市場調査レポート
商品コード
1197984
植物栄養素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Phytonutrients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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植物栄養素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の植物栄養素市場は、予測期間中(2023年~2028年)にCAGR7.1%で成長すると予測されています。
COVID19危機は、消費者が健康的で機能的な食品を要求したため、植物栄養素市場に大きな影響を与えました。さらに、2021年にこれらの成分の使用が強化されたことにより、ビタミンEセグメントは約6.27%の成長率を経験しました。
過去20年間、人々のライフスタイルや食習慣にかなりの変化があったため、人々は徐々に機能性食品や飲食品に移行しており、植物栄養素市場を促進しています。
植物栄養素の豊富な供給源は、豆類、穀物、野菜、ナッツ類、果物です。したがって、このセグメントの多様性は、毎日のルーチンで植物栄養素の需要と使用を高め、ほとんどの消費者によって好まれています。この要因は、市場を牽引する重要な要因の1つです。
消費者のライフスタイルの変化に伴い、消費者の間で健康的な食生活を求める傾向が急激に高まっています。消費者は、野菜、果物、ナッツなど、植物栄養素や他のビタミンを豊富に含む健康食品をより好むようになっています。また、これらの食品は、消費者にいくつかの健康上の利点をエスカレートし、それによって、消費者の需要はまた上昇しています。植物栄養素製品の需要が増加しているため、多くの製薬会社は、消費者の好みに合わせて、いくつかの健康補助食品を開発するための技術を革新しています。また、失明、がん、心臓病、脳卒中などの疾病の急増は、植物栄養素の需要と供給を刺激しています。これらの要因は、栄養補助食品や医薬品に植物栄養素が利用される可能性を高め、市場を牽引しています。
欧州の消費者の健康意識の高まりは、市場における植物栄養素の需要の上昇につながっています。需要の成長を求めて、製薬、化粧品、飲食品産業は、植物栄養素の需要を推進する可能性があります。メーカーは、需要の増加に対応するために、彼らのR&Dに積極的に投資しています。例えば、2020年には、バイオテクノロジー企業であるDeinove社が、肌の活力と美しい顔色に貢献する極めて稀なカロテノイドであるニューロスポレンを濃縮した「Luminity(R)」を発売しています。
植物栄養素市場は、国内外から多くの企業が参入しているため、非常に競争が激しい市場です。植物栄養素の世界市場は、Archer Daniels Midland Company、Chr. Hansen Holding A/S、BASF SE、DSM Nutritional Products Ltd、Cyanotech Corporation Companyなどの主要な重要企業が含まれています。主なプレイヤーは、プレミアム化を維持するために味や製品品質のバラエティを提供することで、消費者のニーズを満たすための製品開発とイノベーションに注力しています。主要プレイヤーの中には、M&Aを重要な戦略としているところもあります。これらのトッププレイヤーによるM&Aに従う戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することです。これにより、企業は他のプレイヤーに対する優位性を維持し、また、市場における他のプレイヤーとの激しい競争を維持することができます。
The global phytonutrients market is projected to grow at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2023 - 2028).
The COVID19 crisis has significantly affected the phytonutrient market, as consumers demanded healthy, functional food. Further, with the enhanced use of these ingredients in 2021 vitamin-E segment experienced a growth rate of around 6.27%.
Owing to the considerable shift in people's lifestyles and diet habits over the past two decades, people are gradually moving toward functional foods and beverages, promoting the phytonutrients market.
The rich sources of phytonutrients are legumes, grains, vegetables, nuts, and fruits. Thus, the variety in this segment is preferred by most consumers, which elevates the demand and usage of the phytonutrients in the daily routine. This factor is one of the essential factors that is driving the market.
With the changing lifestyle of the consumers, the trend for a healthy diet is drastically increasing among the consumers. Consumers are more into healthy foods such as vegetables, fruits, nuts, etc.; these products are rich in phytonutrients and other vitamins. Moreover, these food products escalate several health benefits to the consumers; thereby, consumer demand is also rising. Due to the increasing demand for phytonutrient products, many pharma companies are also innovating several techniques to innovate several health supplements to meet the consumer's preference. In addition, rapidly increasing blindness, cancer, heart diseases, and stroke cases stimulate the demand and supply of phytonutrients. All these factors increase the probability of phytonutrients being utilized in dietary supplements and pharmaceutical drugs, driving the market.
Rising health consciousness among European consumers resulted in the elevated demand for phytonutrients in the market. Seeking the demand growth, the pharmaceutical, cosmetics, and food & beverage industries are likely to propel the demand for phytonutrients. Manufacturers are actively investing in their R&D to cater to the growing demand. For Instance, in 2020, Deinove, a biotech company, launched Luminity®, a concentrate of neurosporene, an extremely rare carotenoid that contributes to skin vitality and a beautiful complexion.
The market studied is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players in this sector. Some major vital global phytonutrient markets include Archer Daniels Midland Company, Chr. Hansen Holding A/S, BASF SE, DSM Nutritional Products Ltd, and Cyanotech Corporation Company. Key players are focusing on product development and innovation to meet the consumer's needs by offering a variety in taste and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry; this will enable the companies to maintain dominance over other players, and also, the companies can keep intense competition for other players in the market.