨てです。カートリッジは充電式で、複数回使用できるように設計されています。充填済みのカートリッジは、空になったら交換することが多いです。使い捨てタイプは、充電や再充填ができないため、ジュースや充電がなくなると廃棄されます。

電子タバコセグメントは、予測期間中に禁煙補助薬市場で大きな成長を示すことが期待されています。これは、電子タバコが従来のタバコよりも安全であるという理解の高まり、ポッドシステムやスコンクMODのような電子タバコ技術の増加、ユーザーの採用率の上昇などの要因によるものです。

CDCが発表したデータによると、2022年10月に米国の中高生が現在(過去30日間)電子タバコを使用していると報告したのは約255万人で、高校生の14.1%、中学生の3.3%を含みます。さらに、同じ情報源によると、これらの青少年の約85%がフレーバー付きの電子タバコを使用し、半数以上が使い捨て電子タバコを使用していました。このように、人口の間で電子タバコの高い採用率は、市場での需要を増加させました。その結果、革新的な製品やデバイスの開発に注力する企業が増え、同分野の成長に貢献しました。

さらに、2022年10月にTobacco Induced Diseases誌に掲載された論文によると、7日間の禁煙率と6カ月以上の禁煙継続率において、電子タバコはニコチン置換療法(NRT)よりも優れているようであることが観察されました。これは、人口の間で電子タバコの採用を増加させ、セグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、主要企業による製品発売の増加は、市場における革新的な喫煙製品やデバイスの可用性を高め、予測期間にわたってセグメントの成長を促進すると予想されます。例えば、2022年8月、SMOKはジャカルタで開催された世界製品発表イベントで、VapingデバイスのSOLUSシリーズのアップグレード版である新しいSOLUS 2シリーズを発表しました。これは、ベイパーに改良されたベイプ体験とコストパフォーマンスを提供するものです。また、Innokin Technologyは2022年5月、水性ジュース「AQ30」を搭載したウォーターベース・ベイピング・技術を採用したヴェポライザーのラインナップを発表しました。水性ヴェイピングは、従来のヴェイピング・システムよりも滑らかな水蒸気と素早い満足感を提供し、水蒸気の脱水性を低減します。

したがって、電子タバコの高い採用率や製品発売の増加などの上記の要因によって、研究セグメントは予測期間中に成長すると予想されます。

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北米が予測期間中に大きな市場シェアを占める見込み

北米は、喫煙に関連する疾病の負担の増加、有利な政府イニシアチブの増加、電子タバコと加熱式タバコの採用の増加、製品発売の増加などの要因により、予測期間にわたって大きな市場シェアを占めると予想されます。

人口の間で電子タバコの採用が増加していることが市場成長を促進する主要要因です。例えば、CDCが発表したデータによると、2022年10月、青少年の4人に1人以上(27.6%)が電子タバコを毎日使用し、10人に4人以上(42.3%)が過去30日のうち20日以上使用しました。さらに、同じソースによると、最も使用されている電子タバコのデバイスの種類は、使い捨て(55.3%)、プレフィルドまたは詰め替え可能なポッドまたはカートリッジ(25.2%)、タンクまたはMODシステム(6.7%)が続いた。また、米連邦取引委員会が2022年8月に発表したデータによると、パンデミック期間中にフレーバー付きの使い捨て電子タバコとメンソール入り電子タバコカートリッジの売上が増加したことが確認されています。

さらに、政府や民間団体は、ニコチンパッチと禁煙におけるその利点についての認知度を高めており、市場の成長に寄与しています。例えば、FDAによると、2022年7月、FDAによって承認または認可された禁煙補助製品は、ユーザーの禁煙を支援し、成功率を高める可能性さえあります。また、市販のニコチン代替療法(NRT)は、皮膚パッチや経皮ニコチンパッチなど、18歳以上の人への販売が承認されています。

さらに、地域別の製品発売の増加も市場成長に寄与しています。例えば、2022年9月、22nd Century Groupはコロラド州で低ニコチンタバコVLNを発売しました。また、2021年10月には、FDAが電子タバコであるVuseのSoloとそのタバコ風味のニコチンカートリッジを認可しました。米国では、喫煙者が従来のタバコに含まれる有害な化学物質にさらされる機会を大幅に減らすことができます。また、2021年9月にはEndo International plcが米国で禁煙に使用されるファイザーのChantix(バレニクリン)錠剤のジェネリック医薬品を発売しました。

したがって、上記の要因、禁煙補助製品の高い採用率、製品上市の増加、政府のイニシアチブの高まりにより、調査された市場は予測期間中に成長すると予想されます。

禁煙補助薬業界概要

禁煙補助薬市場は、大小の主要企業が存在するため、適度に断片化されています。同市場の主要企業としては、Pfizer Inc.、NJOY、Johnson and Johnson、Takeda Pharmaceuticals、Cipla Ltd、GlaxoSmithKline PLCなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 喫煙中毒人口の多さ
    • 喫煙の危険性に対する認識
    • タバコ製品の広告禁止
  • 市場抑制要因
    • 薬物の副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模-米ドル)

  • 製品
    • ニコチン代替療法
      • NRTガム
      • NRTロゼンジ
      • NRT吸入剤
      • NRTパッチ
      • スプレー
    • 医薬品
    • 電子タバコ
    • その他の製品
  • エンドユーザー
    • 病院薬局
    • オンライン・チャネル
    • 小売薬局
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC諸国
      • 南アフリカ
      • その他の中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • NJOY
    • Pfizer Inc.
    • GlaxoSmithKline PLC
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Novartis AG
    • Johnson and Johnson Inc.
    • Bayer AG
    • Cipla Ltd
    • Takeda Pharmaceuticals Co. Ltd
    • British American Tobacco PLC
    • 22nd Century group Inc.
    • Imperial Brands plc
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
    • Perrigo Company plc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52663
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The smoking cessation aid market is expected to register a CAGR of 12.5% over the forecast period.

COVID-19 significantly impacted market growth. The reduced social interaction and increased social isolation led to increased daily stress for many, increasing cigarette smoking cases. For instance, according to an article published in Nature Public Health Emergency Collection in November 2022, it was observed that the sales of cigarettes increased during the pandemic period as compared to the pre-pandemic period. Smoking prevalence was higher among people with HIV than the general population. However, the increased cases of COVID-19 hospitalization increased the demand for nicotine products as it can inhibit the penetration and spread of coronavirus with a prophylactic effect on COVID-19 infection. For instance, as per an article published by the UW-Center for Tobacco Research and Intervention (CTRI) in August 2022, it was observed that prescriptions for nicotine gum, tablets, or patches were associated with reduced mortality among smokers hospitalized with COVID-19. Moreover, with the increased use of smoking cessation devices, such as e-cigarettes, nicotine products, and others, among the population, the studied market witnessed significant growth. It is expected to grow over the forecast period.

Factors such as the large population addicted to smoking, awareness of the hazards of smoking, and banning advertisements of tobacco products are expected to boost market growth over the forecast period.

The increasing government and organization initiatives in organizing various tobacco and smoking cessation campaigns increase awareness among the population regarding their harmful effects on the body. It is anticipated to increase the adoption of smoking cessation devices and products among users, propelling market growth. For instance, in May 2022, the Karnataka health minister, K Sudhakar, India, launched the IndiaVsTobacco campaign, including QR code-enabled billboards and posters. It engaged young people, parents, and institutions to work towards a tobacco-free country. The interactive billboards seek to start discussions on the hazards of secondhand smoke and the health risks tobacco use poses to the community. Also, in May 2021, the World Health Organization (WHO) China Office and the Planning and Information Department of the National Health Commission (NHC) launched China's WNTD 2021 campaign and China Cessation Platform mini program.

Additionally, the increasing use of tobacco in the form of cigarettes increased globally over time, creating a healthcare burden. For instance, as per the data published by the WHO data in May 2022, it was observed that 22.3% of the global population used tobacco during the pandemic period, of which men accounted for 36.7% of the total world's male population, and women accounted for 7.8% of the world's women population. Therefore, with the increasing number of smokers worldwide, the usage of nicotine replacement therapy and smoking cessation products is increasing, which is expected to fuel the market growth over the forecast period.

Furthermore, the rising company focus on developing and launching smoking cessation drugs and devices in the market is expected to increase their adoption among users, which is anticipated to augment the market growth over the forecast period. For instance, in February 2022, betapharm Arzneimittel GmbH launched the first generic nicotine chewing gum, Nicotine Beta, in the German market. It offers a generic product underlining the advantages of NRT (Nicotine Replacement Therapy).

Therefore, the studied market is expected to grow over the forecast period due to the factors above. However, the adverse effects of drugs are likely to impede the market's growth over the forecast period.

Smoking Cessation Aids Market Trends

Electronic Cigarettes Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

Electronic cigarettes (E-cigarettes) or vaping devices are battery-operated devices used by people to inhale an aerosol that often contains nicotine, flavorings, and other substances. The two main types of e-cigarettes are cartridges and disposables. Cartridges are rechargeable and designed to be used multiple times. The pre-filled cartridge is often changed when it is empty. Disposables are discarded after they run out of juice or charge because they cannot be recharged or refilled.

The e-cigarette segment is expected to witness significant growth in the smoking cessation aids market over the forecast period. It is due to factors such as the growing understanding of e-cigarettes being safer than traditional cigarettes, increasing e-cigarette technologies like pod systems and squonk mods, and rising user adoption.

According to the data published by the CDC, in October 2022, about 2.55 million United States middle and high school students reported current (past 30-day) e-cigarette use in 2022, which includes 14.1% of high school students and 3.3% of middle school students. In addition, as per the same source, about 85% of those youth used flavored e-cigarettes and more than half used disposable e-cigarettes. Thus, the high adoption of e-cigarettes among the population increased their demand in the market. It increased the company's focus on developing innovative products and devices, contributing to the segment's growth.

Additionally, as per an article published in Tobacco Induced Diseases in October 2022, it was observed that e-cigarettes appeared to be superior to nicotine replacement therapy (NRT) in terms of 7-day point abstinence rate and abstinence rate for more than 6 months continuous. It is expected to increase the adoption of e-cigarettes among the population, propelling the segment's growth.

Furthermore, the rising product launches by the key players increase the availability of innovative smoking products and devices in the market, which is expected to fuel the segment growth over the forecast period. For instance, in August 2022, SMOK launched a new SOLUS 2 Series, an upgraded version of the SOLUS series of Vaping Devices, at a global product launch event in Jakarta. It provides an improved vaping experience and cost-effectiveness for vapers. Also, in May 2022, Innokin Technology launched a lineup of vaporizers with water-based vaping technology with water-based juice, AQ30. Water-based vaping delivers smoother vapor and faster satisfaction than traditional vaping systems and reduces the dehydrating qualities of vapor.

Therefore, owing to the factors above, such as the high adoption of e-cigarettes and increasing product launches, the studied segment is expected to grow over the forecast period.

Smoking Cessation Aids - Market - IMG2

North America is Expected to include the Significant Market Share Over the Forecast Period

North America is expected to hold a significant market share over the forecast period owing to factors such as the increasing burden of diseases associated with smoking, the growing number of favorable government initiatives, the increasing adoption of e-cigarettes and heated tobacco, and rising product launches.

The increasing adoption of e-cigarettes among the population is the key factor driving the market growth. For instance, according to the data published by the CDC, in October 2022, more than one in four youth (27.6%) used e-cigarettes daily, and more than four in 10 (42.3%) used them on 20 or more of the past 30 days. In addition, as per the same source, the most used e-cigarette device type was disposable (55.3%), followed by prefilled or refillable pods or cartridges (25.2%) and tanks or mod systems (6.7%). Also, according to the data published by the Federal Trade Commission in August 2022, it was observed that the sales of flavored disposable e-cigarettes and menthol e-cigarette cartridges increased during the pandemic period.

Furthermore, the government and private organizations are creating awareness about nicotine patches and their benefits in quitting smoking, contributing to the market growth. For instance, as per the FDA, in July 2022, the smoking cessation products approved or cleared by the agency assist users in quitting and may even increase their success rates. In addition, over-the-counter nicotine replacement therapies (NRTs) are approved for sale to people aged 18 and older, including skin patches and transdermal nicotine patches.

Moreover, the growing regional product launches are also contributing to the market growth. For instance, in September 2022, 22nd Century Group launched VLN, a low-nicotine cigarette in Colorado. Also, in October 2021, the FDA authorized an electronic cigarette, Vuse's Solo, and its tobacco-flavored nicotine cartridges. It helps smokers significantly reduce exposure to the harmful chemicals in traditional cigarettes in the United States. Also, in September 2021, Endo International plc launched the generic version of Pfizer's Chantix (varenicline) tablets, used for smoking cessation, in the United States.

Therefore, the studied market is expected to grow over the forecast period due to the factors above, the high adoption of smoking cessation products, increasing product launches, and growing government initiatives.

Smoking Cessation Aids Industry Overview

The smoking cessation aid market is moderately fragmented due to the presence of small and large key players. Some of the key companies in the market are Pfizer Inc., NJOY, Johnson and Johnson, Takeda Pharmaceuticals Co. Ltd., Cipla Ltd, and GlaxoSmithKline PLC, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Large Population Addicted to Smoking
    • 4.2.2 Awareness of the Hazards of Smoking
    • 4.2.3 Banning Advertisements of Tobacco Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Adverse Effects of Drugs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Nicotine Replacement Therapy
      • 5.1.1.1 NRT Gum
      • 5.1.1.2 NRT Lozenges
      • 5.1.1.3 NRT Inhalers
      • 5.1.1.4 NRT Patches
      • 5.1.1.5 Sprays
    • 5.1.2 Drugs
    • 5.1.3 Electronic Cigarettes
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Hospital Pharmacies
    • 5.2.2 Online Channels
    • 5.2.3 Retail Pharmacies
    • 5.2.4 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 NJOY
    • 6.1.2 Pfizer Inc.
    • 6.1.3 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.4 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.5 Novartis AG
    • 6.1.6 Johnson and Johnson Inc.
    • 6.1.7 Bayer AG
    • 6.1.8 Cipla Ltd
    • 6.1.9 Takeda Pharmaceuticals Co. Ltd
    • 6.1.10 British American Tobacco PLC
    • 6.1.11 22nd Century group Inc.
    • 6.1.12 Imperial Brands plc
    • 6.1.13 Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
    • 6.1.14 Perrigo Company plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS