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市場調査レポート
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1197984

植物栄養素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Phytonutrients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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植物栄養素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の植物栄養素市場は、予測期間中(2023年~2028年)にCAGR7.1%で成長すると予測されています。

COVID19危機は、消費者が健康的で機能的な食品を要求したため、植物栄養素市場に大きな影響を与えました。さらに、2021年にこれらの成分の使用が強化されたことにより、ビタミンEセグメントは約6.27%の成長率を経験しました。

過去20年間、人々のライフスタイルや食習慣にかなりの変化があったため、人々は徐々に機能性食品や飲食品に移行しており、植物栄養素市場を促進しています。

植物栄養素の豊富な供給源は、豆類、穀物、野菜、ナッツ類、果物です。したがって、このセグメントの多様性は、毎日のルーチンで植物栄養素の需要と使用を高め、ほとんどの消費者によって好まれています。この要因は、市場を牽引する重要な要因の1つです。

植物栄養素の市場動向

植物栄養素ベースの製品の消費の増加

消費者のライフスタイルの変化に伴い、消費者の間で健康的な食生活を求める傾向が急激に高まっています。消費者は、野菜、果物、ナッツなど、植物栄養素や他のビタミンを豊富に含む健康食品をより好むようになっています。また、これらの食品は、消費者にいくつかの健康上の利点をエスカレートし、それによって、消費者の需要はまた上昇しています。植物栄養素製品の需要が増加しているため、多くの製薬会社は、消費者の好みに合わせて、いくつかの健康補助食品を開発するための技術を革新しています。また、失明、がん、心臓病、脳卒中などの疾病の急増は、植物栄養素の需要と供給を刺激しています。これらの要因は、栄養補助食品や医薬品に植物栄養素が利用される可能性を高め、市場を牽引しています。

欧州が最大の市場

欧州の消費者の健康意識の高まりは、市場における植物栄養素の需要の上昇につながっています。需要の成長を求めて、製薬、化粧品、飲食品産業は、植物栄養素の需要を推進する可能性があります。メーカーは、需要の増加に対応するために、彼らのR&Dに積極的に投資しています。例えば、2020年には、バイオテクノロジー企業であるDeinove社が、肌の活力と美しい顔色に貢献する極めて稀なカロテノイドであるニューロスポレンを濃縮した「Luminity(R)」を発売しています。

植物栄養素市場の競合他社分析

植物栄養素市場は、国内外から多くの企業が参入しているため、非常に競争が激しい市場です。植物栄養素の世界市場は、Archer Daniels Midland Company、Chr. Hansen Holding A/S、BASF SE、DSM Nutritional Products Ltd、Cyanotech Corporation Companyなどの主要な重要企業が含まれています。主なプレイヤーは、プレミアム化を維持するために味や製品品質のバラエティを提供することで、消費者のニーズを満たすための製品開発とイノベーションに注力しています。主要プレイヤーの中には、M&Aを重要な戦略としているところもあります。これらのトッププレイヤーによるM&Aに従う戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することです。これにより、企業は他のプレイヤーに対する優位性を維持し、また、市場における他のプレイヤーとの激しい競争を維持することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • カロテノイド
    • フィトステロールズ
    • フラボノイド
    • フェノール化合物
    • ビタミンE
  • 用途別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 飼料
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • BASF SE
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • DSM Nutritional Products Ltd
    • CYANOTECH CORPORATION
    • KEMIN INDUSTRIES INC.
    • Allied Biotech
    • Arboris, LLC
    • Givaudan Company
    • Takasago International Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 Covid19が市場に与える影響

目次
Product Code: 50769

The global phytonutrients market is projected to grow at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2023 - 2028).

The COVID19 crisis has significantly affected the phytonutrient market, as consumers demanded healthy, functional food. Further, with the enhanced use of these ingredients in 2021 vitamin-E segment experienced a growth rate of around 6.27%.

Owing to the considerable shift in people's lifestyles and diet habits over the past two decades, people are gradually moving toward functional foods and beverages, promoting the phytonutrients market.

The rich sources of phytonutrients are legumes, grains, vegetables, nuts, and fruits. Thus, the variety in this segment is preferred by most consumers, which elevates the demand and usage of the phytonutrients in the daily routine. This factor is one of the essential factors that is driving the market.

Phytonutrients Market Trends

Increased Consumption of Phytonutrients-based products

With the changing lifestyle of the consumers, the trend for a healthy diet is drastically increasing among the consumers. Consumers are more into healthy foods such as vegetables, fruits, nuts, etc.; these products are rich in phytonutrients and other vitamins. Moreover, these food products escalate several health benefits to the consumers; thereby, consumer demand is also rising. Due to the increasing demand for phytonutrient products, many pharma companies are also innovating several techniques to innovate several health supplements to meet the consumer's preference. In addition, rapidly increasing blindness, cancer, heart diseases, and stroke cases stimulate the demand and supply of phytonutrients. All these factors increase the probability of phytonutrients being utilized in dietary supplements and pharmaceutical drugs, driving the market.

Europe is the largest market

Rising health consciousness among European consumers resulted in the elevated demand for phytonutrients in the market. Seeking the demand growth, the pharmaceutical, cosmetics, and food & beverage industries are likely to propel the demand for phytonutrients. Manufacturers are actively investing in their R&D to cater to the growing demand. For Instance, in 2020, Deinove, a biotech company, launched Luminity®, a concentrate of neurosporene, an extremely rare carotenoid that contributes to skin vitality and a beautiful complexion.

Phytonutrients Market Competitor Analysis

The market studied is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players in this sector. Some major vital global phytonutrient markets include Archer Daniels Midland Company, Chr. Hansen Holding A/S, BASF SE, DSM Nutritional Products Ltd, and Cyanotech Corporation Company. Key players are focusing on product development and innovation to meet the consumer's needs by offering a variety in taste and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry; this will enable the companies to maintain dominance over other players, and also, the companies can keep intense competition for other players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Carotenoids
    • 5.1.2 Phytosterols
    • 5.1.3 Flavonoids
    • 5.1.4 Phenolic Compounds
    • 5.1.5 Vitamin E
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food & Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Feed
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Chr. Hansen Holding A/S
    • 6.4.4 DSM Nutritional Products Ltd
    • 6.4.5 CYANOTECH CORPORATION
    • 6.4.6 KEMIN INDUSTRIES INC.
    • 6.4.7 Allied Biotech
    • 6.4.8 Arboris, LLC
    • 6.4.9 Givaudan Company
    • 6.4.10 Takasago International Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID19 ON THE MARKET