デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198086

妊娠関連製品の市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pregnancy Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
妊娠関連製品の市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

妊娠関連製品市場は、予測期間中にCAGR5.5%で成長する見込みです。

COVID-19のパンデミックは、調査した市場に大きな影響を及ぼしました。2021年1月に発表されたPubMedの調査研究によると、COVID-19を持つ妊婦は重症化しやすく、早産などの妊娠トラブルにつながる可能性があるとのことです。妊娠関連製品は、妊娠中の胎児の成長におけるあらゆる合併症を発見し、治療するのに役立ちます。このように、パンデミック以降、妊娠関連製品の需要が大幅に増加し、市場の成長をパンデミック以前の水準まで押し上げています。さらに、市場は今後数年間で順調に成長すると考えられています。

女性の体格、顔色、髪、爪、その他多くの身体的特徴は、すべて妊娠中に起こるホルモンの変化の影響を受けます。妊娠が女性に与える身体的影響を軽減する妊娠関連製品は、世界中で人気を集めています。新興国では、妊娠に関する知識や可処分所得の向上に伴い、妊娠関連商品の市場が拡大することが予想されます。妊娠中のパーソナルケア製品の使用に対する意識の高まりと、オーガニック製品の高い普及率が市場を牽引しています。化学物質に対する安全性懸念から、妊娠中のパーソナルケア製品はオーガニック製品を使用する傾向にあるため、市場全体が変化しています。研究開発の活発化により、より安全で効果的な新しい製品のイントロダクションが進んでいます。化学薬品ベースの妊娠ケア製品から、ハーブやオーガニックの代替品へのパラダイムシフトが起こり、その結果、より安全なオーガニック代替品の出現につながっています。妊娠中の女性は、出産後のスキンケアや体型を気にすることが多いため、より多くの女性が妊娠中のケア用品を使用するようになりました。妊娠に伴う不快な症状は、世界中の女性にとって大きな問題に発展しています。また、市場参入企業がソーシャルメディアを通じて消費者に影響を与える大規模なキャンペーンを行うことで、これらの製品の取り込みと採用が促進されています。ソーシャルメディアは、顧客がスキンケア製品について意思決定を行う際に頻繁に利用されています。その結果、大規模な市場参加者は広告キャンペーンに多額の投資を行い、それによって市場の成長を加速させているのです。

2021年8月に発表されたPubMedのデータによると、過去20年間に約130万人のインド女性が妊娠関連の合併症で死亡しています。したがって、妊娠問題の負担の増加、女性の妊娠ケア用品に関する意識の高まり、妊娠関連製品の流通経路が整備されていることが、妊娠関連製品市場の成長を促進する大きな要因となっています。例えば、2021年3月、CDCは、世界の陸上選手であり、米国のオリンピック選手でもあるアリソン・フェリックス氏が、妊娠中および妊娠後に起こりうる生命を脅かす合併症に関する意識を高めるためのキャンペーン「Hear Her」に参加したことを発表しています。このキャンペーンは、CDC基金とメルクのMerck for Mothersプログラムを通じてのパートナーシップにより支援されています。このように、妊娠ケアに関する啓発キャンペーンの増加は、妊娠関連製品の市場を押し上げる可能性があります。

しかし、高価格と製品に関連する副作用が、妊娠関連製品市場の成長に対する主な抑制要因になると予想されます。

妊娠関連製品の市場動向

ストレッチマークミニマイザー部門は予測期間中に力強い成長を示すと予想される

ストレッチマークは、皮膚の下にある支持組織の層にできる小さな裂け目や傷跡です。妊娠線は妊娠中や妊娠後によく見られ、妊婦の90%に発生すると言われています。妊娠線治療製品に関する認知度の高まりと採用率の高さが、市場の成長に拍車をかけると予想されます。

ストレッチマークミニマイザーの市場は、先進国や新興国における妊娠数の増加により、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。国連性・生殖医療事務所が2021年10月に発表した報告書によると、2021年に生まれる人の数は世界で約1億4,000万人と推定されました。このデータは、2021年中の妊娠数の多さを示しています。妊娠線は、人種や年齢にもよりますが、50%~90%の女性が罹患する妊娠性変化と関連しているため、多くの女性が初めての妊娠で妊娠線を発症しています。したがって、妊婦の増加は、ストレッチマークミニマイザー市場をさらに推進します。

また、企業による承認数の増加も、市場全体の押し上げに寄与しています。例えば、2022年4月、Bayer CropScience Limitedは、妊娠中のストレッチマークの出現を防ぐことができる保湿クリームのLuciaraを発売しました。同様に、2021年12月には、バイオオイルが、妊娠中や妊娠後の母親のストレッチマークの出現を抑えるための、オールナチュラルバージョンのアイコニックストレッチマークオイルを発売しました。このような製品の発売は、予測期間中にセグメントの成長を促進すると考えられます。

予測期間中、北米が最大のシェアを維持すると予想される

北米地域は、計画外妊娠の増加、妊娠関連製品に関する意識の高まり、主要な市場プレイヤーの存在などにより、大きなシェアを占めています。

2021年12月に発表されたCDCのデータによると、2021年には約366万人の赤ちゃんが誕生し、前年比1%増となりました。この米国における出生率の上昇と妊娠ケアに関する意識は、妊娠関連製品の需要を促進し、それによって市場の成長を後押しします。同様に、2022年9月に発表されたカナダ政府のデータによると、2021年のカナダでの出生数は約367,684人で、前年から約2%増加しています。この出生数の増加は、カナダにおける妊娠関連製品の需要を増大させています。

さらに、妊娠関連製品の継続的な発売や、同地域における主要プレイヤーの存在も、市場を牽引する要因のひとつとなっています。例えば、2022年4月、Marena Groupは、妊娠および妊娠後の回復衣料のMarena Maternityラインの発売を発表しました。これは、新米ママや妊婦のための圧縮およびサポートウェアに焦点を当てた同社初の製品ラインとなります。さらに、2022年6月には、バイオテクノロジー企業のマイラボ・ディスカバリー・ソリューションズが家庭用妊娠検査キット「プレガスクリーン」を発売し、女性向けヘルスケア分野に参入しました。

メキシコやカナダなどの経済圏における可処分所得の増加、確立された流通経路、主要プレイヤーによる強力なマーケティング活動による妊娠関連製品に関する認知度の向上などは、北米地域の市場成長に大きく寄与している要因の一部といえます。

妊娠関連製品市場の競合他社分析

妊娠関連製品市場の主要企業は、妊娠ケア製品の利用可能性、利点、効果に関する消費者の認識を高めるために多大な努力を行っています。市場の主要プレイヤーには、Abbott、Clarins Group、Expansxience Laboratories Inc.、Nine Naturals LLC、Noodle &Booなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • オーガニック妊産婦ケア製品のイントロダクション
    • 妊産婦ケア用品に関する認知度の向上
  • 市場の抑制要因
    • 妊娠ケア製品に関連する副作用
    • 低所得国における妊産婦ケア製品の認識不足と入手の困難さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模:100万米ドル)

  • 製品名
    • ストレッチマークミニマイザー
    • 妊娠検査キット
    • トーニング&ボディファーミングジェル
    • リストラクチャリングジェル
    • その他の製品
  • 販売チャネル
    • 病院内薬局
    • 個人薬局・ドラッグストア
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Clarins Group
    • E.T. Browne Drug Co. Inc.
    • Expansxience Laboratories Inc.
    • Germaine Laboratories
    • Mama Mio US Inc.
    • Mankind Pharma
    • Nine Naturals LLC
    • Noodle and Boo LLC
    • Novena Maternal Skin Care
    • Oscar Medicare Pvt. Ltd
    • Piramal Enterprises
    • Procter & Gamble
    • Quidel Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57017

The pregnancy products market is expected to register a CAGR of 5.5% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the market studied. According to a research study by PubMed published in January 2021, pregnant women with COVID-19 are more likely to get seriously ill, which can lead to pregnancy problems such as preterm birth. Pregnancy products help to detect and cure any complications in fetus growth during pregnancy. Thus, the demand for pregnancy products has increased significantly since the pandemic which has boosted market growth to pre-pandemic levels. Moreover, it is believed that the market will witness healthy growth in the coming years.

The physique, complexion, hair, nails, and many other physical characteristics of a woman are all impacted by the hormonal changes that take place during pregnancy. Pregnancy products that lessen the physical impacts of pregnancy on a woman are becoming more popular around the world. As knowledge and disposable money increase in emerging nations, it is anticipated that the market for pregnancy-related products would expand. Growing awareness of the use of personal care products during pregnancy and the high uptake of organic products are driving the market. Because of the trend toward using organic pregnancy personal care products due to safety concerns over chemical-based products, the entire market is changing. Rising R&D is leading to the introduction of newer, safer, and more effective versions. A paradigm shift from chemical-based pregnancy care products to herbal/organic alternatives has been brought about, as a result, resulting in the emergence of safer organic alternatives. Pregnant women often worry about skincare and their physical attractiveness after giving birth, which is motivating more women to use pregnancy care products. Pregnancy-related discomfort has grown to be a significant problem for women all over the world. The uptake and adoption of these products are also being boosted by extensive campaigns by market participants to influence consumers through social media. Social media is frequently used by customers to make decisions about skincare products. The result is that large market players invest heavily in advertising campaigns and thereby accelerate the growth of the market.

According to PubMed data published in August 2021, over the last two decades, approximately 1.3 million Indian women died due to pregnancy related complications. Hence, the increasing burden of pregnancy problems, increasing awareness regarding pregnancy care products among women, and well-developed distribution channels for pregnancy products are the major factors driving the growth of the pregnancy products market. For instance, in March 2021, CDC announced that Allyson Felix, a world-class track and field athlete, and the United States Olympian, joined the Hear Her campaign to raise awareness about life-threatening complications that can occur during and after pregnancy. This campaign is supported by a partnership between the CDC Foundation and Merck through its Merck for Mothers program. Thus, the growing number of awareness campaigns on pregnancy care may boost the market for pregnancy products.

However, high prices and side effects associated with the products are expected to be the key restraints to the growth of the pregnancy products market.

Pregnancy Products Market Trends

The Stretch Mark Minimizer Segment is Expected to Register Robust Growth Over the Forecast Period

Stretch marks are tiny tears and scars in the supporting layers of tissue under the skin. They are quite common during and after pregnancy and occur in 90% of pregnant women. The growing awareness regarding stretch mark treatment products and high adoption of the same is anticipated to fuel the market growth.

The market for stretch mark minimizers is anticipated to experience huge growth during the forecast period, owing to the rise in the number of pregnancies in developed and developing countries. According to a report released on October 2021 by the United Nations Office for Sexual and Reproductive Health, the number of people born in 2021 was estimated to be around 140 million globally. This data indicates the high number of pregnancies during 2021. Because stretch marks are associated with gestational changes that affect between 50%-90% of women, depending on the race and age of the population, many women develop stretch marks during their first pregnancy. Hence, an increase in the number of pregnant women further propels the stretchmark minimizer market.

The increasing number of approvals by companies also helps in boosting the overall market. For instance, in April 2022, Bayer CropScience Limited launched Luciara a moisturizing cream that can prevent the appearance of stretch marks during pregnancy. Similarly, in December 2021, Bio-Oil launched an all-natural version of Iconic Stretch Mark Oil, to help reduce the appearance of stretch marks during and post-pregnancy for mothers. Such product launches are likely to propel segmental growth over the forecast period.

North America is Expected to Retain the Largest Share of the Market Over the Forecast Period

The North American region holds a significant share owing to the increase in unplanned pregnancies, growing awareness regarding pregnancy products, and the presence of key market players.

According to CDC data published in December 2021, around 3.66 million babies were born in 2021, representing a 1% increase from the previous year. This increasing birth rate in the United States and awareness about pregnancy care drive the demand for pregnancy products, thereby boosting the market growth. Similarly, per the data from the Government of Canada published in September 2022, there were around 367,684 births in Canada during the year 2021, an increase of around 2% from the previous year. This rise in births is augmenting the demand for pregnancy products in Canada.

Furthermore, the continuous launch of new products for pregnancy and the presence of key players in the region are other market-driving factors. For instance, In April 2022, the Marena Group announced the launch of its Marena Maternity line of pregnancy and post-pregnancy recovery garments in what will be the company's first product line focused on compression and support wear for new and expecting moms. Additionally, in June 2022, Biotech company Mylab Discovery Solutions entered the women's healthcare segment with the launch of a home pregnancy test kit, PregaScreen.

The rise in disposable incomes in economies like Mexico and Canada, well-established distribution channels, and increasing awareness regarding pregnancy products through strong marketing activities by key players are some of the factors that are contributing significantly to the market growth in the North American region.

Pregnancy Products Market Competitor Analysis

The leading players in the pregnancy products market are making significant efforts to create awareness among consumers regarding the availability, advantages, and effectiveness of pregnancy care products. Key players in the market include Abbott, Clarins Group, Expansxience Laboratories Inc., Nine Naturals LLC, and Noodle & Boo, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Introduction of Organic Pregnancy Care Products
    • 4.2.2 Increasing Awareness Regarding Pregnancy Care Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects Associated with Pregnancy Products
    • 4.3.2 Lack of Awareness and Unavailability of Pregnancy Products in Low-income Countries
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Stretch Mark Minimizers
    • 5.1.2 Pregnancy Test Kits
    • 5.1.3 Toning and Body Firming Gel
    • 5.1.4 Restructuring Gel
    • 5.1.5 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hospital Pharmacies
    • 5.2.2 Independent Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.3 Online
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott
    • 6.1.2 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.1.3 Clarins Group
    • 6.1.4 E.T. Browne Drug Co. Inc.
    • 6.1.5 Expansxience Laboratories Inc.
    • 6.1.6 Germaine Laboratories
    • 6.1.7 Mama Mio US Inc.
    • 6.1.8 Mankind Pharma
    • 6.1.9 Nine Naturals LLC
    • 6.1.10 Noodle and Boo LLC
    • 6.1.11 Novena Maternal Skin Care
    • 6.1.12 Oscar Medicare Pvt. Ltd
    • 6.1.13 Piramal Enterprises
    • 6.1.14 Procter & Gamble
    • 6.1.15 Quidel Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS