市場調査レポート
商品コード
1443930

電子棚ラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Electronic Shelf Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

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電子棚ラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子棚ラベル市場規模は、2024年に17億3,000万米ドルと推定され、2029年までに33億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.90%のCAGRで成長します。

電子棚ラベル- 市場

スーパーマーケットやハイパーマーケットを含む多数の小売店の台頭は小売ビジネスに大きな影響を与え、小売テクノロジーやデジタル棚ラベルなどのガジェットの需要が高まっています。

主なハイライト

  • 小売部門における成長動向は、電子棚ラベルを含む小売自動化の導入に寄与すると予想されます。たとえば、米国国勢調査局の2022年 3月によると、2021年の小売総収益は約6兆6,000億米ドルで、前年比約10億米ドル増加しました。
  • 新興諸国における組織化された小売部門の台頭は、強力なマクロ経済変数とインドと中国でのインターネットの普及により、業界の成長を促進する重要な推進力の1つです。小売業者はESLなどの自動化テクノロジーを導入しており、成長する中間層の顧客ベースに適切にサービスを提供できます。小売業の自動化はコスト削減と組み合わせることで、レジの列を短縮し、顧客満足度を高め、無駄を減らします。さらに、顧客エクスペリエンスの向上にも役立ち、売上が増加します。電子棚ラベル業界の重要な見通しの1つは、発展途上国における小売ロボット部門の今後の台頭です。
  • 新興eコマース分野のリーダーが配送センターに最先端のテクノロジーを導入することで、業界は予測期間中に拡大すると予想されます。COVID-19の発生により、いくつかの企業が自動化テクノロジーを採用して店頭をアップグレードしました。 ESLの雇用により、商店は運営費、人件費、労働時間を削減することができました。さらに、オートメーション技術の大幅な発展と電子製品のコストの継続的な低下により、ESLの需要はCOVID-19後に増加しており、予測期間中に押し上げられると予想されます。
  • しかし、新興国には大量の失業者が存在するため、人件費が下がり、作業負荷を軽減するための効果的な自動化手法への投資の必要性が低くなります。さらに、テクノロジーの実装に必要な高額な初期費用が、今後数年間の市場の成長を抑制すると予想されます。

電子棚ラベル(ESL)市場動向

NFCモバイル決済は市場の成長を促進すると予想される

  • 小売業界では、近距離無線通信(NFC)テクノロジーが標準のESLに大幅に追加され、価格が表示され、いつでも価格を更新できるため在庫管理が容易になります。これにより、NFC対応スマートフォンをタップするだけで顧客とのやり取りが簡素化されます。
  • 顧客は電子ラベルを介して製品情報に簡単にアクセスし、NFCまたはモバイルデバイスを使用して簡単な支払いを行うことができます。内蔵のNFCを使用してラベルを読み取ると、顧客の携帯電話が商品のホームページに誘導され、詳細が表示されます。さらに、消費者は即座に支払いを行うことができ、レジで並ぶ必要がなくなりました。小売業者が利益を最大化するためにデジタル技術の採用を重視するにつれ、電子ラベルはさらに広く受け入れられるようになるでしょう。
  • 顧客の大多数は、高速性と情報制御の向上により、QRコードやBluetoothなどの他のデジタルイノベーションよりもNFCテクノロジーを好みます。これらのNFC対応デバイスは、顧客の詳細、ショッピングへの興味、頻繁に購入する商品の収集に役立ちます。これにより、パーソナライズされたマーケティングが容易になり、顧客の再訪問を促進します。この要因は、市場の成長を促進するのに役立ちます。
  • NFCテクノロジーは、デバイス間での迅速かつ瞬時のデータ送信を可能にするため、普及が期待されており、企業がNFCを商品に組み込むようになっています。現在、多くのスマートフォンや販売時点情報管理(POS)システムが追加機能としてNFC技術を使用しています。 NFC対応ELSのニーズは主に、スマートフォンなどのモバイルデバイスでのNFCの使用の増加によって促進されており、POS支払いが高速化され、小売業務が改善されています。

北米が大きなシェアを占める

  • 北米は電子棚ラベルの世界最大の市場です。この地域に広がる大小を問わず多数の小売店が巨大な市場を形成していると考えられます。ウォルマートなどの小売業は、この地域の活動の活発化を推進し、市場開拓を大幅に後押ししています。
  • 北米地域、特に米国には数多くの企業が存在し、複数の小売業者が存在します。たとえば、CVS Healthは2021年に米国に9,939の拠点を持っていましたが、ダラージェネラルは46州に17,000以上の拠点を持っています。さらに、セブンイレブンは全国に約9,000店舗あります。
  • この地域の小売業界の成長により、製品採用の機会が生まれると予想されます。たとえば、National Retail Federationによると、米国のすべての小売店からの収益は2022年に4兆8,600億米ドルを超えると予想されています。
  • さらに、あらゆる業界、特に小売オートメーションにおける技術革新と自動化製品の統合に向けた米国政府の好ましい取り組みにより、市場の需要が高まっています。
  • 米国の産業革命により、生産プロセスやサプライチェーン管理の統合に使用される重要なデータ進化機能が生み出されました。この技術は店舗運営の強化に役立ち、業界をさらに発展させ、それによってESLは店舗運営のパフォーマンス効率を向上させます。

電子棚ラベル(ESL)業界の概要

電子棚ラベル市場はかなり細分化されており、少数のベンダーが大きなシェアを占めています。主要企業は、E Ink Holdings Inc.、Displaydata Ltd、Samsung Electro-Mechanics、Pricer AB、およびPanasonic Corporationです。とりわけ。これらの企業は、世界市場での競争力を獲得するために、製品の発売、コラボレーション、パートナーシップなどの戦略的取り組みを採用しています。

2022年 10月、JRTech Solutionsは、Pricerの完全にビジュアルなSmartTAG Power+の電子棚ラベル(ESL)の最新版をJean Coutu薬局10店舗に導入しました。

2022年9月、SOLUMはベトナムで東南アジアの電子棚ラベル(ESL)業界への参入を開始しました。 SOLUMはベトナムの「WinMart」にESLアイテムを提供すると発表しました。Masan Groupはベトナムの三大非公開会社の一つであり、子会社としてWinMartを所有しています。

2022年 9月、Instacartは、小売業者がカスタマイズされたオンラインと店舗での出会いを生み出すのを支援する新しい最新テクノロジーのコレクションであるConnected Storesを開始しました。この企業は、数社の販売業者と最新のテクノロジーをテストし、北米中の店舗で利用できるようにしています。同社が同じくリリースしているキャロットタグは、消費者が店舗で探しているものを見つけるのに役立つと思われます。タグは電子棚ラベルを照らし、特定の商品を見つけやすくします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • POSとスマートフォンにおけるNFCの普及
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 テクノロジーのスナップショット

  • 通信技術(RF、NFC、IRなど)
  • 構成(バッテリー、ディスプレイなど)

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • LCD ESL
    • 電子ペーパーESL
  • 店舗タイプ別
    • ハイパーマーケット
    • スーパーマーケット
    • 専門店および非食品小売店
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • E ink Holdings Inc.
    • Displaydata Ltd
    • Samsung Electro-Mechanics Co. Ltd
    • Pricer AB
    • Panasonic Corporation
    • Altierre Corporation
    • Diebold Nixdorf
    • LG Corporation
    • M2 Communication Inc.
    • SES-imagotag
    • Wincor Nixdorf AG
    • AdvanTech Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49203

The Electronic Shelf Label Market size is estimated at USD 1.73 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.90% during the forecast period (2024-2029).

Electronic Shelf Label - Market

The rise of numerous retail locations, including supermarkets and hypermarkets, has significantly impacted the retail business, driving demand for retail technology and gadgets such as digital shelf labels.

Key Highlights

  • The growing trends in the retail sector are expected to contribute to the adoption of retail automation, including electronic shelf labels. For instance, according to US Census Bureau March 2022, total retail revenues in 2021 were roughly USD 6.6 trillion, an increase of around USD 1 billion from the previous year.
  • The rise of the organized retail sector in developing countries is one of the important drivers driving industry growth due to powerful macroeconomic variables and the spread of the internet in India and China. Retailers are implementing automated technologies like ESLs, which can successfully serve the growing middle-class customer base. Combined with cost savings, retail automation increases shorter checkout lines and customer satisfaction and lessens waste. Additionally, it aids in improving client experience, which raises sales. One of the key prospects for the industry for electronic shelf labels is the prospective rise of the retail robotics sector in developing nations.
  • With emerging e-commerce sector leaders implementing cutting-edge technology at distribution centers, the industry will expand over the forecast period. Due to the COVID-19 outbreak, several companies upgraded their storefronts by employing automated technology. Due to the employment of ESLs, merchants were allowed to reduce their operational expenses, labor costs, and labor time. Additionally, because of significant developments in automation technologies and the ongoing decline in the cost of electronic goods, the demand for ESLs has increased post COVID-19 and is expected to receive a boost over the forecast period.
  • However, emerging countries have a large pool of unemployed people, which lowers labor costs and lessens the need to invest in effective automation methods to decrease workloads. Additionally, the expensive initial expenditure needed to implement the technologies is expected to restrain market growth over the coming years.

Electronic Shelf Label (ESL) Market Trends

NFC Mobile Payment is expected to boost market growth

  • In retail, near-field communication (NFC) technology significantly adds up to standard ESLs, which display the price and facilitate stock management by enabling price updates at any time. This simplifies customer interactions via a simple tap on an NFC-enabled smartphone.
  • Customers may easily access product information via electronic labels and make simple payments using NFC or mobile devices. Using built-in NFC, reading the label directs the customer's phone to the goods homepage for further details. Additionally, the consumer may pay instantaneously, doing away with the requirement to wait in line at cash registers. Electronic labeling will become more widely accepted as merchants emphasize employing digital technology to maximize profits.
  • A majority of customers prefer NFC technology over other digital innovations, such as QR codes, and Bluetooth, due to its high speed and improved control of information. These NFC-enabled devices help collect customer details, shopping interests, and frequently purchased items. This facilitates personalized marketing and, thus, attracts customers to visit again. This factor helps in boosting the growth of the market.
  • NFC technology is expected to increase because it enables quick and instantaneous data transmission among devices, which drives companies to include it in goods. Numerous smartphones and point-of-sale (POS) systems now use NFC tech as an added function. The need for NFC-enabled ELSs is primarily driven by the growing use of NFC in mobile devices like smartphones, making POS payments faster and improving retail operations.

North America to Account for a Major Share

  • North America is the largest market for electronic shelf labels globally. A large number of retail establishments, both small and large, that are spread out over the region may be credited for the enormous market there. Retails, such as Walmart, have been driving the uptick in activity and significantly boosting market development in the area.
  • There are numerous businesses in the North American region, particularly in the United States, and multiple retailers exist. For instance, although CVS Health had 9,939 locations across the US in 2021, Dollar General has more than 17,000 locations across 46 states. Additionally, there are nearly 9,000 7-Eleven locations nationwide.
  • Growth in the region's retail industry is expected to create opportunities for product adoption. For instance, according to the National Retail Federation, revenues from all retail outlets in the United States will exceed USD 4.86 trillion in 2022.
  • Moreover, favorable government initiatives in the United States towards technological innovation and integration of automated products across all industry verticals, specifically in retail automation, are boosting the market demand.
  • The industrial revolution in the United States has created significant data evolution capabilities to be used in the production processes and integration in supply chain management. The technology aids in enhancing store operations, further developing the industry, by which ESL will improve the performance efficiency of store operations.

Electronic Shelf Label (ESL) Industry Overview

The electronic shelf label market is fairly fragmented, with a few vendors occupying a large share. The key players are E Ink Holdings Inc., Displaydata Ltd, Samsung Electro-Mechanics Co. Ltd, Pricer AB, and Panasonic Corporation. among others. Product launches, collaboration, and partnerships, among other strategic initiatives, are being adopted by these players to gain a competitive edge in the global market.

In October 2022, JRTech Solutions implemented Pricer's latest edition of completely visual SmartTAG Power+ electronic shelf labels (ESL) in ten Jean Coutu pharmacies.

In September 2022, SOLUM began its entry into the Southeast Asian Electronic Shelf Label (ESL) industry in Vietnam. SOLUM announced that it will provide ESL items to Vietnam's "WinMart." Masan Group, among the three biggest private companies in Vietnam, owns WinMart as a subsidiary.

In September 2022, Instacart launched Connected Stores, a collection of new and current technologies to assist merchants in creating tailored online and in-store encounters. The business has been testing the latest technology with a few merchants and making them available to shops across North America. Carrot Tags, which the firm is also releasing, will aid consumers in finding what they're searching for at a store. The tags illuminate electronic shelf labels to make it easier to discover certain goods.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 NFC penetration in POS and Smartphones
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Initial Investments
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 5.1 Communication Technology (RF, NFC, IR etc.)
  • 5.2 Components (Batteries, Display etc.)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 LCD ESLs
    • 6.1.2 E-paper ESLs
  • 6.2 By Store Type
    • 6.2.1 Hyper Markets
    • 6.2.2 Super Markets
    • 6.2.3 Specialty Stores and Non-food Retail Stores
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 E ink Holdings Inc.
    • 7.1.2 Displaydata Ltd
    • 7.1.3 Samsung Electro-Mechanics Co. Ltd
    • 7.1.4 Pricer AB
    • 7.1.5 Panasonic Corporation
    • 7.1.6 Altierre Corporation
    • 7.1.7 Diebold Nixdorf
    • 7.1.8 LG Corporation
    • 7.1.9 M2 Communication Inc.
    • 7.1.10 SES-imagotag
    • 7.1.11 Wincor Nixdorf AG
    • 7.1.12 AdvanTech Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS