デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432997

VoWiFi:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

VoWiFi - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
VoWiFi:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

VoWiFiの市場規模は、2024年に81億2,000万米ドルと推定され、2029年までに186億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に18.06%以上のCAGRで成長する見込みです。

VoWiFi-マーケット

IPベースの通信への自然なステップとして、ほとんどの通信事業者はVoWiFiサービスとVoLTEサービスの両方を提供すると予想されており、これにより屋内ネットワークのカバレッジが向上する可能性があります。

主なハイライト

  • 音声サービスにWiFiネットワークを使用することは、「Voice over WiFi」(VoWiFi)として知られています。 WiFiネットワークと音声システムをサポートする音声コンポーネントは、通常、エンドユーザーの個人財産です。ますます多くの人々がWiFiテクノロジーに慣れてくるにつれ、携帯電話事業者(通信事業者)は、住宅所有者や企業にVoWiFiを提供することで、これらの潜在的なビジネスチャンスを活用しようとしています。また、より高速なブロードバンド接続を導入することで、より多くの場所でサービスを利用できるようにしたいと考えています。
  • 市場は屋内カバーの問題の解消によって牽引されています。ユーザーにとって、家庭、職場、店舗での携帯電話の受信状態の悪さは深刻な問題です。屋内が十分にカバーされていない人は、信号を受信するために窓から身を乗り出すなどの極端な措置を講じる可能性があります。 VoWiFiを使用すると、顧客は屋内にいるときでも、ハンドセットをアップグレードしたり、新しいハードウェアをインストールしたりすることなく、確実に通話の発着信を行うことができます。
  • 高速インターネットの普及とブロードバンドサービスへのアクセスのしやすさの向上は、市場に大きな影響を与えています。中国のインターネット人口は、2022年12月と比較して、2023年6月に1,100万人増加しました。Speedtestによると、2023年4月の時点で、カタールの平均モバイルインターネット接続は世界最速で、約190Mbpsでした。アラブ首長国連邦(UAE)とマカオが続き、これらの国はいずれも170Mbpsを超える平均速度の中央値を記録しました。
  • ただし、通信事業者はWiFiネットワークの診断と修復に責任を負わないため、メンテナンスが課題となります。住宅WiFiユーザーと企業のITチームは責任を負う必要があります。さらに、VoWiFiはまだE-911をサポートしていないため、市場が制限されています。
  • 大規模なロックダウンと社会的孤立の必要性により、コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックによりインターネットへの依存度が高まりました。これにより、家族や友人がコミュニケーションをとり、企業や政府が運営し、学生が勉強し、患者がヘルスケアサービスを受けることが可能になりました。このインターネットへの依存度の高まりにより、インターネットの構築とデジタルディバイドの解消の両方がより重要になりました。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行中、通話接続を向上させるために家庭内でWiFiの使用が増加したため、VoWiFi市場では収入創出が急増しました。この業界の急速な成長は、企業が円滑な業務運営のために従業員のコミュニケーションを改善する必要性や、人工知能(AI)やモノのインターネット(IoT)などの最先端テクノロジーを使用する必要性によっても促進されると予想されていました。

VoWiFi市場動向

公衆WiFiホットスポットが大幅な市場シェアを獲得

  • ユーザーは、近くに携帯電話塔がなくても、一般的なアクセスネットワークを介して通話を続けることができます。公衆WiFiホットスポットが利用できるようになったことで、携帯電話の受信状態が悪いエリアをカバーするだけでなく、追加のVoWiFiの必要性も高まっています。地方では都市部に比べて携帯電話の電波到達範囲が大幅に狭いため、より多くの消費者が公衆 WiFiを利用するようになっています。
  • インド政府は、国をデジタル接続する巨大な取り組みの一環として、公共事業サービスのために、面積25万グラムのパンチャヤット(村の区画)ごとに5つのWiFiホットスポットを設置することを義務付けました。公共データオフィスを支援するために、政府は2022年までに1,000万個のWiFiホットスポットを設置したいと考えています。
  • 通話にキャリアネットワークではなくWiFiホットスポットを使用することで、顧客はWiFiホットスポットの増加を利用して、通信事業者がスペクトルを解放できるようにすることができます。その結果、事業者は設備投資を削減する可能性があります。
  • 解約を減らすために、通信事業者はVoWiFiを使用して、特に屋内や携帯電話の通信範囲が弱い場所で通信範囲を拡大することが期待されています。この戦略は将来の市場の成長を促進する可能性があります。
  • Telecom Advisory Serviceによると、2018年の無料Wi-Fiトラフィックの総量は約34億3,700万ギガバイトでした。 2023年までに交通量は約3倍に増加すると予想されています。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 北米のVoice over WiFi(VoWiFi)市場は、高品質でシームレスな音声通信サービスに対する需要の高まりにより、今後数年間で成長すると予想されています。リモートワークと個人デバイス持ち込み(BYOD)の動向の台頭も、この地域でのVoWiFiの成長を促進しました。
  • 現在、多くの企業が従業員に、自分のモバイルデバイスを使用してリモートで仕事関連のタスクを実行することを奨励しています。 BYOD(個人デバイス持ち込み)は人気が高まっており、従業員がより自由にテレワークをしたり、会社の情報リソースにアクセスしたりできるようになります。従業員のプライバシーを保護し、個人のデバイスからアクセスされたときに組織のデータが安全であることを確認することは、問題であると同時に脅威でもあります。
  • 北米ではローミング料金が非常に高く、ローミングトリップに費やされる時間が他のすべての地域の中で最も長くなります。したがって、VoWiFiを使用すると、ローミング料金が下がる可能性があり、その地域ではデータローミングを使用する人が増える可能性があります。
  • 北米の通信事業者とサービスプロバイダーは、高度な通信サービスに対する需要の高まりに応えるために、VoWiFiテクノロジーの開発と展開に投資しています。この市場は、多数の新興企業や小規模プレーヤーだけでなく、複数の大規模かつ確立されたプレーヤーが存在することを特徴としています。
  • たとえば、2023年2月、Virgin Media O2とMavenirは、O2モバイル顧客を、Voice over LTE(VoLTE)とVoice over WiFiを提供する仮想化IPマルチメディアサブシステム(IMS)ソリューションに完全に移行すると発表しました。 Mavenirは、あらゆるクラウド(VoWiFi)上で動作するクラウドネイティブアプリケーションを使用して未来のネットワークを構築するネットワークソフトウェアプロバイダーです。Virgin Media O2は、ネットワークを仮想化することでハードウェアとソフトウェアの間のリンクを切断します。仮想化により、ユーザーはすべて同じプラットフォーム上にあるさまざまなアプリにアクセスできるようになり、Virgin Media O2のネットワークがより柔軟で効果的になります。また、コストも削減され、改善や新しいサービスの可能性への扉も開かれます。

VoWiFi業界の概要

Voice over WiFi (VoWiFi)市場は、競争企業間の敵対関係が激化するにつれて細分化に向かって進んでいます。市場の世界のプレーヤーは、消費者にとってより便利で効率的なものにするために新しいテクノロジーを革新しています。市場の主要企業は、Alcatel-Lucent、Cisco Systems, Inc.、Oracle Corporationです。市場における最近の動向は次のとおりです。

  • 全国12州で、Vodafone Idea(Vi)がVoWi-Fi通話サービスを提供する予定でした。これは、特に消費者の補償体験を向上させるために重要なサービスです。屋内モバイルネットワークが十分にカバーされていないため、多くの人が自宅内でこれを利用しています。Vodafone Ideaを提供しているのは、マハラシュトラ州とゴア、UPウェスト、コルカタ、ラジャスタン、グジャラート、パンジャブ、UPイースト、デリー、残りのベンガル州、ムンバイ、ハリヤナ州を含む12州のみです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • インターネット普及率の増加
    • インドアカバレッジ問題の軽減
  • 市場抑制要因
    • キャリアによるメンテナンス問題
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 音声クライアント
    • 統合VoWiFiクライアント
    • 分離型VoWiFiクライアント
    • ブラウザVoWiFiクライアント
  • デバイス・タイプ
    • スマートフォン
    • タブレット・ラップトップ
    • その他のデバイスタイプ
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alcatel-Lucent
    • Oracle Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Ericsson AB
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Aptilo Networks
    • KT Corporation
    • Mitel Networks Corporation
    • Nokia Corporation
    • Ribbon Communications

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 59313

The VoWiFi Market size is estimated at USD 8.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 18.63 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 18.06% during the forecast period (2024-2029).

VoWiFi - Market

As a natural step toward IP-based communication, most operators are expected to offer both VoWiFi and VoLTE services, which could improve indoor network coverage.

Key Highlights

  • The use of a WiFi network for voice services is known as "voice over WiFi" (VoWiFi). The WiFi network and the voice components that support the voice system are typically the end user's personal property. Mobile operators (Telcos) are attempting to take advantage of these potential business opportunities as more and more people become accustomed to WiFi technology by providing VoWiFi to homeowners and businesses. They also want to make their service available in more places by putting in faster broadband connections.
  • The market is being driven by the elimination of the indoor coverage issue. For users, poor cellular reception in homes, workplaces, and stores is a serious problem. People with inadequate interior coverage may take extreme measures to receive a signal, such as leaning out of windows. VoWiFi enables customers to reliably place and receive calls, even while they are indoors, without having to upgrade their handsets or install new hardware.
  • The proliferation of high-speed internet and increased accessability to broadband services have significantly impacted the market. China's internet population increased by 11 million in June 2023 compared to December 2022. According to Speedtest, as of April 2023, Qatar had the fastest average mobile internet connections globally, nearly 190 Mbps. The United Arab Emirates (UAE) and Macau followed, with each of these countries registering average median speeds above 170 Mbps.
  • Maintenance, however, presents a challenge because carriers are not accountable for diagnosing and fixing WiFi networks. Residential WiFi users and corporate IT teams should be held accountable. Additionally, VoWiFi does not yet support E-911, which is restricting the market.
  • Because of extensive lockdowns and the need to socially isolate oneself, the coronavirus (COVID-19) pandemic increased dependency on the Internet. It enabled family and friends to communicate, businesses and governments to operate, students to study, and patients to get healthcare services. This increased reliance on the Internet made it more important to both build out the Internet and close the digital divide.
  • Due to the rising use of WiFi in homes for better call connectivity during the coronavirus disease (COVID-19) epidemic, the VoWiFi market experienced a surge in income creation. The rapid growth of the industry was also expected to be driven by the need for businesses to improve employee communication for smooth operations and the need to use cutting-edge technology like artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT).

VoWiFi Market Trends

Public WiFi Hotspot to Gain Significant Market Share

  • Users can continue to place calls over a general access network without the need for a nearby cell tower. The availability of public WiFi hotspots is driving the need for additional VoWiFi in addition to providing coverage for areas with poor cell reception. Because cell tower coverage is substantially weaker in rural regions than it is in cities, this encourages more consumers to use public WiFi.
  • In India, the government has mandated five WiFi hotspots in each of the 250,000 gram panchayats, or village blocks, for public utility services as part of the mega initiative to digitally connect the nation. To help public data offices, the government wants to set up 10 million WiFi hotspots by 2022.
  • By using WiFi hotspots rather than the carrier network to make calls, customers may exploit the increase in WiFi hotspots to assist operators in freeing up their spectrum. Operators might reduce their capital expenditures as a result.
  • In order to reduce churn, operators are expected to use VoWiFi to extend coverage, especially indoors and in places with weak cellular coverage. This strategy could boost market growth in the future.
  • According to Telecom Advisory Service, in 2018, there were roughly 3,437 million gigabytes of total free Wi-Fi traffic. By 2023, the volume of traffic is anticipated to increase by roughly threefold.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • The Voice over WiFi (VoWiFi) market in North America is expected to grow in the coming years due to increasing demand for high-quality, seamless voice communication services. The rise of remote work and bring-your-own-device (BYOD) trends have also driven the growth of VoWiFi in the region.
  • Nowadays, a lot of companies encourage their staff to conduct work-related tasks remotely using their own mobile devices. BYOD (bring your own device), an increasingly popular trend, gives employees more freedom to telework and access company information resources. Protecting the privacy of employees and making sure that an organization's data is safe when it is accessed through personal devices are both problems and threats.
  • In North America, roaming rates are very high, with the time spent on roaming trips being the highest among all other regions. So, with VoWiFi, roaming charges are likely to go down, and the area may see more people using data roaming.
  • North American telecom operators and service providers are investing in the development and deployment of VoWiFi technology to meet the growing demand for advanced communication services. The market is characterized by the presence of several large and established players, as well as a number of start-ups and small players.
  • For instance, in February 2023, Virgin Media O2 and Mavenir announced the full migration of O2 mobile customers to its virtualized IP Multimedia Subsystem (IMS) solution, which offers voice over LTE (VoLTE) and voice over WiFi. Mavenir is a network software provider building the networks of the future with cloud-native applications that work on any cloud (VoWiFi). Virgin Media O2 is cutting the link between hardware and software by virtualizing its network. By letting users access a variety of apps that are all on the same platform, virtualization makes Virgin Media O2's network more flexible and effective. It also cuts costs and opens the door for possible improvements and new services.

VoWiFi Industry Overview

The voice-over WiFi (VoWiFi) market is moving toward fragmentation as the competitive rivalry increases. Global players in the market are innovating new technologies to make them more helpful and efficient for consumers. Key players in the market are Alcatel-Lucent, Cisco Systems, Inc., and Oracle Corporation. Recent developments in the market are:

  • In 12 states nationwide, Vodafone Idea (Vi) were to provide VoWi-Fi calling service. It is a crucial service, especially for improving consumers' coverage experiences. Many individuals utilize it inside their homes because they don't have adequate indoor mobile network coverage. Only 12 states, including Maharashtra and Goa, UP West, Kolkata, Rajasthan, Gujarat, Punjab, UP East, Delhi, the rest of Bengal, Mumbai, and Haryana, provide Vodafone Idea.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Internet Penetration
    • 4.3.2 Reduction of Indoor Coverage Problems
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Maintenance Problems Due to Carriers
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Voice Client
    • 5.1.1 Integrated VoWiFi Client
    • 5.1.2 Separate VoWiFi Client
    • 5.1.3 Browser VoWiFi Client
  • 5.2 Device Type
    • 5.2.1 Smartphones
    • 5.2.2 Tablets and Laptops
    • 5.2.3 Other Device Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alcatel-Lucent
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.4 Ericsson AB
    • 6.1.5 Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 6.1.6 Aptilo Networks
    • 6.1.7 KT Corporation
    • 6.1.8 Mitel Networks Corporation
    • 6.1.9 Nokia Corporation
    • 6.1.10 Ribbon Communications

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS