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市場調査レポート
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1444815

眼内レンズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Intraocular Lens - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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眼内レンズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

眼内レンズ市場規模は2024年に64億6,000万米ドルと推定され、2029年までに89億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.63%のCAGRで成長します。

眼内レンズ-市場

COVID-19感染症のパンデミックにより、患者は白内障やその他の手術を含む選択的医療を受けることをためらった。パンデミックは市場に悪影響を及ぼし、その結果としていくつかの国がロックダウンを実施しました。眼科クリニックや病院への受診は大幅に減り、緊急処置のみが行われるようになりました。 2021年12月に国立バイオテクノロジー情報センターが発表したデータによると、インドでは眼科病院を訪れる患者数はわずか3.5%に減少しました。COVID-19感染症の感染者数が増加する中、多くの眼科医が警戒措置として診療を一時的に閉鎖しました。

場合によっては、患者の重症例を管理するために、隔離された臨時の専門診療所が開設されました。パンデミック中、患者は遠隔医療への関心を高めましたが、これは眼科医療へのアクセスを維持する上で重要でした。 2021年1月以降、二次および三次センターの数が非常に急増しました。したがって、パンデミックにより、眼科診療と手術の減少により、眼内レンズ市場の成長が妨げられました。しかし、白内障手術件数の増加と国民の間でのIOLの採用の増加により、市場は将来的に大幅な成長を遂げると予想されています。

眼内レンズ市場を推進する主な要因には、眼科疾患の増加、糖尿病患者における白内障症例の増加、高度なプレミアムIOLの採用の増加などが含まれます。米国眼科学会によると、2021年時点で、目の焦点を合わせる障害である近視は、米国人の推定25%が罹患している重大な蔓延疾患となっています。さらに、高度近視は、緑内障、網膜剥離、近視性黄斑変性症などの失明の可能性のある合併症を伴います。さらに、国際近視研究所によると、研究者らは、近視と強度近視の有病率が世界的に大幅に増加し、2050年までにそれぞれ50億人近くと10億人近くが罹患すると予想されていると推定しています。世界中の状況が予測期間中にIOL市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、糖尿病は白内障を含むさまざまな眼科の問題を引き起こすため、糖尿病の増加は市場拡大の重要な推進力です。国際糖尿病連盟(IDF)の2022年の報告書によると、2021年には世界中で5億3,700万人が糖尿病を患い、その数は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加すると予想されています。糖尿病人口は白内障に苦しむ傾向が高いため、市場は予測期間中に成長する可能性があります。

さらに、多くの企業が新製品を発売し、市場での承認を得て地位を強化しています。たとえば、2021年 10月に、ノバルティスの一部門であるAlcon Inc.は、インドで最初で唯一の波面整形技術を備えた老眼矯正眼内レンズ(PC-IOL)であるAcrySof IQ Vivity IOL(Vivity)を発売しました。同様に、2021年11月、非公開の眼科用医療機器会社LensGen, Inc.は、同社のJuvene眼内レンズの極めて重要な研究を開始するため、米国食品医薬品局(FDA)から治験機器免除(IDE)の承認を取得しました。(IOL)、老眼用のプレミアムレンズ。さらに、2022年 9月、レイナー氏は、RayOne EMV Toricの世界初の移植が英国の2人の非常に尊敬される外科医によって行われたことを公表しました。 RayOne EMV Toricは、Graham Barrett教授と共同開発されたRaynerの人気のRayOne EMV強化単焦点 IOLの待望のトーリック版です。したがって、そのような製品の発売と戦略的活動は、予測期間中の市場の成長に貢献すると予想されます。

眼の問題の数の増加と、製品の発売と承認による眼疾患の増加により、眼内レンズの需要は予測期間を通じて増加する可能性があります。ただし、IOLのコストの上昇と償還範囲の不足により、予測期間中の市場の成長が妨げられると予想されます。

眼内レンズ市場動向

単焦点眼内レンズセグメントは、予測期間中にかなりの市場シェアを保持すると予想されます

単焦点眼内レンズ(IOL)は、ある距離からの焦点が固定された眼内レンズです。眼内レンズは、角膜と瞳孔を通って網膜に入った光の焦点を合わせます。単焦点眼内レンズは、すべての領域で等しい度数と明確な焦点の単一ゾーンを備えており、決められた距離から優れた視力を生み出します。両目に白内障のある患者は、両目に3つの焦点(近焦点、中距離焦点、遠焦点)から1つを選択できる単焦点眼内レンズを好みます。単焦点眼内レンズは、手術後に最高の画質を提供できるため、多くの人にとって最初の選択肢となります。

主要な市場企業による調査研究の増加や製品発売などの要因により、予測期間中に市場の成長が促進されると予想されます。 2022年1月にScientific Reports誌に発表された研究では、白内障と眼瞼下垂症が韓国の高齢者によく見られる眼科疾患であり、中高年における眼瞼下垂症の有病率は10%以上、白内障は15%であると言及されています。また、2022年ビジョン・インデックス報告書によると、近視の有病率を裏付ける調査結果があり、ほとんどの回答者(81%)が遠くのものを見るのに苦労しており、2022年にオーストラリアで検眼医による視力検査を受けた人(40%)の最も一般的な診断は近視でした。

したがって、眼科疾患の有病率の増加により、予測期間中の市場の成長が促進されます。新製品の増加により、単焦点眼内レンズの採用が増加しています。たとえば、2022年 3月に、アルコンは米国でClareon Monofocal、Clareon PanOptix、およびClareon Vivity IOLを発売しました。同様に、ジョンソン・エンド・ジョンソンは2021年2月に、白内障患者の治療を目的とした次世代単焦点眼内レンズ「Tecnis Eyhance」および「Tecnis Eyhance Toric II IOL」のFDA承認を取得しました。さらに、テクノロジーの進歩と製品承認の増加、主要企業によるパートナーシップやコラボレーションも、セグメントの成長を促進すると予想されます。たとえば、2022年 9月に、SIFI SpAは、疎水性材料と非回折プロファイルに基づいた新しい拡張型単焦点 IOLであるEvoluxを発売しました。これは、標準的な単焦点 IOLと比較して、より優れた中間視力と同等の遠方視力を提供するように設計されています。同様に、2022年 7月に、cuFocus, Inc.は、白内障治療用の画期的なIC-8 Apthera眼内レンズ(IOL)についてFDAの承認を取得しました。 Apthera IOLは、1.5ジオプトリー(D)もの角膜乱視を持つ白内障患者の82%に対して承認された、最初で唯一の非トーリック拡張焦点深度 IOLです。

したがって、目の問題の増加、製品発売の増加、単焦点眼内レンズの需要の高さにより、このセグメントは予測期間中に成長すると予測されています。

北米では、予測期間中に市場が大幅に成長すると予想されています

北米は、視覚関連障害の増加、ヘルスケア分野での新技術や新製品の採用率の高さ、より良いヘルスケア施設に対する需要の急増により、予測期間中に調査対象市場で大きなシェアを保持すると予想されています。たとえば、眼科管理者の2022年 5月の最新情報によると、米国には1億2,800万人の老眼者が住んでいます。ミレニアル世代が40歳になり老眼になるにつれて、その数は日に日に増加しています。したがって、老眼の症例の増加は、予測期間にわたって眼内レンズ市場を牽引する可能性があります。

さらに、加齢に伴う白内障や先天性白内障などの白内障問題の有病率の増加により、予測期間中に市場の成長が促進されると予想されます。 NVision Centersが発表した統計によると、2022年には米国で40歳以上の約1,200万人が視覚障害に苦しんでいることが判明しました。同様に、カナダ失明対策団体による2021年 5月の最新情報によると、2021年には120万人のカナダ人が視力喪失を抱えて暮らしていました。同じ情報源によると、800万人のカナダ人が失明につながる可能性のある目の病気を抱えていました。したがって、眼疾患の頻度の増加と眼内レンズの必要性の増加により、この市場は発展すると予想されています。

この地域の市場企業による製品の発売も、市場成長のもう1つの要因です。たとえば、2021年 2月、ジョンソン・エンド・ジョンソンは、米国における白内障患者の治療のためのTECNIS EyhanceおよびTECNIS Eyhance Toric II眼内レンズについてFDAから承認を取得しました。同様に、アルコンは2021年 1月に、非回折性の拡張焦点深度眼内レンズ(IOL)であるAcrySof IQ Vivity IOL(Vivity)を米国で発売しました。 Vivityは、アルコン独自の非回折X-WAVEテクノロジーを採用した、独自の非回折拡張焦点深度 IOLで、レンズを分割せずに光を伸ばして移動します。このような製品の発売は革新的で高度な製品を提供し、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

したがって、視覚関連障害の多発、主要な市場企業の存在、国内での製品発売の増加により、調査対象となっている北米市場の成長が促進されると予想されます。

眼内レンズ業界の概要

眼内レンズ市場は本質的に適度に細分化されています。眼内レンズの大手メーカーは、収益シェアを拡大し、製品ポートフォリオを多様化するために合併・買収に投資しています。したがって、新興国における企業の注目の高まりと新しいテクノロジーへの段階的な移行は、市場の企業に大きな成長機会をもたらします。主要な市場企業としては、Alcon、HOYA Corporation、Carl Zeiss AG、Bausch Health Companies Inc.、EyeKon Medical Inc.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 糖尿病人口における眼の問題と眼疾患の増加
    • 糖尿病患者における白内障症例の増加
    • 先進プレミアムIOLの採用の増加
  • 市場抑制要因
    • 高額なIOL
    • 償還ポリシーの欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 単焦点眼内レンズ
    • 調節眼内レンズ
    • 多焦点眼内レンズ
    • トーリック眼内レンズ
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 外来センター
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alcon Inc.
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Carl Zeiss Meditec AG
    • EyeKon Medical Inc.
    • Hoya Corporation
    • HumanOptics AG
    • Johnson and Johnson
    • Lenstec Inc.
    • Rayner Group
    • STAAR Surgical

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 57123

The Intraocular Lens Market size is estimated at USD 6.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.63% during the forecast period (2024-2029).

Intraocular Lens - Market

The COVID-19 pandemic made patients hesitant to seek elective health care, including cataracts and other surgeries. The pandemic adversely affected the market and the resultant lockdowns placed by several countries. Visits to eye clinics or hospitals were reduced drastically, and only emergency procedures were performed. According to the data published by the National Center for Biotechnology Information in December 2021, patient numbers visiting eye care hospitals fell to a mere 3.5% in India. As the number of COVID-19 cases rose, many ophthalmologists temporarily closed their practices as a cautionary measure.

In some cases, specialized isolated temporary clinics were opened to manage critical cases among patients. During the pandemic, patients were more inclined toward telemedicine, which was critical in maintaining access to eye care. There was a very steep increase in the numbers in the secondary and tertiary centers from January 2021. Hence, the pandemic disrupted the market growth of intraocular lenses due to reduced ophthalmic practices and surgeries. However, the market is expected to witness significant growth in the future due to the increase in cataract surgery cases and the rise in the adoption of IOLs among the population.

Key factors propelling the intraocular lens market include increasing ophthalmic issues, growing cases of cataracts in the diabetic population, and rising adoption of advanced premium IOLs. According to the American Academy of Ophthalmology, in 2021, myopia, an eye-focusing disorder, was a significant, prevalent disease that affected an estimated 25% of Americans. Moreover, high myopia is associated with potentially blinding complications, such as glaucoma, retinal detachment, and myopic macular degeneration. Moreover, as per the International Myopia Institute, the researchers estimated that myopia and high myopia are expected to show a significant increase in prevalence globally, affecting nearly 5 billion people and 1 billion people, respectively, by 2050. Hence, such an increase in ophthalmic conditions across the world is expected to drive the growth of the IOL market over the forecast period.

Furthermore, an increase in diabetes is a significant driver of market expansion since diabetes causes various ophthalmic issues, including cataracts. As per the 2022 report from the International Diabetic Federation (IDF), 537 million people around the world will be living with diabetes in 2021, and the number is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. Thus, as the diabetic population is more prone to suffer from cataracts, the market is likely to grow over the forecast period.

Moreover, many companies are launching new products and receiving approvals in the market to strengthen their position. For instance, in October 2021, Alcon Inc., a division of Novartis, launched the AcrySof IQ Vivity IOL (Vivity), the first and only presbyopia-correcting intraocular lens (PC-IOL) with wavefront-shaping technology in India. Similarly, in November 2021, LensGen, Inc., a privately held ophthalmic medical device company, received approval for an Investigational Device Exemption (IDE) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) to initiate a pivotal study of the company's Juvene intraocular lens (IOL), a premium lens for presbyopia. Additionally, in September 2022, Rayner publicized that the world's first implantations of RayOne EMV Toric had been performed by two highly respected surgeons from the UK. RayOne EMV Toric is the awaited toric variant of Rayner's popular RayOne EMV enhanced monofocal IOL that was developed in collaboration with Professor Graham Barrett. Thus, such product launches and strategic activities are expected to contribute to the market growth during the forecast period.

Owing to the increase in the number of ophthalmic issues and eye diseases rise in product launches and approvals, the demand for intraocular lenses is likely to rise throughout the forecast period. However, the increasing costs of IOLs and poor reimbursement coverage are expected to hamper the market growth over the forecast period.

Intraocular Lens Market Trends

Monofocal Intraocular Lens Segment is Expected to Hold a Significant Market Share Over the Forecast Period

Monofocal intraocular (IOL) is an intraocular lens with a fixed focus from one distance. The intraocular lens focuses on the light that enters through the cornea and pupil onto the retina. A mono-focal intraocular lens has equal power in all regions and a single zone of clear focus, producing excellent vision from a determined distance. Patients with cataracts in both eyes prefer mono-focal intraocular lenses so they can select one of the three focuses for both eyes (near focus, mid-distance, and distant focus). A mono-focal intraocular lens is the first choice for many, as it can provide the best image quality after surgery.

Factors such as increasing research studies and product launches by key market players are expected to boost market growth over the forecast period. The study published in the Scientific Reports in January 2022 mentioned that cataracts and blepharoptosis are common ophthalmic problems in older adults in Korea; the prevalence of blepharoptosis in middle-aged to older adults is over 10%, and cataract is 15%. Also, as per the 2022 Vision Index report, research supported the prevalence of myopia, with most respondents (81%) having trouble seeing objects at a distance and short-sightedness being the most common diagnosis for those who have had their eyesight examined by an optometrist (40%) in Australia in 2022.

Thus, the increasing prevalence of ophthalmic disease boosts market growth over the forecast period. The rising product launches have increased the adoption of monofocal intraocular lenses. For instance, in March 2022, Alcon launched Clareon Monofocal, Clareon PanOptix, and Clareon Vivity IOLs in the US. Similarly, in February 2021, Johnson & Johnson received FDA approval for the next-generation mono-focal intraocular lens, Tecnis Eyhance, and Tecnis Eyhance Toric II IOLs, for the treatment of cataract patients. Furthermore, the advancements in technology and increasing product approvals, along with partnerships and collaborations by key players, are also anticipated to drive segment growth. For instance, in September 2022, SIFI SpA launched Evolux, a novel extended monofocal IOL based on a hydrophobic material and a non-diffractive profile, designed to provide better intermediate vision and equivalent distance vision when compared to a standard monofocal IOL. Similarly, in July 2022, cuFocus, Inc. received FDA approval for its breakthrough IC-8 Apthera intraocular lens (IOL) for the treatment of cataracts. The Apthera IOL is the first and only non-toric extended depth of focus IOL approved for 82% of cataract patients who have as much as 1.5 diopters (D) of corneal astigmatism.

Therefore, owing to the rising eye issues, increase in product launches, and the high demand for mono-focal intraocular lenses, the segment is predicted to grow over the forecast period.

North America is Expected to Witness Significant Growth in the Market Over the Forecast Period

North America is expected to hold a significant market share in the studied market over the forecast period, owing to an increase in vision-related disorders, high adoption of new technologies and products in the healthcare sector, and a surge in demand for better healthcare facilities. For instance, according to the ophthalmology management's May 2022 update, there are 128 million presbyopes living in the United States. That number grows every day as millennials are turning 40 and become presbyopic. Thus, an increase in cases of presbyopia is likely to drive the intraocular lens market over the forecast period.

Additionally, the increasing prevalence of cataract issues, such as age-related cataracts and congenital cataracts, is anticipated to propel the market's growth over the forecast period. According to statistics published by NVision Centers, in 2022, it was found that about 12 million people aged 40 years and above were suffering from vision impairment in the United States. Similarly, as per the May 2021 update by Fighting Blindness Canada, 1.2 million Canadians were living with vision loss in 2021. As per the same source, 8 million Canadians had an eye condition that could result in blindness. Hence, the market is anticipated to develop due to the rising frequency of eye illnesses and the increased need for intraocular lenses.

Product launches by market players in the region are another factor in market growth. For instance, in February 2021, Johnson and Johnson received approval from the FDA for the TECNIS Eyhance and TECNIS Eyhance Toric II intraocular lens for the treatment of cataract patients in the United States. Similarly, in January 2021, Alcon launched the AcrySof IQ Vivity IOL (Vivity), a non-diffractive extended depth of focus intraocular lens (IOL), in the United States. Vivity is a one-of-its-kind, non-diffractive extended depth of focus IOL which employs Alcon's proprietary non-diffractive X-WAVE technology, which stretches and shifts light without splitting the lens. Such product launches provide innovative and advanced products, which are expected to increase market growth during the forecast period.

Thus, the occurrence of high cases of vision-related disorders, the presence of major market players, and an increase in product launches in the country are expected to drive the growth of the studied market in North America.

Intraocular Lens Industry Overview

The intraocular lens market is moderately fragmented in nature. Major manufacturers of intraocular lenses are investing in mergers and acquisitions to expand revenue share and diversify product portfolios. Thus, the growing focus of companies in emerging countries and the gradual shift toward new technologies offer significant growth opportunities for players in the market. Some major market players include Alcon, Hoya Corporation, Carl Zeiss AG, Bausch Health Companies Inc., and EyeKon Medical Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Ophthalmic Issues and Eye Diseases in the Diabetic Population
    • 4.2.2 Increasing Cases of Cataract in the Diabetic Population
    • 4.2.3 Rising Adoption of Advanced Premium IOLs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of IOLs
    • 4.3.2 Lack of Reimbursement Policies
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Monofocal Intraocular Lens
    • 5.1.2 Accommodative Intraocular Lens
    • 5.1.3 Multifocal Intraocular Lens
    • 5.1.4 Toric Intraocular Lens
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Ambulatory Centers
    • 5.2.3 Other End Users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alcon Inc.
    • 6.1.2 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.1.3 Carl Zeiss Meditec AG
    • 6.1.4 EyeKon Medical Inc.
    • 6.1.5 Hoya Corporation
    • 6.1.6 HumanOptics AG
    • 6.1.7 Johnson and Johnson
    • 6.1.8 Lenstec Inc.
    • 6.1.9 Rayner Group
    • 6.1.10 STAAR Surgical

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS