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市場調査レポート
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1404327

アクティブジオフェンシング:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測

Active Geofencing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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アクティブジオフェンシング:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アクティブジオフェンシングの市場規模は2024年に18億1,000万米ドルと推定・予測され、2029年には51億6,000万米ドルに達し、予測期間(2024~2029年)のCAGRは23.23%で成長すると予測されます。

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アクティブジオフェンシングは、空間データのより効果的な利用、リアルタイム位置情報技術の向上、消費者による位置情報付きアプリケーションの世界の採用増加により成長しています。

主要ハイライト

  • ジオフェンシングは、GPS、PFID、WiFI、モバイルデータなどの技術を利用し、デバイスがジオフェンスとして知られる地理的ゾーンの仮想境界を離れると、事前にプログラムされたアクションをトリガーできるようにするアプリケーションやソフトウェアで、各エンドユーザーが利用するロケーションベースのサービスです。
  • 空間データとリアルタイムの位置情報技術の利用が増えたことで、人々や企業がどのように世界と関わり、莫大な節約をするかが変わってきました。電話、スマートビル、カーナビ、産業、自律走行車など、あらゆる種類の機器やシステムがインターネットに接続されています。システムの適切な機能を日常的に維持するためには、リアルタイムの位置情報を提供する技術が必要です。
  • 技術的な柔軟性と機能により、アクティブジオフェンシングの進歩は増加しています。市場の成長は、デジタルマーケティングやクラスタリング、自律走行車、Bring Your Own Deviceの採用増加などの動向によって牽引されます。したがって、調査された市場は堅調を維持し、市場の参入企業からの大きな成長貢献が期待されます。
  • 位置追跡に関する懸念や規制の増加は、アクティブジオフェンシング技術を脅かす可能性があります。さらに、アクティブジオフェンシングソリューションは、様々な地域でプライバシーとデータ収集を扱う規制機関の不足のために抑制されています。
  • COVID-19ウイルスは、医療、産業、と他の多くのようないくつかの分野でアクティブGeofencesの使用を増加させました。例えば、各企業が自社の敷地内にいるスタッフを特定し、直接かつ即座に連絡を取るためのアプリケーションを提出する必要があった。アクティブジオフェンシングは、緊急時に安全でタイムリーな通信を容易にしました。

アクティブジオフェンシングの市場動向

大幅な成長を確認する小売セグメント

  • アクティブジオフェンシングは、小売業者は、彼らが店に入って購入するためにカスタマイズ型メッセージや特別オファーを送信し、特定の販売ポイントの周りの指定された半径内の潜在的な顧客を識別することができます。さらに、デジタル化が小売業のあらゆる分野に広がり続けているため、効果的なジオフェンシングに対する需要は小売セクターで急速に高まっています。
  • ジオフェンシングデータを利用した広告キャンペーンは、小売企業が自社のサービスや製品に関与するリスクが最も高い消費者を対象にできるため、支出に対するリターンが高くなる傾向にあります。したがって、小売企業の利益は増加します。
  • さらに、将来的には、アクティブジオフェンシングは、高度な技術や拡大現実(AR)と組み合わせることで、顧客は、よりデジタルファーストでパーソナライズされたショッピング体験を期待しています。より多くのモバイル機器がウェアラブルになるにつれ、顧客はよりデジタルファーストでパーソナライズされたショッピング体験を期待します。このため、今後の予測期間中、小売業におけるアクティブジオフェンシングの導入が進むと思われます。さらに、予測期間における小売業界におけるアクティブジオフェンシング市場の成長の展望は、彼らのオファーや広告を促進することに関する小売業者間の採用の増加によって牽引されると予想されます。
  • 言い換えれば、Snap Inc.が最近分析した動向に基づいて、米国の消費者のほぼ3分の1が2年以内にインターネット上で商品を購入するためにAR技術を使用すると予想され、これが2年間のショッピングの将来を定義することになります。オンラインショッピングでは、拡大現実(AR)技術を使って商品のバーチャル閲覧が可能です。報告書によると、欧州ではARの使用率は45%と高いが、アラブ首長国連邦のような国ではもっと低いです。小売における拡大現実は、この調査市場に成長機会をもたらす可能性があります。
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北米が市場の主要シェアを占める見込み

  • 北米では、医療、輸送、物流、金融サービス部門、セキュリティなど、さまざまなエンドポイントで積極的なジオフェンシング投資とイノベーションが行われています。この地域では、空間情報とリアルタイムの位置情報技術の統合が市場の後押しとなっています。
  • さらに、この地域は、アクティブジオフェンシングを使用することができるBFSIセクター、小売、輸送、物流部門の企業が支配的です。さらに、北米には米国とカナダという世界で最も新興経済諸国があります。この地域の強力な通信・インターネットインフラの結果、この地域も市場をリードしています。
  • さらに、デジタル技術の幅広い展開と、あらゆる企業におけるビジネス・インテリジェンス・ツールへの需要の高まりにより、さまざまなジオフェンスソリューションを取る自動化ツールの採用が増加しています。
  • しかし、多くの地域の小売業者は、顧客ロイヤルティを強化するために、デジタルオファーやプロモーションを通じて積極的にジオフェンシングを適用するようになってきています。小売業者はまた、顧客が特定の店舗を訪問する前後にどこから来ているかをよりよく理解することができます。

アクティブジオフェンシング業界概要

アクティブジオフェンシング市場は、Bluedot Innovation Pty Ltd、Infillion Inc.(GIMBLE)、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Radar Labs Inc.などのような著名なベンダーのために適度に断片化されています。主要企業は、市場シェアを向上させ、調査された市場での収益性を高めるために、買収やパートナーシップなどの様々な戦略に関与しています。

2023年7月、RadarはCordialとの提携を発表し、オンプレミス・アプリ・モード、店舗マップとロケーター、住所オートコンプリートなどのロケーションベースの体験を通じてエンゲージメントと収益を増加させる。業界をリードするRadarの位置情報インフラとCordialのマーケティングとデータプラットフォームを組み合わせることで、JOANNのようなブランドは、高度にパーソナライズされた、コンテキストに関連した体験をリアルタイムで顧客に提供します。

M3は2022年9月、ジオフェンシングとビーコン技術からなる独自の労務管理ソフト「M3 labor」の大幅な進化を発表しました。この新機能により、エムスリーレイバーサービスのユーザーは、スタッフが出勤・退勤できるエリアを半径内に設定することができます。これらの新機能は、ホテルスタッフが必要な時に必要な場所で出勤・退勤できるようにする一方、他の場所で出勤・退勤できないようにすることで、誤出勤や誤打刻の可能性を回避することを目的としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 空間データの利用増加とリアルタイム位置情報技術の向上
    • 位置情報用途の消費者への浸透
  • 市場抑制要因
    • 位置情報トラッキングに対する消費者の安全・安心意識の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 小規模・中規模企業
    • 大規模企業
  • エンドユーザー産業別
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 小売
    • 防衛、政府、軍事
    • 医療
    • 製造業
    • 運輸・物流
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bluedot Innovation Pty Ltd
    • Infillion Inc.(GIMBLE)
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Radar Labs Inc.
    • Google LLC
    • Samsung Electronics Co.
    • Verve Inc.
    • Apple Inc.
    • LocationSmart
    • SZ DJI Technology Co.
    • ESRI

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 58734
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The Active Geofencing Market size is estimated at USD 1.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 23.23% during the forecast period (2024-2029).

Active geofencing is growing due to more effective use of Spatial Data, improving Real Time Location Technologies, and increased adoption worldwide for location-bassed applications by consumers.

Key Highlights

  • Geofencing is a location-based service used by each end user, for which an application or software uses technologies such as GPS, PFID, WiFI, and mobile data to enable them to trigger preprogrammed actions when the device leaves virtual boundaries of geographical zones known as geofences.
  • How people and businesses interact with the world and make huge savings has changed due to the increased use of spatial data and real-time location technologies. All kinds of devices and systems are connected to the Internet, such as phones, Smart buildings, car navigation systems, industries, or fleets of autonomous vehicles. Technology that provides real-time location data is required to maintain the system's proper functioning on a daily basis.
  • With technological flexibility and capabilities, advancement in Active Geofencing is increasing. The market's growth is driven by trends such as digital marketing and clustering, autonomous cars, increased adoption of Bring Your Own Device, etc. The market studied, therefore, is expected to remain robust and will have a significant growth contribution from players in the market.
  • Increasing concerns and regulations regarding location tracking can threaten active geofencing technologies. Moreover, active geofencing solutions are being held back due to the lack of regulatory bodies dealing with privacy and data collection in various regions.
  • The COVID-19 virus increased the use of Active Geofences in several sectors, such as healthcare, industry, and many others. For example, an application had to be submitted by individual companies to identify staff at their premises and communicate with them directly and immediately. Active geofencing has facilitated secure, timely communication during an emergency.

Active Geofencing Market Trends

Retail Segment to Witness Significant Growth

  • Active geofencing allows retailers to identify potential customers within a specified radius around a particular point of sale, sending them customized messages and special offers to walk into the store and buy. Moreover, demand for effective geofencing is increasing rapidly in the retail sector as digitization continues to spread across all sectors of retailing.
  • The advertising campaigns using geofenced data tend to deliver a higher return on expenditure due to their ability for retailers to target consumers who are at the highest risk of engaging with their services or products. Thus, the profits of retail organizations are increased.
  • Moreover, In the future, active geofencing combined with advanced technologies and augmented reality (AR), customers expect a more digital-first, personalized shopping experience. Customers expect a more digital-first, personalized shopping experience as more mobile devices become wearables. This will lead to increased uptake of active geofencing in retail during the coming forecast period. Moreover, the prospects for growth of the Active Geofencing Market in the Retail Industry over the forecast period are expected to be driven by increasing adoption between retailers regarding promoting their offers and advertising.
  • In other words, almost a third of US consumers are expected to use AR technology to purchase goods on the Internet in two years, based on Snap Inc.'s recently analyzed trends, which will define the future of shopping over two years. Virtual browsing of products is possible using Augmented Reality technologies when shopping online. According to the report, while the predicted use of AR was as high as 45% in Europe, this was much lower in countries such as the United Arab Emirates. Augmented Reality in retail could provide a growth opportunity for this study market.
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North America is Expected to Hold the Major Share of the Market

  • In North America, active geofencing investments and innovation have been made at various endpoints, such as healthcare, transport, logistics, financial services sector, security, and many others. Market forces push for integrating spatial information and real-time location technologies in this region.
  • Further, this region is dominated by companies in the BFSI sector, retail and transport, and logistics sectors capable of using active geofencing. In addition, North America has one of the most developed economies in the world in the form of the United States and Canada. As a result of the strong communication and Internet infrastructure in the region, it is also leading the market.
  • In addition, the adoption of automated tools that take different geofence solutions has increased due to the wide deployment of digital technologies and the growing demand for business intelligence tools in all kinds of enterprises.
  • However, many regional retailers are increasingly applying active geofencing through digital offers and promotions to strengthen customer loyalty. Retailers can also better understand where their customers are coming from before and after they visit one particular shop.

Active Geofencing Industry Overview

The active geofencing Market is moderately fragmented due to prominent vendors like Bluedot Innovation Pty Ltd, Infillion Inc. (GIMBLE), IBM Corporation, Microsoft Corporation, Radar Labs Inc., etc. The key players are involved in various strategies, such as acquisitions and partnerships, to improve their market share and enhance their profitability in the market studied.

In July 2023, Radar announced our partnership with Cordial, Increasing engagement and revenue through location-based experiences like on-premise app modes, store maps and locators, and address autocomplete. By combining Radar's industry-leading location infrastructure with Cordial's marketing and data platform, brands like JOANN deliver highly personalized, contextually relevant experiences to their customers in real-time.

In September 2022, M3 announced significant advancements to its proprietary Labour Management software, M3 labor, consisting of geofencing and beacon technologies. With this new functionality, users of the M3 Labour service can create an area radius where staff can punch in and out at work. These new features are intended to ensure that hotel staff clock in and out when and where they should while preventing them from doing so elsewhere, thereby avoiding the possibility of false and erroneous punching.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat Of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Use of Spatial Data and Improved Real-time Location Technology
    • 5.1.2 Higher Adoption of Location-based Application among Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Awareness Regarding Safety and Security among Consumers of Location Tracking

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Small-Scale and Medium-Scale Businesses
    • 6.1.2 Large-Scale Businesses
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Defense, Government, and Military
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Industrial Manufacturing
    • 6.2.6 Transportation and Logistics
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bluedot Innovation Pty Ltd
    • 7.1.2 Infillion Inc. (GIMBLE)
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Radar Labs Inc.
    • 7.1.6 Google LLC
    • 7.1.7 Samsung Electronics Co.
    • 7.1.8 Verve Inc.
    • 7.1.9 Apple Inc.
    • 7.1.10 LocationSmart
    • 7.1.11 SZ DJI Technology Co.
    • 7.1.12 ESRI

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET