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市場調査レポート
商品コード
1441607

食肉原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Meat Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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食肉原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食肉原料市場規模は2024年に90億9,000万米ドルと推定され、2029年までに117億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.25%のCAGRで成長します。

肉食材- 市場

主なハイライト

  • 今年の世界の食肉原料市場は78億3,540万米ドルと評価されました。食肉原料市場を牽引する主な要因の1つは、地域全体で加工肉製品の需要が増加していることです。食肉原料は、加工肉製品に特別な強化された品質を与えます。
  • 肉増量剤の必要性が急速に高まっています。ミートエクステンダーは、炭水化物、タンパク質、その他の栄養素のブレンドを含む植物ベースの物質であり、肉製品の栄養および機能的品質を向上させるために使用されます。これらの成分の栄養価は別として、環境への影響が少ないことからミートエクステンダーの人気が高まっています。その結果、食肉原料市場は順調に成長しています。
  • 中長期的に見ると、食肉素材市場は急速に成長しています。この市場を推進する重要な要因は、インスタント肉ベースのスナックなどのインスタント食品に対する高い需要です。肉や冷凍肉などの加工食品におけるユーザーアプリケーションの増加や、栄養と味の融合による調味料や塩の使用量の増加などの他の要因も、この市場を推進しています。
  • しかし、品質基準、クリーンなラベル、健康上の懸念などの要因が市場の妨げとなっています。食肉加工技術は、高度に拡張された食肉製品の改良にも貢献します。先進国市場におけるFDAおよびその他の規制機関による規制の強化により、これらの国々における主に加工肉や鶏肉などの加工食品の成長が妨げられています。

食肉原料市場動向

クリーンラベル食肉製品の需要の増加

  • 自然で無添加の食品への需要は食品業界を席巻しており、衰える気配はありません。今日の消費者は、これまで以上に自分が食べる食品について関心を持っています。これらの製品の人気の高まりは、環境の持続可能性、動物福祉、より良い、より健康的な食品システムの構築に関する意識の高まりの直接の結果です。
  • 便利で健康的で自然な製品に対する強い需要が食肉業界に新たな機会をもたらしましたが、クリーンラベル革命は課題ももたらしました。最近の研究では、意思決定プロセスの一環として食品ラベルをより徹底的にチェックする消費者が増えていることが実証されています。
  • 国際食品情報評議会財団が2021年に発表した調査によると、参加者の半数以上(54%)が、パッケージ前面(FOP)ラベルが食品および飲料の購入に影響を与えていると回答ています。調査参加者のほとんど(94%)は、少なくとも1つのFOPラベルを知っていました。日付、価格、原産国に加えて、原材料もますます重要になってきています。特に、添加物は先進国の消費者にとって大きな懸念事項の1つです。それでも、新興市場の消費者にとっては、クリーンラベルの食品や原材料に対する新たな機会が開かれており、これに対する関心も高まっています。

アジア太平洋地域は最も急速に成長している地域です

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に堅調なCAGRを示し、最も急速に成長する市場になると予測されています。この成長は主に、特にインド、中国、その他いくつかのアジア諸国などの新興諸国における多数の食品加工および保管産業によるものです。中国はこの地域で最大の肉消費国の一つです。国内の労働人口の増加と急速な都市化により、インスタント食品に対する消費者の傾向が高まっています。これが国内の食肉原料市場を刺激しています。
  • さらに、この地域の市場成長は主に、急速な経済発展、顧客の食習慣や嗜好の変化、風味豊かな肉製品の需要の増加による加工肉産業への投資の増加によるものです。
  • さらに、食肉加工業界は政府の取り組みの恩恵を受けており、市場での食肉原料の需要が高まると考えられます。
  • 例えば、第15回財政委員会サイクルでは、プラダン・マントリ・キサン・サンパダ・ヨジャナ(農水産加工および農産加工クラスター開発のための計画)を2026年まで4,600カロールインドルピー(6億2,500万)延長しました。
  • さらに、さまざまな業界からの加工肉の需要の増加と、中国、インド、韓国、シンガポールなどのアジア諸国での鶏肉や羊肉のバリエーションの人気により、市場は予見可能な将来に急速に成長すると予想されています。

食肉原料業界の概要

世界の食肉原料市場は、多くの地域および国レベルのプレーヤーの存在により、競争の激しい市場での運営を容易にしています。食肉原料市場の主要企業には、International Flavors &Fragrances, Inc.、Kerry Group plc、Firmenich SA、Givaudan、Archer Daniels Midland Companyなどが含まれます。新製品の発売に加えて、企業はますます合併、買収、提携などの無機質な拡大手段に頼るようになっています。さらに、規模の経済と消費者の間での高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位性を得ることができます。すべてのカテゴリーにおける製品ポートフォリオのさらなる拡大により、市場における企業の地位が強化される可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • バインダー
    • エクステンダー
    • フィラー
    • 着色剤
    • 香料添加剤
    • 防腐剤
    • テクスチャリング剤
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • International Flavors &Fragrances, Inc.
    • Kerry Group plc
    • Firmenich SA
    • Archer Daniels Midland Company
    • Suddeutsche Zuckerrubenverwertungs-Genossenschaft eG(Beneo)
    • Roquette Freres
    • Tate &Lyle PLC
    • Koninklijke DSM NV
    • Ingredion Incorporated
    • Cargill, Incorporated
    • Corbion NV
    • Givaudan SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46641

The Meat Ingredients Market size is estimated at USD 9.09 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.25% during the forecast period (2024-2029).

Meat Ingredients - Market

Key Highlights

  • The global meat ingredients market was valued at USD 7,835.4 million in the current year. One of the primary factors driving the meat ingredients market is the increasing demand for processed meat products across the regions. Meat ingredients give processed meat products special enhanced qualities.
  • The need for meat extenders is rapidly increasing. Meat extenders are plant-based substances that include a blend of carbohydrates, proteins, and other nutrients and are used to improve the nutritional and functional qualities of meat products. Aside from the nutritional value of these components, meat extenders are becoming more popular due to their lower environmental impact. As a result, the meat ingredients market is growing at a steady growth rate.
  • From a medium- to long-term perspective, the meat ingredients market is growing rapidly. A significant factor propelling this market is the high demand for convenience foods, such as instant meat-based snacks. Other factors, such as the increasing user application in processed foods, such as meat, frozen meat, etc., along with nutrition and taste convergence, which increased the usage of flavoring agents and salts, are also driving this market.
  • However, factors like quality standards, clean labeling, and health concerns hinder the market. Meat processing technology will also contribute to the improvement of heavily extended meat products. Increased regulations by the FDA and other regulatory bodies in the developed markets are hindering the growth of processed food, mainly processed meat and poultry, in the countries.

Meat Ingredients Market Trends

Increasing Demand for Clean Label Meat Products

  • The demand for natural, additive-free food has taken the food industry by storm and shows no sign of abating. Today's consumers are more concerned about the food they eat than ever before. The rise in popularity of these products has been a direct result of increasing awareness regarding environmental sustainability, animal welfare, and creating better and healthier food systems.
  • While the strong demand for convenient, healthy, and natural products has opened up new opportunities for the meat industry, the clean label revolution has also brought challenges. Recent studies have demonstrated that an increasing number of consumers check food labels more thoroughly as part of the decision-making process.
  • According to a study published by the International Food Information Council Foundation in 2021, over half (54%) of participants indicated that front-of-package (FOP) labels have an impact on food and beverage purchases, and nearly a quarter (24%) agree that they have a considerable impact. Most survey participants (94%) were familiar with at least one FOP label. Besides the date, price, and country of origin, ingredients are becoming increasingly important. In particular, additives are one of the main concerns among consumers in developed countries. Still, it is also a growing consideration for consumers in emerging markets, opening up new opportunities for clean-label foods and ingredients.

Asia Pacific is the Fastest Growing Region

  • The Asia-Pacific region is projected to be the fastest-growing market, with a robust CAGR during the forecast period. This growth is mainly due to a large number of food processing and storage industries, particularly in developing countries such as India, China, and a few other Asian countries. China is one of the largest countries of meat consumers in the region. The consumer's inclination toward convenience food has increased due to the rising working population and rapid urban urbanization in the country. This is fueling the meat ingredients market in the country.
  • Additionally, the region's market growth is mainly attributed to the growing investment in the processed meat industry due to the rapid economic development, changing customer dietary habits and preferences, and increasing demand for flavorful meat products.
  • Further, the meat processing industry benefits from government initiatives, which will likely drive the demand for meat ingredients in the market.
  • For instance, the 15th Finance Commission cycle extended the Pradhan Mantri Kisan SAMPADA Yojana (Scheme for Agro-Marine Processing and Development of Agro-Processing Clusters) by INR 4,600 crores (625 million) until 2026. PM Kisan SAMPADA Yojana will implement the following programs: Integrated Cold Chain and Value Addition Infrastructure, Food Processing and Preservation Capacity Creation (Unit Scheme), Infrastructure for Agro-processing Clusters, Food Safety and Quality Assurance Infrastructure, Human Resources and Institutions - Research and Development, Operation Greens.
  • Moreover, owing to the increasing demand for processed meat from various industries and the popularity of chicken and mutton variants in Asian countries like China, India, South Korea, Singapore, and others, the market is expected to grow rapidly in the foreseeable future.

Meat Ingredients Industry Overview

The Global meat ingredients market facilitates its operation in a highly competitive market, owing to the presence of many regional and country-level players. The key players in the meat ingredients market include International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group plc, Firmenich SA, Givaudan, and Archer Daniels Midland Company, among others. Besides new product launches, companies are increasingly resorting to inorganic means of expansion, such as mergers, acquisitions, and collaborations. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge. Further expansion of the product portfolio within all categories may enhance the companies' positions in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient
    • 5.1.1 Binders
    • 5.1.2 Extenders
    • 5.1.3 Fillers
    • 5.1.4 Coloring Agents
    • 5.1.5 Flavoring Agents
    • 5.1.6 Preservatives
    • 5.1.7 Texturing Agents
    • 5.1.8 Salts
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategy Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 International Flavors & Fragrances, Inc.
    • 6.3.2 Kerry Group plc
    • 6.3.3 Firmenich SA
    • 6.3.4 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.5 Suddeutsche Zuckerrubenverwertungs-Genossenschaft eG (Beneo)
    • 6.3.6 Roquette Freres
    • 6.3.7 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.8 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.9 Ingredion Incorporated
    • 6.3.10 Cargill, Incorporated
    • 6.3.11 Corbion N.V.
    • 6.3.12 Givaudan SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS