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市場調査レポート
商品コード
1445878

透明ディスプレイ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Transparent Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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透明ディスプレイ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

透明ディスプレイ市場規模は2024年に33億1,000万米ドルと推定され、2029年までに159億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に36.86%のCAGRで成長します。

透明ディスプレイ-市場

スマートグラスやHMDなどの製品の需要の増加に加え、広告業界での透明ディスプレイの採用の増加により、透明ディスプレイの需要が高まると予想されます。

主なハイライト

  • ディスプレイとディスプレイ技術は、技術の進歩によって長年にわたって進化し、より高い解像度とより低い消費電力を実現してきました。電子回路におけるナノ粒子と透明センサーの進歩により、透明ディスプレイ市場の発展が可能になりました。現在、硬い四角いパネルを消費者にとってよりインタラクティブなフレキシブルディスプレイに置き換える開発が進んでいます。これは、透明ディスプレイ市場に成長の大きな機会をもたらしました。
  • 近年、OLEDは透明ディスプレイ技術として使用される最大のディスプレイパネルになりました。実際のOLED材料は透明であり、透明なOLEDを作製することが可能です。これにより、いくつかのディスプレイメーカーがOLEDディスプレイの開発と製造にOLEDを採用できるようになりました。このメリットを考慮して、多くのベンダーがOLED関連の研究開発に多額の投資を開始しています。 OLED透明ディスプレイは、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)ベンダーからのこれらの透明ディスプレイに対する需要の増加により、市場に浸透しつつあります。
  • Intel Corporationの調査によると、AR/VR市場の収益機会は引き続き強力で、2021年のヘッドセットハードウェア売上高は450億米ドルを超えました。さらに、ハードウェアは2021年に800億ユニットを超え、推定の94億ユニットから大幅に増加しました。その間の販売となります。ディスプレイはAR/VR業界で重要な役割を果たしており、このような動向が継続することで、透明ディスプレイベンダーにとってさらなる成長機会が生まれることが予想されます。
  • さらに、HUDの透明ディスプレイも防衛分野から強い注目を集めています。防衛請負業者と軍隊は、革新的なソリューションを使用して現在のHUDシステムを最新化することを計画しています。 HUDにナイトビジョンを統合することで、現実的かつ総合的なトレーニング体験が提供され、これは市場の成長にプラスの影響を与える可能性が高い主要な要因の1つであると予想されます。
  • ただし、初期コストが高く、消費者への普及率が低いため、調査対象の市場に大きな影響を与えます。インド、中国、ブラジルなどの一部の最大市場の顧客の大多数は価格に敏感であるため、透明ディスプレイに関連する高コストタグが予測期間中の市場の成長を妨げる可能性があります。
  • COVID-19のパンデミックの発生により、製造に必要な原材料の供給が途絶えたため、透明ディスプレイ市場では生産や研究開発活動に混乱が生じた。しかし、さまざまなセクターの活動がパンデミック前のレベルに戻り、状況が正常に戻り、市場はベンダーに成長機会を提供すると予想されます。

透明ディスプレイ市場動向

自動車部門が大きな市場シェアを握る

  • 世界の自動車産業は、自動運転、拡張現実、ビッグデータなどの新時代テクノロジーの急速な進歩により、製造、販売、ビジネスモデル全体が大きな変化の真っ只中にあると主に考えられています。その結果、自動車産業の付随的な業種は、これらの技術向上により根本的に変化しつつあります。
  • メーカーは車両を設計する際、 促進要因が前方の道路から不必要に気を散らすことなく重要な情報を確実に受け取れるようにする必要があります。フレキシブルOLEDディスプレイでは、革新的な自動車用ヘッドアップディスプレイ(HUD)によってそれが可能になりました。薄いプラスチック基板上に構築された透明ディスプレイは、車両のフロントガラスに組み込むことができ、重量を追加することなく 促進要因に優しい機能を追加できます。製造中に任意の色や形状のセグメントにカスタマイズすることもできます。
  • 透明ディスプレイは、自動車のHUD、速度計、タコメーター、ナビゲーションシステムのディスプレイでますます普及しています。運輸業界におけるこれらのディスプレイの将来の用途は、スマートウィンドウやフロントガラスにも見られることが予想されます。たとえば、深センNSE Electronicsは、車の後部窓に透明なLEDディスプレイを搭載した車載ポータブルLEDサインを提供しています。透明なLEDスクリーンは、従来のLEDスクリーンよりもクリエイティブなコンテンツの表示が可能です。車両が道路を移動すると、広告が評価される可能性があります。光や両側の視界を遮らず、ガラス越しに 促進要因の視界を確保します。
  • 関連する利点を考慮して、大手ディスプレイプロバイダーは革新的なソリューションの開発への投資を増やしています。たとえば、2021年9月、ディスプレイ技術の世界有数のイノベーターであるLGディスプレイは、世界各国と協力し、ドイツのミュンヘンで開催された国際モーターショー(IAA)2021で最新の透明OLED技術を披露しました。
  • 世界のさまざまな地域で自動車の販売が増加し、パンデミックによる後退後に自動車の生産が増加することから、自動車部門は透明ディスプレイの需要を促進すると予想されています。 OICAによると、世界の自動車生産台数は2020年の7,800万台から2021年には8,000万台に増加し、乗用車販売台数は2020年の5,390万台から2021年には5,640万台に増加しました。

アジア太平洋が大幅な成長率を占める

  • アジア太平洋では、透明ディスプレイがフロントガラスとして使用される自動車や、目を引くディスプレイがより良い広告に使用される小売店など、さまざまなエンドユーザーで透明ディスプレイの需要が増加すると予想されています。
  • 自動車メーカーが先進機能を自動車にますます組み込んでおり、自動車分野、特に電気自動車の成長により、透明ディスプレイ市場に有利な市場シナリオが生まれると予想されています。最大のEVメーカーである中国は、今後も透明ディスプレイの主要な需要牽引役となると予想されています。
  • 中国自動車工業協会によると、2021年、中国は約290万台の電気自動車メーカーで首位となった。さらに、中国は60万1,000台のプラグインハイブリッド電気自動車も生産しました。
  • さらに、特に中国、台湾、インドなどの国々での運輸部門の成長により、デジタルサイネージや広告板として透明ディスプレイの採用が増えており、今後も透明ディスプレイの主要な需要牽引役となることが予想されます。たとえば、2021年5月、完全自動化された地下鉄である成都地下鉄は、9号線にオープンコックピットとLUMINEQインガラスディスプレイを採用しました。
  • 地域企業は、その範囲を拡大するために、さまざまなアプリケーションにわたる機会を模索しています。透明ディスプレイの新しい使用例の開発を促進するための研究開発活動に主な努力が払われており、販売代理店やディスプレイメーカーとのパートナーシップを確立しています。さまざまなエンドユーザー業界にわたるデジタルソリューションの浸透の増加により、今後数年間で調査対象の市場の成長がさらに促進されると予想されます。

透明ディスプレイ業界の概要

透明ディスプレイ市場は、限られたプレーヤーが存在するため競争が激しく、そのほとんどが世界中で事業を展開しており、市場で強い存在感を持っています。競争上の優位性を獲得するために、ベンダーは革新的なソリューションの開発と堅牢なサプライチェーンの確立にますます注力しています。透明ディスプレイ市場の主要企業には、LG Electronics、Panasonic Corporation、Samsung Electronics、Planar Systems Inc.、TDK Corporationなどがあります。

  • 2022年6月-LGディスプレイは、韓国を拠点とするベーカリーParis Baguetteと協力し、デジタルサイネージとして使用するために38台の透明OLEDディスプレイを設置したと発表しました。同社によれば、これは単一のサイトに導入された透明ディスプレイの最大数だといいます。
  • 2022年 6月- 大手放送サービスプロバイダーであるSBSは、最近の2つの放送で、従来のディスプレイでは見られなかったOLEDの新しい側面を明らかにしました。同放送では青瓦台(大統領府)落成式、大統領府イントロダクション、株式市場など様々なコンテンツを透明有機ELディスプレイを通じて紹介しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車市場における先進ディスプレイの需要の増加
    • 拡張現実と仮想現実の成長
  • 市場抑制要因
    • 消費者向け製品への導入には費用がかかる

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • LCD
    • OLED
    • その他
  • エンドユーザー業種別
    • 小売
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • 自動車
    • 航空宇宙・防衛
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Planar Systems Inc.
    • Samsung Electroonics Co. Ltd.
    • LG Electronics Co. Ltd.
    • Panasonic Corporation
    • Pro Display
    • Crystal Display Systems Ltd.
    • MMT GmbH &Co. KG
    • Nexnovo Technology Co. Ltd
    • 2Point0 Concepts
    • TDK Corporation

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 61427

The Transparent Display Market size is estimated at USD 3.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 36.86% during the forecast period (2024-2029).

Transparent Display - Market

The increasing demand for products such as smart glasses, and HMDs, along with the growing adoption of transparent displays in the advertising industry, are expected to drive the demand for transparent displays.

Key Highlights

  • Displays and display technologies have evolved over the years, aided by technological advancements, to deliver higher resolution and lower power consumption. The advances in nanoparticles and transparent sensors in the electronic circuit have enabled the progression of the transparent display market. Currently, development is progressing on replacing hard, square panels with flexible displays that are more interactive to the consumer. This has provided a substantial opportunity for the transparent display market to grow.
  • In recent years, OLEDs have become the largest used display panels for transparent display technology. The actual OLED materials are transparent, and it is possible to fabricate transparent OLEDs. This has enabled several display manufacturers to adopt OLEDs to develop and manufacture OLED displays. Considering the benefits, many vendors have started investing heavily in R&D related to OLED. OLED transparent displays are penetrating the market due to increasing demand for these transparent displays from head-mounted display (HMD) vendors.
  • According to a study by Intel Corporation, the revenue opportunity of the AR/VR market remains strong, and it exceeded USD 45 billion in headset hardware sales in 2021. Further, hardware exceeded 80 billion units in 2021, up significantly from 9.4 billion units estimated to be sold in the intervening period. As display plays an important role in the AR/VR industry, the continuation of such trends is expected to create more growth opportunities for transparent display vendors.
  • Furthermore, transparent displays in HUDs are also gaining strong traction from the defense sector. Defense contractors and armed forces are planning to modernize their current HUD systems with innovative solutions. The integration of night vision in HUDs provides a realistic and holistic training experience, which is expected to be one of the major factors likely to impact the market growth positively.
  • However, the high initial cost involved, along with low consumer penetration, has a high impact on the studied market. As a majority of customers across some of the biggest markets, such as India, China, Brazil, etc., are price sensitive, the high-cost tag associated with the transparent displays may hinder the market's growth during the forecast period.
  • With the outbreak of the COVID-19 pandemic, the market for transparent displays had witnessed disturbances in the production and research and development activities, owing to the disruption in the supply of the raw materials required to manufacture. However, with the condition returning back to normal with activities across various sectors resuming to pre-pandemic levels, the market is expected to offer growth opportunities to the vendors.

Transparent Display Market Trends

Automotive Sector to hold a Significant Market Share

  • The global automotive industry is primarily believed to be on the cusp of tremendous change in manufacturing, sales, and the overall business model, owing to the rapid advances in new-age technologies, such as autonomous driving, augmented reality, and big data. Consequently, the automotive industry's ancillary verticals are fundamentally transforming due to these technological enhancements.
  • While designing vehicles, manufacturers must ensure drivers receive essential information without unnecessarily distracting them from the road ahead. With a flexible OLED display, it has become possible through a revolutionary automotive heads-up display (HUD). Built on a thin plastic substrate, the transparent display can be integrated into the vehicle's windshield to add driver-friendly functionality without adding additional weight. It can also be customized with any color and shape segment during manufacturing.
  • Transparent displays have become increasingly popular for automotive HUDs, speedometers, tachometers, and navigation system displays. The future applications of these displays in the transportation industry are also anticipated to be seen in smart windows and windscreens. For instance, Shenzhen NSE Electronics Co. Ltd offers a transparent car back window LED display is an in-vehicle Portable LED Sign. The transparent LED screen is more creative in displaying content than traditional LED screens. As the vehicle moves on the road, the advertising will be appreciated potentially. It will not block out light or the view on both sides, allowing the driver to see through the glass.
  • Considering the benefits associated, leading display providers are increasing their investment in developing innovative solutions. For instance, in September 2021, LG Display, the world's leading innovator of display technologies, showcased its latest state-of-the-art Transparent OLED technology at the International Motor Show (IAA) 2021 held in Munich, Germany, in collaboration with world-leading material science and smart glass technology company.
  • With the sales of automobiles set to increase across various parts of the world, and the production of the vehicles increasing after the set back created by the pandemic, the automotive sector is expected to drive the demand for transparent displays. According to OICA, the global production of automobiles had increased from 78 million in 2020 to 80 million in 2021, while the sales of passenger cars increased from 53.9 million in 2020 to 56.4 million in 2021.

Asia-Pacific to Account for a Significant Growth Rate

  • Asia-Pacific is expected to witness an increase in demand for transparent displays in various end users, such as automotive, where these displays are used as a windshield, retail shops, where these eye-catching displays are used for better advertisements, etc.
  • The growth of the automotive sector, especially the electric vehicle, is expected to create a favorable market scenario for the transparent display market as automotive manufacturers are increasingly incorporating advanced features into automobiles. China, the largest EV maker, is expected to remain a major demand driver for transparent displays.
  • According to the China Association of Automobile Manufacturers, in 2021, China was the leading electric vehicle manufacturer, with about 2.9 million vehicles. Additionally, China also produced 601,000 plug-in hybrid electric vehicles.
  • Furthermore, the growth of the transportation sector, especially in the countries such as China, Taiwan, and India, wherein transparent displays are increasingly being adopted as digital signage, and advertising boards are expected to continue to be the major demand drivers for transparent displays. For instance, in May 2021, the Chengdu metro, a fully automated metro, adopted an open cockpit and LUMINEQ in-glass display in its line 9.
  • The regional companies are exploring opportunities across various applications to expand their reach. The major efforts are being made in research and development activities to facilitate the development of new use cases of the transparent display, establishing partnerships with distributors and display manufacturers. The increasing penetration of digital solutions across various end-user industries is further expected to support the growth of the studied market in the coming years.

Transparent Display Industry Overview

The Transparent Display market is competitive owing to the presence of limited players, most of whom operates globally and has a strong market presence. To gain a competitive advantage, the vendors are increasingly focusing on developing innovative solutions and establishing a robust supply chain. Some of the major players in the transparent display market are LG Electronics, Panasonic Corporation, Samsung Electronics, Planar Systems Inc., and TDK Corporation, among others.

  • June 2022 - LG Display announced that it has collaborated with Korea-based bakery Paris Baguette to install 38 transparent OLED displays for use as digital signage. According to the company, this was the largest number of transparent displays deployed at a single site.
  • June 2022 - SBS, a leading broadcast service provider, unveiled OLED's new aspects that have not been seen in a conventional display on two recent broadcasts. The broadcaster showcased various content such as the Cheongwadae(Blue House) opening inauguration ceremony, presidential office introduction, and stock market through a Transparent OLED display.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Advanced Displays in the Automotive market
    • 5.1.2 Growth of Augmented and Virtual Reality
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Expensive to Deploy in Consumer Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 LCD
    • 6.1.2 OLED
    • 6.1.3 Others
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Automotive
    • 6.2.4 Aerospace and Defense
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World
      • 6.3.4.1 Latin America
      • 6.3.4.2 Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Planar Systems Inc.
    • 7.1.2 Samsung Electroonics Co. Ltd.
    • 7.1.3 LG Electronics Co. Ltd.
    • 7.1.4 Panasonic Corporation
    • 7.1.5 Pro Display
    • 7.1.6 Crystal Display Systems Ltd.
    • 7.1.7 MMT GmbH & Co. KG
    • 7.1.8 Nexnovo Technology Co. Ltd
    • 7.1.9 2Point0 Concepts
    • 7.1.10 TDK Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS