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市場調査レポート
商品コード
1444096

商用機用アビオニクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Commercial Aircraft Avionics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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商用機用アビオニクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

商用機用アビオニクス市場規模は、2024年に344億3,000万米ドルと推定され、2029年までに422億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.17%のCAGRで成長します。

商用機用アビオニクス-市場

主なハイライト

  • 世界の航空業界は、COVID-19のパンデミックにより前例のない混乱に見舞われ、その結果、旅客輸送量が大幅に減少し、航空機需要に悪影響を及ぼしました。この部門は2021年に改善の兆しを示したもの、商用機の納入台数はCOVID-19以前のレベルを大幅に下回りました。さらに、旅行需要は2023年までにCOVID-19以前のレベルに正常化すると予想されているため、商用航空部門は緩やかに回復すると予想されており、商用機用アビオニクス市場の成長に課題をもたらすことが予想されます。
  • 航空分野は、構造や電子機器を含む航空機設計のあらゆる側面を規定する厳しい規制によって管理されています。連邦航空局(FAA)などの著名な航空規制当局は、航空機OEMおよびサードパーティサービスプロバイダーがアビオニクスシステムの装備と修理に関して遵守するための厳格なガイドラインを発行しました。
  • この市場は、この地域で運航する航空会社が開始した機材拡充および近代化プログラムの一環として、新しい商用機の需要が回復していることによって牽引されています。さらに、航空機の保守、修理、運航(MRO)プロバイダー間のパートナーシップの強化により、その技術力が向上し、航空会社が調達した新世代航空機のサービスが可能になることが期待されています。しかし、ワイドボディ機のアビオニクスシステムのサイズと設置コストはナローボディ機よりもはるかに高いため、COVID-19によるワイドボディ機の早期引退はアビオニクスのレトロフィット分野に影響を与えると予想されています。

商用機用アビオニクスシステム市場動向

ナローボディ機セグメントが予測期間中に市場を独占する

  • ナローボディ機セグメントは商用機用アビオニクス市場を独占していました。ほとんどの格安航空会社(LCC)が新たな市場機会を開発し、歴代の航空機バージョンの能力に合わせて既存の航空機を近代化しようとしているため、このような航空機の需要は増加すると予想されています。商用機メーカーのエアバスは、2021年の609機から2022年に661機の商用機を納入しました。また、ボーイングも2022年に480機の商用機を納入しました。
  • たとえば、2021年12月、エールフランスKLMはエアバスA320ネオファミリー航空機100機の発注と、追加の60機のオプションを発表しました。発注はA320 neoとA321 neoの混合機で構成されており、最初の納入は2023年下半期に予定されています。一方、B737 MAXの大失敗によりボーイング社の市場見通しは妨げられたもの、ボーイング社からの再認証は成功しました。 FAAはB737 MAX航空機の需要を抑制し始めました。いくつかの航空会社は737 MAXジェット機の運航を再開し、新しい737 MAX航空機の発注を開始しています。
  • たとえば、2022年1月、ボーイングはカタール航空から25機の737 Max 10ジェット機の大規模注文と、さらに25機を購入するオプションを獲得したと発表しました。同社はまた、次期777X型機34機の発注と、さらに16機のオプションにも署名しました。 GE Aviation、Collins Aerospace、L3Harris Technologies Inc.、Honewywell International Inc.、Cobham PLCなどの企業は、ボーイング 737および777シリーズの航空機にアビオニクスコンポーネントを提供しています。国内の航空旅客数の回復が早まることで、ナローボディ機の新規注文も増加すると予想されており、これがナローボディ機プログラムに関連する航空電子機器システムプロバイダーの成長見通しを促進する可能性があります。

北米が市場で最高のシェアを保持

  • この地域の航空宇宙産業は成熟しており、強固な航空基盤によって強力に支えられています。航空交通量の増加により、地域および国際航空会社による数機の航空機の調達が行われています。米国に本拠を置く大手航空機メーカー(OEM)の1つであるボーイングは、アビオニクスシステムに対して膨大な需要を生み出しています。
  • 原材料の入手可能性、政治的安定、低生産コストなどの要因により、この地域での新しい航空宇宙製造施設の設立が促進されています。また、航空燃料価格の変動により、北米では燃料効率の高い新世代航空機の需要が急増しています。したがって、航空機OEMは、増え続ける需要に対応するために生産能力を増強し始めています。
  • エアバスは、2022年初頭にA220型機の生産台数を月産約6機に増やすと発表しました。同社は、2025年までにA220型機の生産台数を14機に増やすことを目指しています。つまり、ミラベル施設で毎月10機、モービル社で4機を生産することになります。米国を拠点とする4つの顧客、すなわちジェットブルー、デルタ航空、ブリーズエアウェイズ、エアリースコーポレーションが、A220プログラムの受注残の半分以上を占めています。 Raytheon Technologies Corporationは、搭載コンピュータ、気象マッピングレーダー、電子飛行計器システムなど、A220に統合されたアビオニクスサブシステムの大部分を提供しています。この地域の他の航空会社もパンデミック後の成長を模索しています。
  • 例えば、2022年12月、ユナイテッド航空は、新型787ドリームライナー100機とさらに100機追加するオプションという、米国の航空会社による商用航空史上最大のワイドボディ機発注を発表しました。この発注により、航空会社は現在、2032年までに700機の新しいナローボディ機とワイドボディ機の新規納入を期待しており、2023年には平均で週に2機、2024年には週に3機となる予定です。

商用機用アビオニクスシステム業界の概要

商用機用アビオニクス市場は、多数のアビオニクスシステムプロバイダーが存在するため、本質的に適度に細分化されています。 Raytheon Technologies Corporation、General Electric Company、Honeywell International Inc.、Safran、THALESは、市場の著名なプレーヤーの一部です。アクティブプレーヤーの市場シェアは、商用機の大量の納入量によって押し上げられています。主要なOEMの市場支配は、自社の製品を優れたものにし、必要な安全基準への準拠を保証する高性能アビオニクスコンポーネントとサブシステムの絶え間ない研究開発によって支えられています。いくつかのバリエーションと継続的な製品開発サイクルが利用可能であるため、このようなシステムの動作寿命を延ばすことができます。

たとえば、2023年 6月のパリ航空ショーで、エンブラエルサービス&サポートは、Eジェット向けの航空機健全性分析および診断(AHEAD)システムの次世代バージョンを発表しました。このAHEADシステムは、着陸装置、ナビゲーション、空気圧などの複数のシステムからの動向を統合して分析し、重大になる前に異常を検出し、潜在的な問題を特定できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • サブシステム
    • 健全性モニタリングシステム
    • 飛行管理・制御システム
    • 通信・ナビゲーション
    • コックピットシステム
    • 視覚化・ディスプレイシステム
    • その他
  • 航空機の種類
    • ナローボディ機
    • ワイドボディ機
    • リージョナル機
  • フィット
    • ラインフィット
    • レトロフィット
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • その他中東とアフリカ
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • Vendor Share Analysis
  • 企業プロファイル
    • Honeywell International Inc.
    • General Electric Company
    • THALES
    • BAE Systems plc
    • Cobham Limited
    • Esterline Technologies Corporation(TransDigm Group)
    • Diehl Stiftung &Co. KG
    • L3Harris Technologies Inc.
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Meggitt PLC
    • Teledyne Technologies Incorporated
    • Safran

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 52014

The Commercial Aircraft Avionics Market size is estimated at USD 34.43 billion in 2024, and is expected to reach USD 42.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.17% during the forecast period (2024-2029).

Commercial Aircraft Avionics - Market

Key Highlights

  • The global aviation sector underwent an unprecedented disruption due to the COVID-19 pandemic, resulting in a drastic reduction in passenger traffic that negatively impacted aircraft demand. Though the sector showed signs of improvement in 2021, the deliveries of commercial aircraft were significantly lower than the pre-COVID levels. Furthermore, the commercial aviation sector is expected to recover slowly, as travel demand is projected to normalize to pre-COVID levels by 2023, which is expected to challenge the growth of the commercial aircraft avionics market.
  • The aviation sector is governed by stringent regulations that stipulate all aspects of aircraft design, including structures and electronics. Prominent aviation regulatory agencies, such as the Federal Aviation Administration (FAA), have issued strict guidelines for adherence by aircraft OEMs and third-party service providers regarding avionics systems fitment and repair.
  • The market is driven by the recovering demand for new commercial aircraft as part of the fleet expansion and modernization programs initiated by airlines operating in the region. Additionally, the increasing partnership between aircraft maintenance, repair, and operations (MRO) providers is expected to drive their technical capabilities, enabling them to service new-generation aircraft procured by airlines. However, the early retirement of widebody jets due to COVID-19 is anticipated to impact the avionics retrofit sector since the size and installation costs of avionics systems on a widebody are much higher than a narrowbody aircraft.

Commercial Aircraft Avionics Systems Market Trends

Narrowbody Segment to Dominate the Market During the Forecast Period

  • The narrowbody segment dominated the commercial aircraft avionics market. The demand for such aircraft is anticipated to increase as most low-cost carriers (LCCs) are trying to modernize their existing fleets to exploit new market opportunities and match the competencies of successive aircraft versions. Airbus, a commercial aircraft manufacturer, delivered 661 commercial aircraft in 2022, up from 609 in 2021. Also, Boeing delivered 480 commercial aircraft in 2022.
  • For instance, in December 2021, Air France-KLM announced an order for 100 Airbus A320 neo family aircraft, along with options for an additional 60 planes. The order consists of a mix of A320 neo and A321 neo aircraft, with the first deliveries expected in the second half of 2023. On the other hand, though the B737 MAX fiasco has hampered the market prospects for The Boeing Company, the successful recertification from the FAA has started driving back the demand for B737 MAX aircraft. Several airlines have started resuming operations on the 737 MAX jets and ordering new 737 MAX aircraft.
  • For instance, in January 2022, Boeing announced that it had won a major order from Qatar Airways for 25 737 Max 10 jets, along with options to buy 25 more aircraft. The airline also signed an order for 34 of the upcoming 777X, as well as options for 16 more jets. Companies like GE Aviation, Collins Aerospace, L3Harris Technologies Inc., Honewywell International Inc., and Cobham PLC provide avionic components for the Boeing 737 and 777 families of aircraft. The quicker recovery of domestic air passenger traffic is also anticipated to rake in new orders for the narrowbody aircraft, which may drive the growth prospects of avionics systems providers associated with the narrowbody programs.

North America Held Highest Shares in the Market

  • The aerospace industry in the region is mature and strongly supported by a robust aviation base. Higher air traffic has resulted in the procurement of several aircraft by regional and international airline operators. Boeing, one of the major aircraft original equipment manufacturers (OEMs) based in the United States, generates a huge demand for avionics systems.
  • Factors such as the availability of raw materials, political stability, and low production costs have driven the establishment of new aerospace manufacturing facilities in the region. Also, fluctuations in aviation fuel prices have triggered a surge in demand for fuel-efficient new-generation aircraft in North America. Hence, aircraft OEMs have started increasing their production capabilities to cope with the ever-increasing demand.
  • Airbus announced that it would increase the production rate of the A220 aircraft to around six per month in early 2022. It aims to increase the A220 production rate to 14 by 2025, i.e., 10 aircraft produced each month at its Mirabel facility and four at Mobile. Four United States-based customers, namely JetBlue, Delta Air Lines, Breeze Airways, and Air Lease Corporation, constitute more than half of the backlog of the A220 program. Raytheon Technologies Corporation provides a majority of avionics subsystems integrated into the A220, including onboard computers, weather mapping radar, and electronic flight instrument systems. Other airlines in the region are also looking for post-pandemic growth.
  • For instance, in December 2022, United Airlines announced its largest widebody aircraft order by a US carrier in commercial aviation history, for 100 new 787 Dreamliners plus options to add 100 more. With this order, the airline is now expecting new deliveries of 700 new narrowbody and widebody aircraft by 2032, on an average of 2 aircraft per week in 2023 and 3 aircraft per week in 2024. Such developments render a positive outlook for the market in North America during the forecast period.

Commercial Aircraft Avionics Systems Industry Overview

The commercial aircraft avionics market is moderately fragmented in nature due to the presence of a large number of avionics systems providers. Raytheon Technologies Corporation, General Electric Company, Honeywell International Inc., Safran, and THALES are some of the prominent players in the market. The market share of the active players is boosted by the high delivery volumes of commercial aircraft. The market dominance of key OEMs is supported through relentless R&D of high-performance avionic components and subsystems that render their products superior and ensure adherence to required safety standards. The availability of several variants and continuous product development cycles enables the enhanced operating life of such systems.

For instance, in June 2023, at the Paris Air Show, Embraer Services & Support launched the next-generation version of its aircraft health analysis and diagnosis (AHEAD) system for its E-Jets. This AHEAD system will integrate and analyze trends from several systems, such as landing gear, navigation, pneumatics, etc., and can detect anomalies and identify potential issues before they become critical.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Subsystem
    • 5.1.1 Health Monitoring Systems
    • 5.1.2 Flight Management and Control Systems
    • 5.1.3 Communication and Navigation
    • 5.1.4 Cockpit Systems
    • 5.1.5 Visualizations and Display Systems
    • 5.1.6 Other Subsystems
  • 5.2 Aircraft Type
    • 5.2.1 Narrowbody
    • 5.2.2 Widebody
    • 5.2.3 Regional Aircraft
  • 5.3 Fit
    • 5.3.1 Linefit
    • 5.3.2 Retrofit
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 United Arab Emirates
      • 5.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.3 Qatar
      • 5.4.4.4 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 Latin America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Mexico
      • 5.4.5.3 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Share Analysis
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Honeywell International Inc.
    • 6.2.2 General Electric Company
    • 6.2.3 THALES
    • 6.2.4 BAE Systems plc
    • 6.2.5 Cobham Limited
    • 6.2.6 Esterline Technologies Corporation (TransDigm Group)
    • 6.2.7 Diehl Stiftung & Co. KG
    • 6.2.8 L3Harris Technologies Inc.
    • 6.2.9 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.2.10 Meggitt PLC
    • 6.2.11 Teledyne Technologies Incorporated
    • 6.2.12 Safran

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS