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市場調査レポート
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豆腐の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測

Global Tofu Market - Size, Share, & Forecasts up to 2028

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 335 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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豆腐の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 335 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

豆腐の世界市場はCAGR11.65%を記録すると予測

主なハイライト

  • 地域別最大セグメント:欧州:人口の大半が大豆アレルギーであることから、市場ではひよこ豆や黄色いエンドウ豆を原料とする大豆不使用の豆腐の導入が動向となっています。
  • 流通経路別最大セグメント-オフトレード:スーパーマーケットやハイパーマーケットで購入する消費者は、店頭での幅広い品揃えと豆腐のような肉代替食品の棚スペースの拡大により増加しています。
  • 地域別急成長セグメント-アジア太平洋:豆腐は東アジアや東南アジアのエスニック料理や郷土料理によく使われる食材で、製造方法、食感、風味、使用方法などに微妙な地域差があります。
  • 流通経路別売上高成長率:オントレード:世界のビーガン人口の増加により、ビーガンレストランがいくつかオープンしたり、従来のレストランにビーガンメニューが追加されたりして、売上高が伸びています。

豆腐の市場動向

流通経路別では、オフトレードが最も大きなセグメントです。

  • 世界のコンビニエンスストアを通じた豆腐の売上は、時間の経過とともに徐々に増加しており、2021年には金額ベースで前年比23.27%の成長を記録しました。植物性タンパク質製品の需要は、COVID-19のパンデミックの発生以来、増加しています。肉製品の供給とアクセスが途絶えたことで、多くの人がタンパク質の必要量を満たすために大豆ベースの製品に移行せざるを得なくなったのです。ヴィーガン人口は2016年の約130万人から2020年には260万人と4年間で倍増しており、欧州地域が世界市場で37.34%の主要シェアを占めています。
  • 2021年の豆腐の世界市場では、取引外の流通経路が71.29%の主要シェアを占めています。豆腐は価格が安いため、肉の代替品よりも経済的に実現可能な選択肢として人々に好まれ、その売上を伸ばしています。例えば、東南アジアの5つの市場に16,000以上の店舗を持つ豆腐消費大手のセブンイレブンは、地域全体で販売を強化しており、ウォルマートもカナダで巨額の投資を行って店舗を増やし、配送システムをスムーズにしています。
  • オンラインチャネルは、最も成長率の高い流通経路であり、予測期間2022-2028年に金額ベースで17.59%のCAGRで推移すると予測されます。オンラインチャネルを通じた売上は、政府の規制により小売店が世界中で閉鎖され、デジタル決済や非接触型配送、1つのプラットフォームで幅広い製品を大幅な割引価格で購入できるといった手軽さから人々がオンラインショッピングを始めたため、COVID-19の大流行時の2019年から2020年にかけて90.31%強化されました。さらに、インターネットの普及率は2021年には世界で約59.5%となっています。

地域別では、欧州が最大のセグメントです。

  • 2021年に豆腐の消費量が最も多かった地域は欧州でした。欧州の豆腐市場は、フレキシタリアンやビーガン人口の増加や、肉代替品の消費を奨励する様々な政府の取り組みにより、2016年から2021年にかけて38.24%成長しました。欧州委員会は、2050年までに欧州連合がカーボンニュートラルになることを支援するための戦略を打ち出しました。欧州委員会は、欧州グリーン・ディールの一環として、2021年から2027年の間にグリーン移行に992億米ドルを投資することを約束しました。この計画では、植物性タンパク質や代替タンパク質への財政投資を目指しています。
  • アジア太平洋は、豆腐の世界の成長率が最も高い地域であり、予測期間2022~2028年のCAGRは14.37%を記録すると予測されています。アジアの豆腐市場は、消費者と投資家の需要の増加により、急速に拡大すると予想されます。この動向のポジティブな指標としては、この地域における新しい企業やスタートアップの成長、GHG排出量の削減に努める政府などが挙げられます。中国政府は2016年、国民の肉の消費量を50%削減するための新たな食事勧告を発表しました。また、中国保健省は、1日の肉の摂取量を40gから75gに制限するよう勧告しました。この取り組みは、GHG排出量を大幅に削減すると同時に、公衆衛生を向上させる可能性を秘めています。
  • 北米市場も市場の有望な地域であり、2022年から2028年にかけてCAGR10.81%を記録すると予測されています。2020年、カナダ政府は豆腐などの植物性タンパク質に7,320万米ドルを投資しました。この資金は、国内の供給源であるエンドウ豆やキャノーラを豆腐やテンペのような高品質の植物性タンパク質に変換することに特化した事業であるMerit Functional Foodsに割り当てられました。

豆腐市場の競合分析

世界の豆腐市場は断片的であり、上位5社で11.56%を占めています。この市場の主要なプレーヤーは、House Foods Group Inc.、キッコーマン株式会社、森永乳業株式会社、PSC Corporation Ltd、Vitasoy International Holdings Ltd.である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&キーファインディング

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第3章 主要な産業動向

  • 価格動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通経路分析

第4章 市場のセグメンテーション

  • 流通経路
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域別
    • アフリカ
      • 流通経路別
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋地域
      • 流通経路別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 流通経路別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東地域
      • 流通経路別
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域
    • 北米
      • 流通経路別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米地域
      • 流通経路別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • Key Strategic Moves
  • 市場シェア分析
  • Company Landscape
  • 企業プロファイル
    • Eden Foods, Inc.
    • House Foods Group Inc.
    • Kikkoman Corporation
    • Monde Nissin Corporation
    • Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • PSC Corporation Ltd
    • Pulmuone Foods USA Inc.
    • Taifun-Tofu GmbH
    • The Hain Celestial Group, Inc.
    • Tofu Restaurant Co., Ltd.
    • Turtle Island Foods Inc.
    • Vitasoy International Holdings Ltd.

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析のフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリーインサイト
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92488

The Global Tofu Market is projected to register a CAGR of 11.65%

Key Highlights

  • Largest Segment by Region - Europe : Due to a large majority of the population being allergic to soy, the introduction of soy-free tofu derived from chickpea and yellow peas is trending in the market.
  • Largest Segment by Distribution Channel - Off-Trade : Consumers purchasing from supermarkets and hypermarkets is increasing with the wide offerings in the store and the expansion of shelf space for meat substitutes like tofu.
  • Fastest-growing Segment by Region - Asia-Pacific : Tofu is a common ingredient in ethnic and regional dishes from East and Southeast Asia, with subtle regional variations in methods of production, texture, flavor, and usage.
  • Fastest-growing Segment by Distribution Channel - On-Trade : The sales growth is due to a hike in the global vegan population leading to the launch of several vegan restaurants or the addition of a vegan menu to traditional restaurants.

Tofu Market Trends

Off-Trade is the largest segment by Distribution Channel.

  • Sales of tofu through convenience stores worldwide have been growing gradually over time and recorded a Y-o-Y growth of 23.27%, by value, in 2021. The demand for plant-based protein products has increased since the onset of the COVID-19 pandemic. With the disruptions in supply and access to meat products, many people have had to move to soy-based products to meet their protein requirements. The European region holds a major share of 37.34% in the global market, as the vegan population doubled in four years from around 1.3 million in 2016 to 2.6 million in 2020.
  • The off-trade distribution channel accounted for the major share of 71.29% of the global tofu market in 2021. Due to the lower price of tofu, people prefer it as a more economically feasible option over meat alternatives, which has been driving its sales. For instance, 7-Eleven, one of the major tofu consumers with over 16,000 stores across five Southeast Asian markets, is strengthening sales across the region, while Walmart has also invested a huge amount in Canada to open more stores and smoothen its delivery systems.
  • The online channel segment is projected to be the fastest-growing distribution channel and record a CAGR of 17.59%, by value, during the forecast period 2022-2028. Sales through online channels were bolstered by 90.31% from 2019 to 2020 during the COVID-19 pandemic as retail stores were closed worldwide due to government regulations and people started shopping online due to the ease offered by digital payments, contactless delivery, and the availability of a wide range of products on one single platform at huge discounted prices. Moreover, the internet penetration rate was around 59.5% globally in 2021.

Europe is the largest segment by Region.

  • The region with the highest consumption of tofu in 2021 was Europe. The European tofu market grew by 38.24% from 2016 to 2021, owing to rising flexitarian and vegan populations and various government initiatives to encourage the consumption of meat substitutes. The European Commission set forth its strategies for assisting the European Union in becoming carbon neutral by 2050. The Commission has committed to investing USD 99.2 billion in the green transition between 2021 and 2027 as part of the European Green Deal. The plan aims for financial investments in plant-based and substitute proteins.
  • Asia-Pacific is the fastest-growing region globally for tofu, projected to record a CAGR of 14.37% during the forecast period 2022-2028. The Asian market for tofu is anticipated to increase swiftly due to rising consumer and investor demand. Positive indicators for this trend include the growth of new companies and startups in the region and governments striving to reduce GHG emissions. The Chinese government announced new dietary recommendations in 2016 to reduce meat consumption among its populace by 50%. China's health ministry also advised people to limit their daily meat intake to between 40 g and 75 g. The initiatives have the potential to considerably lower GHG emissions while also improving public health.
  • The North American market is another promising region for the market and is projected to record a CAGR of 10.81% from 2022-2028. In 2020, the Canadian government invested USD 73.2 million in plant-based proteins like tofu. The funding was allocated to Merit Functional Foods, a business specializing in transforming peas and canola from domestic sources into high-quality plant-based proteins like tofu and tempeh.

Tofu Market Competitive Analysis

The Global Tofu Market is fragmented, with the top five companies occupying 11.56%. The major players in this market are House Foods Group Inc., Kikkoman Corporation, Morinaga Milk Industry Co. Ltd, PSC Corporation Ltd and Vitasoy International Holdings Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study​
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
  • 3.2 Regulatory Framework
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 Distribution Channel
    • 4.1.1 Off-Trade
      • 4.1.1.1 Convenience Stores
      • 4.1.1.2 Online Channel
      • 4.1.1.3 Supermarkets And Hypermarkets
      • 4.1.1.4 Others
    • 4.1.2 On-Trade
  • 4.2 Region
    • 4.2.1 Africa
      • 4.2.1.1 By Distribution Channel
      • 4.2.1.2 By Country
      • 4.2.1.2.1 Egypt
      • 4.2.1.2.2 Nigeria
      • 4.2.1.2.3 South Africa
      • 4.2.1.2.4 Rest Of Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
      • 4.2.2.1 By Distribution Channel
      • 4.2.2.2 By Country
      • 4.2.2.2.1 Australia
      • 4.2.2.2.2 China
      • 4.2.2.2.3 India
      • 4.2.2.2.4 Indonesia
      • 4.2.2.2.5 Japan
      • 4.2.2.2.6 Malaysia
      • 4.2.2.2.7 South Korea
      • 4.2.2.2.8 Rest Of Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
      • 4.2.3.1 By Distribution Channel
      • 4.2.3.2 By Country
      • 4.2.3.2.1 France
      • 4.2.3.2.2 Germany
      • 4.2.3.2.3 Italy
      • 4.2.3.2.4 Netherlands
      • 4.2.3.2.5 Russia
      • 4.2.3.2.6 Spain
      • 4.2.3.2.7 United Kingdom
      • 4.2.3.2.8 Rest Of Europe
    • 4.2.4 Middle East
      • 4.2.4.1 By Distribution Channel
      • 4.2.4.2 By Country
      • 4.2.4.2.1 Bahrain
      • 4.2.4.2.2 Kuwait
      • 4.2.4.2.3 Oman
      • 4.2.4.2.4 Qatar
      • 4.2.4.2.5 Saudi Arabia
      • 4.2.4.2.6 United Arab Emirates
      • 4.2.4.2.7 Rest Of Middle East
    • 4.2.5 North America
      • 4.2.5.1 By Distribution Channel
      • 4.2.5.2 By Country
      • 4.2.5.2.1 Canada
      • 4.2.5.2.2 Mexico
      • 4.2.5.2.3 United States
      • 4.2.5.2.4 Rest Of North America
    • 4.2.6 South America
      • 4.2.6.1 By Distribution Channel
      • 4.2.6.2 By Country
      • 4.2.6.2.1 Argentina
      • 4.2.6.2.2 Brazil
      • 4.2.6.2.3 Rest Of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles
    • 5.4.1 Eden Foods, Inc.
    • 5.4.2 House Foods Group Inc.
    • 5.4.3 Kikkoman Corporation
    • 5.4.4 Monde Nissin Corporation
    • 5.4.5 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • 5.4.6 PSC Corporation Ltd
    • 5.4.7 Pulmuone Foods USA Inc.
    • 5.4.8 Taifun-Tofu GmbH
    • 5.4.9 The Hain Celestial Group, Inc.
    • 5.4.10 Tofu Restaurant Co., Ltd.
    • 5.4.11 Turtle Island Foods Inc.
    • 5.4.12 Vitasoy International Holdings Ltd.

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT SUBSTITUTES INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms