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市場調査レポート
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1432369

デジタル資産管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Digital Asset Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタル資産管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタル資産管理(DAM)市場規模は、2024年に52億7,000万米ドルと推定され、2029年には106億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは15.22%で成長すると予測されます。

Digital Asset Management-Market

デジタル・エンゲージメントの高まりは、デジタル・コンテンツの作成と普及によって著しく高まっています。Bynder社が2021年にマーケティングとクリエイティブの専門家1,600人を対象に実施した調査によると、デジタルトランスフォーメーションへの取り組みが大流行中に牽引力を増しており、そのおかげで、より多くのデジタルコンテンツとクリエイティブアウトプットの生成、新しいデジタル体験技術の導入、顧客データとアナリティクスへの投資がマーケティング部門の焦点となっています。これは市場にプラスの影響を与えると予想されます。

主なハイライト

  • あらゆる業界において、制作・消費されるデジタルコンテンツの量は急速に増加しています。組織は、写真やビデオから論文やクリエイティブ資産に至るまで、膨大な量のデジタルコンテンツを制作しています。このような大量のコンテンツが、DAMソリューションの需要を押し上げています。推測するに、組織はデジタル資産を効率的に管理、整理、配布するための強固なシステムを必要としており、その量は増え続けています。組織は、デジタル資産を保存、カタログ化、検索するための一元化されたプラットフォームを提供するDAMシステムのおかげで、コンテンツ・ライブラリを効率的に管理し、コンテンツ・ワークフローを合理化することができます。企業がコンテンツ管理手順を合理化し、コラボレーションと生産性を向上させようとする中で、DAMソリューションのニーズは高まることが予想されます。
  • クラウドコンピューティングは、その拡張性、柔軟性、費用対効果の高さから、多くの業界に普及しています。市場促進要因として、クラウドベースのDAMソリューションの成長が挙げられます。組織は、クラウドベースのDAMサービスを使って、いつでも、どこからでも、どんなデバイスからでも、デジタル資産を安全に保存し、アクセスすることができます。地理的に離れたチームや外部の利害関係者間のコラボレーションは、このアクセシビリティとユーザビリティによって促進されます。コンテンツ管理システム、マーケティングオートメーションプラットフォーム、ソーシャルメディア管理ツールなど、他のクラウドベースのツールやサービスは、クラウドベースのDAMとシームレスに統合することができます。クラウドベースのDAMシステムの拡張性と手頃な価格により、市場は拡大しており、あらゆる規模の企業にとって望ましい選択肢となっています。
  • 組織が生成するデジタル資産の量が増加するにつれて、DAMシステムは、増大する需要に対応できる拡張性を持つ必要があります。しかし、DAMプラットフォームによっては、大量のアセットを効率的に管理したり、同時ユーザーアクセスを処理したりする上で課題に直面することがあります。DAMインフラストラクチャが、コンテンツの規模やユーザーの要求に対応できるように設計されていない場合、アセットの検索に時間がかかったり、システムの遅延などのパフォーマンスの問題が発生する可能性があります。これらの制限は、生産性とユーザーの満足度に影響を与える可能性があります。
  • パンデミックはまた、リモートアクセス、コラボレーション、拡張性を可能にするクラウドベースのソリューションの重要性を浮き彫りにしました。どこからでもアクセスできる一元化された場所にデジタル資産を安全に保管・管理するために、クラウドベースのDAMソリューションに注目する企業が増えていることが推察されます。クラウドベースのDAMプラットフォームは、リモートワーク環境で必要とされる柔軟性と拡張性を提供し、チームが効率的にコラボレーションしたり、アセットにリモートアクセスしたりすることを可能にします。このようなクラウドベースのDAMソリューションへの需要が、パンデミック時の市場の成長を牽引してきました。また、ロシア・ウクライナ戦争がパッケージング・エコシステム全体に与えた影響もあります。

デジタル資産管理市場の動向

クラウド展開がデジタル資産管理市場を牽引する見込み

  • Adobeは2022年4月、Frame.Ioの業界をリードするビデオコラボレーションプラットフォームを数百万人のクリエイティブクラウド顧客に提供し、After EffectsのネイティブM1サポートを含むAfter EffectsとPremiere Proのアップデートを行うと発表しました。映像編集者と、プロデューサー、エージェンシー、クライアントなどの主要なプロジェクト利害関係者は、Frameのイントロダクションより、クラウド上でコラボレーションできるようになりました。
  • 組織内のデジタルメディア管理と配信は、クラウドデジタル資産管理(DAM)によって、よりアクセスしやすくなります。クラウドDAMは、ブランドの識別を維持するための単一の真実のソースを提供するだけでなく、運用コストの削減と生産性の向上を約束します。フロントエンドのエクスペリエンスもクラウドDAMの影響を受ける。Bynderは、有名なクラウドベースのソーシャルメディア管理システムであるHootsuite Inc.との統合を発表しました。この統合により、BynderのデジタルアセットがHootsuiteのダッシュボードにリンクされ、ソーシャルメディアマーケティング担当者は、個々のファイルをダウンロード、リサイズ、再アップロードすることなく、クリエイティブなコンテンツに迅速かつ簡単にアクセスできるようになります。
  • 人工知能やビッグデータ分析など様々なテクノロジーの導入が進む中、クラウドベースのDAMが広く利用されています。DAMは人工知能(AI)技術を使用してコンテンツをスキャンし、メタデータタグを作成します。DAMのAI使用事例には、光学式文字認識、音声認識、顔認識などがあります。
  • データ生成の急激な増加も、ストレージ需要の高まりに寄与しています。データの収集、処理、分析は、人工知能(AI)と機械学習機能により、より迅速に行うことができ、ビジネスデータとアプリは、さまざまなパブリック・プライベート・クラウドに移行することができます。デジタル資産管理の市場は、コグニザント・テクノロジー・ソリューションズ、メディアビーコン、バインダーのような多くの企業のおかげで急速に拡大しています。
  • さらに、企業は徐々にオンプレミスからSaaSベースのソリューションに移行しつつあり、モバイルアクセシビリティやその他の直感的なサービスを提供しています。このモデルの手頃な価格は、あらゆる規模の企業をターゲットにすることで、特定のデジタル資産ニーズに対応しています。さらに、これらのソリューションは通常、低コストのオプションとサービスの迅速な展開を提供します。

予測期間中、アジア太平洋地域が最速の成長率を記録

  • インドは、コンテンツや言語、その他の地域要件が複雑なため、エンターテインメントやメディアのプロバイダーにとって管理が非常に難しい国と考えられています。そのため、デジタル資産管理はこのような複雑性に対応するために広く採用されています。
  • 2021年10月、ハーバード大学出身のデザイナーが、コンテンツ・マーケティング・プラットフォームでユニコーンを生み出しました。デザイナーと企業を結びつけるTezignは、テマセク・ホールディングスが主導するシリーズDラウンドの第一弾が完了し、評価額が10億米ドル以上に上昇したと発表しました。シンガポールの国営投資会社と他の支援者は、約4,000万米ドルを拠出しました。
  • 中小企業庁の報告によれば、99.7%の産業が中小企業セグメントに該当する日本は、この地域におけるデジタル資産管理ソリューションにとって理想的な国です。さらに、予算要件や不十分なITインフラを理由に、中小企業はERPソリューションよりもデジタルアクセス管理ソフトウェアのような低・中コストのソリューションを好んでいます。2021年3月、NRIはデジタル資産管理サービスを提供する狛犬ホールディングス株式会社との協業による出資を発表しました。この提携により、NRIとKomainuは、両社の技術を融合し、同地域のデジタル資産市場への提供を拡大することが可能になります。
  • さらに、BFSIセクターでは、各国の富の保管・管理のためにDAM技術の採用が増加しています。2021年5月、中国国営のアジア太平洋投資銀行(APIB)の完全子会社であるアジアデジタル銀行(ADB)は、産業提携を通じて自己資金によるサービシング・エコシステムを構築する計画を発表しました。Huobi Asset Managementは、証券先物委員会から100%仮想資産ファンド発行の認可を受けた2番目のファンドマネージャーとなった。
  • アジア太平洋地域は、デジタル資産管理業界で最も急成長している地域のひとつになりつつあります。世界ブランドがアジア太平洋地域への進出を拡大し、ビジュアルコンテンツ戦略への投資を増やす中、DAMは、世界チーム、新規進出地域、コンテンツの流入に対処する際に生じる一般的な問題に取り組むためのソリューションとして台頭しています。

デジタル資産管理業界の概要

デジタル資産管理の主要企業は、Cognizant Technology Solutions Corp、Oracle Corporation、CELUM GmbH、Adobe Systems Incorporated、Cloudinary Ltd、IBM Corporationなどです。これらの企業は、この市場で足跡を拡大するために、事業拡大、契約、新製品の発売、ジョイントベンチャー、買収、パートナーシップなどの戦略を採用しています。

  • 2022年3月 コンテンツ・オペレーション・プラットフォームのGatherContentは、デジタル資産管理(DAM)ソフトウェアのプロバイダーであるBynderに買収されました。これにより、BynderのDAMサービスは、コンテンツ開発のためのワークフローと編集プロセスを獲得。GatherContentにより、Bynderは、テキスト作成から発信準備の整った構造化素材まで、コンテンツ生成のライフサイクル全体へのアクセスをマーケティング担当者に提供したいと考えています。
  • 2022年1月 DAMソフトウェアのプロバイダーであるPhotoShelterは、最近、英国を拠点とするDAMサービスであるThird Lightの買収を発表しました。PhotoShelterには、企業、ブランド、スポーツリーグ、大学など、1,300社以上のクライアントが名を連ねています。サードライト社は、世界中に300社以上の顧客を持っています。今回の買収により、PhotoShelterはThird Lightの主力アプリケーションであるChorusを提供することになります。これらのThird Lightユーザーは、15年前にPhotoShelterがフォトグラファー向けにクラウドアーカイブを提供して以来、DAMを進化させてきたPhotoShelterの最先端機能とビジネスセキュリティを利用できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • ー市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル資産数の増加
  • 市場の課題
    • ソリューションに対する認識不足とコスト高
  • 任天堂
    • 生中継動画管理
    • クリエイティブツールの統合
    • 資産分析
    • ウェブコンテンツの統合
    • 紀伊國屋書店ブランドポータル
    • アセットとメタデータのアーカイブ
    • ライフサイクルと著作権管理

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド(SaaS)
  • ー組織規模別
    • SME(中小企業)
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • メディア・エンターテインメント
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋地域
    • その他の地域(ラテンアメリカ、中東とアフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Systems Incorporated(Adobe Experience Manager Assets)
    • Canto Inc.(Canto Digital Asset Management)
    • CELUM GmbH(CELUM Digital Asset Management)
    • Cognizant Technology Solutions Corp.(assetServ)
    • Oracle Corporation(Oracle WebCenter Content)
    • Cloudinary Ltd(Digital Asset Management)
    • OpenText Corporation(Media Management, MediaBin)
    • Aprimo LLC(ADAM Software)
    • Bynder(Webdam Inc.)
    • MediaBeacon Inc.(R3volution)
    • IBM Corporation
    • Nuxeo(Nuxeo Platform)
    • Widen(Digital Asset Management)
    • Extensis(Celartem Inc.)
    • Digizuite A/S

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 46894

The Digital Asset Management Market size is estimated at USD 5.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.22% during the forecast period (2024-2029).

Digital Asset Management - Market

The growing push for digital engagement has increased significantly due to the creation and dissemination of digital content. According to a study of 1,600 marketing and creative professionals by Bynder in 2021, the digital transformation initiatives have gained traction during the pandemic, and owing to this, generating more digital content and creative output, implementing new digital experience technologies, and investing in customer data and analytics are the focal points of marketing departments. This is expected to have a positive impact on the market.

Key Highlights

  • Across all industries, the amount of digital content being produced and consumed is increasing quickly. Organisations produce enormous amounts of digital content, ranging from photos and videos to papers and creative assets. This abundance of content propels the demand for DAM solutions. Inference implies that organisations need solid systems to manage, organise, and distribute digital assets efficiently while their volume keeps growing. Organisations can effectively manage their content libraries and streamline content workflows thanks to DAM systems, which offer a centralized platform for storing, cataloging, and retrieving digital assets. As businesses look to streamline their content management procedures and improve collaboration and productivity, the need for DAM solutions is anticipated to grow.
  • Due to its scalability, flexibility, and cost-effectiveness, cloud computing has spread throughout many industries. Inference suggests that a key market driver is the growth of cloud-based DAM solutions. Organizations may securely store and access digital assets using cloud-based DAM services from any location, at any time, and on any device. Collaboration between geographically distant teams and outside stakeholders is facilitated by this accessibility and usability. Other cloud-based tools and services, like content management systems, marketing automation platforms, and social media management tools, can be seamlessly integrated with cloud-based DAM. The market is expanding as a result of the scalability and affordability of cloud-based DAM systems, which make them a desirable option for businesses of all sizes.
  • As organizations generate increasing volumes of digital assets, DAM systems need to be scalable to handle the growing demands. However, some DAM platforms may face challenges in effectively managing large quantities of assets or handling concurrent user access. Performance issues, such as slow asset retrieval or system lag, can arise when the DAM infrastructure is not designed to handle the scale of content and user requirements. These limitations can impact productivity and user satisfaction.
  • The pandemic has also highlighted the importance of cloud-based solutions that enable remote access, collaboration, and scalability. Inference suggests that organizations have increasingly turned to cloud-based DAM solutions to store and manage their digital assets securely in a centralized location accessible from anywhere. Cloud-based DAM platforms provide the flexibility and scalability required in a remote work environment, allowing teams to collaborate effectively and access assets remotely. This demand for cloud-based DAM solutions has driven the growth of the market during the pandemic. There has also been an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.

Digital Asset Management Market Trends

Cloud Deployment is Expected to Drive the Digital Asset Management Market

  • Adobe announced in April 2022 that it would bring Frame. Io's industry-significant video collaboration platform to its millions of creative cloud customers and updates to After Effects and Premiere Pro, including native M1 support for After Effects. Video editors and key project stakeholders such as producers, agencies, and clients can now collaborate in the cloud thanks to the introduction of Frame.
  • Digital media management and delivery within an organisation are made more accessible via cloud digital asset management (DAM). Along with delivering a single source of truth to retain brand identification, cloud DAM also promises to lower operational costs and boost productivity. Front-end experiences are impacted by cloud DAM as well. Bynder unveiled its integration with Hootsuite Inc., a well-known cloud-based social media management system. Through the integration, digital assets from Bynder are linked to Hootsuite dashboards, making it possible for social media marketers to access creative content quickly and easily without having to download, resize, and re-upload individual files.
  • With the increasing adoption of various technologies like Artificial Intelligence and Big Data Analytics, cloud-based DAMs are widely used. DAM uses Artificial Intelligence(AI) technology to scan content and create metadata tags. The AI use cases for DAM include optical character recognition, speech recognition, and facial recognition.
  • The rapid increase in data generation also contributes to the rising demand for storage. Data collection, processing, and analysis can be done more quickly thanks to artificial intelligence (AI) and machine learning capabilities, and business data and apps can be moved to various public-private clouds. The market for digital asset management is expanding quickly thanks to a number of businesses like Cognizant Technology Solutions, MediaBeacon, and Bynder because most end users prefer cloud-based products.
  • Further, companies are gradually moving from on-premises to SaaS-based solutions, which offer mobile accessibility and other intuitive services. The model's affordability caters to specific digital asset needs by targeting companies of all sizes. Moreover, these solutions usually offer low-cost options and rapid deployment of services.

Asia Pacific to Witness the Fastest Growth Rate Over the Forecast Period

  • India is considered a very demanding country to manage for the entertainment and media providers due to complexities related to the content, language, and other regional requirements. Therefore, digital asset management was widely adopted to cater to such complexities.
  • In China, there is a clear trend toward the digital transformation of businesses.In October 2021, a Harvard University-educated designer created a unicorn with his content marketing platform, aided by investors who see enterprise software as the next big opportunity in China's tech industry. Tezign, which connects designers with businesses, announced the completion of the first tranche of its Series D round led by Temasek Holdings, raising its valuation to more than USD1 billion. The Singaporean state investment firm and other backers contributed approximately USD 40 million.
  • Japan is the ideal country for digital asset management solutions in this region, as 99.7% of industries fall under the small and medium enterprise segment, as reported by the Small and Medium Enterprise Agency of Japan. Furthermore, due to their budgetary requirements and inadequate IT infrastructure, SMEs have preferred low to medium-cost solutions, like digital access management software, over ERP solutions. In March 2021, NRI announced an investment in collaboration with Komainu Holdings Limited, a digital asset management service provider. The partnership enables NRI and Komainu to combine their technologies to expand their offerings into the digital asset market in the region.
  • Further, The BFSI sector has witnessed increased adoption of DAM tech to store and manage wealth across countries. In May 2021, Asia Digital Bank Ltd (ADB), a wholly-owned subsidiary of Chinese state-owned Asia Pacific Investment Bank (APIB), announced plans to construct a self-financing servicing ecosystem through industrial alliances. Huobi Asset Management became the second fund manager to receive approval from the Securities and Futures Commission to issue 100% virtual asset funds.
  • The Asia-Pacific region is becoming one of the fastest-growing regions in the digital asset management industry. As global brands expand their reach into the Asia Pacific and increase their investments in visual content strategies, DAM is emerging as the solution to help them tackle common difficulties that arise when dealing with global teams, new expansion regions, and an influx in content.

Digital Asset Management Industry Overview

The major digital asset management players are Cognizant Technology Solutions Corp, Oracle Corporation, CELUM GmbH, Adobe Systems Incorporated, Cloudinary Ltd, and IBM Corporation, among others. They have adopted strategies such as expansions, agreements, new product launches, joint ventures, acquisitions, partnerships, and others to expand their footprints in this market.

  • March 2022 - The content operations platform GatherContent had been purchased by Bynder, a provider of digital asset management (DAM) software. With this change, Bynder's DAM service gains workflow and editorial processes for content development. With GatherContent, Bynder hopes to give marketers access to the entire lifecycle of content generation, from text creation to structured material that is ready for dissemination.
  • January 2022 - PhotoShelter, a provider of DAM software, recently announced the acquisition of Third Light, a DAM service based in the UK. Over 1,300 clients are listed by PhotoShelter, including businesses, brands, sports leagues, and colleges. Third Light has more than 300 clients worldwide. With the acquisition, PhotoShelter will now provide Chorus, the flagship application of Third Light. These Third Light users will gain access to PhotoShelter's cutting-edge features and business security, which have advanced DAM since PhotoShelter initially offered a cloud archive for photographers 15 years ago.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Number of Digital Assets
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Higher Costs of the Solutions
  • 5.3 Key Product Features
    • 5.3.1 Video Management
    • 5.3.2 Creative Tool Integration
    • 5.3.3 Asset Analytics
    • 5.3.4 Web Content Integration
    • 5.3.5 Brand Portals
    • 5.3.6 Asset and Metadata Archiving
    • 5.3.7 Lifecycle and Rights Management

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud (SaaS)
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 SMEs (Small and Medium Enterprises)
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Media and Entertainment
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Government
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Retail
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World (Latin America, Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Systems Incorporated (Adobe Experience Manager Assets)
    • 7.1.2 Canto Inc. (Canto Digital Asset Management)
    • 7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
    • 7.1.4 Cognizant Technology Solutions Corp. (assetServ)
    • 7.1.5 Oracle Corporation (Oracle WebCenter Content)
    • 7.1.6 Cloudinary Ltd (Digital Asset Management)
    • 7.1.7 OpenText Corporation (Media Management, MediaBin)
    • 7.1.8 Aprimo LLC (ADAM Software)
    • 7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
    • 7.1.10 MediaBeacon Inc. (R3volution)
    • 7.1.11 IBM Corporation
    • 7.1.12 Nuxeo (Nuxeo Platform)
    • 7.1.13 Widen (Digital Asset Management)
    • 7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
    • 7.1.15 Digizuite A/S

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK