市場調査レポート
商品コード
1404371

分散型アンテナシステム-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Distributed Antenna Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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分散型アンテナシステム-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

分散型アンテナシステム市場規模は2024年に102億8,000万米ドルと推定され、2029年には137億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6.03%で成長する見込みです。

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通信技術の発展による高速接続性の進化、消費電力の少ないネットワーク機器、より充実した接続範囲が、分散型アンテナシステムシステム市場を押し上げています。さらに、安定した中断のない接続性に対する需要の高まりと、接続機器の増加が、調査対象市場の成長を支えています。

主要ハイライト

  • 分散型アンテナシステムのコンセプトは何年も前から存在し、スマートホームやコネクテッドデバイスへの応用が期待される建物内での無線ネットワークの利用が急増したことで、分散型アンテナシステムシステムの市場導入がさらに促進されています。分散型アンテナシステムシステムはシングルアンテナシステムに比べていくつかの利点があり、企業はアプリケーションに不可欠なカバレッジを得ることができます。
  • さらに、顧客がユビキタスで高品質な音声カバレッジを期待する一方で、データやビデオ主導のアプリケーションの利用が急速に増加しており、分散型アンテナシステムシステムの役割が再定義されています。
  • ワイヤレス業界は、LTE規格やLTE-Advanced(LTE-A)規格を取り入れることで、より高い帯域幅と高速アプリケーションのためのデータ使用量の急増に対する需要の高まりに対応しようと常に努力しています。マクロセルラーネットワークだけでは、前世代のアプリケーションの要件を効率的に満たすことはできなかった。このため、オフィス、スタジアム、家庭、空港、高層ビルでのサービスなど、ユーザーの需要に対応するために分散型アンテナシステムネットワークを展開する必要性にさらに注目が集まっています。
  • さらに、分散型アンテナシステムは音声通話に関して、屋内ネットワークのカバレッジソリューション以上のものであることが判明しています。例えば、スマート・シティでは、分散型アンテナシステムはコネクテッドシステムの実現に必要なインフラ構築を支援する重要なソリューションとなっています。スマートビル、ショッピング・コンプレックス、病院、車両交通管理など、さまざまなインフラでは継続的な通信が必要であり、これが市場の需要を促進すると予想されます。
  • しかし、分散型アンテナシステムソリューションの価格は時間と範囲に基づいて決定されるため、分散型アンテナシステムのコストは、調査対象市場の開拓を阻む主要な課題の1つとなっています。例えば、セルラー通信事業者のカバレッジを一貫して特定するために利用されるパッシブ分散型アンテナシステムは低価格で、数百ドルから数1,000ドルしかかからない可能性があります。逆に、1つまたは複数のモバイルサービスプロバイダーのネットワークの建物内カバレッジを拡大するために利用されるアクティブ分散型アンテナシステムは、より高いコストで利用可能です。
  • さらに、COVID-19危機の際には、封鎖や隔離の間、社会の機能維持に不可欠な技術が重要な役割を果たしました。これに加えて、分散型アンテナシステムやその他の関連技術は、長期にわたって影響を与えることが期待されています。さらに、COVID-19危機後の新しい世界秩序の可能性の進化する兆候を継続的に監視することは、意欲的なビジネスにとって不可欠であり、重要な参入企業は、今変化している分散型アンテナシステムで成功を見つけることを楽しみにしています。

分散型アンテナシステム市場動向

スポーツとエンターテインメント分野が大きな市場シェアを占める

  • 分散型アンテナシステムは、主にスポーツ複合施設やスタジアムなどの大規模なインフラ施設にアンテナシステムを介して無線サービスを提供し、均一な接続性を提供するとともに、緊急時に緊急対応要員が建物構造内や現場での無線通信を維持できるようにします。
  • 現在、スポーツやエンターテインメントのファンは、ライブイベントを楽しみながら、友人や家族と迅速かつ簡単に接続できる、中断のないワイヤレスサービスを期待しています。さらに、ソーシャルメディアの更新、写真やビデオの共有、テキストの送信、電話の発信は、ライブイベントを体験する上で不可欠かつ期待される部分です。しかし、スタジアムやアリーナは、その大きさ、形態、データ使用量のばらつきから、モバイル通信に特有の課題がありました。
  • ビル内ワイヤレスソリューションは、スタジアムやアリーナ特有のこうした課題を解決し、観客が常に信頼性の高い接続を確保できるようにしました。分散型アンテナシステムシステムを使用することで、スタジアムは警備員や公共安全の第一応答者に、セルラーと公共安全の両方の帯域をサポートするミッションクリティカルな通信リソースを装備することもできます。
  • さらに、5G技術は、あらゆるスポーツやエンターテイメント会場でのファンの体験を含め、人々の生活のほぼすべての側面に影響を与えます。新しいスタジアムは、当初から5G対応技術を考慮して建設されており、既存の複数のプラットフォームも、ファンの期待に応え、革新的なソリューションを通じて接続性を合理化するために、5Gを組み込んでいます。
  • さらに、世界的に開催されるスポーツ・エンターテインメント・イベントの数が増加しており、新しいスタジアムやスポーツ・エンターテインメント複合施設の建設への投資が促進されているため、調査した市場成長にとって有利な市場シナリオが形成されると予想されます。例えば、大手イベント組織であるLive Nationは、2021年に世界で約1万7234件のイベントを開催しました。この数は主にCOVID-19の影響で減少しているが、予測期間中には牽引力を増すと予想されます。
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アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • 高層住宅やショッピングモール、ビジネスパークなどの商業スペースの建設が急増していることに加え、Smart Nation SingaporeやSmart Cities Mission Indiaなどの複数の政府イニシアティブ、4G対応スマートフォンの台数増加、Bring Your Own Device動向の高まりなどが、同地域の分散型アンテナシステム市場を牽引する要因となっています。
  • セルラー技術の最近の進歩は、この地域の予測期間中の優れた成長の主要要因の1つです。これは、新興国でLTEネットワークの導入計画が増加していることに起因しています。また、モバイルネットワークの仮想化やオープンAPIの急速な採用も、市場の成長に貢献している他の要因です。
  • アジア太平洋は対照的な地域です。韓国や日本などの先進市場では過去数年間、5Gのためのネットワーク高密度化プロジェクトが行われてきました。高度に都市化された中国の香港、マカオ、シンガポールは、スモールセルと分散型アンテナシステムの広範な利用において同程度です。一方、インドやインドネシアのような新興国市場では、農村部の人口をカバーするために従来のマクロタワーに依存しています。モルディブや太平洋の島国もこのグループの一例で、タワーを完全に排除し、さらに安価な衛星ベースのモバイルネットワークを採用しています。
  • したがって、中国本土、韓国、日本は現在、この地域で最大のタワー市場となっています。しかし、これらの市場におけるタワーのカバー範囲は、すでに人口の大半に達しているため、今後のタワーの成長は、スモールセルや分散型アンテナシステムの利用による都市部でのネットワークの高密度化に大きく依存することになります。
  • この地域では、さらなる技術進化への道を開くため、いくつかの提携や協力関係も見られます。例えば、NokiaとChina Mobileは、こうした課題に対応するため、この5G低コスト・ハイブリッド分散型屋内システムを共同開発しました。このスマート屋内カバーシステムは、パッシブ分散型アンテナシステムアンテナとBluetooth Low Energy(BLE)技術とともに、Nokia 5G Pico Remote Radio Headシステムを活用しています。また、この新しいソリューションは、従来のパッシブのみの分散型アンテナシステムシステムと比較して、分散型アンテナシステムよりも大容量を提供しながら、導入コストを削減します。

分散型アンテナシステム産業概要

分散型アンテナシステム市場の競争は緩やかであるが、モバイルデータトラフィックの増加、モノのインターネット(IoT)による接続デバイスの急増、周波数効率に対するニーズの高まり、ネットワークカバレッジの拡大と中断のない接続に対する消費者の需要の高まりにより、競争は拡大すると予想されます。現在、多くの企業がさまざまなスコープで市場に参入しています。主要参入企業には、Anixter、CommScope、TE Connectivity、Corning Inc.、American Tower Corporationなどがあります。最近の市場開拓には以下のようなものがある:

2022年12月、サッカークラブReal Betis Balompieは、クラブのデジタルインフラを開発し、ファンに最高のデジタル体験を提供するため、無線通信・放送インフラプロバイダーであるCellnexとの提携を発表しました。この契約に基づき、Cellnexはベニート・ビジャマリン・スタジアムに分散型アンテナシステムを設置しました。

2022年11月、分散型アンテナシステムと中継器の大手プロバイダーであるAdvanced RF Technologies(ADRF)は、新しいADXV 分散型アンテナシステム CバンドソリューションとSDRX Cバンド中継器を発表しました。ADXV 分散型アンテナシステム Cバンドモジュールには、3.7GHzから3.98GHzのCバンド周波数をサポートするハイパワーリモート(HPR)とミッドパワーリモート(MPR)のオプションがあり、ビルオーナー、モバイルキャリア、システムインテグレーター、ニュートラルホストは、あらゆる規模のビルや会場にユビキタス5Gカバレッジを提供することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 複数の通信事業者をサポートする分散型アンテナシステム能力と最新技術
  • 市場の課題
    • アップグレード費用の高さが市場成長の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アクティブ型
    • パッシブ
    • デジタル
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー別
    • 製造業
    • 医療
    • 政府機関
    • 運輸
    • スポーツ・エンターテイメント
    • 通信
    • その他のエンドユーザー
  • 用途別
    • 企業向け
    • 公共安全
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Anixter Inc.
    • Cobham PLC
    • Antenna Products Corporation
    • CommScope Inc.
    • Tower Bersama Group
    • SOLiD Inc.
    • TE Connectivity Ltd.
    • Corning Inc.
    • Comba Telecom Systems Holdings Ltd.
    • Boingo Wireless Inc.
    • American Tower Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 61384
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The Distributed Antenna Systems Market size is estimated at USD 10.28 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.03% during the forecast period (2024-2029).

The developments in communication technology that have led to the evolution of high-speed connectivity, lesser power-consuming network devices, and more substantial connectivity coverage have boosted the market for DAS systems. Additionally, the rising demand for stable and uninterrupted connectivity and the growing number of connected devices support the studied market's growth.

Key Highlights

  • The concept of distributed antenna systems has been there for many years, and the surged usage of wireless networks in buildings with potential applications in smart homes and connected devices has further promoted the implementation of DAS systems in the market as it facilitates several advantages over single-antenna systems, allowing businesses to get the coverage essential for applications.
  • Moreover, while customers expect ubiquitous high-quality voice coverage, the rapidly growing use of data and video-driven applications redefine DAS systems' role.
  • The wireless industry consistently strives to keep pace with the growing demand for higher bandwidth and surging data usage for high-speed applications by incorporating LTE standards and the LTE-Advanced (LTE-A) standards. Depending on macro cellular networks alone could not efficiently meet the requirements of the last generation of applications. This has further focused on the need to deploy DAS networks for accommodating user demands such as services in offices, stadiums, homes, airports, and high-rises.
  • Furthermore, DAS has turned out to be more than an indoor network coverage solution in regard to voice calls. For instance, in smart cities, DAS has turned out to be a crucial solution in aiding to creation of the needed infrastructure for achieving connected systems. Various infrastructures such as smart buildings, shopping complexes, hospitals, and vehicular traffic management require continuous communication; thus, this is expected to propel market demand.
  • However, the cost of distributed antenna systems is among the major factors challenging the studied market's development, as the price of a DAS solution is determined based on the time and range. For instance, passive DAS utilized for identifying the coverage of cellular carriers consistently is at the lower end and may cost only a couple of hundreds or thousands of dollars; on the contrary, active DAS utilized for increasing in-building coverage of one or more mobile service provider networks that is available at higher costs.
  • Moreover, during the COVID-19 crisis, essential technologies played an essential role in keeping society functional during lockdowns and quarantines. In addition to this, DAS and other related technologies are expected to have a long-lasting impact. Furthermore, continuous monitoring for the evolving signs of a possible new world order post-COVID-19 crisis is essential for aspiring businesses, and the significant players are looking forward to finding success in the now-changing Distributed Antenna Systems (DAS), which is expected to propel investments, supporting the growth of the studied market during the forecast period.

Distributed Antenna Systems Market Trends

Sport and Entertainment Segment to Hold a Significant Market Share

  • Distributed Antenna Systems (DAS) provide wireless service via an antenna system, mainly to large infrastructural establishments such as sports complexes, stadiums, etc., to provide even connectivity and to ensure that emergency responders maintain wireless communications within a building structure and on-the-job in emergencies, considering large gatherings at these places.
  • Currently, sports and entertainment fans expect uninterrupted wireless service that can enable them to quickly and easily stay connected with their friends and family while enjoying any live event. Moreover, updating social media, sharing photos and videos, sending texts, and placing calls are integral and expected parts of experiencing a live event. However, stadiums and arenas have presented unique challenges for mobile communications due to their size, shape, and variation in data use.
  • The in-building wireless solutions have solved these unique challenges of stadiums and arenas to ensure that spectators always have reliable connectivity. Using DAS systems, stadiums can also equip their security personnel and public safety first responders with mission-critical communication resources supporting both cellular and public safety bands.
  • Moreover, 5G technology impacts almost every aspect of people's lives, including fans' experience at any sports and entertainment venue. New stadiums are being built with 5G-ready technologies taken into consideration from the beginning, while multiple existing platforms are also incorporating them to keep up with fans' expectations and streamline connectivity through innovative solutions.
  • Furthermore, the increasing number of sporting and entertainment events being organized globally, driving investment in the construction of new stadiums and sports and entertainment complexes, are expected to create a favorable market scenario for the studied market growth. For instance, Live Nation, a leading event organization, organized about 17,234 events worldwide in 2021. Although the number has declined primarily due to COVID-19, it is expected to gain traction during the forecast period.
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Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Owing to the rapidly increasing construction of high-rise residential buildings and commercial spaces, such as malls and business parks, coupled with the multiple government initiatives, such as Smart Nation Singapore and Smart Cities Mission India, among others, with a growing volume of 4G enabled smartphones, the rising popularity of Bring Your Own Device trends have been some of the other factors that are driving the region's DAS market.
  • The recent advancements in cellular technology are one of the major factors for the region's excellent growth over the forecast period. This can be attributed to the growing number of planned deployments of LTE networks in emerging economies. Also, the virtualization of mobile networks and the rapid adoption of open APIs are other factors contributing to the market's growth.
  • Asia-Pacific has been a region of contrasts. Advanced markets such as South Korea and Japan have had network densification projects for 5G for the past few years. The highly urbanized Chinese administrative regions of Hong Kong and Macau and the city-state of Singapore are comparable in their extensive usage of small cells and DAS. On the other hand, the development curve in emerging markets such as India and Indonesia which are still relying on the traditional macro-towers in order to cover their large rural populations. The Maldives and the Pacific island nations are also an example of this group, eschewing towers altogether in favor of even less expensive satellite-based mobile networks.
  • Hence, Mainland China, South Korea, and Japan are currently the largest tower markets in the region. However, tower coverage in these markets has already reached the majority of the population, which implies that future tower growth would significantly rely on network densification in urban areas through the usage of small cells and DAS.
  • The region is also witnessing several partnerships and collaborations, paving the way for further technological evolution. For instance, Nokia and China Mobile have jointly developed this 5G low-cost hybrid distributed indoor system in order to meet these challenges. The smart indoor coverage system leverages the Nokia 5G Pico Remote Radio Head system together with the passive DAS antennas and Bluetooth Low Energy (BLE) technology. This new solution also reduces deployment costs as compared to the traditional passive-only DAS systems while delivering greater capacity than DAS.

Distributed Antenna Systems Industry Overview

The distributed antenna systems market is moderately competitive; however, the competition is expected to grow owing to the increasing mobile data traffic, the proliferation of connected devices due to the Internet of Things (IoT), the rising need for spectrum efficiency, and the growing consumer demand for extended network coverage and uninterrupted connectivity. Many companies are now entering the market with an array of scopes. Some of the key players in the market are Anixter, CommScope, TE Connectivity, Corning Inc., and American Tower Corporation. Some recent developments in the market include:

In December 2022, Real Betis Balompie football club announced a partnership with Cellnex, a wireless telecommunication and broadcasting infrastructure provider, to develop the club's digital infrastructure and provide the best digital experience for its fans. As per this agreement, Cellnex installed a distributed antenna system (DAS) at the Benito Villamarin Stadium.

In November 2022, Advanced RF Technologies (ADRF), a leading pure-play distributed antenna system (DAS) and repeater provider, launched its new ADXV DAS C-band solution and the SDRX C-band repeater. The ADXV DAS C-band modules include high-power remote (HPR) and mid-power remote (MPR) options supporting C-band frequencies ranging from 3.7 GHz to 3.98 GHz and allow building owners, mobile carriers, system integrators, and neutral hosts to bring ubiquitous 5G coverage for buildings and venues of every size.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 DAS Ability to Support Multiple Telecom Carriers and Upcoming Technologies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost to Upgrade challenges the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active
    • 6.1.2 Passive
    • 6.1.3 Digital
    • 6.1.4 Hybrid
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Manufacturing
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Government
    • 6.2.4 Transportation
    • 6.2.5 Sports and Entertainment
    • 6.2.6 Telecommunications
    • 6.2.7 Other End-Users
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Enterprise DAS
    • 6.3.2 Public Safety DAS
    • 6.3.3 Other Applications
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Anixter Inc.
    • 7.1.2 Cobham PLC
    • 7.1.3 Antenna Products Corporation
    • 7.1.4 CommScope Inc.
    • 7.1.5 Tower Bersama Group
    • 7.1.6 SOLiD Inc.
    • 7.1.7 TE Connectivity Ltd.
    • 7.1.8 Corning Inc.
    • 7.1.9 Comba Telecom Systems Holdings Ltd.
    • 7.1.10 Boingo Wireless Inc.
    • 7.1.11 American Tower Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET