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市場調査レポート
商品コード
1197217

衛生用品用接着剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Hygiene Adhesives Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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衛生用品用接着剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

衛生用品用接着剤市場は、予測期間中に9%以上のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19により、2020年には国によって課された特定の規則や規制のために、様々な分野からの市場需要が減速しました。しかし、2021年に業界は回復を示し、このように調査された市場の需要を回復させました。

主なハイライト

  • 予測期間において、使い捨て衛生用品の需要の増加や、アジア太平洋地域における女性用衛生用品の普及が、市場を牽引する重要な要因となっています。
  • しかし、その反面、粘着剤のにじみに関する課題の増加が市場の成長を阻害する可能性があります。
  • より優れた衛生的な特性を提供するための製品イノベーションの高まりは、市場の機会として作用すると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、成人および乳幼児の人口が急速に増加していることから、最も成長が期待される市場です。

衛生用品用接着剤の市場動向

ベビーケア用途での需要拡大

  • 衛生用品用接着剤は、吸収性の高い衛生的なベビー用おむつに使用されています。ベビー用紙おむつ市場の半分以上は、北米と欧州の地域が占めています。
  • しかし、先進国市場の平均出生率が11.2%であるのに対し、新興国市場では約16.6%と上昇しており、アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場はより速いペースで成長すると予想されます。
  • ベビーケア産業強化の要因としては、子供の衛生に対する意識の高まり、共働きの両親の増加、個人の消費力など様々なものが挙げられます。
  • ベビーケア用品の成長要因としては、子供の衛生面に対する親の関心が高まっていることが第一に挙げられます。
  • 近年、年間の出生数は減少傾向にありますが、赤ちゃんの衛生に対する意識の高まりとともに、高級品や良質の製品の販売も同時に拡大しています。世界的に見ると、2021年の新生児数は135,132,602人です。
  • 新生児は最初の1年間、1日あたり約8~9枚のおむつを使用し、1年間で約3100枚使用することが分かります。1~2歳児では1日5~6枚、2~3歳児では3~4枚と、年齢とともに使用枚数は減少していく。
  • 紙おむつ市場の主なシェアは、Procter &Gamble Hygiene &Health Care LtdのPampers、ユニ・チャーム株式会社のMamypoko、Kimberly-Clark Lever LtdのHuggiesが続いています。
  • これらすべての前述の要因は、予測期間中にベビーケア分野の衛生接着剤市場を牽引すると思われます。

アジア太平洋地域が最速で成長する市場

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に順調な伸びを見せると予想されています。アジア太平洋地域は、出生率の上昇により、ベビーケア製品において最も急成長している市場のひとつです。ブランドの浸透率の上昇と幅広い流通網が、この地域のベビーケア製品市場を牽引する数少ない要因となっています。
  • Financial Timesによると、中国では急速に進む高齢化と出生率の低下により、2025年までに大人用おむつの売上が幼児用おむつの売上を上回る可能性があるとのことです。2050年には、3億3,000万人の中国人が65歳以上になると予想されています。
  • 人口動態の変化に伴い、一部の紙おむつメーカーは、すでに高齢者向けのマーケティング活動を調整しています。中国で最も人気のある紙おむつブランドの一つであるユニ・チャームは、その一つであるようです。さらに、同国では若い女性の意識の高まりとともに、女性の衛生市場も拡大しています。
  • 高齢者の増加に伴い、失禁用品の生産量も増えています。日本衛生材料工業連合会によると、2021年のパンツ型、フラット型、パッド型などの大人用紙おむつの生産量は約89億枚にのぼります。同国で紙おむつを製造している主な企業は、ユニ・チャーム、花王、大王です。
  • インドは、出生児数の増加により、2050年には世界で最も人口の多い国になると予想されています。米国の統計によると、インドの出生率は2022年に女性一人当たり2.1人となり、乳幼児の人口が増加することが予想されています。
  • また、消費者意識の高まりや、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ユニリーバなどの主要企業による投資の増加も、市場を牽引すると予想されます。
  • このような成長は、インドや中国などの国々で女性用衛生用品の採用が進んでいることに起因しています。
  • このような要因が、アジア太平洋地域の衛生用品用接着剤市場を牽引しています。

衛生用品用接着剤市場の競合他社分析

衛生用品用接着剤市場は部分的に断片化されており、多くのプレイヤーが市場で同等のポジションを占めています。衛生用品用接着剤市場の主要プレイヤーは、3M、Dow、Henkel AG &Co.KGaA、H. B. Fuller Company、SIKA AGなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 使い捨て衛生用品の需要拡大
    • アジア太平洋地域における女性用衛生用品の普及拡大
  • 阻害要因
    • 接着剤によるブリード課題の増加
    • その他の制約事項
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、金額ベース)

  • 樹脂の種類
    • エチレン-酢酸ビニル(EVA)
    • スチレン-エチレン-ブタジエン-スチレン(SEBS)
    • スチレン-イソプレン-スチレン(SIS)
    • スチレン-ブタジエン-スチレン
    • その他の樹脂タイプ
  • 製品タイプ
    • 織物
    • 不織布
  • 用途
    • ベビーケア
    • アダルトケア
    • フェミニンケア
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Abifor AG
    • ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • ALFA Klebstoffe AG
    • Arkema Group(Bostik SA)
    • Avery Dennison Corp.
    • Beardow and Adams(Adhesives)Ltd
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • H. B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Hexion
    • Huntsman Corp.
    • Ichemco srl
    • Jowat AG
    • Lohmann GmbH & Co. KG
    • OMNOVA Solutions Inc.
    • PPG Industries
    • Sika AG
    • The Reynolds Co.

第7章 市場機会と今後の動向

  • より良い衛生的特性を提供するための製品革新の高まり
  • その他のビジネスチャンス
目次
Product Code: 46172

The hygiene adhesives market is expected to register a CAGR of more than 9% during the forecast period.

Due to COVID-19, there was a slowdown in the market demand from various sectors in 2020 owing to specific rules and regulations imposed by countries. However, the industry witnessed a recovery in 2021, thus rebounding the demand for the market studied.

Key Highlights

  • The significant factors that are likely to drive the market studied in the forecast period include the increasing demand for disposable hygiene products and the growing adoption of female hygiene products in the Asia-Pacific region.
  • However, on the flip side, increasing adhesive bleed challenges are likely to hinder the market's growth.
  • Growing product innovations for providing better hygienic properties are expected to act as an opportunity for the market.
  • The Asia-Pacific region is expected to be fastest growing market owing to its quickly growing adult and infant poulation.

Hygiene Adhesives Market Trends

Increasing Demand from Baby Care Applications

  • Hygiene adhesives can be used in absorbent sanitary baby diapers. More than half of the baby diapers market is dominated by the North American and European regions.
  • However, with the rise in the average birth rate of approximately 16.6% in developing markets, compared to 11.2% in developed markets, the baby diapers market in the Asia-Pacific region is expected to grow at a faster pace.
  • There are various factors responsible for the enhancement of the baby care industry, including increased awareness about child hygiene, a growing number of working parents, and the spending power of individuals.
  • The primary factor for the growth of baby care products is the rising parental concern about the child's hygiene.
  • Although in recent years, the number of births per year has been decreasing, with increased awareness about baby hygiene, the sales of premium and good quality products are growing simultaneously. Globally, the number of newborn babies was 135,132,602 in the 2021.
  • A newborn uses approximately 8 to 9 diapers per day for its first year, which turns out to be around 3100 pieces in a year. The number of diapers being used decreases with the age of the kids to 5-6 diapers a day for kids aged 1 to 2 years and 3-4 diapers for kids aged 2 to 3 years.
  • The major share of the diapers market is taken up by Pampers, a product of Procter & Gamble Hygiene & Health Care Ltd, followed by Mamypoko by Uni-Charm Corp., and Huggies, a product of Kimberly-Clark Lever Ltd.
  • All these aforementioned factors are likely to drive the hygiene adhesives market in the baby care segment during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region is expected to show a good increase during the forecast period. The Asia-Pacific is one of the fastest-growing markets for baby care products due to the rise in the birth rate. An increase in brand penetration and a wide distribution network are the few factors driving the baby care products market in the region.
  • According to the Financial Times, by 2025, adult diaper sales in China could surpass infant diaper sales due to the country's rapidly aging population and dropping birth rate. It is expected that 330 million Chinese will be over the age of 65 by 2050.
  • As a result of the demographic transition, some diaper companies are already adjusting their marketing efforts to appeal to older clients. Unicharm, one of China's most popular diaper brands, appears to be one of them. Furthermore, the female hygiene market in the country is also increasing with the increase in awareness among young women in the country.
  • With the increase in aging people, the production volume of incontinent products is increasing. According to the Japan Hygiene Products Industry Association (JHPIA), in 2021, the production volume of disposable adult diapers, including pants, flat, and pad type diapers, amounted to around 8.9 billion. The major companies manufacturing diapers in the country are Unicharm, Kao, and Daio.
  • India is expected to be the most populous nation in the world by 2050 owing to the increasing number of infants born in the country. According to the United States stats, India's fertility rate hit 2.1 births per woman in 2022, which will lead to an increasing population of infants in the country.
  • The rise in consumer awareness and an increase in investments by key players, such as Johnson & Johnson, and Unilever, among others, are also expected to drive the market.
  • This growth is due to the rising adoption of female hygiene products in countries like India, China, etc.
  • Such factors are driving the market for hygiene adhesives in the Asia-Pacific region.

Hygiene Adhesives Market Competitor Analysis

The hygiene adhesives market is partially fragmented, with many players holding an equivalent position in the market. The key players in the hygiene adhesives market include 3M, Dow, Henkel AG & Co. KGaA, H. B. Fuller Company, and SIKA AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Disposable Hygiene Products
    • 4.1.2 Growing Adoption of Female Hygiene Products in the Asia-Pacific region
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Adhesive Bleed Challenges
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Resin Type
    • 5.1.1 Ethylene-vinyl acetate (EVA)
    • 5.1.2 Styrene-ethylene-butadiene-styrene (SEBS)
    • 5.1.3 Styrene-isoprene-styrene (SIS)
    • 5.1.4 Styrene-butadiene-styrene (SBS)
    • 5.1.5 Other Resin Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Woven
    • 5.2.2 Non-woven
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Baby Care
    • 5.3.2 Adult Care
    • 5.3.3 Feminine Care
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Australia & New Zealand
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East
      • 5.4.5.1 Egypt
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Abifor AG
    • 6.4.3 ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • 6.4.4 ALFA Klebstoffe AG
    • 6.4.5 Arkema Group (Bostik SA)
    • 6.4.6 Avery Dennison Corp.
    • 6.4.7 Beardow and Adams (Adhesives) Ltd
    • 6.4.8 Dow
    • 6.4.9 Evonik Industries AG
    • 6.4.10 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.11 H. B. Fuller Company
    • 6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.13 Hexion
    • 6.4.14 Huntsman Corp.
    • 6.4.15 Ichemco srl
    • 6.4.16 Jowat AG
    • 6.4.17 Lohmann GmbH & Co. KG
    • 6.4.18 OMNOVA Solutions Inc.
    • 6.4.19 PPG Industries
    • 6.4.20 Sika AG
    • 6.4.21 The Reynolds Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Product Innovations to Provide Better Hygienic Properties
  • 7.2 Other Opportunities